اظهارنامه عدم تمکین زن
نوشته شده توسط : vakiel

همان طور که می‌دانید به محض وقوع عقد زن موظف به تمکین از شوهر می‌باشد. تمکین به معنای اطاعت از شوهر در مسائل امور زندگی مشترک و همچنین تامین نیازهای جنسی مرد می‌باشد. در صورتی که زن از شوهر تمکین نکند، مرد می‌تواند با ارائه اظهارنامه عدم تمکین زن را به زندگی مشترک برگرداند. در ادامه یک نمونه اظهارنامه راجع به عدم تمکین زن می‌آوریم. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله تمکین و عدم تمکین چیست و تمکین و نشوز را مطالعه نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : اظهارنامه عدم تمکین زن

عدم تمکین زن

عدم تمکین به معنای اطاعت نکردن و عدم ایفای وظایف زن در قبال شوهر می‌باشد. بنابراین زن باید از شوهر خود تمکین کرده و بدون اجازه او زندگی مشترک را ترک نکند. البته توجه داشته باشید که مواردی در قانون مطرح شده است که زن با وجود آن موارد مجاز به عدم تمکین از شوهر می‌باشد مانند بیماری زن یا مبتلا شدن مرد به بیماری‌های مقاربتی.

توصیه می‌کنیم مقاله انواع تمکین را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله موارد مجاز عدم تمکین را مطالعه نمایید.

به زنی که از شوهر خود تمکین نکند و وظایف زناشویی خود را نسبت به شوهرش انجام ندهد ناشزه گفته می‌شود و به زن ناشزه هم نفقه تعلق نمی‌گیرد.

 

 

اظهارنامه عدم تمکین زن

با توجه به توضیحات بالا در صورتی که زوجه بدون وجود مانع مشروع (موارد مجاز عدم تمکین زن) و بدون اجازه همسر منزل مشترک خود را ترک کند، مرد می‌تواند با فرستادن یک اظهارنامه حقوقی به زن، وی را به زندگی مشترک برگرداند. در اینجا زن باید در مهلت مقرر به منزل برگردد اما اگر باز هم تمکین نکرد مرد می‌تواند با مراجعه به دادگاه دادخواست الزام به تمکین بدهد.

توصیه می‌کنیم مقاله تمکین و نفقه را مطالعه نمایید.

در اینجا حق نفقه زن ساقط شده و مرد می‌تواند از دادگاه اجازه ازدواج مجدد هم بگیرد.

نمونه اظهارنامه عدم تمکین زن

مخاطب محترم سرکار خانم . . . . . .
با عرض سلام
طبق ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی، موارد ذیل به طور رسمی و قانونی به شما ابلاغ می‌گردد:
با احترام به استحضار می‌رسد:

جنابعالی به استناد عقدنامه شماره …………… تنظيم شده در دفترخانه ازدواج شماره …………… شهرستان ………….. همسر شرعی و قانونی اين جانب هستید. متأسفانه از تاريخ ………… الی ………… بدون داشتن دليل موجه قانونی و همچنين كسب رضايت از اين جانب اقدام به ترك منزل مشترک نموده‌ايد. از آن جا كه اختلافات خانوادگي تا حدود زیادی صرفا با تدبير و تأمل و گذشت زوجين حل و فصل می‌گردد و قهر و كشمكش به جز افزودن بر ميزان تنش و كدورت فی‌مابين هيچ چيز را به ارمغان نمی‌آورد؛ لذا از شما مي‌خواهم تا ضمن بازگشت به منزل، موجبات پريشانی و تكدر خاطر شخص خود و خانواده را فراهم نياورید. ضمناً چنانچه به فاصله گذشت يك هفته از تاريخ رويت اين اظهارنامه تصميم قطعی خود را جهت رجوع به منزل شوهر اتخاذ ننماييد، مطابق مقررات، ناشزه محسوب شده و از پرداخت نفقه محروم خواهید شد. 

 

بیشتر بخوانید : نمونه اظهارنامه عدم تمکین

 

نحوه ارسال

سابقا ارسال اظهارنامه بر روی فرم چاپی میسر بود و شخصا به فرد ابلاغ می‌شد اما امروزه ارسال اظهارنامه الکترونیکی شده است. شما با ثبت نام در سامانه ثنا قادر به ارسال اظهارنامه خواهید بود. پس از ثبت نام در سامانه به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و اظهارنامه را به ثبت برسانید.

توصیه می‌کنیم مقاله ارسال اظهارنامه عدم تمکین زن را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله پاسخ به اظهارنامه عدم تمکین زن را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اظهارنامه عدم تمکین زن، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اظهارنامه عدم تمکین زن پاسخ دهند.

 

 

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 





:: برچسب‌ها: اظهارنامه عدم تمکین زن ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: