نوشته شده توسط : vakiel

وقتی چند نفر به صورت مشترک اقدام به خرید یک مال می‌نمایند مالکیت آن‌ها مشاع و مشترک خواهد بود. به چنین اموالی که چند مالک دارند مال مشاع می‌گویند. طبیعتاً هر شریک سهم مشخصی در مال مشاع دارد. اما گاهی ممکن است یک یا چند تن از شرکا از ادامه شراکت در مال مشاع با سایرین منصرف شوند. پرسش این است که آیا شریک می‌تواند بدون اجازه سایر شرکا اقدام به فروش مال مشاع نماید؟ آیا فروش مال مشاع جرم است؟ آیا در صورت فروش مال مشاع فروشنده مجازات می‌شود؟ در ادامه مقاله به جرم و مجازات فروش مال مشاع می‌پردازیم. برای آشنایی با نحوه فروش ملک مشاع کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: مجازات فروش مال مشاع

جرم و مجازات فروش مال مشاع

خرید یک مال توسط چند نفر باعث ایجاد شراکتی میان افراد می‌شود و به آن مال نیز مال مشاع می‌گویند. هر یک از شرکا سهم مشخصی از مال مشاع خواهد داشت. طبق قانون هر یک از شرکا می‌تواند هرگونه تصرفی که بخواهد در سهم خودش انجام دهد. یعنی اگر یکی از شرکا اقدام به فروش سهم خود از مال مشاع نماید جرمی مرتکب نشده است و در واقع این عمل حق قانونی اوست. هر یک از شرکا حق دارند تمام سهم مشاع خود را از ملک مشاع و یا بخشی از سهم خود را بفروشند. خریدار نیز به اندازه سهم خریداری شده در هر ذره از ملک مشاع شریک است.

اما گاهی ممکن است یکی از شرکا علاوه بر تصرف در سهم خود از مال مشاع اقدام به فروش سهم سایر شرکا نیز بنماید. در این حالت فروش سهم دیگر شرکا در مال مشاع جرم می‌باشد. یعنی مالک مال مشاع قسمت مشخصی از کل ملک مشاع را به صورت مفروز و جدا شده از قسمت‌های دیگر ملک بفروشد. در این صورت در واقع حق سایر مالکین در آن قسمت از ملک مشاع را ضایع کرده است. فروش مال مشاع و سهم شریک به این صورت فروش مال غیر در نظر گرفته می‌شود. لذا فروشنده به مشمول قوانین کیفری و مجازات فروش مال غیر می‌شود. برای آشنایی با نحوه الزام شریک به فروش ملک مشاع کلیک کنید.

مثال از فروش مال مشاع

برای درک بهتر مطلب تصور کنید 2 نفر یک ساختمان دو طبقه را خریداری کرده‌اند. درواقع هر کدام از شرکا صاحب سه دانگ از ساختمان می‌باشند. هر دوی این افراد در ذره ذره این ساختمان و تمام واحد‌ها و طبقات ساختمان شریک‌اند. هر کدام از شرکا می‌توانند تمام سهم خود از سه دانگ ساختمان یا بخشی از آن را بفروشند. مثلاً خریدار از یک شریک دو دانگ از ساختمان را خریداری می‌نماید. در این صورت خریدار به عنوان شریک جدید محسوب می‌شود. لذا شریک جدید نیز در ذره ذره ساختمان و تمامی واحد‌ها و طبقات به اندازه دو دانگ خود سهم دارد. ‌

حال اگر یکی از شرکا اقدام به فروش یک واحد از این ساختمان دو طبقه بنماید. یعنی یک واحد از آپارتمان‌های ساختمان مشاعی را به صورت مستقل از سایر بخش‌های ساختمان به خریدار بفروشد. در حالی که شریک دیگر او نیز در این واحد به میزان سه دانگ حق و سهم دارد. بنابراین فروشنده به سهم شریک خود در آن بخش از ساختمان تعدّی کرده است.

زمانی که شرکا تصمیم بگیرند به شراکت خود در مال مشاع پایان دهند می‌توانند با افراز و تقسیم این ساختمان نسبت به سهم خود شراکتشان را تمام کنند. یعنی هر کدام از این دو شریک با توجه به سهم سه دانگی از ساختمان 2 طبقه می‌توانند به صورت مستقل صاحب یک طبقه از ساختمان شوند. و بدین ترتیب به راحتی می‌توانند یک واحد از آپارتمان‌های طبقه خود را بفروشند. چرا که مالک تمام 6 دانگ آن واحد خواهند بود. بنابراین شرکا تا پیش از افراز مال مشاع و وجود شراکت در مال مشاع اجازه ندارند بخش مشخصی از ساختمان را بفروشند. اما می‌توانند سهم خود را به فروش برسانند.

مجازات فروش مال غیر

همان‌طور که اشاره کردیم شریک در مال مشاع با فروش سهم سایر شرکا در واقع مرتکب جرم فروش مال غیر شده است. لذا فرد متخلف مشمول مقررات کیفری و مجازات مربوط به فروش مال غیر می‌شود. مجازات فروش مال غیر طبق قانون شامل حبس و پرداخت جزای نقدی و رد مال به مالکش می‌باشد. حبس متخلف از یک سال تا هفت سال با توجه به شرایط و به تشخیص قاضی است.

جزای نقدی که متخلف محکوم به پرداخت آن خواهد بود معادل مالی است است که متخلف اقدام به تصرف و فروش آن کرده است. در صورتی که متخلف جزء کارکنان دولت باشد از خدمت در دولت به طور دائم محروم می‌شود. لازم به ذکر است در صورت آگاهی خریدار به عدم مالکیت فروشنده در فروش مال غیر دادگاه خریدار را نیز به عنوان معاون جرم تلقی می‌کند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا شریک در مال مشاع با فروش سهم خود از مال مشاع بدون اجازه سایر شرکا مرتکب جرم می‌شود ؟

خیر طبق قانون هر یک از شرکا حق دارند  تمام سهم مشاع خود را از ملک مشاع و یا بخشی از سهم خود را حتی بدون اجازه سایر شرکا بفروشند. بنابراین با فروش سهم خود مرتکب جرم نمی‌شوند.

در چه صورتی فروش مال مشاع جرم تلقی می‌شود ؟

یکی از شرکا علاوه بر تصرف در سهم خود از مال مشاع اقدام به فروش سهم سایر شرکا نیز بنماید. در این حالت فروش سهم دیگر شرکا در مال مشاع جرم می‌باشد. فروش مال مشاع و سهم شریک به این صورت فروش مال غیر در نظر گرفته می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: مجازات فروش مال مشاع



:: برچسب‌ها: مجازات فروش مال مشاع ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب و مجوز سبزی خردکنی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش خرد کردن سبزی و تمیز کردن آن و … علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب فروش سبزی خردکنی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: مجوز سبزی خردکنی

آیا گرفتن جواز کسب فروش سبزی خردکنی الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات تهیه و عرضه سبزی و خردکردن سبزی را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف حلواسازان و عصار می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب سبزی خردکنی چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف حلواساز و عصار تهران مجوز لازم برای 12 رسته زیر صادر می‌‍کند.

1- تولید حلوا و حلوا ارده با حداقل متراژ 2000 مترمربع با کد آیسیک 154315

2- تولید مربا و شربت ساز و عصار با حداقل متراژ 500 مترمربع با کد آیسیک 151919/2

3- تولید و عرضه سرکه، ترشی،آبلیمو،آبغوره،خیارشور و سبزی خردکنی با حداقل متراژ 30 مترمربع با کد آیسیک 151919/3

4- دفتر فروش محصولات حلواساز،مرباساز،عصار، ترشی،آبلیمو، آبغوره، خیارشور و سبزی خردکنی با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151919/4

5- تولید آبغوره و ترشی و آبلیمو با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151912

6- تولید عرقیات گیاهی با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 242311

7- گلابگیری با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 242313

8- تولید ترشیجات و شوریجات با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151919/5

9- عصاری با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151414

10- تولید روغن به روش پرس سرد با حداقل متراژ 30 مترمربع با کد آیسیک 151418

11- تولید روغن از دانه های روغنی با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151412

12- بسته بندی سبزیجات با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 2/154829

شرایط دریافت پروانه کسب فروش سبزی خردکنی

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

7- داشتن تاييديه سازمان آتش نشانی و استقرار در مكان سرپوشيده براي رسته 2 و نصب وسايل ايمنی، ضدحريق و هواكش برای رسته 1 و 2 الزامی است.

مدارک لازم برای راه اندازی ماست بندی

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز لبنیات فروشی

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب فروش سبزی خردکنی باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب فروش سبزی خردکنی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف آهن فروشان تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز فروش سبزی خردکنی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 3.900.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی فروش سبزی خردکنی چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب فروش سبزی خردکنی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: مجوز سبزی خردکنی



:: برچسب‌ها: مجوز سبزی خردکنی ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

این روزها با رشد بی‌نظیر تکنولوژی نحوه ارائه کالا و خدمات نیز تغییر پیدا کرده است. در نتیجه فراگیری اینترنت و فضای مجازی بسیاری از مشاغل خدمات و کالاهای خود را به صورت اینترنتی و مجازی به مشتریان ارائه می‌دهند. البته اینترنتی شدن برخی مشاغل علاوه بر این که مزایایی دارد معایبی نیز به همراه دارد. به عنوان مثال امکان کلاهبرداری در بستر اینترنت و همچنین سرقت از این طریق به وجود می‌آید. بنابراین وجود یک اتحادیه برای نظارت بر امور کسب و کارهای اینترنتی و صدور مجوز برای مشاغل مجازی بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به معرفی اتحادیه کسب و کارهای مجازی می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و اطلاع از نحوه دریافت جواز کسب می توانید با متخصصین و کارشناسان با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه کسب و کارهای مجازی

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

امروزه به دلیل رشد تکنولوژی و همه‌گیری اینترنت روند ارائه خدمات و کالا بسیار تغییر کرده است. تعداد زیادی از افراد مشاغلی ایجاد کردند که خدمات و کالاهای خود را به صورت اینترنتی به مشتریان خود ارائه می‌نماید. اینترنتی شدن این امور در کنار مزایای خود معایبی نیز به همراه دارد. نظیر افزایش کلاهبرداری‌هایی که به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد و یا سرقت اطلاعات حساب‌های مشتریان که از این طریق انجام می‌شود. از طرفی مشتریان ممکن است در صورت معامله کردن با کسب‌وکارهای‌مجازی دچار ضرر گردند.

بنابراین ما نیازمند یک مرجع برای رسیدگی به امور کسب و کارهای‌مجازی هستیم که از تخلفات آن‌ها جلوگیری نمایند و از طرفی در صورت ضرر، مشتریان بتوانند به این مرجع مراجعه نموده و شکایت خود را پیگیری کنند. اتحادیه‌کسب وکارهای‌مجازی به همین منظور ایجاد شده است. این اتحادیه‌به کسب و کارهای‌اینترنتی ومجازی مجوز کسب اعطا می‌کند و از طرفی به شکایات و اعتراضات مشتریان نیز رسیدگی خواهد کرد. جهت دریافت جواز کسب از این مرجع کلیک کنید.

سایت اتحادیه‌کسب وکارهای مجازی

اتحادیه‌کشوری کسب و کارهای‌مجازی دارای یک سایت با آدرس ecunion.ir می‌باشد. این سایت بخش‌های مختلفی دارد که خدمات و وظایف اتحادیه‌کسب و کارهای‌مجازی در آن به صورت اینترنتی ومجازی ارائه می‌شود. به عنوان مثال مشتریان با مراجعه به این سایت می‌توانند از کسب و کارهای‌مجازی که دارای مجوز این اتحادیه نیز هستند شکایت کنند. علاوه بر ثبت شکایت علیه کسب و کارمجازی متخلف، پیگیری شکایت نیز از طریق سایت اتحادیه کسب و کارهای‌مجازی امکان پذیر است.

صدور مجوز و همچنین پیگیری صدور آن و قوانین مربوط به صدور مجوز برای کسب و کارهای‌مجازی نیز در این سایت در دسترس می‌باشد. یکی دیگر از خدمات سایت اتحادیه کسب وکارهای‌مجازی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم امکان جستجوی فعالیت‌های دارای مجوز از این اتحادیه است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی مشاغل و فعالیت‌هایی که دارای مجوز این اتحادیه می‌باشند را جستجو و پیدا کنید. همچنین اگر عضو این‌اتحادیه هستید، می‌توانید جهت شرکت در انتخابات این اتحادیه می‌توانید از طریق سامانه ساران اقدام کنید.

ثبت شکایت در سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی

کسب و کارهای‌مجازی برای اعتبار بخشیدن به کار خود باید از اتحادیه مربوطه مجوز فعالیت دریافت نمایند. در این حالت مشتریان نیز می‌تواند در صورت به وجود آمدن ضرر و یا هر نوع شکایتی به اتحادیه برای پیگیری و احقاق حق خود مراجعه نمایند. ثبت شکایت مشتریان فروشگاه های اینترنتی در سایت اتحادیه کسب وکارهای‌مجازی امکان پذیر است.
سایت این اتحادیه خدمات متفاوتی دارد که پیگیری و ثبت شکایات مشتریان از کسب و کارهای مجازی دارای مجوز نیز یکی از آن‌ها است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم مشتریان می‌توانند با مراجعه به سایت ecunion.ir شکایات خود را از کسب‌ وکارمجازی مورد نظر خود ثبت نمایند. البته اگر شما به عنوان یک مشتری قصد دارید از یک کسب و کار اینترنتی شکایت کنید علاوه بر استفاده از سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی می‌توانید با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت قضایی موردنظر خود را ثبت کنید.

شما به عنوان یک مشتری برای ثبت شکایت خود علیه یک کسب و کار مجازی ابتدا باید به سایت ecunion.ir  وارد شوید. بعد از ورود به این سایت در قسمت پایین صفحه گزینه‌ای با عنوان شکایات وجود دارد. مشتریان با انتخاب این گزینه و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، پر کردن فرم‌ها و توضیحات لازم می‌توانند شکایت مورد نظر خود را به ثبت برسانند.

برای دریافت جواز کسب فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.

قوانین مربوط به صدور مجوز در سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی

یکی از بخش‌های موجود در سایت اتحادیه‌کسب و کارهای‌مجازی معرفی مراحل و شرایط صدور مجوز کسب و کارهای مجازی می‌باشد. شرح کامل قوانین و مدارک لازم برای صدور مجوز کسب و کارهای‌مجازی در این سایت در دسترس متقاضیان مشاغل اینترنتی و مجازی می‌باشد. یکی از قدم‌های مهم برای کسب پروانه کسب مشاغل تجاری ثبت نام در سامانه اینماد می‌باشد. در نهایت و همراه با صدور پروانه کسب مشاغل مجازی، اتحادیه کسب و کارهای مجازی به صاحبان مشاغل مجازی یک نماد اعتماد الکترونیکی نیز اعطا می‌کند که توسط مشتریان قابل استعلام می‌باشد. برای دریافت اینماد کلیک کنید.

آدرس اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

آدرس: تهران خیابان آزادی ، خیابان اسکندری شمالی، پلاک 3، ساختمان اداری یکتا، طبقه 4 واحد 7

تلفن: 02191303230

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و انجام تمام امور مربوط به جواز کسب می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

اتحادیه کسب و کارهای مجازی به چه منظور ایجاد شده است ؟

با ورود مشاغل به عرصه اینترنت و ارائه بسیاری از خدمات و کالاها به صورت مجازی و اینترنتی امکان کلاهبرداری و سرقت اینترنتی افزایش یافت. به همین منظور این اتحادیه به کسب و کارهای اینترنتی و مجاز مجوز کسب اعطا می‌کند و از طرفی به شکایات و اعتراضات مشتریان نیز رسیدگی خواهد کرد.

ثبت شکایات و پیگیری آن از مشاغل اینترنتی چگونه انجام می‌شود ؟

مشتریان می‌توانند با مراجعه به سایت ecunion.ir  شکایات خود را از کسب و کار مجازی مورد نظر خود ثبت نمایند. همچنین مشتریان می‌توانند با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت قضایی موردنظر خود را ثبت کنند.

منبع: اتحادیه کسب و کارهای مجازی



:: برچسب‌ها: اتحادیه کسب و کارهای مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب آجیل و خشکبار در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه آجیل و خشکبار علاوه بر داشتن مهارتهای لازم باید مجوزهای قانونی را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب آجیل و خشکبار را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب آجیل و خشکبار

آیا گرفتن جواز کسب آجیل و خشکبار الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در آجیل و خشکبار را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه خشکبار و آجیل فروش می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب آجیل و خشکبار چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف آجیل و خشکبار تهران مجوز لازم برای 8 رسته زیر صادر می‌‍کند.

1 – خرده فروشی آجيل و خشكبار( خام و بو داده) (با حداقل مساحت لازم 9 متر مربع)

2 – عمده فروشی انواع آجيل و خشكبار (خام و بو داده) (با حداقل مساحت لازم 6 متر مربع)

3 – آجيل پز و آجيل فروش (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

4- فرآوري و بسته بندی آجیل و خشکبارخام و بوداده (با حداقل مساحت 25 مترمربع)

5- حق العمل کاری انواع آجیل و خشکبار (با حداقل مساحت 9 مترمربع)

6- تولید پودر و چیپس میوه (با حداقل مساحت 25 مترمربع)

7- آجیل و خشکبار (صادراتی) (با حداقل مساحت 6 مترمربع) با کد آیسیک 151935

8- پسته ( صادراتی ) (با حداقل مساحت 6 مترمربع) با کد آیسیک 151936

شرایط دریافت پروانه کسب آجیل و خشکبار

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

7- داشتن تاييديه سازمان آتش نشانی و استقرار در مكان سرپوشيده براي رسته 2 و نصب وسايل ايمنی، ضدحريق و هواكش برای رسته 1 و 2 الزامی است.

مدارک لازم برای راه اندازی فروشگاه آجیل و خشکبار

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز آجیل و خشکبار

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب آجیل و خشکبار باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب آجیل و خشکبار از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف آهن فروشان تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز آجیل و خشکبار چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 2.500.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی آجیل و خشکبار چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب آجیل و خشکبار در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با

متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب آجیل و خشکبار



:: برچسب‌ها: جواز کسب آجیل و خشکبار ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

دریافت اینماد برای جلب اعتماد مشتریان در بسیاری از کسب وکارهای مجازی اهمیت دارد. امروزه خرید‌های اینترنتی بسیار پرطرفدار شده است. مردم برای انجام خرید‌ها و کارهایی که مجبورند به صورت مجازی انجام دهند همواره به دنبال سایت‌های معتبر می‌باشند. برای تشخیص این که یک سایت معتبر است یا نه، باید اینماد آن سایت را بررسی کنیم. اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی نشان دهنده تایید یک سایت فروشگاهی از مراجع ذیصلاح است. سایت‌های اینترنتی برای اثبات اعتبار خود اقدام به دریافت اینماد می‌کنند. در ادامه این مقاله به دریافت اینماد توسط سایت‌های اینترنتی می‌پردازیم. برای دریافت جواز فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: دریافت اینماد

دریافت اینماد

سایت‌های اینترنتی برای دریافت‌اینماد باید 3 شرط اساسی و مهم را داشته باشند. متقاضی علامت اینماد باید تمام این شرایط را در وب‌سایت خود اعمال کند تا اینماد به وب‌سایت او تعلق گیرد. اولین شرط فروشگاهی بودن وب‌سایت است. نوع محصولی که در سایت به فروش می‌رسد تأثیری در دریافت‌اینماد ندارد و صرف فروشگاهی بودن سایت کافی است. نکته مهم این است که به سایر وب‌سایت‌ها که فروشگاهی نیستند اینماد تعلق نمی‌گیرد.

شرط دوم برای دریافت اینماد ذکر اطلاعات محصول فروشی در سایت می‌باشد. فروشنده باید اطلاعات محصول خود را با جزئیات در سایت وارد کند. نام محصول، قیمت آن و حتی ویژگی‌های محصول از اطلاعاتی است که باید ذکر گردد. همچنین درج این اطلاعات باعث جلب اعتماد مشتری نیز می‌شود. سومین شرط برای دریافت‌اینماد، صاحب امتیاز دامنه بودن است. دامنه‌ی وب‌سایت باید به نام مالک وب‌سایت باشد. این شرط یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت‌اینماد است.

مراحل دریافت اینماد

متقاضی برای دریافت اینماد در مرحله اول باید در سامانه اینماد ثبت نام کند. در این سامانه باید مشخص شود متقاضی دریافت اینماد شخص حقیقی یا شخص حقوقی است. متقاضی چه شخص حقیقی باشد چه حقوقی می‌تواند علامت اینماد را دریافت کند.

مرحله دوم تکمیل پنل کاربری ایجاد شده در سامانه می‌باشد. پس از ثبت نام در سامانه یک شناسه کاربری و یک رمز عبور به متقاضی اختصاص داده می‌شود. متقاضی با این دو داده می‌تواند وارد پنل کاربری خود شده و از آنجا اقدام به تکمیل اطلاعات خود نماید. در این مرحله باید یک سری مدارک و همچنین یک شماره تلفن معتبر بارگذاری شود. وارد کردن شماره تلفن برای احراز هویت متقاضی بسیار با اهمیت است.

سومین مرحله وارد کردن دامنه‌ی وب‌سایت در سامانه اینماد است. متقاضی باید در قسمتی که نوع کسب‌ و کار خود را وارد می‌کند آدرس دامنه وب‌سایت را با دقت درج نماید. در مرحله آخر متقاضی پس از بررسی مجدد اطلاعات تکمیل شده می‌تواند آن را ارسال نماید. این اطلاعات ارسال شده توسط کارشناسان مربوطه مورد برسی قرار می‌گیرند. در این مرحله متقاضی تنها می‌تواند منتظر اعلام نتیجه باشد. لذا بسیار مهم است که اطلاعات و مدارک بارگذاری شده با دقت تکمیل شده باشند.

اگر کسب و کار شامل کالاهایی است که برای دریافت اینماد نیاز به جواز کسب دارد، برای گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

علت و اهمیت دریافت اینماد

از علل دریافت اینماد توسط مالکان وب‌سایت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • درگاه بانکی: سایت‌های فروشگاهی برای فروش محصولات خود حتما به درگاه بانکی معتبر احتیاج دارند. تنها در صورتی یک سایت قادر به دریافت درگاه بانکی خواهد شد که پیش از آن علامت اینماد را دریافت کرده باشد.
  • اعتبار وب‌سایت: افراد برای خرید اینترنتی نگرانی‌های بسیاری دارند و به راحتی اعتماد نمی‌کنند. دریافت اینماد موجب افزایش اعتبار و جلب اعتماد مشتری می‌شود.
  • افزایش امنیت خرید: بسیاری از مردم به جهت نداشتن امنیت سایت‌های اینترنتی نگران هستند. یعنی می‌ترسند که اطلاعات حساب بانکی آن‌ها با انجام خرید اینترنتی افشا گردد. این امر موجب از دست دادن مبلغ موجود در حساب بانکی‌شان شود. اینماد این مشکل را نیز مرتفع می‌سازد و به مشتری این اطمینان را می‌دهد که وب‌سایت امن است.
  • گارانتی: یکی از مواردی که هموار جزء نگرانی مشتریان است بد بودن کیفیت محصول یا مغایر بودن مرسوله با آن چیزی است که سفارش داده‌اند. وب‌سایتی که دارای اینماد است این شرایط را برای مشتریان به وجود می‌آورد که در صورت ناراضی بودن بتوانند محصول خریداری شده را مرجوع نمایند. طبیعی است برای مرجوع کردن یک محصول باید دلیل منطقی وجود داشته باشد مثل مغایر بودن مرسوله با آن چیزی که در سایت سفارش داده‌اند.
  • همکاری با شرکت‌های معتبر: برای صاحبان یک وب‌سایت فروشگاهی افزایش محصولات و به همراه آن افزایش سود بسیار مهم است. خوب است بدانید که شرکت‌های معتبر تنها در صورتی حاضر به همکاری با وب‌سایت‌های فروشگاهی می‌شوند که آن وب‌سایت‌ها دارای اینماد باشند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

اینماد چیست ؟

اینماد، نماد اعتماد الکترونیکی است که سایت‌های فروشگاهی به آن نیازمند هستند.

دریافت علامت اینماد چه شرایطی لازم دارد ؟

سه شرط لازم برای دریافت اینماد شامل: فروشگاهی بودن وب‌سایت است، ذکر اطلاعات محصول فروشی در سایت و صاحب امتیاز دامنه بودن، می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: دریافت اینماد



:: برچسب‌ها: دریافت اینماد ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

قوانین مربوط به فوت شریک در شرکت سهامی یکی از پرسش‌های پر تکرار است. پرسش‌هایی نظیر این که با فوت شریک تکلیف سهام او چه می‌شود؟ اساساً فوت شریک چه تأثیری بر شرکت سهامی دارد؟ با وجود این که شرکت‌های سهامی به دو نوع خاص و عام تقسیم می‌شوند اما پاسخ به این پرسش‌ها برای هر دو نوع شرکت سهامی تقریباً یکسان است. در ادامه مقاله به بررسی فوت شریک در یک شرکت سهامی و اثرات آن بر روی شرکت می‌پردازیم. برای تسریع روند تغییرات می‌توانید از خدمات وکیل کار استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: فوت شریک در شرکت سهامی خاص و عام

فوت شریک در شرکت سهامی

با فوت سهامداران در شرکت سهامی کمترین اثری بر روند شرکت ایجاد نخواهد شد. در واقع حتی اعضای تشکیل دهنده شرکت نمی‌توانند در اساسنامه، بندی با مضمون انحلال شرکت در اثر فوت یکی از سهامداران را اضافه نمایند.

در صورت فوت سهامدار، سهام به وراث او انتقال می‌یابد. اگر قرار باشد فوت سهامدار اثری بر روی شرکت بگذارد همین اضافه شدن ورثه وی به عنوان سهامداران جدید هستند. طبیعتا فوت سهامدار در شرکت‌های سهامی عام با وجود شرکای فراوان مشکلات کمتری به وجود می‌آورد. ورثه متوفی به عنوان سهامداران جدید تمام حقوق متوفی در شرکت نظیر حق رأی و حق دریافت سود را دارند.

وقتی سهامدار یک شرکت سهامی خاص فوت کند، باید در اولین فرصت تعداد سهام وی مشخص گردد. ورثه متوفی برای تقسیم سهام و تعیین نحوه‌ی تقسیم باید به اداره دارایی مراجعه نمایند. همچنین ورثه باید جهت تقسیم سهام ارثی مبلغی را که در قانون به عنوان مالیات بر ارث تعیین شده به اداره دارایی پرداخت نمایند. در گواهی انحصار وراثت که به ورثه تحویل داده می‌شود نحوه تقسیم سهام میان وراث بیان شده است.

اثرات فوت شریک در شرکت سهامی

  • همان‌طور که گفتیم شرکت منحل نمی‌شود. زیرا در شرکت‌های سهامی ارزش سرمایه بیشتر از ارزش اشخاص است. این اصل با توافق سهامداران نیز تغییر نمی‌کند.
  • با فوت سهامدار، ورثه‌ی او به عنوان سهامداران شناخته می‌شوند. در صورت وجود چند وارث تقسیم سهام متوفی بر اساس قوانین انحصار وراثت انجام می‌شود. شرکت سهامی خاص باید بتواند با ورثه سهامدار فوت شده به توافق برسد.
  • ورثه‌ِ سهامدار فوت شده می‌توانند سهام را نگه دارند یا به شخص دیگری منتقل کنند. در شرکت سهامی خاص این انتقال سهام به غیر باید به تصویب برسد.

ثبت کردن فوت شریک در شرکت سهامی

با وجود این که هرگونه تغییرات در شرکت‌ها‌ی ثبت شده همواره باید به اطلاع اداره ثبت شرکت‌ها برسد، اما فوت سهامدار در شرکت سهامی احتیاجی به ثبت شدن ندارد. البته فوت سهامدار در شرکت سهامی خاص تبعاتی دارد که حتماً باید به اطلاع اداره ثبت رسانده شود. زیرا همان‌طور که بیان شد با فوت سهامدار ورثه سهامداران جدید خواهند بود. همچنین با فرض متعدد بودن ورثه ممکن است برخی از آن‌ها مایل به ماندن در شرکت به عنوان سهامدار باشند و برخی قصد خروج از شرکت یا انتقال سهام خود را داشته باشند.

هرچند این مسائل در شرکت سهامی عام چندان اهمیتی ندارد اما تغییر وضعیت سهامداران در شرکت سهامی خاص بسیار مهم است. بنابراین شرکت سهامی خاص به واسطه فوت یکی از سهامداران، دچار تغییر در سرمایه و سهامدار می‌شود. هرگونه تصمیم گیری جهت حل روابط با ورثه سهامدار فوت شده، باید به واسطه صورت‌جلسه به اداره ثبت و اداره مالیات اطلاع داده شود. اطلاع دادن به مراکز نام برده به معنای ثبت تغییرات جدید است که پس از آن تغییرات باید در روزنامه رسمی نیز منتشر شود. برای انجام این امور به مقاله ثبت شرکت مراجعه نمایید.

فوت مدیر شرکت

در فرضی که یکی از مدیران شرکت سهامی فوت کند با توجه به این‌ که تعداد اعضای هیئت‌مدیره از تعداد مقرر در قانون کمتر شده، به جای متوفی یک جایگزین در نظر گرفته می‌شود. بر اساس اساسنامه شرکت در وهله اول اعضای علی‌البدل جانشین شخص فوت شده می‌شوند. ممکن است اعضای علی‌البدل انتخاب نشوند و با وجود انتخاب آن‌ها تعداد به حد نصاب نرسیده و باز هم جای خالی در هیئت‌مدیره وجود داشته باشد. در این حالت مجمع عمومی عادی شرکت به دعوت باقی مانده مدیران تشکیل می‌شود تا بخش‌های خالی مانده در هیئت‌مدیره را تکمیل کنند.

اگر هیئت‌مدیره از مجمع عمومی جهت تعیین باقی اعضا دعوت به عمل نیاورد ذی‌نفع شرکت می‌تواند از بازرسان شرکت تقاضای برگزار کردن این جلسه را بدهد. بنابراین بازرسان از مجمع عمومی عادی دعوت می‌نمایند تا سمت‌های خالی مانده در هیئت‌مدیره را انتخاب نمایند. برای آشنایی با روند تغییر مدیر عامل شرکت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا با فوت سهامدار، شرکت سهامی منحل می‌شود ؟

خیر شرکت منحل نمی‌شود زیرا در شرکت‌های سهامی ارزش سرمایه بیشتر از ارزش اشخاص است.

با فوت شریک در شرکت سهامی، برای سهام او چه اتفاقی می‌افتد ؟

با فوت سهامدار، سهام میان ورثه او تقسیم می‌شود و ورثه سهامداران جدید خواهند بود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: فوت شریک در شرکت سهامی خاص و عام



:: برچسب‌ها: فوت شریک در شرکت سهامی خاص و عام ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

دفتر خدمات الکترونیک قضایی چیست؟ اهداف راه‌اندازی و وظایف این دفاتر چیست؟ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای آسان کردن مراجعات مردم و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت آن‌ها در دادگاه‌ها و محاکم قضایی ایجاد شده‌اند. بنابراین می‌توان گفت از اهداف این دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضا و همچنین سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها و صرفه‌جویی در زمان می‌باشد. در ادامه این مقاله به معرفی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و اهداف، وظایف و هزینه‌های دفتر خدمات الکترونیک قضایی می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: دفتر خدمات قضایی

دفتر خدمات الکترونیک قضایی چیست ؟

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خدمات مربوط به دستگاه قضا و دادگاه‌ها را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌دهند. در طرح خدمات الکترونیک قضایی مردم می‌توانند برای طرح دعاوی حقوقی دعاوی خانوادگی، دعاوی تجدید نظر واخواهی و … بدون اینکه به محاکم یا دادسرا مراجعه نمایند تنها با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به صورت الکترونیک اقدام به طرح دعوا نمایند. این دفاتر اهداف مختلفی نظیر تسهیل مراجعات مردم به دستگاه های قضا، کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها، صرفه‌جویی در زمان و هزینه مردم و دستگاه قضا، افزایش کارآمدی دستگاه قضایی کشور و رفع موانع اداری دارند.

اهداف دفاترخدمات الکترونیک قضایی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم از مهم‌ترین اهداف دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کاهش مراجعه حضوری به دستگاه قضایی و همچنین سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها و صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. از دیگر اهداف مهم  دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌توان به شفاف سازی در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها و شکایات و افزایش کارآمدی دستگاه قضا با افزایش سرعت در رسیدگی اشاره نمود که با  راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی محقق می‌شود. با افزایش سرعت و دقت دستگاه قضا در مجموع افزایش کیفیت رسیدگی به شکایات رضایتمندی مردم نیز از قوه قضاییه بیشتر می‌شود.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با حذف موانع اداری موجب می‌شوند که شهروندان از فرصت‌های برابر برخوردار گردند. طبق شواهد مرکز آمار و فناوری، قوه قضاییه با راه‌اندازی دفاتر الکترونیک خدمات قضایی و به موجب آن آسان نمودن ارائه خدمات قضایی توانسته است سرعت بخشیدن به رسیدگی در پرونده‌ها و شکایات را محقق سازد. یکی از خدماتی که در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با نوآوری ارائه می‌شود ارائه ابلاغ‌ها قضایی به صورت قضایی است که در مقام مقایسه با نمونه سنتی آن توانسته موجب افزایش سرعت رسیدگی به شکایات و پرونده‌های قضایی شود.

انواع خدمات ارائه شده در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

خدمات ارائه شده در دفاتر خدمات الکترونیک در حوزه‌های مختلفی می‌شود. شما می‌توانید در طرح دعاوی مختلف و برخی امور دیگر به این دفاتر مراجعه نمایید. این خدمات شامل موارد زیر می‌شود:

  • طرح دعاوی مالی
  • دعاوی خانوادگی
  • تجدید نظر
  • واخواهی
  • رسیدگی مجدد و طاری
  • عقود و تعهدات نظیر ابطال اجاره‌نامه
  • امور شهری
  • اعسار و تقسیط
  • امور حسبی
  • مسائل مربوط به شرکت‌ها و امور تجاری
  • اسناد و امور ثبتی
  • دعاوی مربوط به اموال و مالکیت نظیر دادخواست تخلیه، اثبات مالکیت، رفع تصرف عدوانی و..

هزینه‌ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

در شیوه سنتی وقتی شما برای طرح شکایات خود به دادگاه‌ها و دادسراها مراجعه می‌کردید، باید هزینه‌هایی را نیز طبق قانون پرداخت می‌کردید. اکنون شما با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز باید هزینه‌هایی را متقبل شوید. این هزینه‌ها طبق قانون تصویب شده به دو دسته تقسیم می‌شوند که این دو دسته شامل هزینه‌های دادرسی و هزینه ارائه خدمات قضایی می‌باشد. هزینه‌های دادرسی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کماکان مشابه هزینه دادرسی در شیوه سنتی می‌باشد. اما هزینه ارائه خدمات قضایی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با شیوه سنتی آن متفاوت است و در دفاتر خدمات این هزینه کمتر است.

ساعات کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

ساعات و روزهای کاری دفاتر خدمات طبق دستورالعمل‌های کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تعیین می‌شود. طبق این دستورالعمل‌ها دفاتر خدمات قضایی از شنبه تا پنجشنبه آماده ارائه خدمات هستند. ساعات کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از شنبه تا چهارشنبه، 8 صبح الی 4 بعد از ظهر است. اما در روز پنجشنبه این مدت زمان کاهش می‌یابد و ساعات کار از 8 صبح تا 1 بعد از ظهر می‌باشد. البته ممکن است برخی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با در نظر گرفتن حجم کاری خود در طول هفته از ساعت 8 صبح تا ساعت 2 بعد از ظهر خدمت رسانی نمایند که با نظر مدیر دفتر امکان تمدید ساعات کاری تا ساعت 4 بعد از ظهر وجود دارد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

دفتر خدمات الکترونیک قضایی چیست ؟

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خدمات مربوط به دستگاه قضا و دادگاه‌ها را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌دهند.

ساعات و روزهای کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی چگونه است ؟

معمولا ساعات و روزهای کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از شنبه تا چهارشنبه، 8 صبح الی 4 بعد از ظهر و پنجشنبه‌ها از 8 صبح تا 1 بعد از ظهر است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: دفتر خدمات قضایی



:: برچسب‌ها: دفتر خدمات قضایی ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب فروش کاشی و سرامیک در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش کاشی و سرامیک علاوه بر داشتن مهارتهای لازم باید مجوزهای قانونی را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب فروش کاشی و سرامیک را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب فروش کاشی و سرامیک

آیا گرفتن جواز کسب فروش کاشی و سرامیک الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در فروش کاشی و سرامیک را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف مصنوعات آلومینیومی و UPVC ساختمان می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب فروش کاشی و سرامیک چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف کاشی ساز و کاشی فروش تهران مجوز لازم برای 12 رسته زیر صادر می‌‍کند.

1 – کاشی سرامیک و پلاک نما سازی                                                  (با حداقل مساحت لازم500 متر مربع)

2 – ظروف سرامیک سازی                                                                   ( با حداقل مساحت لازم 500 متر مربع)

3 – کاشی هفت رنگ سازی                                                                   ( با حداقل مساحت لازم 50 متر مربع)

4 – كاسه توالت ساز و دستشویی                                                      ( با حداقل مساحت لازم 300 متر مربع )

5 – کوزه و گلدان ساز                                                                           (با حداقل مساحت لازم 600 متر مربع )

6 – چینی سازی                                                                                    (با حداقل مساحت لازم 1000 متر مربع)

7 – معرق سازی                                                                                      ( با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع )

8 – کاشی ، سرامیک و پلاک نما فروشی                                            ( با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع )

9 – سازنده و فروشنده مصنوعات سفالین                                          (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

10 – تولید کنندگان مواد اولیه لعاب و چینی                                  ( با حداقل مساحت لازم 1000 متر مربع)

11 – طراحی و تزئین کاشی و سرامیک                                                 (با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

12- توليد چسب كاشی                                                                         (با حداقل مساحت لازم 350 متر مربع)

شرایط دریافت پروانه کسب فروش کاشی و سرامیک

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

7- داشتن تاييديه سازمان آتش نشانی و استقرار در مكان سرپوشيده براي رسته 2 و نصب وسايل ايمنی، ضدحريق و هواكش برای رسته 1 و 2 الزامی است.

مدارک لازم برای راه اندازی دفتر و یا کارگاه فروش کاشی و سرامیک

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز فروش کاشی و سرامیک

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب فروش کاشی و سرامیک باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب فروش کاشی و سرامیک از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف آهن فروشان تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز فروش کاشی و سرامیک چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 4.400.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی فروش کاشی و سرامیک چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب فروش کاشی و سرامیک در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب فروش کاشی و سرامیک



:: برچسب‌ها: جواز کسب فروش کاشی و سرامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب فروش آلات موسیقی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش سازهای موسیقی علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب فروش آلات موسیقی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب فروش آلات موسیقی

آیا گرفتن جواز کسب خرده فروشی سازهای موسیقی الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات فروش سازهای موسیقی و وسائل جانبی آن را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصويری و گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب فروش آلات موسیقی چه قدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید به این نکته توجه کند که حداقل مساحت لازم برای جواز کسب خرده فروشی آلات موسیقی در تهران 12مترمربع است. در قانون مربوط به اتحادیه‌فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری برای هر کدام از فعالیت‌های زیر (در تهران) به صورت جداگانه مساحت تعیین شده است. لازم به ذکر است این اتحادیه مرجع صادرکننده جواز برای 14 رسته زیر نیز می‌باشد.

1- خرده فروشی لوازم صوتی و تصويری (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

2- خرده فروشی قطعات و لوازم يدكی دستگاه‌های صوتی و تصويری (با حداقل مساحت لازم 9 متر مربع) و برای عمده فروشی قطعات و لوازم يدكی دستگاه‌های صوتی و تصويری (با حداقل مساحت لازم 9 متر مربع)

3- فروشندگی دستگاه‌های صوتی و تصويری و قطعات مربوطه (با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

4- خرده فروشی انواع نوارها و سی‌دی‌های خام و پرشده مجاز (با حداقل مساحت لازم 6 متر مربع)

5- خرده فروشی آلات موسيقی و صوتی (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

6- خرده فروشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی آن (با حداقل مساحت لازم 8 متر مربع)

7- ارائه خدمات مخابراتی به مشتریان (دفتر خرید و فروش) (نشست 6 كميسيون نظارت)

8- خدمات عرضه محصولات فرهنگی (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع ) (نشست 16 كميسيون نظارت)

9- دفتركار (فروشندگی دستگاه‌های صوتی و تصويری و قطعات مربوطه) (با حداقل مساحت لازم 9 متر مربع و مشروط به داشتن انبار مناسب)

10- عمده فروشی تلفن همراه و لوازم جانبی (با حداقل مساحت لازم 8متر مربع)

11- عمده فروشی انواع تلفن همراه (تبلت،موبایل،سلفون)(با حداقل مساحت لازم 8 متر مربع )

12- عمده فروشی لوازم جانبی تلفن همراه (با حداقل مساحت لازم 8 متر مربع)

13- عمده فروشی آلات موسیقی (با حداقل مساحت لازم 8مترمربع)

14- تعمیر لوازم و آلات موسیقی (با حداقل مساحت لازم 10مترمربع)

شرایط دریافت جواز کسب فروش آلات موسیقی

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی فروشگاه سازهای موسیقی

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن جواز کسب برای فروشگاه آلات موسیقی

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز خرده فروشی آلات موسیقی باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز فروش آلات موسیقی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحادیه تحویل گردد. برای ورود به سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌فروشندگان لوازم صوتی‌وتصویری از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش آلات موسیقی برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن جواز کسب خرده فروشی آلات موسیقی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 7.500.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی مغازه خرده سازهای موسیقی چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز کسب فروش آلات موسیقی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب فروش آلات موسیقی



:: برچسب‌ها: جواز کسب فروش آلات موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

اتحادیه های مثل فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری ، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران برای حمایت از حقوق شاغلین در رسته خود و همچنین نظارت بر کار آن‌ها و جلوگیری از تخلفات ایجاد می‌شوند. معمولاً اتحادیه‌های مربوط به هر صنف توسط اعضای خوشنام همان صنف که با برگزاری انتخابات و رای اکثریت شاغلین همان صنف انتخاب می‌شوند اداره می‌گردد. در ادامه مقاله به معرفی اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری تلفن همراه و لوازم جانبی شهرستان تهران می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و اطلاع از نحوه دریافت جواز کسب می توانید با متخصصین و کارشناسان با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران

اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تلفن همراه و لوازم جانبی تهران

اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری تلفن همراه و لوازم جانبی شهرستان تهران یکی از اتحادیه‌های فعال در ایران محسوب می‌شود. این اتحادیه وظیفه دارد که فعالیت‌های شاغلین و فعالان در این صنف را سازمان‌دهی نمایند. اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری تلفن همراه و لوازم جانبی شهر تهران در سال 1343 شروع به کار کرد.

در واقع در سال 1343 این اتحادیه با نام اتحادیه فروشندگان رادیو و لوازم یدکی افتتاح شد. پس از مدتی این اتحادیه با گسترش و ورود به حوزه کاست‌ها صوتی و ویدئوهای تصویری به فعالیت خود ادامه داد. تا امروز شاهد فعالیت گسترده اتحادیه صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی هستیم که اقدام به عرضه محصولات متنوع در حوزه کاری خود می‌نمایند.

اعضای اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری تلفن همراه و لوازم جانبی تهران

اولین رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری تلفن همراه و لوازم جانبی شهرستان تهران آقای یراقچیان از پیشکسوتان همین صنف بودند. آقای یراقچیان با 63 عضو فعالیت صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی را شروع کردند. از پیشکسوتان اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری تلفن همراه و لوازم جانبی شهرستان تهران می‌توانیم از آقای ساداتی که بنیان‌گذار اتحادیه بودند نام ببریم.

همچنین آقایان محبوبی، بناپور، شبیری، ثبوتی، دلالت و افرادی دیگر که در این صنف فعالیت نموده و جز پیشکسوتان محسوب می‌شوند. امروزه پس از تلاش و فعالیت این پیشکسوتان و همچنین گسترش اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری تلفن همراه و لوازم جانبی شهرستان تهران شاهد شکوفایی اتحادیه در رسته‌های نو و به‌روز هستیم. تعداد اعضای فعال صنفی امروزه بالغ بر 15 هزار نفر می‌شود. جهت شرکت در انتخابات این اتحادیه می‌توانید از طریق سامانه ساران اقدام کنید.

رسته‌های تحت پوشش اتحادیه دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران

رسته‌های تحت پوشش اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری تلفن همراه و لوازم جانبی شهرستان تهران گسترده است. این رسته‌ها شامل فروش تلفن همراه و لوازم جانبی آن‌ها، دستگاه‌های صوتی و تصویری، قطعات و لوازم یدکی دستگاه‌های صوتی و تصویری، آلات موسیقی، فروش تبلت، دوربین‌های مداربسته و… می‌شود.

البته لازم به ذکر است که در سال‌های اولیه کار اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی شهرستان تهران، تنها وسیله مورد عرضه در این اتحادیه رادیو و لوازم یدکی آن بود و بعد از گذشت مدتی و تکامل این دستگاه‌ها عرصه فعالیت اتحادیه به سوی رادیو گرام‌های خانگی و اتومبیل گسترش یافت. و بعد از آن نیز دستگاه‌های صوتی و تصویری به شکل‌های کاست صوتی و ویدئوهای تصویری تکامل یافتند که طبیعتاً اتحادیه نیز در این حوزه ادامه فعالیت داد. تا امروز که شاهد پیشرفت خیره کننده تکنولوژی در حوزه محصولات صوتی و تصویری و تنوع آن‌ها در بازار هستیم. اتحادیه نیز با توجه به پیشرفت محصولات صوتی و تصویری، حوزه فعالیتی خود را گسترش داده است.

برای آشنایی بیشتر با نحوه صدور و تمدید جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

جواز کدام رسته ها توسط اتحادیه دستگاه های صوتی و تصویری صادر می‌شود؟

همانطور که می‌دانید برای دریافت جواز باید به اتحادیه مربوطه در شهرستان خودتان مراجعه کنید، در تهران اگر قصد راه اندازی مغازه ای در زمینه های زیر را دارید، باید به اتحادیه دستگاه های صوتی و تصویری ، تلفن همراه و لوازم جانبی درخواست بدهید.

1 – خرده فروشی لوازم صوتی و تصويری

2 – خرده فروشی قطعات و لوازم يدكی دستگاه های صوتی و تصويری

و عمده فروشی قطعات و لوازم يدكی دستگاه هاي صوتی و تصويری (با حداقل مساحت لازم 9 متر مربع)

3- فروشندگی دستگاه های صوتی و تصويری و قطعات مربوطه

4 – خرده فروشی انواع نوارها و سی دی های خام و پرشده مجاز

5 – خرده فروشی آلات موسيقی و صوتی

6 – خرده فروشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی آن

7 – ارائه خدمات مخابراتی به مشتریان ( دفتر خرید و فروش )

8 – خدمات عرضه محصولات فرهنگی

9- دفتركار(فروشندگی دستگاه های صوتی و تصويری و قطعات مربوطه)

10- عمده فروشی تلفن همراه و لوازم جانبی

11- عمده فروشی انواع تلفن همراه( تبلت،فبلت،موبایل،سلفون)

12- عمده فروشی لوازم جانبی تلفن همراه

13- عمده فروشی آلات موسیقی

14- تعمیر لوازم و آلات موسیقی

وظایف اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران

اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی شهرستان تهران وظایف و تکالیف مختلفی در قبال شاغلین این رسته و همچنین مشتریان دارد. یکی از وظایف مهم این اتحادیه صدور مجوز و پروانه کسب برای افراد متقاضی جهت فعالیت در یکی از رسته‌های تحت پوشش این اتحادیه می‌باشد. همچنین تعلیق یا ابطال پروانه کسب افراد شاغل در این اتحادیه نیز برعهده اتحادیه صنفی صوتی و تصویری است. ابزار و لوازم کار طبق ضرورت شغلی و بر اساس عرف و ضوابط اتحادیه صوتی و تصویری تعیین می‌شود.

شرایط و مدارک لازم برای دریافت پروانه کسب در یکی از رسته‌های تحت پوشش این اتحادیه نیز توسط همین اتحادیه تعیین می‌شود. رعایت قانون نظام صنفی و همچنین آیین‌نامه‌های مربوط به اتحادیه برای تمام اعضای اتحادیه صوتی و تصویری الزامی می‌باشد. از دیگر وظایف مهم اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی شهرستان تهران رسیدگی به تخلفات شاغلین دررسته‌های تحت پوشش این اتحادیه و رسیدگی به شکایات مردم نسبت به شاغلین این اتحادیه می‌باشد.

آدرس اتحادیه لوازم صوتی و تلفن همراه

آدرس : خیابان حافظ خیابان جامی کوی محمد بیک پلاک ۲۲ طبقه ۲ شمالی

تلفن :66704541 – 66706749

02166756532

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و انجام تمام امور مربوط به جواز کسب می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری تلفن همراه و لوازم جانبی شهرستان تهران در چه سالی شروع به کار کرد ؟

در واقع در سال 1343 این اتحادیه با نام اتحادیه فروشندگان رادیو و لوازم یدکی افتتاح شد و با گذشت زمان امروزه با نام اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی شهرستان تهران ادامه فعالیت می‌دهد.

رسته‌های تحت پوشش اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری تلفن همراه و لوازم جانبی شهرستان تهران کدام‌اند ؟

این رسته‌ها شامل فروش تلفن همراه و لوازم جانبی آن‌ها، دستگاه‌های صوتی و تصویری، قطعات و لوازم یدکی دستگاه‌های صوتی و تصویری، آلات موسیقی، فروش تبلت، دوربین‌های مداربسته و… می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

گاهی اوقات شرایطی به وجود می‌آید که موجب آزار و اذیت فرزندان شده به نحوی که آن‌ها تقاضای شکایت از پدر خود را دارند. یکی از این شرایط می‌تواند ندادن نفقه و یا حتی کتک زدن فرزندان باشد. ما در ادامه به بررسی چگونگی و موارد شکایت از پدر و همچنین نحوه رسیدگی و شرایط آن می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: شکایت از پدر

شکایت از پدر به دلیل عدم پرداخت نفقه

پدر موظف و مکلف به پرداخت نفقه به فرزندان خود است. مدت دادن نفقه برای دختر عرفا تا زمانی است که ازدواج نکرده و برای پسر هم تا زمانیست که وی به سنی برسد که بتواند شاغل شود. عرفا برای پسر در زمان تحصیل نفقه در نظر گرفته می‌شود.

بنابراین در این موارد پدر موظف به دادن نفقه می‌باشد و در صورت ندادن آن فرزندان می‌توانند ا‌ز پد‌ر خود شکایت کنند.

با ثبت شکایت فرزند از پد‌ر بابت عدم پرداخت نفقه در مراجع قضایی روند رسیدگی به دعوای مطروحه آغاز می‌گردد. برای تعیین میزان نفقه در این مرحله پدر و فرزند می‌توانند با هم به توافق برسند و اگر با هم به توافق نرسند کارشناس مربوطه موظف به تعیین میزان نفقه می‌باشد.

تعیین میزان نفقه برای فرزندان بستگی به وضعیت مالی و اقتصادی پدر دارد ولی در تعیین میزان نفقه برای زوجه اصولا وضعیت مالی زن را مدنظر قرار می‌دهند.

نکته: نفقه به فرزندی که از راه نامشروع متولد می‌شود تعلق می‌گیرد.

برای آشنایی بیشتر با نحوه دریافت و میزان نفقه فرزند کلیک کنید.

شکایت از پدری که فرزندان خود را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد

طبق قانون هر گونه اقدامی از جانب والدین که سبب آسیب روحی و جسمی کودک و نوجوان شود ممنوع گشته است.

در حقوق ایران پدر و مادر حق تنبیه و تادیب فرزندان خود را دارند ولی به اندازه‌ای که خارج از عرف نباشد. برای مثال کتک زدن بچه و یا آسیب جسمی وارد کردن به فرزند و… ممنوع است.

پس کتک زدن بچه و به اصطلاح ضرب و شتم وی توسط پدر و مادر قابل پیگیری از طریق مراجع قضایی می‌باشد و فرزند می‌تواند به موجب انجام هر کدام از این کارها توسط پدر از وی شکا‌یت کند.

چگونگی و مراحل شکایت از پدر

برای دریافت نفقه از پدر به دادگاه خانواده رجوع نمایید. چنانچه واجد شرایط برای دریافت نفقه باشید میزان آن توسط کارشناس تعیین و دادگاه پدر را به پرداخت آن محکوم می‌نماید. همچنین ممکن است مبلغی به عنوان نفقه تعیین شده باشد ولی با وجود تورم ناچیز باشد. در این صورت هم به دادگاه خانواده رجوع و دادخواست تعدیل نفقه تقدیم نمایید.

توجه نمایید چنانچه پدر استطاعت مالی دارد ولی نفقه فرزندش را نمی‌دهد قابل پیگرد قضایی نیز هست و ممکن است چنین فردی به حبس بیش از شش ماه تا دو سال محکوم گردد.

نحوه شکایت از پدر به دلیل ضرب و شتم نیز از طریق ثبت دادخواست در دادسرا صورت می‌پذیرد. در صورت ورود آسیب و تایید پزشکی قانونی از پدر دیه هم گرفته می‌شود.

شکایت دختر از پدر برای ازدواج

یکی از پرونده های رایجی که در سیستم قضایی ایران وجود دارد، شکایت دختران از پدرشان برای دریافت اذن ازدواج است. طبق قانون دختران باکره که تا به حال ازدواج نکرده‌اند برای ازدواج باید اجازه رسمی پدر را داشته باشند. در صورتی که پدر دلایل موجهی برای مخالفت ارائه ندهد، دادگاه این حق را از او گرفته و دختر خانم می‌تواند با نامه رسمی دادگاه با آقایی که به مرجع قضایی معرفی کرده ازدواج کند. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه مقاله اجازه پدر برای ازدواج دختر را بخوانید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شکایت ا‌ز پد‌ر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ‌شکایت ا‌ز پد‌ر پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: شکایت از پدر



:: برچسب‌ها: شکایت از پدر ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

همواره دادگاه‌های خانواده مملوء از زوجینی است که اختلافات کوچک و بزرگ زندگی آن‌ها را به آن جا کشانده است. اختلافات ناشی از شانه خالی کردن از انجام وظایف و مسئولیت‌ها بیشتر از همه به چشم می‌خورد. در این موارد قانون حقوقی را برای طرفین دعوی پیش‌بینی نموده که در جلسه دادگاه به آن رسیدگی می‌شود. حال می‌خواهیم بدانیم اگر این اختلاف به دلیل انجام ندادن وظایف و عدم تمکین زن باشد قانون چه ضمانت اجرایی در برابر او دارد و حتی چه حقوقی برایش در نظر گرفته است؟ آیا اجرت المثل که امروزه تقریبا حق هر زنی است به او تعلق می‌گیرد یا خیر؟ در ابتدا لازم است با مفهوم اجرت المثل آشنا شویم و سپس به این بپردازیم که به چه زنی ناشزه می‌گویند؟ برای کسب اطلاع بیشتر از اجرت المثل کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اجرت المثل زن ناشزه

اجرت المثل چیست ؟

اجرت المثل یعنی پرداخت وجه در ازای انجام کاری که در عرف دارای مزد است و مقدار آن از ابتدا تعیین نشده است. برای کسب اطلاع از شرایط دقیق تعلق اجرت‌المثل به زوجه کلیک نمایید.

اجرت المثل در قانون ما برای زنان نیز به کار می‌رود. در ایام زوجیت و زندگی مشترک زوجین زوجه می‌تواند بابت انجام کارهایی که شرعا به عهده او نبوده است مانند نظافت خانه پختن غذا و… دستمزد دریافت کند که پرداخت این مزد به عهده زوج می‌باشد. البته زوجه در صورتی می‌تواند اجرت‌المثل را درخواست کند که بتواند ثابت کند که انجام این کارها به دستور (درخواست) شوهر و بدون قصد تبرع بوده است. مقدار اجرت المثل همیشه یکسان نیست و شرایطی مانند میزان تحصیلات زوجه شاغل بودن یا نبودن وی و… سبب تنوع این اجرت می‌شود.

بیشتر بخوانید : مبلغ اجرت المثل ایام زوجیت

آیا اجرت المثل به زن ناشزه تعلق می‌گیرد ؟

ابتدا باید بدانیم زن ناشزه به چه زنی می‌گویند؟ در حقوق مدنی ما مواردی عنوان شده است که تمکین و انجام آن‌ها پس از برقرار شدن عقد نکاح به طور صحیح لازم و ضروری است که اصطلاحا به انجام این وظایف تمکین و به سرپیچی و خودداری از انجام آن‌ها عدم تمکین گویند. در صورت عدم تمکین نشوز صورت می‌گیرد و در صورت عدم انجام این مسئولیت‌ها از جانب زن وی ناشزه نام می‌گیرد. برای اطلاع دقیق از موارد تمکین و عواقب عدم تمکین کلیک نمایید.

گفتیم که هر زنی در هر زمان ( در ایام زوجیت یا در حین انجام مراحل طلاق ) می‌تواند با مراجعه به دادگاه خانواده دریافت اجرت المثل را درخواست کند. اما فقط هنگامی این اجرت به او تعلق می‌گیرد که وی به عدم تمکین متهم نشده باشد و ناشزه بودن وی اثبات نشود. زیرا ضمانت اجرای عدم تمکین زن تعلق نگرفتن اجرت المثل و حتی نفقه به اوست. البته باز هم قانون گذار در این بحث برای حمایت از زوجه می‌تواند مبلغی را به عنوان نحله (هدیه) برای او در نظر بگیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اجرت المثل زن ناشزه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ا‌جرت المثل زن ناشزه پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید : اجرت المثل ایام زوجیت

 


برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اجرت المثل زن ناشزه



:: برچسب‌ها: اجرت المثل زن ناشزه ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

این روزها دادگاه‌های خانواده محل رفت آمد زوج‌هایی ناراضیست که همسران آن‌ها به وظایف خود در قبال خانواده و زندگی عمل نمی‌کنند و مسئولیت‌هایشان را نمی‌پذیرند. یکی از این موارد عدم تمکین است. حال تمکین چیست؟ آیا فقط به زن مربوط است یا خیر؟ در ادامه به بررسی تفصیلی دعوای الزام به تمکین می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله تمکین و عدم تمکین چیست را مطالعه نمایید

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: دعوای الزام به تمکین زن و شرایط آن 

تمکین و نشوز چیست ؟

در ازدواج مباحث تمکین و نشوز مطرح می‌گردد که به لحاظ حقوقی دارای آثار و پیامدهای به‌خصوصی است. به طور اجمالی قیام برای انجام وظایف قانونی در ازدواج را تمکین و عدم انجام آن‌ها را نشوز گویند. برای کسب اطلاع دقیق از مفهوم و مصادیق تمکین و نشوز و انواع تمکین عام و خاص کلیک نمایید.

ضمانت اجرای عدم تمکین

در این موارد ضمانت اجرای قانون در برابر زن موارد زیر است:

۱. الزام وی به تمکین.

۲. محرومیت زوجه از دریافت نفقه.

۳. در شرایطی دادگاه اجازه ازدواج مجدد را به مرد می‌دهد.

۴. همچنین محرومیت زن از دریافت “نحله”.

چنانکه زن از اقامت گزیدن در منزل شوهر امتناع ورزد ( عدم تمکین عام ) و یا از وظایف زوجیت سر باز زند نفقه به او اختصاص نمی‌یابد.

همانطور که در ماده ۱۱۰۸ قانون مدنی داریم: اگر زن از انجام وظایف زوجیت خودداری و سرپیچی کند (بدون دلیل موجه) نفقه که حق اوست دیگر به او تعلق نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید : ضمانت اجرای عدم تمکین 

اقامه دعوای تمام عیار الزام به تمکین زن

در صورت ناشزه بودن زن، مرد یا وکیل او به دادگاه مراجعه می‌کند و دادخواست خود را مبنی بر الزام زوجه به تمکین ارائه می‌کند. البته لازم به ذکر است که بهتر است ابتدا مرد یک اظهارنامه شامل لزوم تمکین زن برای همسر خود بفرستد تا شاید قبل از ارائه دادخواست خود بتواند قضیه را حل کند.

دادگاه با بررسی دادخواست مرد جلسه‌ای را با حضور مرد و زن برای بررسی مشکل تشکیل می‌دهد. در ابتدا مرد یا وکیل او باید ضمن ارائه شکایت خود دلایل و مدارکی را مبنی بر عدم تمکین زن ارائه کند. سپس دادگاه به زوجه یا وکیل وی امکان می‌دهد تا از خود دفاع کند و با ارائه دادن دلایل خود صحت دلایل شوهر خود را رد یا تنفیذ بنماید.

بیشتر بخوانید : نحوه و پیگیری دادخواست تمکین در سامانه ثنا

دلایل رد دادخواست دعوای الزام به تمکین زن

ارائه دلایل زیر از طرف زوجه باعث رد دادخواست الزام به تمکین می‌شود:

۱. فراهم نکردن مسکن مناسب و در شان زوجه از طرف زوج.

۲. عدم پرداخت نفقه به زوجه.

۳. رفتار ناشایست زوج مانند ضرب وجرح زن، ناسزا گفتن، اعتیاد و…

۴. استفاده زوجه از حق حبس خود مبنی بر پرداخت کامل مهریه. ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی بیان می‌کند: در صورتی که زوجه (زن) قبل از ادای وظایف زوجیت درخواست مهریه کند اجازه دارد تا زمان دریافت کامل مهریه از انجام وظایف در برابر شوهرش خودداری کند. البته لازم به ذکر است که این خودداری ارتباطی به دریافت نفقه ندارد و زوج موظف است در این مدت نفقه زوجه را بپردازد. اما اگر زوجه قبل از دریافت مهریه با میل خود به وظایف زوجیت عمل کند دیگر نمی‌تواند از ادای آن سرپیچی کند.

۵. و…

بیشتر بخوانید : الزام به تمکین زن 

سرانجام دعوا

دادگاه پس از شنیدن دلایل دو طرف اقدام به صدور رای در خصوص دادخواست می‌نماید که اگردلایل زن کافی باشد دادخواست رد می‌شود و اگر دلایل مرد کافی و اظهارات زن بی‌پایه و اساس باشد دادگاه حکم الزام به تمکین زن را صادر می‌نماید. در صورت اعتراض زن، وی می‌تواند در مهلت ۲۰ روزه‌ای که دادگاه برای اعتراض تعیین کرده است به دادگاه مراجعه کند و تجدیدنظر در حکم دادگاه را درخواست نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دعوای الزام به تمکین، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دعوای الزام به تمکین پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: دعوای الزام به تمکین زن و شرایط آن 



:: برچسب‌ها: دعوای الزام به تمکین زن و شرایط آن ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

برای اینکه یک عمل حقوقی به درستی واقع شود و دارای اثر گردد سه وصف در متعاملین آن باید موجود باشد: بلوغ، عقل و رشد. به طور کلی اهلیت در حقوق به معنای توانایی قانونی شخص برای دارا شدن و اعمال حق است. در مقابل مفهوم اهلیت حجر قرار دارد یعنی فردی که اعمال حقوقی‌اش واجد اثر نیست. اهلیت خود به اقسام مختلفی تقسیم می‌شود مانند اهلیت تمتع و اهلیت استیفا و هر کدام معنای خاص خود را دارد. در این مقاله به بررسی جامع حجر و آثار آن پرداخته‌ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: حجر در قانون مدنی

بلوغ

در قانون فعلی ایران پسران بعد از پانزده سال تمام قمری و دختران پس از نه سال تمام قمری بالغ تلقی می‌شوند.

دختر و پسر وقتی که کوچکتر از سن تعیین شده باشند صغیر محسوب می‌شوند. صغیر به دو دسته صغیر ممیز و صغیر غیرممیز تقسیم می‌شود.

صغیر غیرممیز توانایی تشخیص سود و زیان را ندارد و مفهوم اعمال حقوقی و نتایج آن را درک نمی‌کند. اما صغیر ممیز کسی است که قوه تمییز دارد و با این وصف قانون‌گذار لازم دیده است که در مواردی از او حمایت کند.

عدم اهلیت صغیر

عدم اهلیت صغیر، عام است یعنی اعمال و گفته‌های او باطل است مگر در مواردی که قانون صراحتا عمل صغیر را نافذ تشخیص داده باشد.

صغیر غیرممیز چون از نظر طبیعی فاقد قصد است نمی‌تواند اعمال ارادی را به‌درستی انجام بدهد ولی صغیر ممیز در پاره‌ای از عقود می‌تواند به استقلال یا با اجازه ولی خود شرکت کند که عبارتند از:

۱. صغیر ممیز می‌تواند تملیک رایگان را که به نفع اوست و تعهدی به بار نمی‌آورد قبول نماید.

۲. صغیر ممیز می‌تواند برای قبول عقود مجانی به دیگران اعطای وکالت نماید یا وکالتی که به او داده شده را بپذیرد.

رشد

رشید کسی است که سود و زیان معاملات را درک می‌کند و معامله غیر عقلایی انجام نمی‌دهد. در اینجا رویه معاملاتی که فرد انجام می‌دهد سنجیده می‌شود. چنانچه این رویه عقلایی و معقول باشد فرد رشید و در غیر این صورت غیر رشید یا سفیه تلقی می‌شود.

در قانون جدید مقرر شده رشد بالغ باید احراز شود ولی در عمل هنوز هم مردم و بانک‌ها و دفاتر، ۱۸ سالگی را معیار رسیدن به رشد می‌دانند.

عدم رشد ممکن است در اثر صغر سن یا نقص شعور در اشخاص کبیر باشد که چنین شخصی در اصطلاح حقوقی سفیه نام دارد.

حدود حجر سفیه

سفیه به طور مستقیم حق مداخله در امور مالی خود را ندارد و با دخالت قیم می‌تواند امور مالی خود را به نحو موثری منعقد بنماید. اما وی در امور غیر مالی اختیار مطلق دارد مثلا می‌تواند بدون دخالت هیچ کسی ازدواج نماید اما برای تعیین مهریه نیاز به مداخله قیم دارد. سفیه همچنین می‌تواند تملیک رایگان را بپذیرد چراکه ضرر مالی در این صورت برای وی متصور نیست.

جنون و حدود حجر

جنون سبب زوال عقل است پس از اسباب حجر است. در قانون ما انواع جنون مشمول قواعد حجر می‌گردد.

جنون یا دائمی ( مجنون همیشه در حالت جنون است ) و یا ادواری ( شخص گاهی در حالت جنون قرار دارد و گاهی خیر ) است.

اعمال مجنون دائمی کلا باطل است اما آیا اعمال مجنون ادواری هم باطل است؟ اگر مجنون در حال افاقه معامله کرده صحیح است اما اگر در حالت جنون معامله کرده باطل است.

در قانون اصل بر این است که شخص مجنون در حالت جنون معامله می‌کند پس معامله وی اصولا باطل است. کسی که ادعای افاقه دارد باید ثابت کند مجنون در سلامت قوای عقلانی اقدام به انعقاد معامله نموده و معامله وی صحیح است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حجر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حجر پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

منبع: حجر در قانون مدنی



:: برچسب‌ها: حجر در قانون مدنی ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

به محض جاری شدن صیغه نکاح زوجین در برابر یکدیگر موظف به اجرای تعهداتی می‌شوند که یکی از این تعهدات که دو جانبه است و هر دوی زن و مرد باید به این تکلیف عمل کنند تمکین است که در اذهان عموم تمکین بیشتر برای زن به کار می‌رود. در ادامه به بررسی تفصیلی ارسال اظهارنامه عدم تمکین خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله تمکین و عدم تمکین چیست و تمکین و نشوز را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: ارسال اظهارنامه عدم تمکین زن

تکمین و نشوز به چه معناست

تمکین از تکالیف زوجین در زندگی مشترک است که ایشان را در برابر هم موظف به انجام اموری همچون حسن معاشرت، انجام رابطه جنسی و… می‌نماید. برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص مفاهیم تمکین و نشوز و انواع تمکین کلیک نمایید.

اظهارنامه عدم تمکین

شکایت تمکین دارای مقدماتی است. زوج می‌تواند بعد از حضور در دادگاه درباره ترک همسر خویش اظهاراتی را عنوان کند مانند اینکه زوجه درخواست خانه‌ای به نام خودش دارد و یا درخواست خرید ماشین برای وی را دارد که از توان مالی مرد خارج است و در ادامه به این مساله می‌پردازند که چون طبق خواسته غیر منطقی ایشان عمل نکرده‌ام زوجه از منزل بدون رضایت بنده خارج شده است.

بیشتر بخوانید : اظهارنامه عدم تمکین

غیبت زوجه در دادگاه | ارسال اظهارنامه عدم تمکین

باید توجه داشت که بعضی از زنان از حضور در جلسات دادگاه ممانعت می‌کنند و تصور آن‌ها بر این است که غیبتشان در دادگاه به نفع ایشان است. اما دقیقا این مساله به ضرر آن‌ها خواهد بود و دادگاه می‌تواند به ضرر زن رای صادر کند چرا که در دادگاه خانواده اصل بر تمکین زوجه است.

با توجه به آنچه گفته شد اگر زن بدون هیچ دلیل موجهی منزل را ترک کند و از تعهدات زناشویی خویش ممانعت به عمل بیاورد زوج می‌تواند با تنظیم یک اظهارنامه همسر خویش را مورد بازخواست قرار دهد و از همسر قانونی خود درخواست کند تا در زمانی تعیین شده که معمولا بین پنج تا هفت روز است به منزل بازگردد و اگر زوجه توجهی به این اظهارنامه نداشته باشد به طور قطع از لحاظ قانون خانواده ناشزه محسوب شده و حقی در برابر درخواست نفقه نخواهد داشت.

انواع اظهارنامه

امروزه اظهارنامه در تهران و مراکز استان‌ها تنها به شیوه الکترونیکی ثبت می‌گردد.

ابتدائا باید در سامانه خدمات الکترونیکی قضایی ثبت نام کرد. انجام این مراحل اولیه پیچیده نخواهد بود و توسط خود شخص هم در منزل امکان پذیر خواهد بود. پس از آن می‌توانید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اظهارنامه را به ثبت برسانید.

نحوه ارسال اظهارنامه عدم تمکین در تهران و شهرستان‌ها

سابقا فردی که خواستار احقاق حقوق خود مبنی بر عدم تمکین همسر خود بود باید فرمی مخصوص را از طریق دادگاه و مراجع قضایی به زوجه می‌رساند اما امروزه برای ثبت و تنظیم اظهارنامه نیازی نیست همانند گذشته عمل شود بلکه باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی اظهارنامه‌ای را تنظیم کرده و برای فرد ارسال کنید چگونگی طرح، ثبت و ارسال اظهارنامه پیچیدگی خاصی ندارد.

شما ابتدا باید حضوری به دفاتر خدمات الکترونیکی بروید سپس اطلاعات دقیق فردیتان را در اختیار مسئول مربوطه قرار دهید و در پی آن برای پیگیری ارسال و ثبت اظهارنامه یک کد پیگیری دریافت کنید.

چگونگی دریافت اظهارنامه

برای دریافت و اطلاع از مفاد اظهارنامه نیازی به حضور در دفاتر خدمات الکترونیکی نیست بلکه این ابلاغیه به صورت یک پیامک به مخاطب ارسال می‌شود و فرد متوجه می‌شود که در سامانه ثنا ابلاغیه‌ای تحت عنوان اظهارنامه عدم تمکین برای او ارسال شده است اما اگر گیرنده ابلاغیه بخواهد پاسخی به این اظهارنامه بدهد باید به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه نماید.

بیشتر بخوانید : پاسخ اظهارنامه عدم تمکین

نمونه اظهار نامه عدم تمکین | ارسال اظهارنامه عدم تمکین

سرکار خانم ………….

با احترام به آگاهی می‌رساند،

همان طور که اطلاع دارید در تاریخ ………..به موجب عقدنامه …….. ثبت شده در دفتر ازدواج ……… به عقد دائم اینجانب درآمده‌اید.

شما در تاریخ ……… تا ………. بدون رضایت و مجوز قانونی منزلگاه را ترک نموده و تا کنون بازنگشته‌اید با توجه به وظایف و تعهداتی که نسبت به بنده دارا هستید از شما درخواست دارم اختلاف خانوادگی را همراه با تامل و تدبر و به دور از قهر و کشمکش حل و فصل نمایید تا کدورت فی ما بین از بین برود و همچنین از شما خواستارم علاوه با بازگشت به منزل باعث به وجود آمدن پریشانی و تکدر خاطر اینجانب و خود نشوید. طبق زمان تعیین شده یعنی به فاصله یک هفته از تاریخ ابلاغ اظهارنامه تصمیم خود را قاطعانه مبنی بر بازگشت به منزل استوار سازید و به استحضار می‌رساند اگر تصمیمتان ممانعت از بازگشت به منزل می‌باشد شما ناشزه شناخته می‌شوید و از پرداخت نفقه توسط اینجانب محروم خواهید شد.

بیشتر بخوانید : نمونه اظهارنامه عدم تمکین

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ارسال اظهارنامه عدم تمکین، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ارسال اظهارنامه عدم تمکین پاسخ دهند.

 


برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: ارسال اظهارنامه عدم تمکین زن



:: برچسب‌ها: ارسال اظهارنامه عدم تمکین زن ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

هنگامی که بین یک زن و مرد رابطه زوجیت برقرار می‌شود به تبع آن هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی برای هر یک از طرفین حقوق و تکالیفی ایجاد می‌گردد. یکی از این حقوق مهم و کلیدی برای زوج تمکین از سوی زوجه است. زوجه موظف به تمکین از زوج است و در صورتی که از تمکین سر باز بزند این حق برای زوج وجود دارد تا زوجه را ملزم به تمکین نماید. در این مطلب به بررسی ابعاد مختلف الزام به تمکین می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله تمکین و عدم تمکین چیست و تمکین و نشوز را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع:‌ الزام به تمکین زوجه

تمکین و نشوز چیست ؟

پس از نکاح زوجین در قبال هم وظایف و تکالیفی را بر عهده می‌گیرند که عدم انجام آن‌ها با ضمانت اجرای قانونی مواجه می‌شود. انجام این وظایف را تمکین و عدم انجام را نشوز گویند. برای کسب اطلاعات دقیق از انواع تمکین کلیک نمایید.

الزام به تمکین زن

وقتی که عدم تمکین رخ می‌دهد این حق برای طرفین ایجاد می‌شود که دیگری را ملزم به پیروی و تمکین کنند. موقعی که هر یک از طرفین از طریق مرجع قانونی اقدام کرده و درخواست الزام به تمکین طرف مقابل نماید این دعوا به وقوع پیوسته است.

هر طرف یا وکیل آن‌ها در ابتدا به دفتر خدمات قضایی مراجعه نموده و درخواست خود مبنی بر الزام به تمکین را ثبت می‌نمایند. سپس دادگاه خانواده محل اقامت زوجه به موضوع رسیدگی کرده و حکم مقتضی را صادر می‌کند. توصیه می‌شود قبل از ثبت دادخواست اظهارنامه‌ای مبنی بر درخواست برگشت زوجه به محل سکونت و تمکین کردن تهیه نمایید.

البته در صورتی که هر یک از طرفین به یک دلیل قانونی از تمکین خودداری کنند، طرف دیگر تا زمان برطرف شدن مانع نمی‌تواند فرد مقابل را ملزم به تمکین کند.

بیشتر بخوانید : اظهارنامه عدم تمکین

ارکان دعوای الزام به تمکین

برای استماع این دعوا دو رکن مهم باید اثبات گردد: 1/ وجود رابطه زوجیت 2/ رخ دادن عدم تمکین.

1/ وجود رابطه زوجیت: در ابتدای امر باید اثبات گردد که رابطه زوجیت بین طرفین وجود دارد و به تبع باید تمکین صورت گیرد. قطعا زمانی که رابطه زوجیتی نباشد تمکین کردن هم معنایی ندارد. به طور مثال وقتی مردی دعوای الزام به تمکین را نسبت به زنی مطرح می‌کند باید مستندات خود مبنی بر وجود علقه زوجیت را نیز ارائه دهد. در دعوا بار اثبات بر عهده خواهان است. ممکن است خوانده رابطه زوجیت را انکار کند مثلا بگوید که نکاح موقت بوده و زمان آن به پایان رسیده در این صورت خواهان باید مستندات خود مبنی بر اینکه هنوز زوجیت باقی است ارائه دهد.

2/ رخ دادن عدم تمکین: رکن مهم دیگر که باید اثبات شود این است که آیا اصلا عدم تمکین رخ داده یا خیر؟ خواهان چه زوج و چه زوجه باید اثبات کنند که طرف مقابل فعل یا ترک فعلی را انجام داده که از مصادیق عدم تمکین است. به طور مثال زوج ثابت کند زوجه بدون اطلاع منزل را ترک کرده یا اینکه حاضر به همبستر شدن نیست و نیاز جنسی شوهر را برطرف نمی‌کند. یا در مقابل زن ثابت کند که شوهر او مدتی است که نفقه زندگی را پرداخت نکرده و یا حتی خانه و خانواده را رها کرده است.

بیشتر بخوانید : دعوای الزام به تمکین زن

موارد قانونی عدم تمکین زوجه | الزام به تمکین زن

موارد مجاز و قانونی عدم تمکین:

1) ابتلای مرد به امراض جنسی و مقاربتی.

2) ضرر بدنی مالی و شرافتی برای زوجه.

3) بیماری زن که سبب می‌شود نتواند وظایف خود را انجام دهد.

4) حق تعیین مسکن به زوجه داده شده باشد و مجبور نباشد در محل تعیین شده توسط زوج اقامت کند.

5) استفاده از حق حبس: در این مورد زن می‌تواند تا مهریه خود را دریافت نکرده از تمکین خودداری کند.

6) واجبات شرعی مانند حج و روزه.

 ضمانت اجرای عدم تمکین زن از مرد

1/ عدم استحقاق نفقه، اجرت المثل و نحله.

2/ دعوای الزام به تمکین.

3/ اجازه ازدواج مجدد.

ضمانت اجرای عدم تمکین مرد از زن

1/ طرح دعوای الزام به تمکین.

2/ درخواست طلاق از طرف زوجه.

بیشتر بخوانید : ضمانت اجرای عدم تمکین 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص الزام به تمکین، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون الزام به تمکین پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع:‌ الزام به تمکین زوجه



:: برچسب‌ها: الزام به تمکین زوجه ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب درب و پنجره آلومینیومی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه درب و پنجره های آلومینیومی علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب درب و پنجره آلومینیومی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب درب و پنجره آلومینیومی و UPVC

آیا گرفتن جواز کسب درب و پنجره آلومینیومی الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در درب و پنجره آلومینیومی را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف مصنوعات آلومینیومی و UPVC ساختمان می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب درب و پنجره آلومینیومی چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف مصنوعات آلومینیومی تهران مجوز لازم برای 11 رسته زیر صادر می‌‍کند.

1 – سازندگان و فروشندگان درب و پنجره آلومینیومی وUPVC  (با حداقل مساحت لازم 40 متر مربع)

2 – آبکاری و آنادایزینک سنتی پروفیل آلومینیومی (با حداقل مساحت لازم 1000 متر مربع)

3 – رنگ کاری پروفیل آلومینیومی (رنگ کوره ای) (با حداقل مساحت لازم 500 متر مربع)

4 – سازندگان و تولیدکنندگان پروفیل آلومینیومی (دارندگان پرسهای اکستروژن کوچک، در صورتیکه صنعتی تلقی نگردند)  (با حداقل مساحت لازم 1000 متر مربع)

5 – فروشندگان پروفیل آلومینیومی (دفتر فروش و بشرط داشتن حداقل 150 متر مربع انبار عمومی یا اختصاصی)

 (با حداقل مساحت لازم 9 متر مربع)

6 – نصب و ساخت قاب و توری آلومینیومی (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

7 – قاب سازی آلومینیومی (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

8 – یراق سازی آلومینیومی  (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

9 – اجراء نماسازی و سقف کاذب آلومینیومی (با حداقل مساحت لازم 40 متر مربع)

10– تولید و اجرای ویترین و غرفه سازی و پارتیشن بندی آلومینیومی (با حداقل مساحت لازم 40 متر مربع)

11- سازندگان و فروشندگان درب كركره اتوماتيك آلومینیومی (با حداقل مساحت كارگاهي لازم 30 متر مربع)

شرایط دریافت پروانه کسب درب و پنجره آلومینیومی

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

7- داشتن تاييديه سازمان آتش نشانی و استقرار در مكان سرپوشيده براي رسته 2 و نصب وسايل ايمنی، ضدحريق و هواكش برای رسته 1 و 2 الزامی است.

مدارک لازم برای راه اندازی درب و پنجره آلومینیومی

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز برای درو پنجره آلومینیوم یا upvc

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب درب و پنجره آلومینیومی باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب درب و پنجره آلومینیومی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف آهن فروشان تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز درب و پنجره آلومینیومی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 2.500.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی درب و پنجره آلومینیومی چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب درب و پنجره آلومینیومی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب درب و پنجره آلومینیومی و UPVC



:: برچسب‌ها: جواز کسب درب و پنجره آلومینیومی و UPVC ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب فروشگاه اینترنتی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه سایت و ایجاد فروشگاه اینترنتی علاوه بر داشتن مهارت رایانه ای باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب فروشگاه اینترنتی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب فروشگاه اینترنتی و سایت

آیا گرفتن جواز کسب فروشگاه اینترنتی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در فروشگاه اینترنتی را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف مصنوعات آلومینیومی و UPVC ساختمان می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

هیچ گونه تعریفی از طرف اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی بابت متراژ و نوع ملک ارائه نشده است. لذا کسانی که قصد دریافت این جواز را دارند، می‌توانند آدرس و تلفن محل زندگی شان را ارائه دهند.

شرایط دریافت پروانه کسب فروشگاه اینترنتی

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی برای معرفی به اتحادیه

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) علامت اینماد

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز برای فروشگاه اینترنتی

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب فروشگاه اینترنتی باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب فروشگاه اینترنتی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف آهن فروشان تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز فروشگاه اینترنتی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 2.500.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب فروشگاه اینترنتی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب فروشگاه اینترنتی و سایت



:: برچسب‌ها: جواز کسب فروشگاه اینترنتی و سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

هنگامی که یک شخص فوت می‌کند، از ماترک اموال وی ابتدا دیون باقی مانده پرداخت می‌گردد. پس از تسویه دیونی مثل طلب طلبکاران یا مهریه، وراث متوفی می‌توانند برای تقسیم ارث اقدام نمایند.  همان‌طور که تقسیم کردن ارث یک عمل قانونی و حقوقی است؛ تعیین وراث متوفی نیز بر عهده‌ی قانون مدنی است. همه ما می‌دانیم هنگام تقسیم ارث در مرحله اول فرزندان و همسر و پدر و مادر قرار دارند. در این مقاله به توضیح مختصر شرایطی و نحوه تقسیم ارث از برادر می‌پردازیم. برای اطلاع از نحوه انحصار وراثت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه انحصار وراثت می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: ارث از برادر

چه زمانی از برادر ارث می‌بریم ؟

ارث بردن از برادر زمانی اتفاق می‌افتد که در طبقه اول وراث متوفی کسی نباشد که در این صورت اموال متوفی به پدربزرگ، مادربزرگ و خواهر و برادرش می‌رسد. قانون مدنی حسب ماده 862 بستگان و وراث متوفی را در سه دسته، طبقه‌بندی می‌کند که این طبقات نیز درجاتی دارند.

طبقه اول وراث، پدر و مادر و اولاد و نوه‌ها، طبقه دوم، اجداد، برادر و خواهر و فرزندان آن‌ها و طبقه سوم، عمو، عمه، خاله، دایی و فرزندان آن‌ها قرار می‌گیرند. براساس همین قانون تا زمانی که افراد طبقه‌های بالاتر در قید حیات باشند ارث به طبقه‌های بعدی نمی‌رسد. در ماده 863 قانون مدنی آمده است: « وراث طبقه بعد، وقتی ارث می‌برند که از وارثین طبقه قبل کسی نباشد.». همچنین اگر در طبقه دوم تنها یکی از اجداد یا تنها یکی از خواهران و برادران زنده باشد ماترک باقی مانده متوفی به او می‌رسد. برای آشنایی بیشتر با طبقات ارث کلیک کنید.

ماده 862 قانون مدنی

قانون مدنی در ماده 862 خود طبقات وراث را به این صورت بیان می‌کند: «طبقه اول: پدر و مادر، اولاد و اولاد اولاد (نوه)؛ درجه اول: پدر و مادر و اولاد متوفی، درجه دوم: اولاد اولاد (نوه‌ها)، درجه سوم: اولاد اولاد اولاد (نبیره‌ها). طبقه دوم: اجداد (پدربزرگ و مادربزرگ) و برادر و خواهر و اولاد آن‌ها؛ درجه اول: جد (پدر پدر و پدر مادر) و جده (مادر پدر و مادر مادر) و برادر و خواهر، درجه دوم: پدر جد و مادر جد و پدر جده و مادر جده و فرزندان برادر و خواهر. طبقه سوم: عمات (عمه) و عمام (عمو) و اخوان (دایی) و خالات (خاله) و اولاد آن‌ها: 1- عمو و عمه و خاله و دایی (درجه اول) و اولاد آن‌ها (درجه دوم)؛ 2- عمو و عمه و خاله و دایی پدر و مادر (درجه اول) و فرزندان آن‌ها (درجه دوم)»

تقسیم ارث برادر متاهل

اگر مردی متأهل باشد هنگام تقسیم ارث وی دو فرض مطرح می‌گردد که طبق این فروض سهم زوجه از اموال همسر متفاوت خواهد بود:

  1. فرض اول در وجود فرزند است که در این صورت زوجه یک هشتم اموال را به ارث می‌برد.
  2. فرض دوم در نبود فرزند است که در این صورت زوجه یک چهارم اموال متوفی را به ارث می‌برد.

برخلاف تقسیم ارث در طبقات یاد شده، سهم زوجه معطوف به نبود افراد در طبقات دیگر نیست. به عبارتی با فرض وجود هر یک از طبقات، زوجه از همسرش ارث می‌برد. بنابراین طبق قانون این نسبت سهم‌الارث زوجه تنها با وجود یا نبود فرزند تغییر می‌کند و در مقایسه با سایر وراث ثابت است. مابقی اموال مرد بدون فرزند به سایر اقوام نسبی (بر اساس ترتیب طبقات) خواهد رسید.

مقصود از برادر ابوینی، ابی و امی چیست ؟

اگر شما برادر یا خواهری داشته باشید که هم از مادر و هم از پدر مشترک هستید در این صورت به این برادران و خواهران ابوینی می‌گویند. حال اگر خواهر و برادر شما تنها از پدر مشترک باشند در این صورت اصطلاحی این خواهر و برادر ابی هستند. همچنین اگر خواهر و برادری دارید که از طرف مادر مشترک باشید به این خواهر و برادر نیز اصطلاحاً امی می‌گویند. هنگام تقسیم ارث برادر میان خواهران و برادران ابوینی و ابی و امی تفاوت وجود دارد و سهم هر یک از آن‌ها متفاوت است.

ارث بردن از برادر ابوینی، ابی و امی

در صورتی که برادر فوت شده تنها یک خواهر یا تنها یک برادر ابوینی داشته باشد تمام ارث به او می‌رسد و در صورتی که چند خواهر یا چند برادر ابوینی داشته باشد ارث میان آن‌ها به تساوی تقسیم می‌شود. اما اگر هم برادر و هم خواهر ابوینی داشته باشد ارث میان آن‌ها با نسبت دو به یک تقسیم می‌شود که در این صورت به برادران ابوینی دو برابر خواهران ابوینی ارث می‌رسد.

وقتی متوفی اخوه (خواهر و برادر) ابوینی داشته باشد برادر و خواهر ابی وی ارث نمی‌برند. در صورت نبود اخوه ابوینی اخوه ابی سهم‌الارث آن‌ها را دریافت می‌کند. تقسیم ارث میان اخوه ابی یا به عبارتی برادر و خواهری که از پدر مشترک‌اند، به همان صورت اخوه ابوینی است یعنی به برادران دو برابر خواهران ارث می‌رسد.

حال در صورتی که برادر فوت شده اخوه امی داشته باشد یعنی خواهر و برادر از مادر مشترک باشند، هیچ کدام از اخوه ابوینی و اخوه ابی موجب محرومیت آن‌ها از ارث نمی‌شوند. همچنین هنگام تقسیم ارث، سهم‌الارث آن‌ها به تساوی میان خواهران و برادران امی تقسیم می‌شود و قاعده دو به یک در اینجا اعمال نمی‌شود. در فرضی که متوفی هم اخوه ابوینی یا ابی داشته باشد و هم اخوه امی در این حالت نسبت تقسیم سهم‌الارث بدین صورت است:

  1. اگر برادر و خواهر امی فقط یکی باشند سهم‌الارث او یک ششم از ماترک است و باقی برای اخوه ابوینی یا ابی است که مطابق شرایط تعریف شده تقسیم می‌گردد.
  2. اگر اخوه امی چند نفر باشند سهم‌الارث آن‌ها یک سوم از ماترک متوفی است و همان‌طور که گفته شد میان آن‌ها به تساوی تقسیم می‌شود. مابقی ماترک نیز برای اخوه ابوینی یا ابی است.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

چه زمانی از برادر ارث می‌بریم ؟

ارث بردن از برادر زمانی اتفاق می‌افتد در طبقه اول وراث متوفی کسی نباشد که در این صورت اموال متوفی به پدربزرگ، مادربزرگ و خواهر و برادرش می‌رسد.

منظور برادر و خواهر ابوینی و ابی و امی چیست ؟

به برادر یا خواهری که هم از مادر و هم از پدر مشترک‌اند ابوینی می‌گویند. و به خواهر و برادری که از پدر مشترک باشند ابی می‌گویند. همچنین خواهر و برادری که تنها از طرف مادر مشترک باشند به آن‌ها امی می‌گویند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: ارث از برادر



:: برچسب‌ها: ارث از برادر ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

ارائه وام با جواز کسب یکی ازخدماتی است که دارندگان پروانه کسب می‌توانند از آن بهره مند شوند. گاهی کسبه به علت مشکلات مالی وارد آمده به کسب و کارشان مجبور به دریافت وام از روش‌های گوناگون می‌شوند. البته ممکن است مراحل اخذ وام و بازپرداخت آن کمی سخت و پیچیده باشد. اما بعد از آشنایی با روش‌های مختلف دریافت وام و با انتخاب صحیح روش دریافت وام، دریافت کننده می‌تواند از آن سود ببرد. پرسش این است که آیا افراد دارای واحد صنفی می‌توانند با استفاده از پروانه و جواز کسب خود اقدام به دریافت وام نمایند. اگر هنوز مجوز ندارید، برای دریافت جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: وام با جواز کسب

دریافت وام با جواز کسب

جواز کسب و یا پروانه کسب یک سند قانونی محسوب می‌شود که به واسطه آن افراد می‌توانند حرفه و کسب و کار مورد نظر خود را به عنوان یک واحد صنفی قانونی راه اندازی نمایند. این جوازهای کسب در اصناف مختلف به صورت دائمی و یا به صورت موقت صادر می‌گردد. حال پرسش این است آیا دارنده جواز کسب می‌تواند برای توسعه واحد صنفی خود یا از میان برداشتن موانع و حل کردن مشکلات مالی همین واحد صنفی، از این جواز برای دریافت وام در بانک‌ها استفاده کند؟

بانک‌ها و مؤسسات مالی برای صاحبان مشاغل و افراد صنفی تسهیلاتی را در نظر گرفته‌اند که با به ضمانت گذاشتن جواز کسب افراد صنفی امکان دریافت این تسهیلات را خواهد داشت. در واقع این تسهیلات برای افراد صنفی یک نوع بسته حمایتی می‌باشد که با هدف رونق یافتن کسب و کارها و همچنین افزایش میزان صادرات به افراد صنفی و دارندگان جواز کسب داده می‌شود. در مورد میزان مبلغی که واحدهای صنفی می‌توانند با جواز کسب خود وام دریافت کنند دستورالعمل‌های مختلفی وجود دارد. اصلی‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین عامل در مشخص کردن مقدار مبلغ وام در واقع میزان اعتبار و توان فرد صنفی در بازپرداخت اقساط وام می‌باشد.

جوازکسب به عنوان ضمانت

نکته مهم و قابل توجه این است که به خود جواز کسب وام تعلق نمی‌گیرد، بلکه جواز کسب افراد صنفی در واقع به عنوان ضمانت در دست بانک خواهد بود. شما به عنوان یک فرد صنفی می‌توانید از جواز کسب خود به عنوان ضامن استفاده نمایید. هرچند در مواردی بانک‌ها با وجود جواز کسب باز هم از درخواست کننده وام آوردن ضامن معتبر دیگری را تقاضا می‌کنند. لذا بسیار اهمیت دارد که شما پیش از دریافت وام ابتدا از شرایط و مراحل دریافت وام با استفاده از جواز کسب به‌خوبی آگاه شوید.

مراحل و شرایط دریافت وام با استفاده از پروانه کسب

افراد متقاضی دریافت وام ابتدا باید درخواست خود را در بانک مورد نظر خود ثبت نمایند. سپس فرد صنفی متقاضی باید در سامانه ایرانیان اصناف تقاضای خود را ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت نمایند. با استفاده از این کد رهگیری متقاضی می‌تواند از وضعیت وام درخواستی خود اطلاع پیدا کند.

در مرحله بعدی فرد متقاضی باید منتظر بماند تا بانک نوع فعالیت و میزان تجربه و سرمایه پیش‌بینی شده متقاضی را و همچنین میزان مبلغ فروش و سود واحد صنفی را بررسی کند. اگر فرد متقاضی وام، خوش حساب بوده باشد یعنی در زمان پرداخت اقساط، سایر تسهیلات دریافتی خود را در موعد مقرر پرداخت کرده باشد در این صورت بانک در مدت دو هفته وام مورد نظر را به متقاضی تعلق می‌دهد.

نکته مهم در زمان تقاضای وام در بانک این است که متقاضی باید در بانک مورد نظر حساب جاری داشته باشد و این حساب باید حساب در گردش باشد که یعنی حساب باید مدتی کار کند. چرا که این مسئله برای بانک بسیار مهم است که فرد در بانک مورد نظر اقدامات مالی انجام داده باشد و در واقع این اقدامات مالی نشان دهنده اعتبار فرد در نزد بانک می‌باشد.

یک نکته دیگر در مواجه با بانک برای درخواست وام این است که برخی از بانک‌ها از ارائه وام با ضمانت جواز کسب خود‌داری می‌نمایند. در این صورت متقاضی می‌تواند به اتحادیه صنف مورد نظر خود مراجعه کند و از این راه دریافت وام تسهیلاتی خود را پیگیری نماید.

مدارک لازم برای دریافت وام با جواز کسب

  1. تحویل درخواست نامه وام به اتحادیه صنفی مورد نظر.
  2. پروانه کسب و مجوز‌های صنعتی لازم و معتبر.
  3. اصل و کپی مدارک شناسایی نظیر شناسنامه.
  4. سند مالکیت و یا اجاره‌نامه محل واحد صنفی.
  5. ارائه اظهارنامه مالیاتی.
  6. در صورتی که واحد کسبی یک شرکت است ارائه اساسنامه، کپی شناسنامه مدیران شرکت، اظهارنامه ثبت شرکت، روزنامه رسمی شرکت، آگهی تاسیس و… لازم است.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا امکان دریافت وام با استفاده از جواز کسب وجود دارد ؟

بله بانک‌ها و مؤسسات مالی برای صاحبان مشاغل و افراد صنفی تسهیلاتی را در نظر گرفته‌اند که با به ضمانت گذاشتن جواز کسب افراد صنفی امکان دریافت این تسهیلات را خواهد داشت.

میزان مبلغ وام اعطایی با استفاده از جواز کسبی چگونه تعیین می‌شود؟

در تعیین مبلغ وام دستورالعمل‌های مختلفی وجود دارد اما اصلی‌ترین عامل در مشخص کردن مقدار مبلغ وام در واقع میزان اعتبار و توان فرد صنفی در بازپرداخت اقساط وام می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: وام با جواز کسب



:: برچسب‌ها: وام با جواز کسب ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

سهم ارثیه فرزند فوت شده و یا ارث از فرزند فوت شده به سایر اعضای خانواده از جمله موضوعاتی است که قانون در مورد آن پیش بینی هایی در نظر گرفته است. هنگام تقسیم ارث سهم هر یک از وراث بر اساس نسبت آن‌ها با متوفی مشخص می‌شود. قانون برای مشخص کردن ترتیب تقسیم ارث بستگان متوفی را طبقه بندی کرده است. فرزندان به عنوان افراد در طبقه اول همواره بیشترین سهم از ارث را خواهند داشت. اما اگر فرزندی پیش از پدر یا مادر خود فوت کند تکلیف ارثیه او چه خواهد شد؟ و یا بر عکس اموال فرزند فوت شده به چه کسانی خواهد رسید؟ در ادامه مقاله به توضیح مختصر ارث فرزند فوت شده می‌پردازیم. برای اطلاع از نحوه انحصار وراثت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه انحصار وراثت می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: ارثیه فرزند فوت شده

ارثیه فرزند فوت شده

بر اساس قانون مدنی اگر فرزندی پیش از پدر یا مادر خود فوت کند از آن‌ها ارثی نخواهد برد. این موضوع کاملاً طبیعی است که انسان مرده از انسان زنده ارث نبرد. بنابراین قانون نیز شرط وراثت را حیات وارث در زمان فوت مورث قرار داده است. این شرط علاوه بر فرزندان مورث بلکه برای تمامی وراث و خویشاوندان صادق است.

در اینجا پرسشی به وجود می‌آید که آیا فرزندان فرزند فوت شده با وجود فوت والدشان از پدربزرگ یا مادربزرگ خود ارث می‌برند؟ باید گفت اگر پدربزرگ یا مادربزرگ اولاد دیگه‎ای نداشته باشند ارثیه به نوه‌ها می‌رسد. اما اگر فرزندان دیگری هم داشته باشند به فرزندان فرزند فوت شده ارث نمی‌رسد. بلکه طبق قانون پدر و مادری که فرزندشان فوت شده با وجود داشتن نوه بازهم از فرزند فوت شده ارث نیز خواهند برد.

با وجود اینکه در قانون فرزندان فرزند فوت شده در ارث پدربزرگ یا مادربزرگ‌شان حقی ندارند اما در شرع هم به این مسئله اشاره شده که طبق تعالیم دینی و اخلاقی بهتر است جد و جده سهمی از میراث خود را برای نوه‌های خود از فرزند فوت شده در نظر بگیرند.

قانون مدنی در ماده 910 آورده است: «هرگاه میت اولاد داشته باشد اگرچه یک نفر، اولاد اولاد او ارث نمی‌برند.» یعنی اگر متوفی فرزند داشته باشد حتی اگر یک فرزند هم باشد بازهم به نوه‌ها ارث نمی‌رسد. از این ماده قانونی درمیابیم که اگر تمام فرزندان متوفی پیش از مرگ او فوت کرده باشند نوه به عنوان وارث طبقه اول شناخته می‌شود و ارث می‌برد. برای آگاهی بیشتر به مقاله طبقات ارث مراجعه کنید.

تقسیم ارثیه بین نوه ها از فرزند فوت شده

نحوه تقسیم ارثیه میان نوه ها از فرزند فوت شده در ماده 911 قانون مدنی به این شکل آمده است: «هرگاه میت اولادی بلا واسطه نداشته باشد اولاد اولاد او قائم مقام اولاد بوده و بدین طریق جزو وارث طبقه اول محسوب و با هر یک ‌از ابوین که زنده باشد ارث می‌برد.
‌تقسیم ارث بین اولاد اولاد برحسب نسل به عمل می‌آید یعنی هر نسل حصه کسی را می‌برد که به توسط او به میت می‌رسد بنابراین اولاد پسر دو برابر ‌اولاد دختر می‌برند. در تقسیم بین افراد یک نسل پسر دو برابر دختر می‌برد.»

بنابراین نوه‌های پسری سهم‌الارث پدرشان را دریافت می‌کنند و نوه‌های دختری سهم‌الارث مادرشان را دریافت می‌کنند. که در حالت طبیعی پسر نسبت به دختر دو برابر ارث می‌برد لذا نوه‌های پسری دو برابر نوه‌های دختری ارث خواهند برد.

باید توجه کرد اگر نوه‌های پسری یک دختر و یک پسر باشند میان این دو تفاوتی در تقسیم ارث وجود ندارد و قاعده‌ی دو به یک برای این‌ها اعمال نمی‌شود.

ارث بردن پدر و مادر از فرزند فوت شده

همان‌طور که پیش‌تر بیان شد پدر و مادر اگر در زمان فوت فرزندشان در قید حیات باشند از فرزند فوت شده ارث خواهند برد. نحوه و تقسیم ارث فرزند فوت شده میان پدر و مادر به عواملی دیگری نظیر وجود همسر یا وجود فرزندان فرزند بستگی دارد. در حالتی که متوفی مجرد بوده و تنها یکی از والدین او زنده باشد – تفاوتی نمی‌کند پدر یا مادر –  تمام ارث فرزند فوت شده به والد می‌رسد.

حال اگر پدر و مادرش هر دو زنده باشند، مادر یک سوم و پدر دو سوم از ماترک فرزند فوت شده را به ارث می‌برند. اما با فرض متاهل بودن و صاحب فرزند بودن شخص متوفی نسبت‌های تقسیم ارث متفاوت خواهد شد. در صورت وجود فرزندان، سهم هر یک از پدر و مادر متوفی یک ششم از ماترک فرزند فوت شده‌شان خواهد بود. سهم‌الارث زوج یا زوجه با توجه به وجود یا نبود فرزند و سهم‌الارث فرزندان نیز با توجه به دختر یا پسر بودن متفاوت است. برای آشنایی با نحوه تقسیم ارث مرد بدون فرزند کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

آیا فرزند فوت شده از پدر و مادرش ارث می‌برد ؟

بر اساس قانون مدنی اگر فرزندی پیش از پدر یا مادر خود فوت کند از آن‌ها ارثی نخواهد برد. این موضوع کاملاً طبیعی است که انسان مرده از انسان زنده ارث نبرد.

آیا فرزندان فرزند فوت شده از پدربزرگ خود ارث می‌برند ؟

فرزندان فرزند فوت شده در ارث پدربزرگ حقی ندارند. مگر آنکه پدربزرگ فرزندان دیگری نداشته باشد در این صورت نوه به عنوان وارث طبقه اول شناخته می‌شود و ارث می‌برد.

ارث بردن پدر و مادر از فرزند فوت شده‌شان به چه صورت است ؟

اگر متوفی فرزند نداشته باشد اما پدر و مادرش در قید حیات باشند پدر دو سوم و مادر یک سوم ارث می‌برد. اما اگر متوفی فرزند داشته باشد و پدر و مادرش نیز در قید حیات باشند سهم هر یک از آن‌ها یک ششم است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: ارثیه فرزند فوت شده



:: برچسب‌ها: ارثیه فرزند فوت شده ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب رنگ فروشی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش رنگ و ابزار رنگ علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب رنگ فروشی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب رنگ فروشی

آیا گرفتن جواز کسب رنگ فروشی الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در رنگ فروشی را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف رنگ فروشان می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب رنگ فروشی چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف رنگ فروشان تهران مجوز لازم برای 4 رسته زیر صادر می‌‍کند.

1 – رنگ فروش

2 – بسته بندی و فروش الكل صنعتی

3 – فروشندگی مواد اوليه رنگ

4 – دفتر فروش رنگ (عمده فروشی)

ماده 3 – حداقل مساحت لازم براي ايجاد واحد صنفی در اين اتحاديه 12 متر مربع می‌باشد.

تبصره 1 : حداقل مساحت لازم برای دفتر فروش رنگ 6 متر مربع می‌باشد.

تبصره 2 : استقرار دفتر فروش رنگ در طبقات فوقانی بلامانع و داشتن حداقل 30 متر مربع انبار و يا ارائه قرارداد با انبارهای عمومی برای رسته دفتر فروش رنگ الزامی است.

ماده 4 – داشتن تاييديه سازمان آتش نشاني و استقرار در مكان سرپوشيده براي رسته 2 و نصب وسايل ايمني، ضدحريق و هواكش برای رسته 1 و 2 الزامی است.

شرایط دریافت پروانه کسب رنگ فروشی

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

7- داشتن تاييديه سازمان آتش نشانی و استقرار در مكان سرپوشيده براي رسته 2 و نصب وسايل ايمنی، ضدحريق و هواكش برای رسته 1 و 2 الزامی است.

مدارک لازم برای راه اندازی فروش رنگ

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز ابزاررنگ فروشی

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب رنگ فروشی باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب رنگ فروشی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف آهن فروشان تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز رنگ فروشی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 2.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی رنگ فروشی چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب رنگ فروشی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب رنگ فروشی



:: برچسب‌ها: جواز کسب رنگ فروشی ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

وراث متوفی به دو دسته نسبی و سببی تقسیم می‌شوند که از میان این دو وراث نسبی شامل طبقات و درجات مختلفی می‌گردد. قانون مدنی در تعیین طبقات و درجات وراث نسبی یا خونی متوفی از شرع اسلام برگرفته شده است. شرایط ارث بردن هر یک از افراد در طبقات مختلف ارث از متوفی متفاوت و شامل محاسبات خاصی می‌شود که در قانون مدنی به تفصیل در این زمینه پرداخته شده است. در ادامه این مطلب به معرفی وراث متوفی و طبقات ارث نسبی خواهیم پرداخت. برای اطلاع از نحوه انحصار وراثت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه انحصار وراثت می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: طبقات ارث 

وراث متوفی و طبقات ارث

بر اساس قانون مدنی با فوت یک فرد ارث تحقق می‌یابد. بعد از فوت یک فرد تمامی اموال متوفی و همچنین بدهی و دیون وی به وراث منتقل می‌شود. البته وراث در پذیرش یا عدم پذیرش ارث متوفی مختار هستند. کسانی که طبق قانون ایران امکان ارث بردن از متوفی را دارند یا از طریق نسب و یا از طریق سبب ارث خواهند برد. وراث سببی به افرادی مانند همسران متوفی اطلاق می‌شود که به سبب ازدواج با یکدیگر رابطه پیدا کردند. وراث نسبی نیز کسانی هستند که به علت رابطه خونی با متوفی از وی ارث می‌برند. این افراد شامل فرزندان، پدر و مادر، عمو و عمه، خاله و دایی و… می‌شوند.

قانون مدنی بر اساس شرع اسلام وراث نسبی متوفی را به طبقات و درجات مختلف تقسیم می‌کند. این طبقات شامل سه قسمت می‌شوند و هر یک از این سه طبقه درجات مختلفی دارد. ارث بردن هر یک از وراث نسبی بر اساس این طبقه بندی اتفاق می‌افتد. به این ترتیب که با وجود هر فرد در طبقه اول، مانع ارث بردن افراد در طبقه دوم و سوم می‌گردد. با همین ترتیب وجود هر فرد در درجات اول مانع ارث بردن افراد در درجات بعدی می‌گردد. به همین ترتیب هر طبقه و هر درجه مانع ارث بردن طبقه بعد و درجه بعد از خود می‌شود. در ادامه به تشریح هر یک از طبقات ارث می‌پردازیم.

طبقات ارث | طبقه اول وراث نسبی

طبقه اول ارث وراث نسبی عبارت‌اند از پدر و مادر، فرزندان و فرزندان آن‌ها. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم هر طبقه نیز به درجات مختلفی تقسیم می‌شود. در طبقه اول درجه بندی به این صورت است:

درجه اول: پدر و مادر و فرزندان در درجه اول طبقه اول وراث قرار می‌گیرند. بنابراین وجود پدر و مادر و فرزندان متوفی برای افراد سایر درجات طبقه اول مانع رسیدن ارث می‌شود. نکته قابل ذکر این است که تقسیم ارث میان فرزندان از نکاح دائم و فرزندان از نکاح موقت تفاوتی ندارد. هر دو دسته در درجه اول قرار می‌گیرند.

درجه دوم: فرزندانِ فرزندان یعنی نوه‌ها در درجه دوم طبقه اول وراث متوفی قرار دارند. یعنی در صورت نبود فرزندان متوفی این نوه‌ها هستند که اموال متوفی را به ارث می‌برند. به عبارتی نوه‌ها جانشین والدینشان می‌شوند و همان سهم‌الارث تعیین شده برای پدر یا مادر خود را دریافت می‌کنند. به عنوان مثال اگر فردی فوت کند و تنها مادر و نوه دختری وی در قید حیات باشند مادر متوفی یک ششم از اموال و نوه دختری، سهم‌الارث مادر خود را از اموال متوفی ارث می‌برد. نکته مهم این است که اگر متوفی دو فرزند داشته باشد و پیش از فوت او یکی از فرزندان وی فوت کند حضور فرزند دیگر مانع از ارث رسیدن به فرزندان فرزند فوت شده می‌باشد.

طبقه دوم وراث نسبی

طبقه دوم وراث نسبی شامل پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و برادر و خواهر می‌شود. این طبقه در صورتی از اموال متوفی ارث می‌برند که هیچ یک از افراد در طبقه اول و درجات مختلف آن در قید حیات نباشد. در این طبقه نیز درجات مختلفی برای وراث در نظر گرفته شده است که وجود هر فرد در یک درجه مانع از رسیدن ارث به درجات بعد از خود می‌شود.

درجه اول: اجداد یعنی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و در کنار آن‌ها خواهر و برادر متوفی در درجه اول طبقه دوم وراث نسبی قرار می‌گیرند. وجود افراد در درجه اول این طبقه مانع از رسیدن ارث به افراد درجه بعدی می‌شود.

درجه دوم: پدر و مادر اجداد و فرزندان خواهر و برادر در درجه دوم طبقه دوم ارث قرار می‌گیرند. پدر و مادر اجداد به عنوان جایگزین اجداد و خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌های متوفی به عنوان جایگزین خواهر و برادر از ارث سهم خواهند برد.

طبقه سوم وراث نسبی

طبقه سوم از وراث نسبی نیز شامل عمه‌ها و عموها، خاله‌ها و دایی‌ها و فرزندان این‌ها می‌شود. که بر اساس ترتیبی که پیش‌تر اشاره کردیم تنها در صورتی که افرادی در طبقات پیشین وجود نداشته باشند ارث به این طبقه خواهد رسید. تقسیم درجات در این طبقه نیز عبارت است از:

درجه اول: عمو، عمه، خاله و دایی که در درجه اول طبقه سوم قرار دارند. و وجود هر یک از آن‌ها مانع رسیدن ارث به درجه بعدی ‌می‌شود.

درجه دوم: در درجه دوم از طبقه سوم ارث نیز فرزندان عمو، عمه، خاله و دایی قرار می‌گیرند. این افراد نیز به عنوان جایگزین والدینشان همان سهم‌الارث والدین خود را دریافت می‌کنند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

وراث متوفی به چند دسته تقسیم می‌شوند ؟

افرادی که طبق قانون ایران امکان ارث بردن از متوفی را دارند یا از طریق نسب و یا از طریق سبب ارث خواهند برد که وراث نسبی خود به طبقات و درجات مختلف تقسیم می‌گردند.

تقسیم بندی طبقات وراث نسبی چگونه است ؟

وراث نسبی به سه طبقه ارثی تقسیم می‌شوند که هر طبقه دارای درجات مختلفی است که شرح این طبقات و درجات در متن به تفصیل توضیح داده شده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: طبقات ارث 



:: برچسب‌ها: طبقات ارث ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

در قانون مدنی ایران به طور کامل تکلیف وارثان متوفی و سهم‌الارث ایشان مشخص گشته است. بر اساس همین قانون یکی از وراث متوفی همسر وی می‌باشد. به عبارتی دیگر زن و شوهر از یکدیگر ارث می‌برند. البته ارث بردن از همسر شامل دو شرط می‌شود. اول آن که بین زن و شوهر عقد دائم جاری شده باشد و دوم آن که در زمان فوت همسر در قید حیات باشند. یکی از پرسش‌های ایجاد شده این است که تقسیم اموال مرد در میان وراث به جا مانده در صورتی که مرد صاحب فرزند نباشد چگونه است؟ در ادامه این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت. برای انجام امور مربوط به انحصار وراثت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: ارث مرد بدون فرزند

تقسیم ارث مرد بدون فرزند

طبق قانون مدنی در ماده 861 زن و شوهر از یکدیگر ارث خواهند برد. البته به دو شرط که در عقد دائم باشند و در زمان فوت همسر در قید حیات باشند. ارث بردن مرد و زن از یکدیگر دو حالت دارد. یکی در حالتی است که صاحب فرزند هستند و حالت دوم در صورت عدم وجود فرزند است.

مردی که همسرش در زمان فوت وی در قید حیات بوده و در ازدواج دائم با متوفی بوده در کنار تمامی طبقات وراث، ارث خواهد برد. یعنی وجود وراث دیگر در طبقات وارثین موجب نمی‌گردد که همسر مرد از متوفی ارث نبرد. اگر مرد فرزند نداشته باشد ولی وراث دیگری در طبقات سه‌گانه ارث وجود داشته باشند در این صورت یک چهارم اموال متوفی به همسرش به ارث خواهد رسید و مابقی اموال نیز بین وراث دیگر تقسیم می‌شود. برای آشنایی بیشتر با نحوه تقسیم ارث همسر کلیک کنید.

ممکن از زن از شوهر سابقش صاحب فرزند باشد در این صورت باز هم سهم‌الارث وی از اموال مرد یک چهارم از اموال متوفی می‌باشد. در صورتی که مرد صاحب فرزند باشد حتی اگر فرزندان وی از همسر سابقش باشد در این صورت سهم‌الارث زن از شوهرش یک هشتم از اموال متوفی خواهد بود و مابقی اموال میان فرزندان مرد تقسیم می‌شود. نکته قابل توجه این است که زن علاوه بر سهم‌الارث خود می‌تواند مهریه‌ای را نیز مطالبه نماید. باقی وراث باید از محل مابقی اموال به جا مانده مهریه زن را نیز پرداخت نمایند.

تقسیم ارث مرد بدون اولاد میان سایر طبقات ارث

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم در صورتی که مرد فوت کند و اولاد داشته باشد یک هشتم اموال به همسر وی می‌رسد و مابقی اموال میان سایر وراث تقسیم می‌شود. اگر یک مرد بدون اولاد فوت کند یک چهارم از اموال وی به همسرش به ارث می‌رسد و مابقی اموال میان سایر وراث تقسیم می‌گردد.

مابقی اموال به جا مانده مرد بدون اولاد بعد از تعیین یک چهارم ارث همسر متوفی، به ترتیب خاصی طبق قانون میان سایر وراث تقسیم می‌‌گردد. اگر پدر و مادر مرد زنده باشند مابقی اموال به آن‌ها می‌رسد. اموال به جا مانده به سه قسمت تقسیم می‌شود که یک سوم آن به مادر و دو سوم آن به پدر متوفی ارث می‌رسد. در صورت زنده نبودن پدر و مادر متوفی مابقی اموال به طبقات دیگر ارث انتقال می‌یابد. به همین ترتیب بر اساس قانون مدنی در صورت نبود افراد در هر طبقه از ارث، به طبقه بعدی منتقل می‌شود.

تقسیم ارث مرد در صورتی که به غیر از همسرش وارث دیگری نداشته باشد

اگر مرد فوت کند و به غیر از همسرش وارث دیگری نداشته باشد یک چهارم اموال به زن می‌رسد و باقی مانده اموال متوفی متعلق به حاکم شرع است. البته مرد می‌تواند وصیت کند که تمام اموالش به همسرش به ارث برسد. در این حالت یک چهارم اموال مرد به صورت ارث قانونی زن به او خواهد رسید و سه چهارم باقی مانده نیز به عنوان وصیت به ارث می‌برد.

نکته حائز اهمیت این است که وصیت متوفی معمولا تنها بر یک سوم از اموال وی قابل اجرا است. اگر شامل بیش از یک سوم اموال وی شود نیاز به تنفیذ حاکم دارد. اما در این حالت ذکر شده وصیت زائد بر ثلث اموال متوفی به تنفیذ حاکم نیاز ندارد. البته همان‌طور که گفتیم این در صورتی است که مرد وارث دیگری نداشته باشد. در صورت وجود وراث دیگر وصیت مرد تنها برای یک سوم از اموالش اعمال می‌شود. یعنی زن یک سوم را به عنوان وصیت و یک چهارم را به عنوان سهم‌الارث خود دریافت می‌کند و باقی اموال مرد میان سایر طبقات ارث تقسیم می‌شود.

تقسیم ارث‌مرد بدون فرزند در صورت تعدد زوج

ممکن است مرد بیش از یک زن با عقد دائمی داشته باشد. در صورت وجود تعدد زوجات یک چهارم از کل اموال متوفی که سهم‌الارث زن از شوهر است میان همسران وی به طور مساوی تقسیم می‌شود. یعنی هر یک از زن‌ها به طور جداگانه ارث نمی‌برند بلکه همان قاعده کلی یک چهارم میان همسران مرد تقسیم می‌شود. برای دریافت سهم ارث از اموال شوهر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

سهم‌الارث همسر از مرد بدون اولاد چه قدر است ؟

در صورتی که مرد اولاد نداشته باشد یک چهارم اموال متوفی به همسرش به ارث خواهد رسید و مابقی اموال نیز بین وراث دیگر تقسیم می‌شود.

تقسیم ارث مرد بدون فرزند در صورتی که چند زن با عقد دائمی داشته باشد چگونه است ؟

در صورت وجود تعدد زوجات یک چهارم از کل اموال متوفی که سهم‌الارث زن از شوهر است میان همسران وی به طور مساوی تقسیم می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: ارث مرد بدون فرزند



:: برچسب‌ها: ارث مرد بدون فرزند ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

فوت مستاجر در عقد اجاره از جمله مواردی است که قانون برای آن پیش بینی هایی در نظر گرفته است. همان‌طور که می‌دانید قرارداد اجاره یکی از مرسوم‌ترین قرارداد‌ها در کشور ما است. قرارداد اجاره یک قرارداد میان موجر و مستاجر است. به مالک ملک موجر و به کسی که ملک را اجاره می‌کند مستاجر می‌گوییم. به واسطه قرارداد اجاره مستاجر در مدت معینی مالک منافع ملک مورد اجاره می‌گردد. در این مقاله قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که فوت مستاجر پیش از پایان مدت قرارداد اجاره چه تاثیری بر قرارداد می‌گذارد؟ آیا اصلاً فوت مستاجر بر ادامه قرارداد تاثیر گذار می‌‌باشد یا خیر؟

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: فوت مستاجر در عقد اجاره

فوت مستاجر در عقد اجاره

قرارداد یا عقد اجاره در قانون ما در زمره عقود لازم قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های عقد اجاره به عنوان عقد لازم این است که با وجود فوت یا مجنون شدن هر یک از طرفین قرارداد، این عقد تا پایان مهلت تعیین شده در قرارداد ادامه خواهد داشت و باطل نمی‌گردد. بنابراین اگر موجر یا مستاجر پیش از اتمام قرارداد اجاره و حین قرارداد فوت نمایند، قرارداد اجاره منحل نمی‌شود. لذا قرارداد اجاره تا پایان مدت زمان تعیین شده در اجاره‌نامه ادامه خواهد یافت.

حال ‌تصور کنید موجر و مستاجر یک قرارداد اجاره یک ساله برای اجاره یک منزل مسکونی منعقد کرده‌اند. پس از گذشت 6 ماه و در نیمه‌ی این قرارداد اجاره یک ساله، مستاجر مذکور فوت نماید. در این صورت طبق قاعده ذکر شده قرارداد اجاره همچنان ادامه می‌یابد. بنابراین با ادامه داشتن قرارداد اجاره  باید اجاره‌بهای 6 ماه باقی مانده نیز به موجر پرداخت شود. همان‌طور که می‌بینید این شرایط دور از انصاف به نظر می‌رسد. لذا بهتر است راهی برای پایان دادن به این قرارداد وجود داشته باشد. قانون نیز با توجه به همین مسئله یک استثناء برای قرارداد اجاره پیش‌بینی کرده است. که بر اساس این پیش‌بینی قانون می‌توان قرارداد اجاره را طی یک شرایطی بعد از فوت مستاجر در میانه قرارداد فسخ نمود. برای آشنایی با حقوق مستاجر کلیک کنید.

فسخ قرارداد اجاره بعد از فوت مستاجر

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم قرارداد اجاره به عنوان یک قرارداد لازم در قانون ما تعریف شده است. ویژگی عقود لازم این است که در صورت فوت یا مجنون شدن هر یک از طرفین آن قرارداد منحل نمی‌شود. لذا قرارداد اجاره نیز با وجود فوت موجر یا مستاجر باید تا پایان مهلت تعیین شده در قرارداد ادامه یابد. اما قانون روابط موجر و مستاجر جهت رعایت انصاف برای این قاعده یک استثناء تعیین کرده است. البته این استثناء تنها مربوط به فوت مستاجر می‌باشد. بر اساس این استثناء تعیین شده در قانون روابط موجر و مستاجر، وراث متوفی یعنی وراث مستاجر با رعایت شرایطی می‌توانند قرارداد اجاره را فسخ و منحل نمایند.

شرط لازم برای فسخ قرارداد اجاره

بند 4 ماده 12 قانون روابط موجر و مستاجر به وارثان مستاجر فوت شده اجازه داده است با رعایت شرایطی پس از فوت مستاجر قرارداد اجاره را فسخ نمایند. بر اساس این قانون وارثان مستاجر فوت شده حق دارند با شرط رعایت اجتماع قرارداد اجاره را فسخ نمایند. به عبارت دیگر یعنی همه وارثان باید به صورت دسته جمعی برای فسخ قرارداد اجاره توافق داشته باشند. فقط در این صورت است که قانون به وراث مستاجر فوت شده اجازه می‌دهد قرارداد اجاره به عنوان قرارداد لازم، پس از فوت یکی از طرفین فسخ گردد. بنابراین اگر مستاجر 3 وارث داشته باشد هر سه نفر این وراث باید برای فسخ قرارداد اجاره با هم توافق داشته باشند تا بتوانند قانوناً قرارداد اجاره را فسخ نمایند.

درخواست فسخ قرارداد اجاره از طرف وراث در دو حالت می‌تواند ارائه شود. اولین حالت همان‌طور که اشاره کردیم زمانی است که مستاجر پیش از آن که مدت قرارداد اجاره تمام شود فوت کند. دومین حالت نیز برای زمانی است که قرارداد اجاره پایان یافته اما رابطه حقوقی موجر و مستاجر از میان نرفته باشد و در این شرایط مستاجر فوت کند. مثلاً تصور کنید پس از اتمام قرارداد اجاره مستاجر منزل اجاره‌ای را تخلیه نکرده بود و هر دو طرف قصد تمدید قرارداد اجاره را داشتند. در این حالت اگر مستاجر فوت نماید باز هم وراث با توافق هم می‌توانند درخواست فسخ قرارداد اجاره را بدهند.

برای کسب اطلاع از شرایط تخلیه ملک کلیک کنید.

ماده 12 قانون روابط موجر و مستاجر

بند 4 ماده 12 قانون روابط موجر و مستاجر به این مسئله اشاره می‌کند که در صورت فوت مستاجر با رعایت شرط اجتماع وراث، فسخ قرارداد اجاره امکان پذیر است. متن ماده 12 قانون روابط موجر و مستاجر به این شرح است: «در موارد زیر مستاجر می‌تواند صدور حکم به فسخ اجاره را از دادگاه درخواست کند.
۱- در صورتی که عین مستاجره با اوصافی که در اجاره‌نامه قید شده منطبق نباشد. (‌با رعایت ماده ۴۱۵ قانون مدنی).
۲- اگر دراثنای مدت اجاره عیبی در عین مستاجره حادث شود که آن را از قابلیت انتفاع خارج نموده و رفع عیب مقدور نباشد.
۳- در مواردی که مطابق شرایط اجاره حق فسخ مستاجر تحقق یابد.
۴- در صورت فوت مستاجر در اثناء مدت اجاره و درخواست فسخ اجاره از طرف کلیه ورثه.
۵- هر‌گاه مورد اجاره کلاً یا جزئاً در معرض خرابی بوده و قابل تعمیر نباشد و یا برای بهداشت و سلامت مضر بوده و باید خراب شود.»

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

آیا قرارداد اجاره بعد از فوت مستاجر منحل می‌شود ؟

خیر قرارداد اجاره طبق قانون ایران یک عقد لازم است. یکی از ویژگی‌های عقد اجاره به عنوان عقد لازم این است که با وجود فوت یا مجنون شدن هر یک از طرفین قرارداد، این عقد تا پایان مهلت تعیین شده در قرارداد ادامه خواهد داشت و منحل نمی‌گردد.

آیا وراث مستاجر امکان فسخ قرارداد اجاره را بعد از فوت مستاجر اصلی دارند ؟

بله قانون روابط موجر و مستاجر تعیین کرده است که وارثان مستاجر فوت شده حق دارند با شرط رعایت اجتماع قرارداد اجاره را فسخ نمایند. به عبارت دیگر یعنی همه وارثان باید به صورت دسته جمعی برای فسخ قرارداد اجاره توافق داشته باشند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: فوت مستاجر در عقد اجاره



:: برچسب‌ها: فوت مستاجر در عقد اجاره ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب و مجوز فروش ترشی و مربا در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش مربا و ترشی و سایر عصاره ها مثل آبغوره و آبلیمو … علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب فروش ترشی و مربا را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع:‌ مجوز فروش ترشی و مربا

آیا گرفتن جواز کسب فروش ترشی و مربا الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در فروش ترشی و مربا را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف حلواسازان و عصار می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب فروش ترشی و مربا چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف حلواساز و عصار تهران مجوز لازم برای 4 رسته زیر صادر می‌‍کند.

1- تولید حلوا و حلوا ارده با حداقل متراژ 2000 مترمربع با کد آیسیک 154315

2- تولید مربا و شربت ساز و عصار با حداقل متراژ 500 مترمربع با کد آیسیک 151919/2

3- تولید و عرضه سرکه، ترشی،آبلیمو،آبغوره،خیارشور و سبزی خردکنی با حداقل متراژ 30 مترمربع با کد آیسیک 151919/3

4- دفتر فروش محصولات حلواساز،مرباساز،عصار، ترشی،آبلیمو، آبغوره، خیارشور و سبزی خردکنی با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151919/4

5- تولید آبغوره و ترشی و آبلیمو با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151912

6- تولید عرقیات گیاهی با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 242311

7- گلابگیری با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 242313

8- تولید ترشیجات و شوریجات با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151919/5

9- عصاری با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151414

10- تولید روغن به روش پرس سرد با حداقل متراژ 30 مترمربع با کد آیسیک 151418

11- تولید روغن از دانه های روغنی با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 151412

12- بسته بندی سبزیجات با حداقل متراژ 12 مترمربع با کد آیسیک 2/154829

شرایط دریافت پروانه کسب فروش ترشی و مربا

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

7- داشتن تاييديه سازمان آتش نشانی و استقرار در مكان سرپوشيده براي رسته 2 و نصب وسايل ايمنی، ضدحريق و هواكش برای رسته 1 و 2 الزامی است.

مدارک لازم برای راه اندازی ماست بندی

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز لبنیات فروشی

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب فروش ترشی و مربا باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب فروش ترشی و مربا از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف آهن فروشان تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز فروش ترشی و مربا چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 3.900.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی فروش ترشی و مربا چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب فروش ترشی و مربا در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع:‌ مجوز فروش ترشی و مربا



:: برچسب‌ها: مجوز فروش ترشی و مربا ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

نیاز به پیراستگی و آراستگی ظاهر امری مهم و اساسی برای تمام بانوان در همه ادوار بوده است. به قدری این نیاز مهم و اساسی است که حتی اشخاصی به طور تخصصی به انجام اینکار مشغول بوده‌اند. آرایشگران از قدیم تاکنون دارای صنف و اتحادیه مخصوص و جداگانه خود هستند. روزانه فعالیت این صنف در تهران و تمام شهرستان‌ها گسترش می‌یابد. همین گستردگی صنف سبب شده تا اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران شکل بگیرد. در این مطلب به بررسی این اتحادیه می پردازیم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه آرایشگران زنانه تهران

منشور اخلاقی اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران

مفاد زیر از جمله مواردی است که در منشور اخلاقی اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران آمده است که هر واحد صنفی موظف به انجام آن می‌باشد:

1/ خدا را در همه حال ناظر بر همه اعمال و رفتار خود بدانیم.

2/ تقوا و پرهیزگاری که معیار برتری انسان‌ها در نزد خداوند است را رعایت می‌کنیم.

3/ در ارائه خدمات به مشتریان منظم، وقت شناس و مسئولیت پذیر هستیم.

4/ احترام به قوانین و داشتن وجدان کاری و رعایت موازین شرعی را سرلوحه فعالیت صنفی خود قرار می‌دهیم.

5/ مشارکت در تصمیم گیری و همکاری در راستای تحقق اهداف عالی قانونگذار

6/ امانت داری در کلیه ی امور، حفظ حریم مشتری و اطلاعات شخصی مشتریان

7/حفظ شخصیت و جایگاه مشتریان در ارتباط با آنان

8/ رعایت عدالت، انصاف، وفای به عهد و حسن خلق

9/ اهتمام عالی برای احترام گذاشتن بر شخصیت مشتری را سرلوحه خود قرار می‌دهیم.

10/ انجام خدمات به مشتریان با کیفیت مطلوب و شیوه مناسب و نوین و همچنین وظیفه داریم تا در حوزه فعالیت خود اطلاعات مورد نیاز را برای ارائه هر چه بهتر و سریع‌تر خدمات کسب نماییم.

اعضای اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران

هر شخصی که به طور قانونی در رسته‌های زیر فعالیت می‌نماید و مجوزهای لازمه را از اتحادیه دریافت کرده است جزو اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران می‌باشد. رسته این اتحادیه موارد زیر می‌باشد:

1/ اپیلاسیون

2/ آرایشگری و اپیلاسیون

3/ آرایشگری زنانه

4/ آرایشگری زنانه و ترمیم و اصلاح ابرو و تتو با روش میکروپیگمانتاسیون

5/ ترمیم پوست و مو بانوان

هیات مدیره اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران

هیئت رییس این اتحادیه دارایی 7 عضو می‌باشد. این اتحادیه دارای یک رئیس است در حال حاضر ریاست این اتحادیه با خانم شهربانو عابدی می‌باشد. بعد از رئیس یک نایب رئیس اول و یک نائب رئیس دوم می‌باشد. این اتحادیه دارای یک خزانه دار و بازرس و یک عضو می‌باشد. مدت زمان عضویت در هیات رئیس چهار سال است. انتخاب مجدد اعضا به عنوان هیات رئیس بلامانع می‌باشد.

جهت شرکت در انتخابات این اتحادیه می‌توانید از طریق سامانه ساران اقدام کنید.

وظائف اتحاديه صنف آرايشگران‌زنانه تهران

این اتحادیه برای انجام محوله که به شرح زیر می‌باشد تشکیل شده است:

۱/ انجام دستورات و ابلاغات صورت گرفته از سوی اتاق اصناف تهران طبق قوانین و مقررات

۲/ پرداخت پانزده درصد از درآمدهای ناخالص به اتاق اصناف به عنوان حق عضویت برای تامین هزینه‌های عمومی

3/ تنظیم بودجه سالیانه مورد نیاز اتحادیه

موظف برنامه بودجه خود را حداکثر تا اول بهمن ماه هر سال به اتاق اصناف برای رسیدگی و تصویب ارائه نماید

۴/تنظیم ترازنامه سالانه تا پایان خرداد ماه سال بعد و تحویل آن به اتاق اصناف

۵/ایجاد تسهیلات مورد نیاز آموزش عمومی، حرفه‌ای و هنری هر فرد صنفی، مستقلا یا با کمک سازمان‌های دولتی و خصوصی. همچنین همکاری‌های لازم با وزارت کار و امور اجتماعی برای تامین سرمایه طبق مقررات

6/ ایجاد سلسله‌ای از قوانین و ظوابت در خصوص صدور پروانه صنفی و انواع پروانه برای هر شخص که میخواهد جزو رسته آرایشگران زنانه باشد. همچنین تغییرات لازمه در هر موردی باید به برای رسیدگی و تصویب به سمع و نظر اتاق اصناف برسد.

۷/ تدوین آئین نامه‌های مالی، استخدامی، اداری، آموزشی، تشکیلاتی و سایر مقررات اختصاصی فروشندگان نوشت افزار و ابزار مهندسی

۸/ نظارت بر اجرای صحیح تصمیماتی که اتاق اصناف در خصوص ساعات کار و تعطیلات

۹/تشکیل یک کمیسیون حل اختلاف برای رسیدگی به اختلافات افراد صنفی

10/ تعیین محدوده صنفی برای آرایشگران زنانه و  متقاضیان پروانه جدید

۱۱/ تشکیل کمیسیون فنی برای رسیدگی به شکایات مشتریان از آرایشگاه های زنانه  و نظارت بر حسن انجام کار و رعايت مقررات واصول کسب و کار

۱۲/  معرفی یک نماینده از میان آرایشگران زنانه به عنوان نماینده اتحادیه در اتاق اصناف ایران

برای آشنایی بیشتر با نحوه صدور و تمدید جواز کسب کلیک کنید.

آدرس و شماره تماس اتحاديه صنف آرايشگران زنانه تهران

آدرس : سعدی شمالی خیابان شهید برادران قائدی (هدایت سابق)، کوچه مراد زاده، پلاک ۷

کدپستی: 1149636563

تلفن : ٢٠-٧٧٦٤٩٠١٩

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه آرایشگران زنانه تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه آرایشگران زنانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب شیشه و آینه در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه شیشه و آینه علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب شیشه و آینه را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب شیشه و آینه

آیا گرفتن جواز کسب شیشه و آینه الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در شیشه و آینه را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف شیشه و آینه می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب شیشه و آینه چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف شیشه و آیینه تهران مجوز لازم برای 7 رسته زیر را با مساحت اعلام شده صادر می‌‍کند.

1 – خرده فروشی شيشه و آيينه کد آیسیک 523473

2 – آيينه فروشی کد آیسیک 523479

3 – نصب و تعویض شیشه اتومبیل کد آیسیک 502056

4 – خرده فروشی و نصب شیشه سيكوريت و لوازم جانبی کد آیسیک  2/523479

5 – دفتر فروش انواع شيشه نشكن (سيكوريت) کد آیسیک 1/523479

6- عمده فروشی شیشه و آیینه کد آیسیک 511097

7- فروش شیشه اتومبیل کد آیسیک 11/503019

شرایط دریافت پروانه کسب شیشه و آینه

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی شیشه‌وآینه

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز شیشه و آینه

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب شیشه و آینه باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب شیشه و آینه از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف شیشه و آینه تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز شیشه و آینه چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 3.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی شیشه و آینه چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب شیشه و آینه در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب شیشه و آینه



:: برچسب‌ها: جواز کسب شیشه و آینه ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

یکی از پیچیده‌ترین دعاوی حقوقی مربوط به دعاوی مالکیت و تصرف ملک های بدون قرارداد است. نمونه‌ای از این دعاوی پیچیده تحت عنوان دعوای تصرف عدوانی را می‌توان در دادگاه ها مشاهده کرد. این وضعیت یعنی حالتی که اشخاصی بدون اجازه مالک و بدون هیچ‌گونه قراردادی ملک را تصرف نمایند. در ادامه مقاله به توضیح مسئله تصرف ملک بدون قرارداد می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: تصرف ملک

تصرف ملک بدون قرارداد

اگر کسی که ملک شخص دیگری را به اجبار و بدون رضایت مالک و بدون بستن قرارداد مثل قرارداد اجاره، تصرف نماید به این عمل تصرف عدوانی می‌گویند. اصطلاح تصرف عدوانی صرفاً برای مال غیرمنقول به‌کاربرده می‌شود. تصور کنید که یک مال غیرمنقول مثل زمین یا خانه داشته باشید. حال ممکن است مالک باشید یا این مال در اجاره شما باشد. اما پس از مدتی شخص دیگری بدون اجازه شما بدون هیچ‌گونه قراردادی این خانه یا زمین را از تصرف شما خارج نماید. در دعوای تصرف عدوانی برای دادگاه تفاوتی ندارد که شما مالک باشید یا مستأجر بلکه تنها تصرف قبلی مورد نظر دادگاه است. برای آشنایی بیشتر با قوانین مربوط به دعوای تصرف عدوانی کلیک کنید.

ماده 158 قانون آیین دادرسی مدنی آورده است که: «دعوای تصرف عدوانی عبارت است از: ادعای متصرف سابق مبنی بر اینکه دیگری بدون رضایت او مال غیرمنقول را از تصرف وی خارج کرده و اعاده تصرف خود را نسبت به آن مال درخواست می‌نماید.» بنابراین اگر کسی مال منقول مثل اتومبیل را بدون اجازه مالک تصرف نماید شامل این ماده قانونی نمی‌شود.

طرح دعوای برای رفع تصرف ملک بدون قرارداد

برای طرح دعوای رفع تصرف ملک بدون قرارداد در دادگاه باید سه رکن را رعایت کرد. این سه رکن شامل:

  • سبق تصرف خواهان به این معنی که شاکی سابقاً ملک را در تصرف خود داشته است.
  • لحوق تصرف خوانده به این معنی که خوانده در حال حاضر ملک را در تصرف خود دارد.
  • عدوانی بودن تصرف خوانده به این معنی که تصرف فعلی ملک توسط خوانده بدون رضایت شاکی باشد.

انواع تصرف ملک بدون قرارداد

قانون تصرف‌عدوانی را به دو دسته تقسیم می‌کند. این دو دسته شامل تصرف عدوانی حقوقی و تصرف عدوانی کیفری می‌شود. هر کدام از این دو دسته دارای شرایط خاص خودشان هستند. اگر شاکی دعوای خود را تحت عنوان یکی از این‌ دو دسته مطرح کند نمی‌تواند مجدداً عنوان دعوا را به دسته دیگر تغییر دهد. لذا لازم است خواهان پیش از اقامه دعوا حتماً از شرایط این دو دسته آگاه شود.

تصرف ملک بدون قرارداد کیفری

تصرف ملک بدون قرارداد کیفری یعنی فرد مالی را تصرف کند که متعلق به شخص دیگر است و از این که مال متعلق به دیگری است مطلع باشد. این نوع از تصرف به لحاظ قانونی جرم است. در صورتی که این جرم در دادگاه اثبات شود مجرم از یک ماه تا یک سال به حبس محکوم می‌گردد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم این نوع از تصرف مربوط به اموال غیرمنقول است. در تصرف‌عدوانی کیفری لازم است که خواهان مالکیت مال غیرمنقول را اثبات نماید. حدود تصرف عدوانی کیفری در قانون مجازات اسلامی تعریف شده است. قانون مجازات اسلامی در ماده 690 خود به طور کامل این جرم را شرح داده است و میزان مجازات حبس مجرم نیز در این ماده تعیین شده است.

تصرف املاک بدون قرار داد حقوقی

تصرف‌عدوانی حقوقی با تصرف عدوانی کیفری در موارد بسیاری شبیه است. این دو دسته در موارد کمی با هم تفاوت دارند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • در تصرف عدوانی حقوقی الزامی برای اثبات مالکیت قبلی مال وجود ندارد. صرفاً اثبات مسئله سبق تصرف کافی است. اما همان‌طور که اشاره کردیم در تصرف عدوانی کیفری شاکی باید مالکیت خود را نیز اثبات نماید.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های این دو دسته تصرف عدوانی، بحث علم متصرف به مالکیت مال به غیر است. یعنی این که آیا متصرف می‌داند مالی که تصرف کرده متعلق به غیر است یا خیر؟ همان‌طور که اشاره کردیم در تصرف عدوانی کیفری متصرف با علم به این موضوع دست به تصرف ملک می‌زند. در صورتی که در تصرف عدوانی حقوقی ممکن است فرد متصرف نداند که ملک متعلق به شخص دیگری است.
  • در تصرف عدوانی حقوقی شاکی باید دادخواست حقوقی طرح نماید و آن را به دادگاه تقدیم کند. اما در تصرف عدوانی کیفری نیاز به طرح دادخواست حقوقی نیست. شاکی باید صرفاً شکایت کیفری انجام دهد. این شکایت به تنهایی برای تعقیب جزایی و صدور حکم رفع تصرف کافی می‌باشد.

ماده 12 قانون آیین دادرسی مدنی دادگاه صالح برای رسیدگی به دعاوی تصرف عدوانی حقوقی را مشخص کرده است. طبق این قانون دادگاه صالح برای رسیدگی دادگاه حقوقی است که مال مورد نظر در حوزه آن دادگاه قرار داشته باشد. برای آشنایی با روند تخلیه ملک کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

به تصرف ملک بدون قرارداد چه می‌گویند ؟

اگر کسی که ملک شخص دیگری را به اجبار و بدون رضایت مالک و بدون بستن قرارداد مثل قرارداد اجاره، تصرف نماید به این عمل تصرف عدوانی می‌گویند.

تصرف عدوانی چند نوع است ؟

قانون تصرف عدوانی را به دو دسته تقسیم می‌کند. این دو دسته شامل تصرف عدوانی حقوقی و تصرف عدوانی کیفری می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: تصرف ملک



:: برچسب‌ها: تصرف ملک بدون قرارداد ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا با اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران آشنایی دارید؟ هر یک از اصناف مختلف برای اداره امور داخلی و مدیریت افراد مشتغل در آن صنف اقدام به تشکیل اتحادیه می‌نمایند. اتحادیه‌های اصناف توسط افراد خوشنام هر صنف که از طریق انتخابات و رای گیری برگزیده می‌گردند مدیریت می‌شود. اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی تهران از جمله اتحادیه‌های موجود و فعال تهران می‌‌باشد. در ادامه این مطلب به اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی تهران و شرایط عضویت و صدور پروانه کسب برای متقاضیان این صنف می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران

اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی تهران

اتحادیه صنف بنکداران موادغذایی تهران برای نظارت، احقاق حقوق و مدیریت بر امور شاغلین این صنف در شهر تهران ایجاد شده است. همچنین بررسی صلاحیت و صدور پروانه کسب برای کسانی که متقاضی اشتغال در این صنف در شهر تهران می‌باشند، نیز بر عهده اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی تهران است. اما صدور پروانه و مدارک لازم برای اشتغال در هر صنف مطابق با قواعد و شرایط خاص همان اتحادیه می‌باشد.

جهت شرکت در انتخابات این اتحادیه می‌توانید از طریق سامانه ساران اقدام کنید.

صدور پروانه کسب اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی تهران

صدور پروانه کسب بنکداران مواد غذایی تهران توسط اتحادیه همین صنف در تهران انجام می‌گیرد. مراحلی که متقاضی دریافت پروانه کسب لازم است برای صدور پروانه در اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی تهران  طی نماید را می‌توان به 4 بخش تقسیم کرد.

مرحله اول

مرحله اول برای صدور پروانه کسب مربوط ثبت درخواست و تکمیل فرم‌ها و اطلاعات و ثبت و امضا می‌باشد. یا به عبارت دیگر در مرحله اول که مربوط به امور اولیه است امور اداری مربوط به متقاضی باید توسط وی انجام گیرد.

  • قدم اول ثبت نام در سایت ایرانیان اصناف و مراجعه حضوری متقاضی به اتحادیه صنف است.
  • فرم تقاضای پروانه کسب برای ثبت و دریافت امضای متقاضی صادر می‌گردد.
  • علاوه بر آن فرم تعهدنامه مربوط به عدم فعالیت تا صدور پروانه کسب و فرم اقرارنامه مربوط به ابلاغ مدارک مورد نیاز در مدت سه ماه برای ثبت و امضای متقاضی پروانه صادر می‌شود.
  • تکمیل فرم اطلاعات دارندگان پروانه کسب و ثبت امضا توسط متقاضی باید انجام گیرد.
  • رسید ثبت درخواست به متقاضی تسلیم می‌شود.
  • فرم چک لیست انتظامی اماکن و فرم گزارش بازرسی جهت تایید امضا از بازرس اتحادیه صادر می‌شود.
  • در نهایت فرم تاییدیه هیات مدیره مبنی بر قبول بررسی درخواست صادر می‌شود.

مرحله دوم

مرحله دوم برای صدور پروانه کسب در صنف بنکداران مواد غذایی تهران حدود 15 روز بعد از ثبت درخواست متقاضی است. در این مرحله مشخص می‌گردد که درخواست متقاضی برای کسب پروانه کسب صنف بنکداران مواد غذایی تهران توسط هیات مدیره اتحادیه قبول یا رد شده است. مواردی نیز درخواست متقاضی به صورت مشروط قبول می‌گردد. در صورت رد درخواست دلایل رد به صورت کتبی به متقاضی ابلاغ می‌شود. و در صورت قبول مشروط نیز موارد نقص به متقاضی اعلام می‌گردد تا متقاضی اقدام به اصلاح و رفع نقص نماید. در نهایت در صورت قبول درخواست مراتب لازم به متقاضی ابلاغ می‌شود تا برای ادامه روند صدور پروانه کسب مدارک لازم را تکمیل نماید. این مدارک شامل موارد زیر می‌شود:

  1. ارائه مدارک هویتی مثل شناسنامه و کارت ملی و کپی از آن‌ها و همچنین متقاضی آقا باید کارت پایان خدمت یا معافیت و کپی از آن ارائه نماید.
  2. استعلام عدم اعتیاد و سوءپیشینه.
  3. مدارک تحصیلی و کپی از آن و ارائه کارت بازنشستگی برای کارمندان.
  4. عکس پرسنلی متقاضی.
  5. آدرس و کد پستی واحد صنفی.
  6. استعلام از شهرداری (یا ارائه مدارک احراز تجاری)، دارایی (یا قبض پرداخت مالیاتی)، سایر اتحادیه‌ها (در صورتی که متقاضی قبلاً دارای جواز بوده) و …

مرحله سوم

حدود یک ماه بعد از اعلام درخواست قبول و تکمیل مدارک و شروط متقاضی در انتظار نتیجه استعلام‌های انجام گرفته می‌ماند. همچنین متقاضی می‌تواند مدارک ذکر شده را در این مدت تکمیل نماید. پس از آن متقاضی به پلیس + 10 معرفی می‌گردد تا ادامه روند مربوطه به مکان واحد صنفی و ارائه رسید دریافتی از این سازمان به اتحادیه را انجام دهد.

مرحله چهارم

متقاضی مجدداً باید حدود یک ماه در انتظار پاسخ اماکن نیروی انتظامی مربوط به مغازه و مکان واحد صنفی خود بماند. در صورت مثبت بودن پاسخ اماکن به بخش بهداشت معرفی می‌گردد و استعلام بهداشت مکانی صادر می‌شود. و در صورت منفی بودن پاسخ اماکن متقاضی می‌بایست به اتحادیه مراجعه نموده و مجدداً به اماکن معرفی گردد. که در این حالت متقاضی باید دوباره در انتظار پاسخ اماکن بماند. اگر پاسخ مجدداً منفی باشد بررسی پرونده به بازرس اتحادیه ارجاع داده می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با نحوه صدور و تمدید جواز کسب کلیک کنید.

آدرس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران

آدرس : میدان محمدیه اول خیابان خیام شمالی جنب بانک تجارت کوی بختیاری پلاک ۱۷
تلفن : 55812596 – 55819722

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

صدور پروانه کسب بنکداران موادغذایی تهران توسط چه نهادی انجام می‌گیرد؟

صدور پروانه کسب بنکداران موادغذایی تهران توسط اتحادیه صنف بنکداران موادغذایی تهران انجام می‌گیرد.

قدم اول برای دریافت پروانه کسب اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی تهران چیست ؟

قدم ثبت‌نام در سایت ایرانیان اصناف و مراجعه حضوری متقاضی به اتحادیه صنف است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب فروش تجهیزات پزشکی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش تجهیزات پزشکی علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب فروش تجهیزات پزشکی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب فروش تجهیزات پزشکی

آیا گرفتن جواز کسب فروش تجهیزات پزشکی الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه در فروش تجهیزات پزشکی را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف تهیه و توزیع تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب فروش تجهیزات پزشکی چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف تهیه و توزیع تجهیزات ، لوازم پزشکی و آزمایشگاهی مجوز لازم برای 7 رسته زیر را با مساحت اعلام شده صادر می‌‍کند.

1– فروشندگی تجهیزات و لوازم پزشکی و بيمارستانی و كفش‌های طبی (با حداقل مساحت لازم 24 مترمربع)

2– فروشندگی وسايل پزشكی مصرفی (با حداقل مساحت لازم 6 مترمربع) (وسايل پزشكی مصرفی رسته دو شامل : سرنگ – آنژوكت – سوند فولی – نخ جراحی – باند و گاز استريل – دستكش جراحی و امثالهم می‌باشد.)

3– فروشندگی وسايل و لوازم آزمايشگاهی (12 مترمربع) لوازمی مثل انواع لوازم شيشه‌ای – لوازم و ابزار آزمايشگاهی و امثال آن

4– تهيه و فروش البسه پزشكی، جراحی ( 12 مترمربع)

5- بسته بندی مواد و لوازم پزشكی و آزمايشگاهی (120 متر مربع) تبصره: واحد صنفی در قالب  50 متر فضا جهت بسته بندی، 20 متر فضا جهت آزمايشگاه و 50 متر فضا جهت انبار

6- تولید و تعمير وسايل و ابزارآلات پزشکی، جراحی و آزمایشگاهی تبصره : شرايط و ضوابط

الف) داشتن پروانه یا مجوز تولیدی از مراجع ذیصلاح (مرکز مدیریت و هماهنگی امور بازرگانی – وزارت بهداشت درمان و بهداشت آموزش پزشکی)

ب) داشتن فضای مناسب جهت فعالیت تولیدی و فضای مناسب به منظور ارائه خدمات مهندسی، پزشکی و فنی پس از فروش متناسب با فعالیت مربوطه

ج) داشتن مسئول فنی مورد تأیید مرکز مدیریت و هماهنگی امور بازرگانی – وزارت بهداشت درمان و بهداشت آموزش پزشکی

د)تأیید و مجوز لازم جهت ارائه خدمات مهندسی، پزشکی و پس از فروش کمپانی اصلی تولیدکننده و یا نماینده قانونی آن در کشور (در خصوص واردات)

هـ) داشتن شناسه تجهیزات پزشکی برای ارائه دهندگان خدمات فنی مهندسی پزشکی

7- تولید ماسک (12 متر مربع) – کد آیسیک 210921

شرایط دریافت پروانه کسب فروش تجهیزات پزشکی

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی فروشگاه تجهیزات و لوازم پزشکی

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز فروش تجهیزات پزشکی

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب فروش تجهیزات پزشکی باید مراحل زیر را طی نماید.

۱/ ارسال درخواست جواز کسب فروش تجهیزات پزشکی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف تجهیزات و لوازم پزشکی تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز فروش تجهیزات پزشکی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 5.700.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی فروش تجهیزات پزشکی چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب فروش تجهیزات پزشکی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب فروش تجهیزات پزشکی



:: برچسب‌ها: جواز کسب فروش تجهیزات پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا می دانید روند اعتراض به جریمه تعزیرات چگونه است ؟ سازمان تعزیرات حکومتی چه سازمانی است و وظایف این سازمان چیست؟ و نحوه شکایت و صدور حکم در این اداره چگونه است؟ در صورت صدور حکم نحوه اعتراض به آرای سازمان تعزیرات در دیوان عدالت اداری چگونه است. در این مطلب به توضیح صدور رای جریمه از جانب سازمان تعزیرات و نحوه اعتراض به رای صادره از این سازمان می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره و خدمات وکیل کار کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اعتراض به جریمه تعزیرات

صدور رای و اعتراض به رای جریمه سازمان تعزیرات

سازمان تعزیرات وظیفه دارد به تخلفاتی مثل گران فروشی، تقلب در فروش، کم فروشی، احتکار، تخلف در قیمت گذاری، فعالیت بدون پروانه واحدهای صنفی و… رسیدگی نماید. واحد‌های صنفی متخلف نیز بر اساس قانون تعزیرات حکومتی و با توجه به تخلف مرتکب شده جریمه می‌شوند.

سازمان تعزیرات حکومتی در واقع یک واحد نظارتی زیر نظر قوه قضاییه می‌باشد که مطابق قانون وظایف متعددی بر عهده دارد. این سازمان بعد از پیروزی انقلاب و در زمان 8 سال دفاع مقدس ایجاد شد تا از تخلفات صنفی نظیر احتکار و گران فروشی و… جلوگیری نماید. همچنین این سازمان در زمینه موارد بهداشت عمومی و اجرای قوانین عمومی نیز فعالیت می‌کند. بنابراین این سازمان بر اساس قانون معین شده اجازه رسیدگی و صدور حکم برای متخلفان صنفی را نیز دارد.

رسیدگی به تخلفات دستگاه‌های دولتی که تحت نظارت سازمان تعزیرات قرار دارند در کمیسیون مرکزی تعزیرات انجام می‌گیرد. جلسات کمیسیون مرکزی تعزیران با حضور پنج عضو از آن رسمیت می‌یابد. آرای صادره در این کمیسیون حداقل با 4 رای اعضا معتبر می‌گردد. در کمیسیون مرکزی تعزیرات نوع تخلف و سابقه متخلف بررسی می‌گردد و نسبت به آن حکم نهایی صادر می‌شود.

پس از بررسی تخلفات انجام شده، سازمان اقدام به صدور رای و جریمه برای متخلف می‌نماید. اگر نارضایتی و یا اعتراضی نسبت به رای صادره سازمان تعزیرات وجود داشته باشد معترض می‌تواند به صورت دادخواست اعتراض خود را به رای تعزیرات در دیوان عدالت اداری مطرح نماید.

نحوه اعتراض به رای تعزیرات در دیوان عدالت اداری چگونه است ؟

رسیدگی به اعتراض علیه آرای صادر شده از کمیسیون‌های تعزیرات توسط دیوان عدالت اداری انجام می‌گیرد. اعتراض به رای صادر شده از جانب تعزیرات در دیوان عدالت اداری اصطلاحاً فرجام خواهی نام دارد. افراد معترض به رای صادر شده از سوی کمیسیون‌های تعزیرات باید دادخواست اعتراض خود را به ضمیمه مدارک و ادله اعتراضی خود به دیوان عدالت اداری تقدیم نمایند. برای تسلیم دادخواست اعتراض و فرجام خواهی نسبت به آرای تعزیرات مهلت مشخصی تعیین شده است که معترض باید در همان مدت اقدام به طرح اعتراض خود در یکی از شعب دیوان عدالت اداری نماید.

مهلت تعیین شده برای فرجام خواهی نسبت به رای تعزیرات در دیوان عدالت اداری برای اشخاص مقیم ایران و اشخاص خارج از ایران متفاوت است. اشخاصی که در ایران سکونت دارند و مقیم ایران هستند 3 ماه و اشخاصی که مقیم ایران نیستند 6 ماه بعد از صدور رای توسط کمیسیون تعزیرات برای طرح اعتراض خود در دیوان عدالت اداری فرصت دارند.

دیوان عدالت اداری نیز در بررسی پرونده اعتراض به رای کمیسیون تعزیرات می‌تواند هر یک از طرفین را جهت ارائه توضیحات دعوت نماید. از آن جا که یکی از طرفین دعوا سازمان است، این سازمان تعزیرات باید برای حضور در جلسه دادرسی دیوان عدالت اداری و ارائه توضیحات یک نفر را به عنوان نماینده معرفی نماید.

اعتراض به رای تعزیرات در دیوان عدالت اداری در چه مواردی مورد بررسی قرار می‌گیرد ؟

فرجام خواهی و اعتراض به رای تعزیرات در صورتی در دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد که حکمی صادر شده از جانب تعزیرات برخلاف شرع یا قانون باشد و یا با نقض قانون صادر شده باشد. بنابراین وجود هرگونه تعارض با قوانین و شرع در رای صادره از تعزیرات و ارائه دلایلی از جانب معترض که بر این تعارض اشاره دارد موجب می‌شود که پرونده فرجام خواهی در دیوان عدالت اداری رسیدگی شود.

از طرفی اگر رای صادر شده از جانب کمیسیون تعزیرات حکومتی موجب شود که به فرد خسارت و آسیب غیرقابل جبران وارد شود. ذی‌نفع می‌تواند علاوه بر ارائه دادخواست اعتراض به رای تعزیرات به دیوان عدالت اداری، درخواست صدور دستور موقت فوری نیز داشته باشد. البته لازم به ذکر است که پس از رسیدگی اعتراض و در صورت رد درخواست اعتراض دستور موقت نیز لغو می‌شود.

در نهایت بعد از رسیدگی به پرونده فرجام خواهی در دیوان عدالت اداری اگر حکم صادره از جانب کمیسیون تعزیرات موجب ضایع شدن حقوق معترضین گشته باشد، رای صادره کمیسیون توسط شعبه رسیدگی کننده به پرونده نقض می‌گردد. همچنین در مواردی اگر شکایت کننده متحمل خسارت شده باشد شعبه دیوان طرف شکایت کننده را ملزم به جبران خسارت می‌نماید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

وظیفه سازمان تعزیرات چیست ؟

سازمان تعزیرات وظیفه دارد به تخلفاتی مثل گران فروشی، تقلب در فروش، کم فروشی، احتکار، تخلف در قیمت گذاری، فعالیت بدون پروانه واحدهای صنفی و… رسیدگی نماید.

در صورت اعتراض به رای صادره از سازمان تعزیرات به چه مرجعی می‌توان مراجعه نمود ؟

اگر نارضایتی و یا اعتراضی نسبت به رای صادره سازمان تعزیرات وجود داشته باشد معترض می‌تواند به صورت دادخواست اعتراض خود را به رای تعزیرات در دیوان عدالت اداری مطرح نماید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اعتراض به جریمه تعزیرات



:: برچسب‌ها: اعتراض به جریمه تعزیرات ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب لوله کشی گاز در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه اغذیه علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب لوله کشی گاز را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب لوله کشی گاز

آیا گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه لوله کشی گاز را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه تاسیسات مکانیکی ساختمان می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به تاسیسات ساختمانی تهران مجوز لازم برای 2 رسته زیر را با مساحت اعلام شده صادر می‌‍کند.

1 – لوله كشي آب گرم و سرد (با حداقل مساحت لازم  6 متر مربع)    با كد  453111

2 – لوله كشي گاز (با حداقل مساحت لازم 6 متر مربع) با كد  453112

شرایط دریافت پروانه کسب لوله کشی گاز

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی لوله کشی گاز

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز لوله کشی گاز

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب لوله کشی گاز از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف کبابی، حلیم و آشپز تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز لوله کشی گاز چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 3.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی لوله کشی گاز چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب لوله کشی گاز در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب لوله کشی گاز



:: برچسب‌ها: جواز کسب لوله کشی گاز ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

اتحادیه مرغ و ماهی فروشان تهران مرجع رسیدگی به امور 9 رسته شغلی است. بنابراین تمامی مشاغل فعال در این رسته باید عضو اتحادیه پرنده و ماهی تهران باشند. عضویت باعث می‌شود که به صورت قانونی حقوق مشتریان و کسبه رعایت شود. در ادامه به معرفی حیطه عملیاتی و معرفی این اتحادیه پرداخته‌ایم. در ادامه به معرفی این اتحادیه پرداخته‌ایم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه مرغ و ماهی فروشان تهران

معرفی اتحادیه مرغ و ماهی فروشان

این اتحادیه از جمله صنف های قدیمی در تهران است که به منظور ساماندهی به امور مربوط به کسبه فعال در این صنف تشکیل شده است. در حال حاضر اعضای این اتحادیه به بیش از 2000 واحد صنفی رسیده است. اگر شما هم قصد عضویت در این اتحادیه را دارید، برای آشنایی با روند صدور جواز کسب مرغ فروشی و تخم مرغ کلیک کنید.

اعضای اتحادیه‌مرغ و‌ماهی فروشان تهران

تمام اشخاصی که به طور قانونی در صنف مرغ و ماهی در شهر تهران فعالیت می‌کنند عضو اتحادیه مرغ و ماهی فروشان تهران محسوب می شوند این اتحادیه رسته‌های زیر را در برمی‌گیرد.

1 – توزيع كننده و عمده فروشی مرغ، ماهی و تخم مرغ

2 – خرده فروشی مرغ، ماهی و تخم مرغ

3 – فروشنده انواع پرنده های زينتی

4 – فروشنده ماهی‌های زينتی (آكواريم)

5 – فروشنده جوجه يک روزه

6 – فروشنده پر

7- فروش ملزومات پرنده‌های زینتی

8- فروش ملزومات آکواریوم

9- دفتر تهيه و پخش گوشت مرغ

هیات مدیره اتحادیه‌پرنده و‌ماهی فروشان تهران

هیئت رییس این اتحادیه دارایی 7 عضو می‌باشد. اتحادیه پرنده و ماهی دارای یک رئیس (اقای یوسف خانی) است. بعد از رئیس یک نایب رئیس اول و یک نائب رئیس دوم می‌باشد. این اتحادیه دارای یک خزانه دار و بازرس و یک عضو می‌باشد. مدت زمان عضویت در هیات رئیس چهار سال است. انتخاب مجدد اعضا به عنوان هیات رئیس بلامانع می‌باشد. جهت شرکت در انتخابات این اتحادیه می‌توانید از طریق سامانه ساران اقدام کنید.

منبع درآمد اتحادیه مرغ و ماهی فروشان تهران

بدیهی است که اتحادیه مرغ و ماهی فروشان تهران مانند سایر اتحادیه ها دارای یکسری مخارج و هزینه هایی است که باید تامین گردد. منبع اصلی این اتحادیه برای پرداخت هزینه و مخارج خود موارد زیر می باشد:

۱/ حق عضویت پرداخت شده چه از سوی اعضای جدید که باید حق ورودی هم بپردازند و چه از سوی اعضای قدیمی که فقط عضویت خود را تمدید می‌کنند.

۲/ دریافتی از طریق خدمات ارائه شده اعم از خدمات آموزشی، اداری، فنی و انتشاراتی

۳/ کمک‌های اتاق اصناف به این اتحادیه که با تایید و نظارت کمیسیون‌ صورت می‌گیرد

۴/ هدایای اهدائی و اعانات

وظائف اتحادیه مرغ و ماهی فروشان تهران

این اتحادیه برای انجام محوله که به شرح زیر می‌باشد تشکیل شده است:

۱/ انجام دستورات و ابلاغات صورت گرفته از سوی اتاق اصناف تهران طبق قوانین و مقررات

۲/ پرداخت پانزده درصد از درآمدهای ناخالص به اتاق اصناف به عنوان حق عضویت برای تامین هزینه‌های عمومی

3/ تنظیم بودجه سالیانه مورد نیاز اتحادیه . اتحادیه مرغ و ماهی فروشان تهران موظف برنامه بودجه خود را حداکثر تا اول بهمن ماه هر سال به اتاق اصناف برای رسیدگی و تصویب ارائه نماید

۴/تنظیم ترازنامه سالانه تا پایان خرداد ماه سال بعد و تحویل آن به اتاق اصناف.

۵/ایجاد تسهیلات مورد نیاز آموزش عمومی، حرفه‌ای و هنری هر فرد صنفی، مستقلا یا با کمک سازمان‌های دولتی و خصوصی. همچنین همکاری‌های لازم با وزارت کار و امور اجتماعی برای تامین سرمایه طبق مقررات

6/ ایجاد سلسله ای از قوانین و ظوابت در خصوص صدور پروانه صنفی و انواع پروانه برای هر شخص که میخواهد جزو رسته فروشندگانمرغ و ماهی باشد. همچنین تغییرات لازمه در هر موردی باید به برای رسیدگی و تصویب به سمع و نظر اتاق اصناف برسد.

۷/ تدوین آئین نامه‌های مالی، استخدامی، اداری، آموزشی، تشکیلاتی و سایر مقررات اختصاصی فروشندگان مرغ و ماهی

۸/ نظارت بر اجرای صحیح تصمیماتی که اتاق اصناف در خصوص ساعات کار و تعطیلات

۹/تشکیل یک کمیسیون حل اختلاف برای رسیدگی به اختلافات افراد صنفی

10/ تعیین محدوده صنفی برای فروشندگان نوشت‌افزار و ابزار مهندسی و متقاضیان پروانه جدید

۱۱/ تشکیل کمیسیون فنی برای رسیدگی به شکایات مشتریان از فروشندگان مرغ و تخم مرغ و نظارت برحسن انجام کار و رعايت مقررات واصول کسب و کار

۱۲/  معرفی یک نماینده از میان فروشندگان مرغ و ماهی به عنوان نماینده اتحادیه در اتاق اصناف ایران

برای آشنایی با نحوه صدور و تمدید جواز کسب کلیک کنید.

آدرس و شماره تماس اتحادیه مرغ، پرنده و ماهی فروشان تهران

آدرس : خیابان مطهری – خیابان سلیمان خاطر (روبروی سازمان تعزیرات حکومتی) – خیابان اورامان ، پ 34 واحد 105

شماره های تماس:

۰۲۱-۸۸۸۶۳۰۸۶

۰۲۱-۸۸۳۰۲۲۴۷

۰۲۱-۸۸۳۰۸۲۲۲

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه مرغ و ماهی فروشان تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه مرغ و ماهی فروشان تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

قانون‌گذار برای حفظ آرامش و آسایش مردم بسیار مصمم است. به همین دلیل است که اخلال در نظم عمومی جرم اعلام شده است و فرد مرتکب مجرم شناخته می‌شود. ارتکاب به جرم اخلال درنظم عمومی مجازات نیز به دنبال دارد. پرسش این است که شرایط تحقق این جرم چیست؟ و مجازات تعیین شده برای جرم اخلال در نظم عمومی چیست؟ در ادامه این مقاله به موضوع اخلال درنظم عمومی خواهیم پرداخت تا شما آگاهی بیشتری در این زمینه کسب کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اخلال در نظم عمومی و نزاع دسته جمعی

جرم اخلال در نظم عمومی چیست ؟

اخلال در نظم عمومی در واقع عملی است که به موجب آن آرامش و آسایش شهروندان جامعه سلب می‌شود. البته لازم به ذکر است که ملاک ضوابط دقیق تشخیص این جرم به عرف مربوط است. به عبارتی دیگر این که در چه زمانی این کار انجام شود و از طرفی در آن زمان عرف این کار را موجب سلب آرامش بداند یا نه ضابطه مهمی برای تحقق جرم اخلال درنظم عمومی می‌باشد.

با همه این اوصاف مهم است که بدانیم چنین رفتارهایی که موجب سلب آسایش مردم و شهروندان می‌شوند طبق قانون جرم هستند. طبیعتاً هر عملی که در قانون جرم انگاری شود برای ضمانت اجرای آن مجازات نیز تعیین می‌گردد. در خصوص جرم اخلال در نظم عمومی نیز مجازات حبس و شلاق به عنوان مجازات تعیین شده است. یکی از مصادیق چنین جرمی، دعوا در محل کسب است.

شرایط تحقق جرم اخلال در نظم عمومی چیست ؟

تحقق جرم‌اخلال درنظم عمومی به شرایطی بستگی دارد. اگر این شرایط وجود نداشته باشند نمی‌توان گفت که جرمی با عنوان اخلال درنظم‌عمومی انجام گرفت و یا نمی‌توان فرد مرتکب را به جرم‌اخلال درنظم عمومی مجازات کرد. در ادامه به نکات تاثیرگذار در تحقق جرم‌اخلال نظم‎‌عمومی و تعیین مجازات آن اشاره می‌نماییم.

نکته اول؛ بلوغ و عدم جنون

اولین نکته برای تحقق جرم اخلال درنظم عمومی این است که یک فرد بالغ در شرایط عادی خود مرتکب عملی شود که موجب سلب آرامش مردم است. به این معنی که اگر فرد در حالت جنون بوده و اختیار و اراده‌ی عقلی نداشته باشد و مرتکب این جرم شود نمی‌توان وی را به عنوان مجرم تلقی کرد و یا او را مجازات نمود. از آن جا که جنون از عوامل رافع جرم شناخته می‌شود بنابراین برای فرد مجنونی که مرتکب چنین عملی شده، صرفا اقدامات تربیتی و تامینی اعمال می‌شود. لازم به ذکر است این جرم در مورد کودکان و افراد پایین‌تر از سن قانونی نیز نسبت داده نمی‌شود.

نکته دوم؛ لوازم ارتکاب جرم

نکته دوم در خصوص جرم اخلال درنظم عمومی استفاده از وسایلی در حین ارتکاب به این جرم است. به عنوان مثال ممکن است فردی با اسلحه گرم یا سرد اقدام به ترساندن مردم و تشویش اذهان عمومی نماید. اگر فردی با استفاده از سلاحی مردم را بترساند و موجب ناامنی فضای جامعه شود به عنوان محارب شناخته می‌شود. محارب بر اساس مجازات تعیین شده در ماده 282 قانون مجازات اسلامی ایران مجازات می‌گردد. این مجازات‌ها در بدترین حالت خود اعدام و در بهترین حالت نیز نفی بلد (تبعید) می‌باشد.

نکته سوم؛ عمومیت داشتن

سومین مسئله حائز اهمیت در تحقق جرم اخلال درنظم عمومی، عمومیت داشتن این عمل است. با توجه به تعریف این جرم در قانون مجازات اسلامی فردی که مرتکب چنین عملی می‌شود نباید این عمل را صرفا نسبت به یک نفر انجام دهد. به عبارتی اگر یک نفر با انگیزه شخصی خود و نسبت به یک شخصی که از او کینه دارد مرتکب عملی شود که موجب ترساندن یا سلب آسایش آن فرد می‌شود. نمی‌توان گفت که وی مرتکب جرم اخلال درنظم‌عمومی شده است چرا که عمل وی عمومیت نداشته است.

مجازات جرم اخلال در نظم عمومی

مجازات جرم اخلال‌در نظم عمومی در قانون مجازات اسلامی ایران آمده است. در ماده 618 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی ایران مجازات این جرم به صورت حبس و شلاق پیش‌بینی شده است. مرتکب جرم اخلال در نظم عمومی با تشخیص دادگاه به حبس از 3 ماه تا یک سال و یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌گردد.

در متن ماده 618 قانون مجازات اسلامی آمده است که : «هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.»

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

جرم اخلال درنظم عمومی چیست ؟

اخلال در نظم عمومی در واقع عملی است که به موجب آن آرامش و آسایش شهروندان جامعه سلب می‌شود.

مجازات جرم اخلال درنظم عمومی چیست ؟

مرتکب جرم اخلال در نظم عمومی با تشخیص دادگاه به حبس از 3 ماه تا یک سال و یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌گردد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اخلال در نظم عمومی و نزاع دسته جمعی



:: برچسب‌ها: اخلال در نظم عمومی و نزاع دسته جمعی ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

انتخابات اتحادیه به منظور تشکیل هیئت مدیره جدید و انتخاب بازرسان‌اتحادیه انجام می‌شود. هر کدام از اعضای عضو در اتحادیه می‌توانند تحت شرایطی در این انتخابات شرکت کنند. معمولا افراد خوشنام در هر صنف و رسته می‌تواند عضو هیات مدیره اتحادیه بشود. برای تمامی شهرستان ها و استان ها شرکت و نتیجه انتخابات در سامانه ساران انجام می‌شود. در صورتی که شرایط لازم برای شرکت در انتخابات هیات مدیره اتحادیه ها را دارید، بر روی سامانه ساران کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: انتخابات اتحادیه

ثبت نام در هیات مدیره اتحادیه ها و شرایط آن

کسانی که در هر صنف متقاضی شرکت در انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنف خود هستند، باید شرایط خاصی داشته باشند. خصوصیات داوطلبان عضویت در هیات مدیره اتحادیه مطابق قانون در ده شرط آمده است. شرط اول داوطلبان تابعیت جمهوری اسلامی ایران است. اعتقاد و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران دومین خصوصیت لازم برای داوطلبین است.

دیگر شرایط داوطلبین ثبت نام در انتخابات هیات مدیره اتحادیه ها شامل نداشتن سوءپیشینه کیفری، عدم ممنوعیت تصرف در اموال مثل حجر، ورشکستگی و افلاس، عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم شهرت به فساد، داشتن حداقل مدرک دیپلم برای افرادی که فاقد سابقه عضویت در هیات مدیره‌اند می‌باشد.

داوطلبین ثبت نام در هیات مدیره اتحادیه‌ها باید در زمان ثبت نام حداکثر تا هفتاد و پنج سال سن داشته باشند. همچنین داشتن پروانه کسب معتبر دائم از الزامات داوطلبین است. مقصود از پروانه کسب معتبر یک مجوز است که تاریخ اعتبار آن هنوز منقضی نشده است. همچنین صاحب آن پروانه تغییر شغل نداده و یا واحد صنفی خود را به غیر واگذار نکرده باشد. در نهایت آخرین ویژگی و شرط داوطلبین ثبت نام در عرصه انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌ها داشتن وثاقت و امانت است.

شرایط رای دهندگان در انتخابات هیات مدیره اتحادیه ها چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم اداره اتحادیه‌های اصناف توسط افراد خوشنام همان صنف اداره می‌شود. که این افراد با داشتن شرایط خاصی و توسط انتخابات و رای گیری به عنوان اعضای هیات مدیره یک اتحادیه و یک صنف انتخاب می‌شوند. اما علاوه بر افراد داوطلب برای عضویت در هیات مدیره رای دهندگان این انتخابات نیز باید دارای شرایط خاصی باشند.

مطابق با قانون تنها افرادی می‌توانند در انتخابات هیات مدیره شرکت نمایند که پروانه کسب دائم یا پروانه کسب موقت همان صنف را داشته باشند. باید توجه داشت که هر فرد صنفی در انتخابات تنها یک حق رای دارند. حتی اگر فرد صنفی بیش از یک پروانه کسب در همان صنف داشته باشد باز هم فقط یک حق رای خواهد داشت.

ثبت نام الکترونیکی در انتخابات هیات مدیره اتحادیه ها

سامانه ساران، سامانه رسمی انتخابات الکترونیکی سازمان‌های صنفی می‌باشد. این سامانه برای سامان دهی به اموری که مربوط به انتخابات و رای‌گیری‌های اصناف می‌شود ایجاد گشته است. سامانه ساران محلی است که افراد داوطلب برای عضویت در هیات مدیره اتحادیه‌ها می‌توانند در آن به صورت الکترونیکی ثبت نام نمایند. همچنین پیگیری‌های مربوطه به ثبت نام و رای گیری و انتخاب یا عدم انتخاب ایشان به عنوان عضو هیات مدیره را در همین سایت پیگیری نمایند.

علاوه بر ثبت نام داوطلبین عضویت در هیات مدیره، انتخابات الکترونیک نیز در همین سامانه انجام می‌پذیرد. نشانی اینترنتی سامانه ساران یا همان سامانه رسمی انتخابات الکترونیکی سازمان‌های صنفی election.iranianasnaf.ir می‌باشد. لذا افراد داوطلب عضویت در هیات مدیره اتحادیه‌ها و همچنین شرکت کنندگان در انتخابات مربوط به صنف خود می‌توانند به این سامانه الکترونیکی مراجعه نمایند. لازم به ذکر است نتیجه نهایی انتخابات اتحادیه‌ها و اصناف نیز در همین سامانه قابل رؤیت است.

بررسی صحت شرایط داوطلبان عضویت در هیات مدیره اتحادیه‌ها بر عهده کیست ؟

جهت بررسی و تطبیق شرایط داوطلبان، یک کمیته بررسی تشکیل می‌شود. این کمیته با ترکیب نمایندگان برخی از دستگاه‌‌های دولتی تشکیل می‌شود. تصمیمات این کمیته هم بر اساس اکثریت آراء به تصویب می‌رسد. دستگاه‌های دولتی که نمایندگان آن‌ها این کمیته را تشکیل می‌دهد شامل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می‌باشند. همچنین دو نفر از اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف نیز به انتخاب اجلاس عمومی اتاق جز این کمیته می‌باشند. البته عضویت این دو نفر در کمیته بررسی و تطبیق مشروط بر این است که این دو خود نامزد انتخابات نباشند. لازم به ذکر است نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در جایگاه رئیس کمیته بررسی و تطبیق قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های هیات مدیره منتخب اتحادیه‌ها

اعضای هیات مدیره اتحادیه طبق قانون نظام صنفی، از بین افراد همان اتحادیه و با رای مخفی و مستقیم انتخاب می‌شوند. هیات مدیره منتخب به مدت 4 سال فعالیت می‌نماید. اعضای منتخب در هیات مدیره نمی‌توانند بیشتر از دو دوره متوالی و یا چهار دوره متناوب در به عضویت هیات مدیره درآیند.

تعداد اعضای هیات مدیره نیز بر اساس اعضای همان اتحادیه تعیین می‌شود. اگر اعضای اتحادیه کمتر از هزار واحد صنفی باشد اعضای هیات مدیره این اتحادیه شامل 5 عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل خواهد شد. با افزایش واحد‌های صنفی هر اتحادیه تعداد اعضای هیات مدیره آن‌ها هم بیشتر خواهد بود. به طور کلی اعضای هیات مدیره شامل یک رئیس، دو نائب رئیس یک دبیر و یک خزانه‌دار می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

داوطلبین عضویت در هیات مدیره اتحادیه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند ؟

طبق قانون رعایت ده شرط برای داوطلبین مذکور الزامی است که شامل تابعیت ایران، اعتقاد و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران، نداشتن سوءپیشینه کیفری مؤثر، عدم ممنوعیت تصرف در اموال، عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم شهرت به فساد، داشتن حداقل مدرک دیپلم، حداکثر تا هفتاد و پنج سال سن، داشتن پروانه کسب معتبر دائم و داشتن وثاقت و امانت می‌شود.

ثبت نام الکترونیک داوطلبین عضویت در هیات مدیره چگونه انجام می‌شود ؟

داوطلبین با مراجعه به سامانه ساران یا همان سامانه رسمی انتخابات الکترونیکی سازمان‌های صنفی به آدرس election.iranianasnaf.ir می‌توانند اقدام به ثبت نام و ارائه مدارک خود برای شرکت در انتخابات و عضویت در هیات مدیره اتحادیه خود نمایند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: انتخابات اتحادیه



:: برچسب‌ها: انتخابات اتحادیه ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

اتحادیه سوخت های جایگزین چه وظایفی دارد؟ موضوع سوخت یکی از مسائل اصلی و کلیدی در سرتاسر جهان است. همین موضوع سبب شده است تا عصر حاضر را عصر حکومت اقتصاد انرژی سالم بنامند. کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و موضوع سوخت و خدمات وابسته به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. سیاست‌های ایران در جهت ذخیره انرژی و صرفه جویی در مصرف انرژی سبب شد تا اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته تاسیس گردد. در ادامه این مطلب به معرفی و بررسی این اتحادیه می پردازیم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه سوخت های جایگزین

تاریخچه اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته

نیاز به داشتن یک مسئول و متولی برای سازماندهی حوزه نوپا اما تاثیرگذار صنعت سوخت‌های جایگزین به ویژه CNG سبب شد تا در سال ۹۴ با ارسال درخواست به مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران اتحادیه‌کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته راه اندازی شود. این اتحادیه در سال ۹۵ با رای گیری از اعضا هیأت مدیره خود را انتخاب نمود و در نهایت در اردیبهشت ۹۶ در اتاق اصناف ایران پذیرفته و رسما ثبت گردید.

جهت شرکت در انتخابات این اتحادیه می‌توانید از طریق سامانه ساران اقدام کنید.

فعالیت اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین

۱/ ساماندهی فرآیند بهره برداری از گاز طبیعی CNG به انواع سوخت جایگزین انواع خودروها

۲/ نظارت بر فعالیت مراکزی که وظیفه ارائه خدمات فنی و بازرسی خودروهای گاز سوز را دارند.

۳/ارائه پروانه کسب برای مراکز خدمات فنی و بازرسی و ایمن سازی خودروهای گازسوز خودروهای گازسوز

۴/ گسترش فرهنگ بهره داری و استفاده از گاز طبیعی

۵/ گسترش امکانات فنی بهره برداری از گاز طبیعی

۶/ ایجاد بستری برای بهره برداری از سایر سوخت های جایگزین

ساختار اتحادیه‌کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته

اتحادیه‌سوخت‌های جایگزین از شش عضو تشکیل شده است که ریاست آن در حال حاضر با علی محمودیان است . رییس هیات مدیره دو نایب رییس دارد. همچنین دارای خزانه دار و بازرس هیات میدره و یک عضو می‌باشد.

برای آشنایی با نحوه صدور و تمدید جواز کسب کلیک کنید.

آدرس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته

ایران، تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، پلاک 2209 (ساختمان صدف) طبقه 6 واحد 2

تلفن: 91012961-021 , 91013791-021

فکس: 02126703671 , 02188796708

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه سوخت های جایگزین



:: برچسب‌ها: اتحادیه سوخت های جایگزین ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب نانوایی سنگکی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه اغذیه علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب نانوایی سنگکی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز نانوایی سنگکی

آیا گرفتن جواز کسب نانوایی سنگکی الزامی است؟

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات پخت و عرضه نانوایی سنگکی را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه نان سنگکی می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب نانوایی سنگکی چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف نانوایان سنگکی تهران مجوز لازم برای 2 رسته زیر را با مساحت اعلام شده صادر می‌‍کند.

1-  سنگکی سنتی (با حداقل مساحت لازم 60 مترمربع ) با ارتفاع 4 متر

2-  سنگکی گردان دوار (با حداقل مساحت لازم 50 مترمربع ) با ارتفاع 3 متر

شرایط دریافت پروانه کسب نانوایی سنگکی

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی نانوایی سنگکی

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز نان سنگک

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب نانوایی سنگکی باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب نانوایی سنگکی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف نان سنگک تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز نانوایی سنگکی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 4.400.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی نانوایی سنگکی چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب نانوایی سنگکی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز نانوایی سنگکی



:: برچسب‌ها: جواز نانوایی سنگکی ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

زمانی که انجام یک عمل به شخصی ضرر وارد کند در این صورت شخص می‌تواند به دادگاه مراجعه کند و درخواست صدور دستور موقت را بکند. اما این دستور موقت می‌تواند در مواردی از بین برود و فردی که به ضرر او قرار دستور موقت صادر شده است می‌تواند درخواست رفع اثر از دستور موقت را بنماید. این درخواست مستلزم شرایط قانونی خاصی است که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: رفع اثر از دستور موقت

خاتمه دستور موقت ( رفع اثر از دستور موقت )

د‌ستور موقت به‌موجب موارد ذیل خاتمه می‌یابد:

۱. لغو د‌ستور موقت به دلیل رفع شدن دلایلی که سبب صدور دستور موقت گشته است.

۲. عدم طرح دعوا در مهلت مقرر.

۳. انصراف خواهان از دستور موقت.

۴. استرداد دادخواست یا دعوای اصلی توسط خواهان یا انصراف کلی از دعوا.

۵. صدور رای نهایی علیه خواهان.

۶. دادن تامین توسط خوانده.

رفع ا‌ثر از د‌ستور موقت به دلیل دادن تامین توسط خوانده

اگر خوانده تامینی در تناسب با موضوع دستور موقت تودیع نماید دادگاه می‌تواند دستور موقت را ملغا نماید. رفع ا‌ثر از دستور موقت منوط به شرایط ذیل است:

۱. تامین خوانده متناسب با موضوع دعوا باشد.

۲. میزان این تامین بسته به نظر قاضی است.

۳. رفع اثر از دستور موقت منوط به نظر قاضی است.

انصراف خواهان از دستور موقت

خواهان می‌تواند درخواست خود مبنی بر اصدار دستور موقت را مسترد کند چه دستور موقت صادر شده باشد یا خیر و چه این قرار اجرا شده باشد یا خیر.

انصراف خواهان دارای آثار ذیل است:

۱. اگر تا قبل از اصدار دستور موقت خواهان از آن منصرف شود درخواست دستور موقت لغو گشته و اگر خواهان خسارت احتمالی را پرداخت نموده باشد به او عودت خواهد شد.

۲. اگر تا قبل از اجرای دستور موقت خواهان از آن منصرف شود دستور موقت لغو شده و خسارت احتمالی که خواهان پرداخت کرده به او بازگردانده می‌شود.

۳. اگر بعد از اجرای دستور موقت خواهان از آن منصرف شود دستور موقت لغو می‌شود ولی خسارت احتمالی که او تودیع کرده به وی بازگردانده نمی‌شود تا در صورت شکست خواهان در اصل دعوا، خسارت وارده به خوانده از ناحیه مبلغ تودیع شده جبران گردد.

جبران خسارت ناشی از اجرای دستور موقت

اگر خواهان مطالبه دستور موقت کند و دستور موقت صادر و اجرا شود اما نهایتا در دعوای اصلی شکست بخورد خساراتی که از ناحیه اجرای قرار مزبور به خوانده وارد شده قابل جبران است.

برای مطالبه خسارت باید شرایط ذیل موجود باشد:

۱. باید دستور موقت اجرا شده باشد.

۲. خواهان به‌موجب رای نهایی در دعوا شکست بخورد این رای نهایی می‌تواند حکم به بی‌حقی خواهان یا هر یک از قرارهای قاطع دعوا باشد.

۳. به‌موجب اجرای دستور موقت به خوانده خساراتی وارد شده باشد.

جبران خسارت ناشی از رفع اثر از دستور موقت

اگر به درخواست خوانده و به دلیل سپردن تامین توسط او و موافقت قاضی، از دستور موقت رفع اثر شود و به واسطه این رفع اثر به خواهان خسارت وارد شود خواهان می‌تواند خسارت خود را مطالبه کند.

برای مطالبه خسارت باید شرایط ذیل برقرار باشد:

۱. به درخواست خوانده و به دلیل تودیع تامین توسط خوانده از دستور موقت رفع ا‌ثر شده باشد.

۲. خوانده به‌موجب رای نهایی در دعوا محکوم شود.

۳. به علت الغای دستور موقت به خواهان خسارتی وارد شده باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص رفع اثر از دستور موقت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون رفع اثر از دستور موقت پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: رفع اثر از دستور موقت



:: برچسب‌ها: رفع اثر از دستور موقت ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

در این مقاله سعی می‌کنیم که به بررسی جرایم عمدی و غیر عمدی و تفاوت این دو با یکدیگر و عناصر تشکیل دهنده آن‌ها بپردازیم و در این راستا به قانون مجازات اسلامی استناد می‌کنیم. در تعریف جرم عمد می‌توان بیان کرد که قصد مجرمانه و سوء نیت اهمیت زیادی دارد ولی در جرایم غیر عمد، جرم در شرایطی محقق می‌شود که غفلت و کوتاهی رخ داده باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جرم عمدی و غیر عمدی

جرم عمدی

جرائم دارای دو رکن هستند. این دو رکن عبارتند از اراده و علم.

در تعریف علم باید بیان کرد که شخص مرتکب باید بداند که رفتار یعنی جرم ارتکابی در قانون چه حکمی دارد در واقع به حکم رفتار خود علم داشته باشد. این نکته حائز اهمیت است که صرف دانستن اینکه یک رفتار جرم است کفایت می‌کند و دانستن نوع و میزان جرم لزومی ندارد چرا که دانستن این که یک رفتار در قانون به عنوان جرم تعیین شده است باید افراد را ارتکاب آن دسته از جرائم بر حذر دارد.

برای تعریف رکن دوم یعنی اراده باید به این نکته اشاره کرد که در ارتکاب جرم به طور عمد تنها تحقق این نکته که فرد با اراده و اختیار خود جرم را انجام می‌دهد برای تحقق جرم کفایت می‌کند. رکن اراده اهمیت بسزایی در جرایم عمدی دارد به دلیل اینکه اگر این اراده و اختیار در میان نباشد جرم ارتکابی دیگر عمدی نیست.

 جرائم غیر عمد

جرائم غیر عمد بر خلاف جرایم عمد با اراده و علم تحقق پیدا نمی‌کنند بلکه دلایل تحقق جرایم غیر عمد عبارتند از بی‌احتیاطی، بی‌مبالاتی، عدم مهارت و عدم رعایت نظامات دولتی. منظور از بی‌احتیاطی انجام دادن کاری است که نباید انجام می‌گرفته و منظور از بی‌مبالاتی انجام ندادن کاری است که باید صورت می‌گرفته است. منظور از عدم مهارت انجام دادن کاری است بدون اینکه انجام دادن آن کار را بلد باشیم و در آخر باید بیان کرد که مقصود از نظامات دولتی مقررات قانون، آیین نامه و امثالهم است.

نکات

۱- جرم را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد جرائم عمدی و جرائم غیر عمد.

۲- اصل بر این است که جرم ارتکابی عمد است و غیر عمد بودن یک جرم یک امر استثنا است.

۳- عنصر روانی جرایم متشکل از سوء نیت است. سوء نیت بر دو نوع است: سوء نیت عام و سوء نیت خاص. آنچه در سوء نیت عام اهمیت دارد این است که در همه جرایم عمدی این نوع از سوء نیت وجود دارد اما در خصوص سوء نیت خاص باید به این نکته اشاره کرد که آنچه که برای شخص مرتکب اهمیت دارد بیشتر از هر چیز دیگری تحقق نتیجه است. یعنی مرتکب رفتاری را تنها به قصد نتیجه انجام بدهد.

۴- آنچه که باید در جرایم غیر عمد محرز شود تقصیر است.

اکراه در جرم عمدی

در خصوص جرائم عمدی بیان شد که رفتار ارتکابی باید از روی اراده و علم باشد. در اینجا باید مبحث اکراه را نیز مطرح کنیم به دلیل اینکه اگر شخصی مورد اکراه واقع شده باشد اراده از او سلب می‌شود و عنصر معنوی جرم نیز از بین می‌رود. به طور مثال در خصوص شخصی که تحت فشار اسلحه مرتکب جرم می‌شود می‌توان بیان کرد که برای تحقق این جرم اراده و اختیار فرد از او سلب شده و به همین خاطر بحث عمد بودن این جرم کنار می‌رود. غیر از قتل عمد اکراهی که مورد پذیرش نیست و اکراه نباید سبب قتل شود.

قصد و انگیزه

تفاوت قصد و انگیزه اهمیت بسزایی دارد. در واقع قصد به معنای هدف بلاواسطه یا بدون واسطه و انگیزه به معنای هدف مع‌الواسطه یعنی با واسطه می‌باشد. به طور مثال می‌توان بیان کرد که هنگامی که یک قتل صورت می‌گیرد انگیزه این قتل ممکن است انتقام جویی باشد اما قصد و هدف شلیک گلوله می‌باشد. بنابراین می‌توان این نتیجه را گرفت که در همه جرائم قصد یکسان است. اما در همین جرائم انگیزه بسیار متفاوت است و آنچه که در تحقق یک جرم اهمیت دارد قصد مجرمانه است نه انگیزه او.

این نکته دارای یک استثنا می‌باشد و آن هم در زمانی است که شخصی از ارتکاب یک جمله انگیزه شرافتمندانه داشته باشد در صورت اثبات این امر مرتکب می‌تواند مشمول تخفیف مجازات بشود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص جرایم عمدی و غیر عمدی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون جرایم عمدی و غیر عمدی پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جرم عمدی و غیر عمدی



:: برچسب‌ها: جرم عمدی و غیر عمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 ارديبهشت 1401 | نظرات ()