نوشته شده توسط : vakiel

در قانون رسیدگی به تخلفات اداری ۳۸ مورد از تخلفات برشمرده شده است و در صورت انجام هر یک از آن‌ها مجازاتی پیش‌بینی شده است. به این ترتیب که در ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری ۱۱ نوع مجازات اداری پیش بینی شده است. در ادامه به بررسی مفصل تنبیهات اداری می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

تنبیهات اداری

انواع تنبیهات اداری

 

 

 

 

 

تنبیهات اداری

۱- اخطار کتبی بدون اینکه در پرونده استخدامی فرد نامی از آن برده شود. 

۲- توبیخ کاری بدون اینکه در پرونده استخدامی فرد وارد شود.

۳- کسر حقوق حداکثر تا یک سوم از یک ماه تا یک سال.

۴- انفصال موقت از یک ماه یا یک سال.

۵- تغییر محل جغرافیایی خدمت به مدت یک تا پنج سال.

۶- تنزیل مقام و یا محرومیت از منتسب شدن به پست‌های حساس و همچنین پست‌های مدیریتی در تمام دستگاه‌های مشمول این قانون.

۷- تنزیل به یک یا دو گروه و یا به تاخیر افتادن در اعطای یک یا دو گروه به میزان یک یا دو سال.

۸- بازخرید کردن خدمت در صورتی که شخص کمتر از ۲۰ سال سابقه خدمتی دولتی داشته باشد. در مورد مستخدمین زن داشتن کمتر از ۲۶ سال سابقه خدمت دولتی ملاک است. در مورد مستخدمین مرد با پرداخت ۳۰ تا ۴۵ روز حقوق در قبال هر سال خدمت به تشخیص هیئتی که رای را صادر می‌کند.

۹- بازنشستگی در صورتی که بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت دولتی برای مستخدمین زن و بیش از ۲۵ سال سابقه خدمت دولتی برای مستخدمین مرد وجود داشته باشد بر اساس سال‌های خدمت دولتی با در نظر گرفتن تغییر یک یا دو گروه.

۱۰- اخراج از دستگاه مربوطه که مشمول این قانون است.

۱۱- انفصال دائم از خدمت دولتی و دستگاه‌هایی که مشمول این قانون می‌باشند.

دستگاه‌های مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری

پیشتر به عبارت دستگاه‌های مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری اشاره شد. در ادامه ما به تفصیل به بررسی این دستگاه‌ها می‌پردازیم. در ابتدا باید بیان کرد که قانون رسیدگی به تخلفات اداری دایره شمول وسیع‌تری نسبت به قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری در اختیار دارد.

در ماده ۱۸ قانون مذکور بیان شده است که تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، شرکت‌های ملی نفت و گاز و پتروشیمی و شهرداری‌ها و بانک‌ها و موسساتی که سیطره این قانون بر آن‌ها نیازمند ذکر نام می‌باشد و موسساتی که تمام یا قسمتی از بودجه آن‌ها از بودجه عمومی تامین می‌گردد و نیز کارکنان مجلس شورای اسلامی و نهادهای انقلاب اسلامی مشمول مقررات این قانون می‌باشند. مشمولان قانون استخدام نیروهای مسلح و غیر نظامیان ارتش و نیروهای انتظامی، قضات، اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و مشمولان قانون کار از شمول این قانون خارج‌اند و تابع مقررات خود هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تنبیهات اداری، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون تنبیهات اداری پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

منبع : تنبیهات اداری





:: برچسب‌ها: انواع تنبیهات اداری ,
:: بازدید از این مطلب : 790
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: