نوشته شده توسط : vakiel

هرگاه ما انسان‌ها‌ راجع به یکدیگر صحبت می‌‌کنیم در واقع به فرد مشخصی اشاره داریم و درباره او به صحبت می‌‌نشینیم. جالب است بدانید تمام انسان‌ها‌ و اطرافیان ما جزو شخصیت‌ها‌ی حقیقی به حساب می‌‌آیند. در ادامه قصد داریم در مورد شخص حقیقی و حقوقی توضیحات مختصری را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : شخص حقوقی

شخصیت حقیقی کیست‌‌ ؟‌

شخصیت حقیقی اشاره به فرد خاصی نیست و در واقع همه ما انسان‌ها‌ شخصیت حقیقی هستیم. هر فرد از زمانی که به دنیا می‌‌آید یک شخص حقیقی است و تا زمانی که از دنیا برود نیز یک شخصیت حقیقی باقی می‌‌ماند زیرا او یک انسان است و طبق قانون‌ دارای حقوق می‌‌باشد.

دلیل اینکه به افراد شخصیت حقیقی گفته می‌‌شود این است که هر فرد از زمانی که به دنیا می‌‌آید دارای شایستگی‌ها‌یی می‌‌شود که قانون به همین دلیل حقوق و تکالیفی را برای او در نظر می‌‌گیرد و به او شخصیت حقیقی گفته می‌‌شود.

شخص حقوقی کیست‌‌ ؟‌

با توجه به توضیحات بالا ممکن است این سوال در ذهنتان مطرح شود که شخصیت حقوقی کیست؟ که در این‌باره باید بگوییم شخصیت حقوقی یک انسان نیست. هرگاه افراد به کمک همدیگر شرکت ‌یا موسسه‌‌ای‌ را راه اندازی می‌‌کنند در واقع آن ‌شرکت یا موسسه یک شخصیت حقوقی است و طبق قانون دارای حقوق و تکالیف مربوط به خود می‌‌باشد.

شخصیت حقوقی با شخصیت حقیقی تفاوت دارد زیرا شخصیت حقیقی در واقع یک انسان است و از حقوق انسانی بهره مند است اما شخصیت حقوقی انسان نیست و از حقوق انسانی مانند حق زوجیت، حق طلاق و… در قانون بهره مند نیست.

چگونه می‌‌توان یک شخصیت حقوقی به وجود آورد‌‌ ؟‌

برای به وجود آوردن یک شخصیت حقوقی می‌‌بایست یک یا چند نفر یا یکدیگر شراکت کنند و یک شرکت یا موسسه را تاسیس نمایند. شرکت، کارگاه و یا موسسه‌‌ای‌ که آن‌ها‌ پدید می‌‌آورند یک شخصیت حقوقی می‌‌باشد. این چند نفر در واقع باهم عهد می‌‌کنند که شخصیت حقوقی را به خوبی اداره کنند و تمام منافع آن را میان خود تقسیم نمایند.

حقوق یک شخص حقوقی

همانطور که می‌‌دانید یک شخصیت حقوقی نیز دارای حقوق خاص خود می‌‌باشد. برای مثال یکی از حقوق شرکت یا موسسه که به آن شخصیت حقوقی گفته می‌‌شود این است که می‌‌توان آن را خرید و فروش کرد و یا اینکه می‌‌توان آن را به عنوان ودیعه قرار داد یا با کمک آن وام دریافت نمود که همه این‌ها‌ جزو حقوق قانونی یک شخصیت حقوقی به شمار می‌‌روند.

سوالات متدوال

شخصیت حقوقی دارای حقوق انسانی است‌‌ ‌‌؟‌‌

خیر شخصیت حقوقی در واقع یک انسان نیست و دارای حقوق انسانی مانند حق زوجیت و… نیز نمی‌‌باشد.

انسان از چه زمانی یک شخصیت حقیقی به حساب می‌‌آید‌‌ ؟‌

انسان از زمان تولد تا زمان ‌فوت یک شخصیت حقیقی است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شخص حقوقی و حقیقی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون شخص حقوقی و حقیقی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع : شخص حقوقی

 





:: برچسب‌ها: شخص حقوقی ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: