جرم بی حجابی
نوشته شده توسط : vakiel

در جامعه امروزی کشور ما قانونگذاران‌ برخی قوانین را وضع نموده‌اند تا نظم بیشتری در جامعه حاکم باشد و همه افراد موظفند که به این قوانین احترام بگذارند و آن‌ها را رعایت کنند. مسئله حجاب نیز یکی از مواردی است که قانونگذاران قوانین زیادی را در خصوص آن وضع نموده‌اند. از آنجایی که رعایت حجاب در جامعه توسط دین اسلام بسیار توصیه شده در قوانین نیز به این مورد پرداخته شده است. در ادامه قصد داریم در مورد جرم بی حجابی و مجازات زنان بی حجاب توضیحات مختصری را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

 

منبع : جرم بی حجابی

جرم بی حجابی چگونه وقوع می‌یابد ؟

همانطور که در بالا گفته شد به حفظ حجاب در دین اسلام بسیار توصیه شده است و همین دلیل باعث شده که قانونگذاران کشور ما ‌نیز در خصوص حجاب برخی قوانین را وضع نمایند. بی حجابی به معنای نداشتن حجاب می‌باشد و در واقع هرکسی که از رعایت پوشش شرعی امتناع نماید به بی حجابی محکوم می‌شود. بی حجابی با بد حجابی تفاوت دارد زیرا بی حجابی به معنای این است که فرد پوششی که در دین اسلام به آن ‌توصیه شده است را رعایت نکرده و به عنوان مثال بدون اینکه روسری به سر کند در انظار عمومی ظاهر شود.

اما بدحجابی به این معناست که فرد پوششی که در دین تعیین شده است را دارد اما آن را به درستی انجام نداده است. برای مثال اگر فرد روسری به سر کند اما موهای او پیدا باشند می‌توان گفت که او بدحجاب است. به طور کلی بی حجابی در قانون کشور ما منع شده است و هر فردی که حجاب نداشته باشد طبق مقررات مجازات می‌شود.

چه کسی ‌‌می‌تواند از افراد بی حجاب شکایت کند‌‌ ؟

با توجه به توضیحات بالا شاید برایتان سوال شود که چه کسی می‌تواند از افراد بی حجاب شکایت کند؟ که در این باره باید بگوییم هم شخص دادستان و هم تمام افراد عادی جامعه می‌توانند از فرد بی حجاب شکایت کنند زیرا جرم بی حجابی جرمی ‌است که جنبه عمومی دارد. اما فرد بی حجاب می‌تواند شاکی خصوصی نیز داشته باشد.

مجازات جرم بی حجابی

از آنجایی که بی حجابی جرم محسوب می‌شود قانونگذار برای آن مجازاتی را نیز در نظر گرفته است. فردی که بدون حجاب در عرصه عمومی جامعه حضور یابد به حبس از ده روز تا دو ماه و جریمه نقدی از پنجاه تا پانصد هزار ریال محکوم می‌شود. علاوه بر این در قانون کشور ما آمده است که اگر فردی در انظار و اماکن عمومی عمل حرامی را انجام دهد به حبس از ده روز تا دو ماه و یا تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود و چون بی حجابی نیز جنبه عمومی دارد فرد مجرم ممکن است به هردو مجازات جرم بی حجابی و انجام عمل حرام در عرصه عمومی جامعه محکوم گردد.

نکته مهم: اگر قاضی صلاح بداند می‌تواند مجازات شلاق و حبس فرد بی حجاب را به جریمه نقدی تبدیل کند.

سوالات متداول

بی حجابی چیست‌‌ ؟

بی حجابی به معنای رعایت نکردن کلی میزان پوششی که دین اسلام تعیین کرده است می‌باشد که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

مجازات حبس بی حجابی چقدر است‌‌ ؟

مجازات حبس بی حجابی از ده روز تا‌ دو ماه می‌باشد که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص جرم بی حجابی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون جرم بی حجابی پاسخ دهند.





:: برچسب‌ها: جرم بی حجابی ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: