سرباز فراری
نوشته شده توسط : vakiel

 

علل و عوامل فرار از سربازی | سرباز فراری

برای خیلی از افراد ممکن است سربازی وحشت‌آورترین قسمت زندگیشان باشد. تصوری که تقریبا همه ما از سربازی داریم این است که سربازی یک محیط سخت، با نظم و انضباط خشک ، خشن، اختیار نداشتن از خود و … است. همین مقدار کافی است تا اشخاص از رفتن به سربازی سر باز زنند و آن را هدر دادن عمر خود بدانند البته که بعضی افراد آن را یک وظیفه می‌دانند اما عده‌ایی نمی‌توانند سربازی رفتن را تحمل کنند. عوامل بسیاری موجب فرار مردان از سربازی می‌شود.

 

عواقب فرار از سربازی | سرباز فراری

در ماده 60 قانون نیرو‌های مسلح عواقب فرار کردن از سربازی را ذکر کرده است با وجود اینکه می‌دانیم خدمت سربازی به علت شرایط سختی که در پادگان‌ها وجود دارد بسیار طاقت فرسا است اما فرار کردن راه حل خوبی برای این مسئله نیست چون سختی کار را دو چندان می‌کند و سرباز به جای گذراندن 2 سال خدمت مجبور خواهد شد 3 سال به عنوان اضافه خدمت به سربازی برود و حتی ممکن است به حبس محکوم شود، مجازاتی که قانون برای افراد فراری در نظر گرفته است به این شرح است:

فرار از سربازی برای مرتبه اول

اگر سرباز برای بار اول از سربازی فرار کند به ازای هر 60 روز 3 ماه غیبت می‌خورد و اگر این غیبت طولانی باشد ممکن است 1 سال هم اضافه خدمت بخورد. و همینطور مجازات شدید‌‌تر حبس نیز در نظر گرفته شده است و سربازان فراری ممکن است به 2 تا 6 ماه حبس محکوم شوند. در صورتی که سرباز از کاری که کرده پشیمان شده باشد می‌توانند مجازات او را به جزای نقدی تغییر دهند.

در صورتی که شما کارمند اداره دولتی هستید و سرباز همان جا شده باشید مثل سپاه و اقدام به فرار از سربازی کنید اگر شخصا خودتان را معرفی کنید به مدت 3 تا 6 ماه از ترفیع یافتن محروم می‌شوید و یا به 2 تا 6 ماه حبس ممکن است محکوم شوید ولی اگر دستگیر شوید به حبس از 6 ماه تا 2 سال محکوم و یا 6 ماه تا 2 سال از ترفیع محروم می‌شوید. البته این در صورتی است که غیبت شما از 6 ماه نگذشته باشد وگرنه از کار خود اخراج خواهید شد.

فرار از خدمت برای مرتبه دوم

قانون برای فرار از سربازی برای دومین بار قوانین سخت‌تری در نظر گرفته است و سربازانی که برای بار دوم فرار می‌کنند به حبس از 2 ماه تا 6 ماه محکوم می‌شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سرباز فراری، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سرباز فراری پاسخ دهند .

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : سرباز فراری




:: برچسب‌ها: سرباز فراری ,
:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: