ثبت نام لاتاری | زمان و چگونگی ثبت نام لاتاری
نوشته شده توسط : vakiel

ثبت نام لاتاری برای دریافت گرین کارت آمریکا آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش برای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. برنامه قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت هرسال برگزار می‌شود. شاید شما هم از علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه و امتحان شانس خود برای مهاجرت از این طریق به آمریکا باشید. شما برای شرکت در برنامه قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت باید ابتدا در لاتاری ثبت‌نام نمایید. در ادامه این مطلب به ثبت نام در لاتاری و شرایط آن می‌پردازیم. 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا

لاتاری گرین کارت آمریکا آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش برای مهاجرت به آمریکاست. قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت آمریکا به‌عنوان یک برنامه مهاجرتی هرسال برگزار می‌شود. این برنامه توسط اداره مهاجرت آمریکا و برای حفظ تنوع نژادی مهاجرین آمریکا انجام می‌گیرد. کشور ایران با 7 درصد سهمیه سالانه از کل ویزاهایی که اداره مهاجرت آمریکا هرسال برای لاتاری در نظر می‌گیرد؛ بیشترین سهم را در میان سایر کشورهای مجاز برای شرکت در لاتاری دارد.

افراد متقاضی مهاجرت به آمریکا با ثبت‌نام در این برنامه و پیروزی در این قرعه‌کشی اجازه اقامت دائم یا همان گرین کارت کشور آمریکا را کسب می‌کنند. بنابراین گام اول برای متقاضیان شرکت در قرعه‌کشی لاتاری ثبت‌نام است.

خبر خوب اینکه شما برای ثبت نام در لاتاری نیاز به شرایط ویژه‌ای ندارید. به عبارتی تقریباً همه افراد حتی بدون تحصیلات عالیه و موقعیت شغلی و اجتماعی عالی می‌توانند در این قرعه‌کشی ثبت‌نام نمایند. برندگان هر دوره از قرعه‌کشی لاتاری آمریکا می‌توانند همراه خانواده خود به کشور آمریکا مهاجرت کنند.

طبق قانون آمریکا خانواده شامل همسر و تمام فرزندان مجرد زیر 21 سال می‌شود. برندگان لاتاری گرین کارت آمریکا اقامت دائم در این کشور را کسب می‌نمایند. همچنین همانند شهروندان آمریکایی از حقوق و مزایای شهروندی نظیر اجازه کار در امریکا، افتتاح حساب بانکی، تحصیل و … بهره‌مند می‌شوند.

مراحل و مدارک موردنیاز ثبت نام لاتاری

در مطالب بالا اشاره کردیم لاتاری گرین کارت که توسط یک قرعه‌کشی میان متقاضیان به برندگان تعلق می‌گیرد؛ هرسال برگزار می‌شود. اگر شما قصد مهاجرت به آمریکا را دارید و می‌خواهید از راه دریافت گرین کارت لاتاری اقدام نمایید. ابتدا باید در این برنامه ثبت‌نام کنید. شما می‌توانید برای ثبت‌نام در لاتاری که هرسال به‌صورت رایگان انجام می‌گیرد به سایت رسمی لاتاری مراجعه نمایید.

البته مؤسساتی نیز وجود دارد که با دریافت هزینه ثبت‌نام را برای شما انجام می‌دهند. پس از آن ثبت‌نام در قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت شامل دو مرحله کلی می‌شود. این دو مرحله عبارت‌ از تکمیل فرم مشخصات، بارگذاری عکس مخصوص لاتاری  است.

اول؛ تکمیل فرم مشخصات ثبت‌نام لاتاری است که متقاضی باید در این فرم اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، آدرس و مواردی از این دست وارد نماید. که به اطلاعات شناسایی و هویتی افراد مربوط می‌شود. علاوه بر اطلاعات فرد متقاضی، اطلاعات خانواده و زیرمجموعه‌ها او نیز باید به همین ترتیب وارد گردد. همان‌طور که گفتیم خانواده و زیرمجموعه متقاضی شامل همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال می‌شود.

دوم؛  بارگذاری عکس مخصوص لاتاری است. که می‌توانیم بگوییم مهم‌ترین بخش ثبت نام لاتاری همین بخش عکس مخصوص لاتاری و بارگذاری آن است. چرا که عکس لاتاری قوانین و شرایط خاصی دارد. همان‌طور که تکمیل اطلاعات اعضای خانواده نیز باید انجام گیرد. عکس تمام افراد زیرمجموعه متقاضی نیز باید به همین ترتیب با شرایط قانونی لاتاری بارگذاری شود.

مدارک موردنیاز ثبت نام لاتاری

شما برای ثبت‌نام در لاتاری به مدارک خاصی نیاز ندارید. تنها مدرک موردنیاز برای ثبت‌نام در لاتاری عکس مخصوص لاتاری است. که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این عکس‌برداری برای این عکس باید شرایط و قوانین خاصی رعایت شود. در صورت عدم رعایت شرایط قانونی لاتاری برای عکس از قرعه‌کشی کنار گذاشته می‌شوید.

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره کردیم عکس متقاضی اصلی و هم زیرمجموعه یا همان خانواده متقاضی، برای ثبت‌نام در لاتاری باید تهیه شود. مجدداً تأکید می‌کنیم که تمامی این عکس‌ها باید مطابق شرایط خاص و قانون مربوط به عکس‌های لاتاری باشد.

به یک نکته توجه نمایید، باوجود اینکه در مرحله ثبت‌نام نیازی به مدرک نیست. اما اگر شما از قرعه‌کشی لاتاری، برنده خارج شوید. باید جهت ادامه مراحل و دریافت گرین کارت مدارکی تهیه نمایید. که این مدارک باید با اطلاعات واردشده در زمان ثبت‌نام همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت ویزا و گرین کارت به شما تعلق نمی‌گیرد. پس توجه کنید که در زمان ثبت‌نام با دقت تمام اطلاعات خود را وارد نمایید.

شرایط مدرک تحصیلی و شرایط سنی ثبت نام در لاتاری

در مطالب بالا اشاره کردیم که هر فردی با هر شرایط سنی و تحصیلاتی می‌تواند در قرعه‌کشی لاتاری ثبت‌نام کند. اما باید توجه داشته باشید که برای همین شرایط نیز یک حداقلی وجود دارد. حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت نام در لاتاری دیپلم است. یعنی شما باید حداقل دارای مدرک دیپلم باشید تا بتوانید در لاتاری ثبت‌نام کنید.

البته اگر شما دیپلم ندارید به‌عنوان جایگزین باید دو سال سابقه کار تخصصی که در 5 سال گذشته قابل استناد باشد؛ داشته باشید. جالب است بدانید حتی اگر مدرک زبان و آشنایی با زبان انگلیسی نداشته باشید هم می‌توانید در لاتاری ثبت‌نام کنید.

در مورد حداقل شرایط سنی افرادی که به‌عنوان متقاضی اصلی ثبت‌نام می‌کنند باید بگوییم. همه افراد در هر سنی می‌توانند ثبت‌نام کنند اما معمولاً افراد زیر 18 سال که مدرک دیپلم ندارند و همچنین بعید است که 2 سال سابقه کار تخصصی داشته باشند. بنابراین حتی اگر در لاتاری ثبت‌نام کنند امکان صدور ویزا و گرین کارت لاتاری برای ایشان وجود ندارد. البته افراد زیر 18 سال به‌عنوان خانواده و زیرمجموعه پدر یا مادرشان قابل ثبت‌نام هستند.

ثبت‌نام تک شانسه، دوشانسه و سه شانسه

قرعه‌کشی لاتاری هرسال برگزار می‌شود و هر کس اجازه دارد تنها یک‌بار در سال ثبت‌نام نماید. در غیر این صورت به‌صورت خودکار توسط سیستم تمام ثبت‌نام‌هایش پاک می‌شود. بنابراین هر فرد در یک سال یک شانس برای لاتاری دارد. اما در شرایط خاصی شما می‌توانید در سال دو یا سه شانس داشته باشید. به این ترتیب ثبت‌نام‌های لاتاری به تک شانسه، دوشانسه و سه شانسه تقسیم می‌شود.

ثبت‌نام تک شانسه برای هر یک از افراد مجرد بالای 18 سال است. که به‌صورت مستقل در لاتاری ثبت‌نام می‌کنند. و تنها یک‌بار اجازه ثبت‌نام دارند. ثبت‌نام دو شانسه مربوط به متأهلین است. به این صورت که یک‌بار مرد به‌عنوان متقاضی اصلی همسر خود را به‌عنوان زیرمجموعه ثبت‌نام می‌کند و یک‌بار زن به‌عنوان متقاضی اصلی شوهر خود را به‌عنوان زیرمجموعه ثبت‌نام می‌نماید.

توجه داشته باشید افراد متأهل حتماً باید همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال خود را به‌عنوان زیرمجموعه ثبت‌نام کنند. اگرنه شانس خود را از دست می‌دهند. ثبت‌نام سه شانسه نیز مربوط به افراد مجرد بین 18 تا 21 سال می‌شود. چرا که این افراد هم می‌توانند به‌صورت مستقل ثبت‌نام نمایند. و هم به‌عنوان زیرمجموعه پدر و مادر خود که در مجموعه سه شانس در سال خواهند داشت.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا به چه صورت انجام می‌شود ؟

شما می‌توانید برای ثبت نام در لاتاری که هرسال به‌صورت رایگان انجام می‌گیرد به سایت رسمی لاتاری مراجعه نمایید.

مراحل و مدارک موردنیاز ثبت نام در لاتاری چیست ؟

ثبت نام در لاتاری شامل دو مرحله کلی می‌شود. این دو مرحله عبارت‌ از تکمیل فرم مشخصات، بارگذاری عکس مخصوص لاتاری  است. و تنها مدرک موردنیاز برای ثبت نام لاتاری عکس مخصوص لاتاری است که اهمیت ویژه‌ای دارد.

منبع: ثبت نام لاتاری | زمان و چگونگی ثبت نام لاتاری





:: برچسب‌ها: ثبت نام لاتاری | زمان و چگونگی ثبت نام لاتاری ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: