اقامتگاه زن ناشزه
نوشته شده توسط : vakiel

وقتی عقد نکاح مابین زن و مرد خوانده می‌شود طبق قوانین آن‌ها موظف هستند که مسئولیت‌هایی را در قبال یکدیگر بر عهده بگیرند. برای مثال زن می‌بایست تربیت فرزندان و انجام تکالیف زناشویی را به عهده بگیرد و مرد نیز باید نفقه همسر و فرزندان خود را بپردازد. اما در برخی موارد ممکن است که زن یا مرد به هر دلیلی از انجام تکالیف خود خودداری کنند. در صورت سرپیچی از انجام وظایف قانونی زن ناشزه محسوب می‌شود. اما سوال این است که زن ناشزه کیست و طبق قانون اقامتگاه او کجاست؟ در ادامه به تمامی این پرسش‌ها پاسخ داده‌ایم، با ما همراه باشید.

 

 

منبع : اقامتگاه زن ناشزه

زن ناشزه به چه معناست ؟

زن در حین عقد نکاح موظف می‌شود که تربیت فرزندان و همچنین برقراری رابطه جنسی با مرد را به عهده بگیرد و چنانچه از انجام تکالیف شرعی در برابر شوهر خودداری کند به او ناشزه گفته می‌شود. البته زن در صورتی ناشزه می‌شود که برای عدم انجام تکلیف خود دلایل منطقی و قانونی نداشته باشد.

توصیه می‌کنیم مقاله تمکین و نشوز را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله پیامدهای ترک خانه توسط زن را مطالعه نمایید.

 

اقامتگاه زن ناشزه کجاست ؟

وقتی زن ناشزه باشد اقامتگاه او هیچ تغییری نخواهد کرد. طبق قانون اقامتگاه زن ناشزه همان مکان اقامت شوهر اوست و زن موظف است که در آنجا سکونت کند.

 

چرا زن ناشزه می‌بایست در اقامتگاه شوهر ساکن باشد ؟

طبق قانون اگر زن به دلایل منطقی و قانونی بخواهد از همسر خود جدا زندگی کند و در محل دیگری اقامت داشته باشد این اجازه تحت شرایطی به او داده خواهد شد اما زن ناشزه از این امتیازات برخوردار نیست. از آن جایی که زن ناشزه با عدم تمکین از شوهر عمل غیرقانونی انجام داده است می‌بایست در محل اقامت همسر خود ساکن باشد و حق دارا بودن مسکن جداگانه را ندارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت وکیل دات کام مراجعه نموده و به حل سریع‌تر پرونده حقوقی خود با کمک مشاوران تلفنی و حضوری مرکز وکیل دات کام بپردازید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اقامتگاه ناشزه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اقامتگاه ناشزه پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

زن ناشزه کیست ؟

زنی که در انجام تکالیف زوجیت خود کوتاهی کرده باشد.

اقامتگاه زن ناشزه کجاست ؟

محل سکونت همسر.

زن ناشزه چه امتیازاتی را دارا نیست ؟

نفقه و محرومیت از سکونت در منزل دلخواه.

 





:: برچسب‌ها: اقامتگاه زن ناشزه ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: