حضانت پدر معتاد | حضانت دائمی پدر معتاد – شرایط سلب صلاحیت از پدر معتاد
نوشته شده توسط : vakiel

طبق قانون والدینی که از یکدیگر جدا ‌‌‌می‌شوند موظف هستند که حضانت فرزندان خود را در سنین مختلف به عهده بگیرند. پدر و مادر عهده دار حضانت فرزند خواهند بود و ‌‌‌می‌بایست از او مراقبت نموده و به او رسیدگی کنند. در ادامه قصد داریم توضیحات کاملی را در خصوص حضانت پدر معتاد در اختیارتان قرار دهیم و شما را با قوانین حضانت بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

منبع:

حضانت پدر معتاد 

حضانت  دائمی پدر معتاد 

 

 

 

حضانت پدر

مطابق قانون پدر موظف است که حضانت فرزندان را خود را به عهده بگیرد. پدر موظف است که دختر را از سن هفت سالگی تا نه سالگی و پسر را از سن هفت سالگی تا پانزده سالگی تحت حضانت خود قرار دهد. حضانت پدر به این معناست که او موظف است تمام نیاز‌‌‌‌های فرزندان را از جمله خوراک، پوشاک و مسکن برطرف نماید و آن‌‌‌‌‌ها را در رفاه قرار دهد.

پس از سن بلوغ فرزند یعنی نه و پانزده سال چنانچه فرزند پدر را برای حضانت برگزیند حضانت فرزندانش با او خواهد بود.

آیا حضانت برای پدر معتاد امکان پذیر است ؟

طبق قانون یکی از مواردی که حضانت را از والدین سلب ‌‌‌می‌نماید اعتیاد آن‌ها است. چنانچه پدر دارای ا‌عتیاد باشد نیز ‌‌‌می‌بایست حضانت از او سلب شود اما در برخی موارد نیز سلب حضانت از پدر معتا‌د اتفاق ‌‌‌‌نمی‌افتد. برای مثال در بعضی از موارد دیده شده است که پدر معتا‌د با وجود اعتیاد خود هیچگونه زیانی به فرزندش وارد نکرده است و یا اینکه مادر دارای خصوصیاتی است که ‌‌‌‌نمی‌توان فرزند را به او سپرد که در ‌‌‌‌‌‌این صورت سلب حضانت از پدر معتا‌د صورت ‌‌‌‌نمی‌گیرد.

حضانت ‌‌‌‌دائمی پدر معتاد

یکی از سوالاتی که ممکن است برای افراد پیش بیاید این است که آیا پدر معتاد ‌‌‌می‌تواند فرزند را به صورت ‌‌‌‌دائمی حضانت کند که در‌‌‌‌‌‌ این باره باید بگوییم چنانچه شرایط فرزند به گونه‌‌‌‌‌‌ای باشد که قانون تشخیص دهد پدر معتا‌د او صالح‌ترین سرپرست برای کودک است پدر ‌‌‌می‌تواند حضانت ‌‌‌‌دائمی فرزند خود را نیز دریافت کند. اما‌‌‌‌‌‌ این مورد به بررسی دادگاه و تصمیم او بستگی دارد.

در چه مواردی حضانت از پدر معتاد سلب ‌‌‌می‌شود ؟

در مواردی که حضانت پدر معتا‌د باعث آسیب به فرزند شود و یا مصلحت او را به خطر بیندازد قانون حضانت را از پدر سلب ‌‌‌می‌نماید. برای مثال اگر پدر فرزند را مجبور به فروش یا جابه‌جایی مواد مخدر کند و یا مصرف مواد روانگردان توسط او در محیط خانه باعث بیمار شدن فرزند شود و… حضانت او دیگر به صلاح فرزند نخواهد بود.

در صورتی که حضانت از پدر معتاد سلب شود و مادر نیز فرزند را نپذیرد تکلیف چیست ؟

در صورتی که حضانت پدر معتا‌د باعث آسیب به فرزند شود و دادگاه حضانت را از او سلب کند در صورتی که مادر نیز پذیرای حضانت کودک نباشد در صورت نبود قوم و خویشی که کودک را بپذیرند دادگاه او را به بهزیستی منتقل ‌‌‌می‌کند. اما‌‌‌‌‌ این در صورتی است که اعتیاد پدر باعث آسیب به فرزند شده باشد و این مورد برای دادگاه اثبات گردد.

سوالات متداول

آیا پدر معتاد نیز ‌‌‌می‌تواند حضانت فرزند خود را به عهده بگیرد ؟

بله در صورتی که شرایط فرزند‌‌‌‌‌‌ اینگونه اقتضا کند و پدر نیز آسیبی به او نرساند امکان پذیر خواهد بود.

آیا ‌‌‌می‌توان حضانت را از پدر معتاد سلب نمود ؟

بله مطابق ماده ۱۰۷۳ قانون مدنی چنانچه اعتیاد پدر آسیبی به فرزند وارد نماید حضانت او سلب خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حضانت پدر معتاد، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حضانت پدر معتاد پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

 

منبع:

حضانت پدر معتاد 

حضانت  دائمی پدر معتاد 

 





:: برچسب‌ها: حضانت پدر معتاد | حضانت دائمی پدر معتاد – شرایط سلب صلاحیت از پدر معتاد ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: