حکم زنای فرد نابالغ
نوشته شده توسط : vakiel

برقراری رابطه جنسی میان زنان و مردان ‌‌‌‌‌می‌تواند فواید زیادی برای آن‌‌‌‌‌‌ها داشته باشد و به تداوم نسل آن‌ها نیز کمک ‌‌‌‌‌می‌کند اما با این وجود رابطه جنسی ‌‌‌‌‌می‌بایست بر مبنای‌‌‌‌‌ قانون‌‌‌‌‌ صورت بگیرد و هرکس که ‌بخواهد با جنس مخالف خود رابطه جنسی برقرار کند ‌‌‌‌‌‌می‌بایست اقدام به عقد دائم یا موقت با او نماید تا به هم‌ محرم‌ شوند و این کار آن‌ها اشکال قانونی و شرعی نداشته باشد. در ادامه قصد داریم در مورد عمل زنا و حکم زنای با فرد نابالغ که ‌یکی از قبیح‌ترین کارها میان افراد است توضیحات‌‌‌‌‌ مفصلی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

 

منبع : حکم زنای فرد نابالغ

زنا چیست‌‌‌‌‌‌‌ ؟

همه ‌ما‌ بارها و بارها لغت زنا را شنیده‌‌‌‌‌‌‌ایم و ‌به صورت کم و بیش با مفهوم آن ‌آشنایی‌‌‌‌‌ داریم. زنا یکی از قبیح‌ترین اعمال از دید اسلام به حساب ‌‌‌‌‌می‌آید و در واقع یک عمل نادرست و نامشروع‌‌‌‌‌ است. هرگاه مرد و زنی که ‌به ‌یگدیگر نامحرم هستند اقدام به برقراری رابطه جنسی نمایند مرتکب جرم زنا شده‌اند و مجازات سختی شامل حال آن‌ها خواهد شد.

اما زنا تنها به برقراری رابطه جنسی با نامحرمان ختم ‌‌‌‌‌نمی‌شود و برقراری رابطه جنسی با محارم نیز زنا محسوب شده و جرم است. زنا انواع مختلفی‌‌‌‌‌ دارد و هر نوع زنا مجازات خاص خود را دارد. همانطور که‌ گفته شد زنا مجازات سختی‌‌‌‌‌ را در پی خواهد داشت و حتی ممکن است فرد به اعدام نیز محکوم شود.

حکم زنای فرد نابالغ

زنای فرد نابالغ از جمله مواردی است که کم ‌اتفاق ‌‌‌‌‌می‌افتد و در اکثر موارد فرد نابالغ تمایلی به انجام این کار نداشته‌‌‌‌‌ و او را به انجام زنا وادار کرده‌اند. حال سوال اینجاست که زنای فرد نابالغ چگونه به وقوع ‌‌‌‌‌می‌پیوندد؟ که در این مورد باید بگوییم هرگاه یک فرد بالغ با یک فرد نابالغ‌‌‌‌‌ اقدام به برقراری رابطه جنسی‌‌‌‌‌ نماید ‌‌‌‌‌می‌توان گفت که زنا به وقوع پیوسته است. زنا با فرد نابالغ نیز جرم بزرگی است و دارای مجازات‌‌‌‌‌‌های بسیار سختی ‌‌‌‌‌می‌باشد.

نکته: فرد نابالغ کسی است که هنوز بالغ نشده است.

مجازات زنای فرد نابالغ | حکم

با وجود اینکه انجام زنا یک جرم بزرگ محسوب ‌‌‌‌‌می‌شود اما باز هم در قوانین کشور ما در خصوص فرد نابالغی که مرتکب زنا شده است تنها اقدامات تامینی تربیتی پیش بینی شده است و مجازاتی که برای افراد زنا کار در نظر گرفته شده است در مورد او اجرا نخواهد گردید.

اما نکته حائز اهمیت این است که فرد بالغی که با فرد نابالغ زنا کرده است باید مجازات شود‌‌‌‌‌ و مجازات ‌او صد ضربه شلاق‌‌‌‌‌ خواهد بود. به عنوان مثال‌‌‌‌‌ اگر زنی که به سن بلوغ‌‌‌‌‌ رسیده است با مردی که نابالغ است زنا کند مرد مجازات ‌‌‌‌‌نمی‌شود اما طبق قانون زن به تحمل ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم ‌‌‌‌‌می‌شود.

باید توجه نمود که اگر زنای با نابالغ با زور و اجبار از سمت طرف بالغ صورت گرفته باشد زانی اعدام می‌شود.

نکته مهم: فرد بالغ زنا کننده در صورتی‌‌‌‌‌ مجازات ‌‌‌‌‌می‌شود که به صورت آگاهانه و با دارا بودن اختیار‌‌‌‌‌ کامل دست به چنین کاری زده باشد.

سوالات متداول

زنا چیست‌‌‌‌‌‌‌ ؟

به برقراری رابطه جنسی نامشروع‌‌‌‌‌ زنا گفته ‌‌‌‌‌می‌شود.

مجازات زنای فرد بالغ با فرد نابالغ چقدر است‌‌‌‌‌‌‌ ؟

فرد بالغ به تحمل صد ضربه شلاق محکوم ‌‌‌‌‌می‌شود که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حکم زنای فرد نابالغ، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حکم زنای فرد نابالغ پاسخ دهند.





:: برچسب‌ها: حکم زنای فرد نابالغ ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: