نوشته شده توسط : vakiel

توقیف اموال برای مهریه از مسائلی است که ابهامات بسیاری دارد در این مقاله سعی داریم تا پاسخ روشنی به این ابهامات بدهیم. بعد از انعقاد عقد ازدواج میان زوج و زوجه، آن‌ها نسبت به یکدیگر از حقوق و تکالیفی برخوردار هستند. از این حقوق و تکالیف می‌‌‌توان به ‌‌پرداخت مهریه اشاره کرد که از حقوق زوجه و تکالیف زوج به شمار می‌‌‌رود در تعریف مهریه می‌‌‌توان بیان کرد که آن میزان از مال است که بعد از انعقاد عقد ازدواج، زوج باید به زوجه بپردازد.

همچنین در ماده 1082 قانون مدنی بیان شده است که (به مجرد عقد زن مالک مهر می‌شود و می‌تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید.) همچنین در بحث توقیف اموال برای مهریه باید به تفاوت مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه بپردازیم در این خصوص باید بیان کرد منظور از مهریه عندالمطالبه مهریه است که به محض انعقاد عقد ازدواج می‌‌‌تواند آن را مطالبه کند اما در خصوص مهریه عندالاستطاعه زوجه یعنی زن باید بتواند اثبات کند که مرد استطاعت مالی پرداخت مهریه را دارد سپس می‌‌‌تواند آن را مطالبه کند. توصیه می‌‌‌کنیم مقاله طلاق در صورت بخشیدن مهریه را مطالعه نمایید. برای کسب اطلاع در خصوص مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه طلاق و مهریه می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع:  توقیف اموال برای مهریه

1-دادخواست تأمین خواسته| توقیف اموال برای مهریه

قبل از اینکه زوجه دادخواست مبنی بر مطالبه مهریه را تسلیم کند، می‌تواند برای دادخواست تأمین خواسته از دفاتر خدمات قضایی پیگیری‌ها‌‌ی لازم را انجام دهد مطابق این دادخواست اموال زوج یعنی مرد توقیف می‌‌‌شود که زوج نتواند این اموال را چه منقول باشد چه غیر منقول از مالکیت خودش خارج کند و یا ادعا کند که استطاعت مالی پرداخت مهریه را ندارد. اموال توقیف شده نباید جزء مستثنیات دین باشد.

ماده ۵۲۴ قانون آیین دادرسی مدنی مستثنیات دین را به این شکل بیان کرده است. (مستثنیات دین عبارت است از:
‌الف – مسکن مورد نیاز محکوم علیه و افراد تحت تکفل وی با رعایت شوون عرفی.
ب – وسیله نقلیه مورد نیاز و متناسب با شأن محکوم علیه.
ج – اثاثیه مورد نیاز زندگی که برای رفع حوائج ضروری محکوم علیه، خانواده و افراد تحت تکفل وی لازم است.
‌د – آذوقه موجود به قدر احتیاج محکوم علیه و افراد تحت تکفل وی برای مدتی که عرفا آذوقه ذخیره می‌شود.
ه – کتب و ابزار علمی و تحقیقاتی برای اهل علم و تحقیق متناسب با شأن آنان.
‌و – وسایل و ابزار کار کسبه، پیشه‌وران، کشاورزان و سایر اشخاصی که وسیله امرار معاش محکوم علیه و افراد تحت تکفل وی می‌باشد.)

برای آگاهی از راه‌های به اجرا گذاشتن مهریه کلیک نمایید.

توصیه می‌‌‌کنیم تقیسم اموال بعد از طلاق را مطالعه نمایید.

2-اعسار زوج| توقیف اموال برای مهریه

اگر زوج در دادگاه بتواند اعسار یعنی عدم توانایی پرداخت مهریه را ثابت کند حکمی که دادگاه در این خصوص صادر می‌نماید یک حکم موقت است به این معنی که هرگاه زوج اموالی داشته باشد که از طریق آن اموال بتواند مهریه زوجه را بپردازد زوجه می‌‌‌تواند این اموال را به دادگاه معرفی کند و آن را توقیف نماید و مهریه خود را از آن کسر کند ‌‌این نکته حائز اهمیت است که مهریه از دیون ممتاز محسوب می‌‌‌شود و معنای آن این است که طلب زوجه به عنوان مهریه او مقدم است بر سایر طلبکاران.

5-معامله به قصد فرار از دین| توقیف اموال برای مهریه

تعریف معامله به قصد فرار از دین مطابق ماده 218 قانون مدنی به این شرح است: (هر گاه معلوم شود که معامله با قصد فرار از دین به طور صوری انجام شده آن معامله باطل است.)
باید به این نکته اشاره کرد که اثبات اینکه شخصی به قصد فرار از دین اموال خود را معامله کرده است در صورتی که زوج در شرایطی باشد که زوجه مهریه خود را مطالبه کرده است به مراتب آسان‌‌‌تر قابل اثبات است ولی به هر حال اثبات چنین امری، کار بسیار سختی می‌‌‌باشد. برای جلوگیری از راه های فرار از مهریه کلیک کنید.

ضمانت اجرای معامله به قصد فرار از دین

ماده ۴ قانون نحوه اجرای محکومیت‌ها‌‌ی مالی به نکته‌ای اشاره می‌‌‌کند که در بحث توقیف اموال برای مهریه اهمیت به سزایی دارد به این شرح که (هرکس با قصد فرار از ادای دین و تعهدات مالی موضوع اسناد لازم‌الاجراء وکلیه محکومیت‌های مالی، مال خود را به دیگری انتقال دهد به‌نحوی که باقی مانده اموالش برای پرداخت بدهی او کافی نباشد عمل او جرم تلقی و مرتکب به چهار ماه تا دو سال حبس تعزیری محکوم خواهد شد و‌در صورتی که انتقال گیرنده نیز با علم به موضوع اقدام کرده باشد شریک جرم محسوب می‌گردد و در این صورت اگر مال در ملکیت انتقال گیرنده باشد‌ عین آن و در غیر این صورت قیمت یا مثل آن از اموال انتقال گیرنده بابت تأدیه دین استیفاء خواهد شد.)

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه طلاق و مهریه می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص توقیف اموال برای مهریه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مهریه پاسخ دهند .



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

نفقه فرزند از آن دسته مسائلی است که بسیار جای بحث دارد و ما در این مقاله قصد داریم تا به سوالات شما در این خصوص پاسخ دهیم اما برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر درباره این موضوع بهتر است از مشاوره‌های حقوقی استفاده کنید؛ تشکیل خانواده از مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر شخصی محسوب می‌شود. در مقابل آن، تصمیم به طلاق و جدایی، تصمیمی به مراتب مهم‌تر است. از این منظر که به موجب ازدواج، زوجین مسئولیت‌هایی را نسبت به یک دیگر و در مواردی نسبت به فرزند حاصل از آن ازدواج بر عهده می‌گیرند و زمانی که از یک دیگر جدا می‌شوند هر یک از آن‌ها باید مطمئن باشد که این مسئولیت‌ها به درستی انجام شده است. یکی از این مسئولیت‌ها بحث نفقه فرزند می‌باشد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم. توصیه می کنیم مقاله مشاوره طلاق و حضانت فرزند را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه نفقه می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع:  نفقه فرزند

1-نفقه فرزند| پرداخت نفقه فرزند برعهده چه کسی است؟

ماده 1199 قانون مدنی: نفقه اولاد بر عهده پدر است. پس از فوت پدر یا عدم قدرت او به انفاق به عهده اجداد پدری است، با رعایت الاقرب‌ فالاقرب؛ در صورت ‌نبودن پدر و اجداد پدری و یا عدم قدرت آن‌ها نفقه بر عهده مادر است. هر گاه مادر هم زنده و یا قادر به انفاق نباشد با رعایت الاقرب فالاقرب به عهده اجداد و جدات مادری و جدات پدری واجب‌النفقه است و اگر چند نفر از ‌اجداد و جدات مزبور، از حیث درجه اقربیت مساوی باشند، نفقه را باید به حصه متساوی تادیه کنند.

به زبان ساده‌تر مسئولیت پرداخت نفقه فرزند با رعایت ترتیبی که در قانون آمده است بر عهده چهار گروه قرار گرفته می‌شود، در ابتدا پدر مسئول است و اگر پدر در قید حیات نباشد یا اینکه از نظر مالی شرایط پرداخت نفقه را نداشته باشد؛ اجداد پدری ( پدربزرگ پدری و پدر پدر بزرگ پدری) باید نفقه را بپردازند ودر صورتی که ایشان نیز به دلایلی نتوانند نفقه را بپردازند پرداخت آن بر عهده مادر قرار می‌گیرد و اگر مادر قادر به پرداخت نبود مسئولیت نفقه با مادر بزرگ پدری و مادر بزرگ مادری و پدر بزرگ مادری است.

توصیه می‌کنیم مقاله شکایت از پدر به دلیل عدم پرداخت نفقه را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله مطالبه نفقه از پدربزرگ و مادربزرگ را مطالعه نمایید.

2- چه کسی می تواند نفقه فرزند را مطالبه کند؟

در پاسخ به این سوال باید به ماده 6 قانون حمایت از خانواده اشاره کنیم متن ماده از این قرار است که، (مادر یا هر شخصی که حضانت طفل یا نگهداری شخص محجور را به اقتضای ضرورت بر عهده دارد، حق اقامه دعوی برای مطالبه نفقه طفل یا محجور را نیز دارد. در این صورت، دادگاه باید در ابتدا ادعای ضرورت را بررسی کند.) این نکته حائز اهمیت است که این ماده برای زمانی است که فرزند پسر کم تر از 15 سال و فرزند دختر کم تر از 9 سال داشته باشد از این سنین تا پایان 18 سالگی اگر فرزندان توانستند از دادگاه حکم رشد بگیرند می‌توانند نفقه را شخصا از فردی که مسئول پرداخت آن است مطالبه کنند و اگر نتوانند حکم رشد بگیرند باید تا آغاز 19 سالگی برای اینکه بتوانند شخصاً اقامه دعوی کنند، صبر کنند. برای اطلاع از روند مطالبه نفقه از طرف مادر کلیک کنید.

3- نفقه فرزند تا چه زمانی قابل دریافت است؟

در پاسخ به این سوال باید به ماده 1197 قانون مدنی اشاره کنیم. متن ماده از این قرار است  که، ( کسی مستحق دریافت نفقه است که ندار بوده و نتواند به وسیله اشتغال به شغلی وسایل معیشت خود را فراهم سازد.) بنابراین باید بررسی شود که آیا فرزند شغلی دارد که از طریق درآمد آن شغل بتواند زندگی خود را تأمین کند یا خیر.

به طور معمول فرزند پسر بعد از پایان 18 سالگی و گذراندن خدمت سربازی باید شغلی برای تأمین هزینه‌های زندگی خودش داشته باشد ولی در خصوص فرزند دختر شرایط متفاوت است و به این دلیل اگر فرزند دختر شغلی برای تأمین هزینه‌های زندگی‌اش نداشته باشد نفقه او نه تنها قطع نمی‌شود بلکه تا زمانی که او ازدواج کند همچنان پرداخت می‌شود. در خصوص هزینه‌های تحصیل فرزند باید به این نکته اشاره کرد که تا زمانی که تحصیل ضروری است هزینه تحصیل باید پرداخت شود ولی شخصی که نفقه را می‌پردازد می‌تواند هزینه‌های مربوط به دانشگاه فرزند را بر عهده نگیرد.

4-نفقه فرزند  چقدر است؟

در خصوص تعیین میزان نفقه کارشناس مربوطه با بررسی وضعیت و موقعیت فرزند میزان نفقه را تعیین می‌کند. توجه کنید که اگر مادر وضعیت مالی مناسبی داشته باشد پدر نمی‌تواند با استناد به این امر میزان نفقه کم‌تری را به فرزند اختصاص دهد.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری در زمینه نفقه می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نفقه فرزند، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نفقه فرزند پاسخ دهند .



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا نیاز به راهنمای دریافت پاسپورت یا گذرنامه دارید؟ امروزه خروج ‌از کشور و سفر به کشور‌های خارجی از تفریحات بسیار هیجان ‌انگیز برای افراد به شمار می‌رود. اما طبق قانون همه افراد نمی‌توانند بدون در نظر گرفتن برخی شرایط قانونی از کشور خارج‌ شوند و به کشور‌های خارجی سفر کنند و این کار نیز دارای قوانین خاص خود می‌باشد. یکی از قوانین خروج از کشور اخذ پاسپورت می‌باشد. در ادامه قصد داریم در این مورد توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه نماییم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع:  راهنمای دریافت پاسپورت

انواع پاسپورت

با توجه به توضیحاتی که در بالا ‌گفته شد سوالی که ممکن است در ذهن افراد پیش بیاید این است که پا‌سپورت چیست و چند نوع پا‌سپورت وجود دارد؟ که در این باره باید بگوییم پا‌سپورت سندی است که در آن مشخصات شخصی فرد درج شده و هر فرد برای اینکه بتواند از کشور به صورت قانونی خارج شود می‌بایست پا‌سپورت دریافت کند. پا‌سپورت ایرانی سه نوع مختلف دارد که به شرح زیر می‌باشند:

  • پا‌سپورت دیپلماتیک:

این نوع پا‌سپورت برای مقامات سیاسی و دولتی صادر گشته و دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد.

  • پا‌سپورت عادی یا توریستی:

این نوع پا‌سپورت معمولا برای تمام افراد صادر می‌شود و با آن می‌توان به کشور‌های دیگر سفر نمود.

  • پا‌سپورت خدمت:

پا‌سپورت خدمت برای کارکنان و مامورین دولتی که برای انجام کار و وظیفه‌شان از کشور خارج می‌شوند صادر می‌گردد.

در صورت مفقودی پاسپورت تان کلیک کنید.

شرایط دریافت پاسپورت

برای اینکه فرد بتواند هرکدام از پا‌سپورت‌های ذکر شده در بالا را دریافت کند می‌بایست شرایط زیر را دارا باشد:

  • امروزه عکس روی پاسپو‌رت توسط پلیس به علاوه ده گرفته می‌شود. یعنی در همان محل از شما عکس می‌گیرند و برای پاسپو‌رت استفاده می‌کنند.
  • عکس کودکان بالای ۵ سال برای پا‌سپورت باید باحجاب باشد اما عکس کودکان زیر پنج سال نیازی به حجاب کامل ندارد و حتما می‌بایست هردو گوش آن‌ها مشخص باشد.
  • سربازانی که می‌خواهند پا‌سپورت بگیرند می‌بایست گواهی موافقت پادگانی که در آن مشغول به خدمت هستند را ارائه نمایند.
  • افرادی که بالای پانزده سال سن دارند می‌بایست حتما شناسنامه عکس دار خود را ارائه کنند اما افراد زیر پانزده سال می‌توانند گواهی اشتغال به تحصیل و یا دفتر بیمه خود را تحویل دهند.
  • افراد زیر هجده سال که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند می‌بایست برای دریافت پا‌سپورت دارای رضایت ولی یا سرپرست خود باشند.
  • کودکان زیر شش سال می‌بایست برای دریافت پا‌سپورت خود حتما در پلیس 10+ حضور پیدا کنند.
  • افرادی که به هر دلیلی توسط مراجع فضایی ممنوع الخروج شده‌اند نمی‌توانند برای دریافت پا‌سپورت اقدام کنند.
  • تمامی افرادی که دارای بدهی‌های مالیاتی هستند نمی‌توانند پا‌سپورت دریافت کنند.
  • افرادی که در خارج از کشور دارای سوء پیشینه می‌باشند حق دریافت پا‌سپورت را نخواهند داشت.

برای اطلاع از نحوه تکمیل مدارک پاسپورت کلیک کنید.

نحوه دریافت پاسپورت

برای دریافت هر یک از پاسپورت‌های ایرانی می‌بایست فرد شرایط ذکر شده در بالا را دارا باشد و سپس به پلیس 10+ مراجعه کند. پس از مراجعه از او مدارک شخصی‌اش مانند شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، اجازه محضری همسر و… را طلب می‌نمایند. پس از ارائه این مدارک اگر فرد توسط پلیس ۱۰+تایید شود می‌تواند هزینه صدور پا‌سپورت را واریز کند. پس از واریز این هزینه طی مدت ده روز پا‌سپورت مورد نظرش صادر خواهد گردید.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پا‌سپورت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون پا‌سپورت پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

چند نوع پا‌سپورت ایرانی وجود دارد‌‌ ؟

به طور کلی سه نوع پا‌سپورت ایرانی وجود دارد که در متن مقاله به آن‌ها اشاره شده است.

افراد دارای بدهی‌های مالیاتی می‌توانند پا‌سپورت دریافت کنند‌‌ ؟

خیر این افراد قادر به اقدام برای صدور پا‌سپورت نخواهند بود.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

پرداخت هزینه صدور پروانه از چه سامانه ای انجام می شود؟ اگر شما قصد دارید در یکی از اصناف کشور فعالیت شغلی خود را آغاز کنید. باید بدانید که بر اساس قانون کشور ما لازم است مجوزهای مربوطه را از صنف مورد نظر خود دریافت نمایید. مهم‌ترین این مجوزها پروانه یا جواز کسب است. که دارای اعتبار چندساله است و برای ادامه فعالیت صنفی نیازمند تمدید پروانه کسب بعد از اتمام مدت اعتبار می‌باشد. اما همه این امور یعنی دریافت جواز، تمدید جواز، عضویت در اتحادیه صنف و … مستلزم پرداخت هزینه‌هایی نیز می‌باشد. در ادامه این مقاله به شرح این هزینه‌های لازم و نحوه پرداخت آن‌ها می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع:  پرداخت هزینه صدور پروانه

هزینه‌های صدور پروانه کسب و عضویت در اتحادیه صنف

در گذشته راه‌اندازی یک شغل نیاز به تشریفات خاصی نداشت. اما در جامعه امروزی و با توجه به گستردگی مشاغل و نیاز بیشتر آن‌ها به نظم و رسیدگی اگر شما قصد راه‌اندازی یک فعالیت تجاری زیر نظر یکی از اصناف ایران را دارید. ابتدا باید اقدام به دریافت مجوزهای لازم  از نهادهای مربوطه برای راه‌اندازی این کسب‌وکار نمایید. در غیر این صورت فعالیت شما بدون دریافت مجوز لازم غیرقانونی تلقی می‌شود.

از مهم‌ترین مجوزهای لازم برای یک کسب‌وکار زیر نظر اصناف کشور دریافت جواز یا پروانه کسب از صنف مورد نظر متقاضی می‌باشد. دریافت جواز یا پروانه کسب مراحل مختلفی دارد. به طبع یکی از این مراحل پرداخت هزینه‌های لازم جهت صدور پروانه کسب است. از طرفی این پروانه‌های کسب دائمی نیستند. و دارای مدت اعتبار مشخص مثلاً 5 ساله هستند. بنابراین اگر شما قصد ادامه فعالیت را دارید باید در زمان اتمام اعتبار پروانه کسب اقدام به تمدید پروانه نمایید. که تمدید پروانه کسب نیز مستلزم پرداخت هزینه‌هایی می‌باشد. همان‌طور که گفتیم دریافت جواز کسب بسیار اهمیت دارد و بر اساس ماده 12 قانون تعزیرات حکومتی عدم دریافت پروانه کسب تخلف است. و مجازات آن جریمه و تعطیلی واحد صنفی متخلف می‌باشد.

از دیگر وجوه لازم برای افرادی که در یکی از اصناف کشور مشغول به کار هستند. و هزینه‌هایی که به عنوان وجوه الزامی اتحادیه صنفی برای افراد صنفی معرفی می‌شود. این است که افراد صنفی برای عضویت در اتحادیه صنف خود باید هرسال حق عضویت پرداخت نمایند. تا بتوانند از ارائه خدمات صنف بهره‌مند گردند.

اگر نگران افتادن در دام کلاهبرداران هستید، حتما درباره مراحل دریافت پروانه کسب بخوانید.

نحوه پرداخت وجوه و هزینه الزامی اتحادیه‌های اصناف برای صدور پروانه

پرداخت وجوه لازم اتحادیه صنف از جمله وجوه مربوط به صدور و تمدید پروانه کسب یا حق عضویت در اتحادیه سابق بر این صرفاً به صورت حضوری انجام می‌شد. به این ترتیب که فرد صنفی که ملزم به پرداخت هزینه بود باید به اتحادیه مراجعه می‌نمود و فیش مربوط به هزینه‌های لازم را از اتحادیه دریافت می‌کرد. سپس با این فیش به بانک مراجعه کرده و اقدام به واریز وجه می‌نمود.

اما در سال‌های اخیر و با توجه به اینکه خدمات بسیاری از بخش‌های دولتی و غیردولتی الکترونیکی شدند. امکان پرداخت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به اتحادیه توسط افراد صنفی امکان‌پذیر شده است. به این ترتیب که دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور که مدیریت امور اصناف را بر عهده دارد. یک سامانه اینترنتی تحت عنوان سامانه ایرانیان اصناف تأسیس نمود. برای پرداخت وجوه اتحادیه کافی است وارد سامانه نوین اصناف ایرانیان بشوید.

به این ترتیب نحوه پرداخت وجوه الزامی برای اتحادیه‌های اصناف از حالت حضوری خارج و به صورت الکترونیکی و غیرحضوری درآمده است. متقاضیان برای پرداخت وجوه لازم می‌توانند به سایت ایرانیان اصناف مراجعه نمایند. و از طریق بخش خدمات الکترونیکی سامانه جهت پرداخت هزینه‌ها اقدام نمایند.

نحوه پرداخت هزینه صدور پروانه از طریق سامانه ایرانیان اصناف

گفتیم که در حال حاضر متقاضیان پرداخت وجوه الزامی برای اتحادیه اصناف به‌جای مراجعه حضوری به اتحادیه می‌توانند با مراجعه به سامانه ایرانیان اصناف به نشانی iranianasnaf.ir  اقدام به پرداخت نمایند. نحوه پرداخت وجوه اتحادیه اصناف در این سامانه به شرح زیر است:

اول؛ ابتدا نشانی iranianasnaf.ir   را جستجو نموده و بعد از ثبت‌نام در سایت وارد سامانه ایرانیان اصناف شوید.

دوم؛ در پایین صفحه اصلی سامانه ایرانیان اصناف گزینه‌ای تحت عنوان پرداخت وجوه الزامی اتحادیه وجود دارد. این گزینه را انتخاب نمایید.

سوم؛ صفحه جدیدی برای شما نمایان می‌شود که در این صفحه اطلاعاتی نظیر شماره درخواست، کد ملی یا شماره پاسپورت و … را مطالبه می‌کند. لازم به ذکر است که شما برای پرداخت وجوه الزامی اتحادیه حتماً به شماره درخواست نیاز دارید. که آن را باید از طریق اتحادیه صنف خود اقدام نمایید.

چهارم؛ با تکمیل اطلاعات مرحله قبلی و انتخاب گزینه ادامه، صفحه جدید نمایان می‌شود. که در آن اطلاعات مربوط به وجوه لازم که شما موظف به پرداخت آن  به اتحادیه هستید نشان داده می‌شود. اگر این اطلاعات و مبلغ درست بودند گزینه ادامه را انتخاب کنید تا به مرحله بعدی بروید.

پنجم؛ حال با استفاده از یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب که دارای رمز دوم نیز هست. و از طریق درگاه پرداخت اینترنتی وجه لازم برای اتحادیه صنفی خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

ششم؛ در پایان و پس از تکمیل فرایند پرداخت هزینه سامانه به شما یک کد رهگیری می‌دهد. با استفاده از این کد امکان پیگیری پرداخت خود را دارید.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

وجوه الزامی برای اتحادیه اصناف چیست ؟

راه‌اندازی یک کسب‌وکار در ایران بر اساس قانون باید تحت نظر اتحادیه اصناف و با دریافت مجوزهای لازم انجام شود. دریافت این مجوزها مثل صدور و تمدید پروانه کسب و عضویت در اتحادیه شامل هزینه‌هایی است که به آن وجوه الزامی برای اتحادیه اصناف می‌گویند.

اصناف

در گذشته متقاضی به صورت حضوری این هزینه‌ها را پرداخت می‌نمود. اما اکنون به صورت الکترونیک و از طریق سایت ایرانیان اصناف به نشانی iranianasnaf.ir  وجوه الزامی اتحادیه اصناف قابل پرداخت است.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 1 تير 1403 | نظرات ()