نحوه وصول هزینه ساختمان
نوشته شده توسط : vakiel

 

امروزه بیشتر جمعیت کشور در ساختمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های چند طبقه زندگی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنند و در واقع به آپارتمان نشینی روی آورده‌اند. همانطور که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌دانید در ساختمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های چند طبقه یک مدیر انتخاب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود تا به امور ساختمان رسیدگی نماید. ساکنین نیز موظف هستند که تمام هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را به مدیر آن بپردازند. در ادامه قصد داریم در مورد نحوه وصول هزینه ساختمان توضیحاتی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

منبع : نحوه وصول هزینه ساختمان

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان به عهده چه کسی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شارژ ساختمان به عهده ساکن و یا مالک هر واحد است. تمام ‌واحد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها علاوه بر پرداخت هزینه انشعابات خود ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شارژ ساختمان مثل تعمیرات، حقوق سرایدار و باغبان، نظافت و… را نیز بپردازند.

طبق قانون تنها فردی که مالک ساختمان است موظف به پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان نخواهد بود و هرکس که در واحد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان ساکن است نیز باید هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را پرداخت نماید. توجه داشته باشید که‌ اگر واحدی خالی از سکنه باشد نیز مالک آن موظف است هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را پرداخت نماید.

برای مثال فردی در ترکیه ساکن است اما خانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای در ایران دارد که به هیچکس آن را اجاره نداده است و آن خانه کاملا خالی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد که در این صورت باید بگوییم با وجود خالی بودن خانه مالک آن باز هم موظف به پرداخت شارژ ساختمان خواهد بود زیرا این هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها معمولا برای مراقبت و مرمت ساختمان صرف ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شوند.

نحوه وصول هزینه ساختمان

در برخی موارد دیده شده است که مالکین یا ساکنین با وجود اینکه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌دانند باید هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را به مدیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کنند اما از انجام این کار خودداری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنند که در اینجا مدیر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست با انجام برخی اقدامات هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را وصول نماید. در زیر نحوه وصول هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان توسط مدیر را نام برده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم:

  • در مرحله اول ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست مدیر به ساکن یا مالک تذکر دهد و از او بخواهد که بدهی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایش را که شامل هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شوند پرداخت نماید.
  • اگر ساکن یا مالک نسبت به تذکر مدیر بی‌اعتنا باشند مدیر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند اظهار نامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای را که در دادگاه تنظیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌گردد برای ساکن یا مالک بفرستند و طی آن اظهارنامه به او مهلت دهد که ظرف ده روز نسبت به پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان اقدام نماید.
  • چنانچه آن ساکن یا مالک واحد پس از ده روز بازهم هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را به مدیر پرداخت نکند مدیر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند او را از دریافت خدمات ساختمان محروم نماید و اجازه ندهد که او از خدماتی مثل آب، گاز، برق و… استفاده کند. همچنین مدیر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند با مراجعه به دادگاه و ارائه دادخواستی مبنی بر وصول هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان از دادگاه بخواهد که این هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را از ساکن یا مالک آن واحد دریافت کند.

سوالات متدوال

آیا پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان به عهده مستاجر نیز ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

بله.

برای وصول هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توان به دادگاه مراجعه کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ؟

بله دادگاه به سرعت به این مسئله رسیدگی خواهد کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه وصول هزینه ساختمان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه وصول هزینه ساختمان پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع : نحوه وصول هزینه ساختمان





:: برچسب‌ها: نحوه وصول هزینه ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: