بروکر چیست
نوشته شده توسط : vakiel

قرارداد بروکری | قرارداد با کارگزاری

به منظور برقراری روابط اقتصادی میان اشخاص حقیقی یا حقوقی نیاز به یک توافق احساس می‌شود و این توافق به شکل قرارداد ایجاد می‌گردد که می‌توان آن‌ها را از قراردادهای نامعین در نظر گرفت و قراردادهای نامعین قراردادهایی هستند که در قانون مدنی عنوانی برایشان بیان نشده است و به اعتبار ماده ۱۰ قانون مدنی ایجاد می‌شوند.
نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که معاملاتی که در بروکرها انجام می‌شود طیف وسیعی را در بر می‌گیرند. به عنوان مثال ممکن است یک کارگزاری در خصوص معاملات ملکی فعالیت نماید و کارگزاری دیگری در خصوص طلا میان خریداران و فروشندگان واسطه شود.
قوانین مربوط به معاملات در کارگزاری‌ها به طور کلی شبیه به یکدیگر هستند درحالی که در امور جزئی با یکدیگر تفاوت دارند.

تایید هویت در بروکر 

به منظور رعایت قوانین بین‌المللی در زمینه مبارزه با پولشویی، توسط بروکرها احراز هویت صورت می‌گیرد.
از این طریق اشخاص نمی‌توانند پول‌هایی را که از طریق دزدی، رشوه و… به دست آورده‌اند از طریق ایجاد حساب در بروکرها پاک کنند یا به عبارت دیگر پولشویی کنند.

ارائه حساب دمو (آزمایشی)

ممکن است در خصوص علت ارائه حساب دمو توسط بروکرها برای شما سوال ایجاد شود. در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که در درجه اول علت انجام چنین کاری این است که اشخاص با محیط بروکرها آشنا شوند تا متوجه شوند که نحوه کار با بروکرها به چه شکل است و در درجه دوم اشخاص می‌توانند روش‌های انجام معامله را تست کنند.

کیفیت پشتیبانی بروکر یا کارگزار

کیفیت پشتیبانی بروکر ارائه خدمات به مشتری محسوب می‌شود. بنابراین شما باید معیار را پشتیبانی ۲۴ ساعته قرار دهید و برای انتخاب بروکر مطمئن شوید که بخش راهنمای آن‌ها به سرعت به سوالات شما پاسخ می‌دهند.
معیار دیگری که برای انتخاب بروکر باید در نظر بگیرید اجازه دسترسی به تحلیل‌های تکنیکی و نمودارها است توجه کنید که نمودارهای یک کارگزاری باید به طور حرفه‌ای تهیه شده باشد.
به طور کلی فعالیت بروکرها را می‌توان مشابه با یکدیگر دانست اما کیفیت خدمات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.
همچنین باید به این نکته توجه کرد که کارگزاری مورد نظر ما باید با کمترین ضرر مالی مشتری، معامله را انجام دهد.

نظارت بر بروکرها ( کارگزار ها )

بروکرها به طور قطع تحت نظارت قرار دارند تا از این طریق از ضایع شدن حقوق اشخاص جلوگیری شود. به نهادهای قانونی که کار نظارت بر بروکرها را انجام می‌دهند رگولاتور گفته می‌شود. این نهادهای قانونی به منظور نظارت بر بروکرها مقرراتی را تنظیم می‌نمایند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که کارگزاری‌هایی که تحت نظارت قرار دارند بیشتر قابل اعتماد می‌باشند نسبت به سایر کارگزاری‌ها که تحت نظارت قرار ندارند.
همچنین بروکرهای رگوله به کارگزاری‌هایی می‌گویند که تحت نظارت قرار گرفته‌اند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص بروکر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون کارگزار پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

منبع : بروکر چیست 




:: برچسب‌ها: بروکر چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 603
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: