پیدا کردن والدین اصلی | چطور پدر و مادر اصلی ام را پیدا کنم؟
نوشته شده توسط : vakiel

پیدا کردن والدین اصلی از طریق قانون چه پروسه ای دارد؟ گاهی ممکن است کودکانی توسط خانواده‌ای غیر از پدر و مادر اصلی خود به فرزندی پذیرفته شوند. این کودکان به هر دلیلی که از خانواده خود جدا و در خانواده جدید پذیرفته شده‌اند. به مرحله‌ای از زندگی برسند که بخواهند والدین اصلی خود را بیابند. اگر کسی قصد انجام این کار را داشته باشد بسیار عادی است. چرا که بسیاری از افراد در چنین موقعیتی معمولاً به دنبال والدین اصلی خود می‌گردند. در ادامه این مطلب به مسئله والدین اصلی و روش‌های برای پیدا کردنشان می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: پیدا کردن والدین اصلی | چطور پدر و مادر اصلی ام را پیدا کنم؟

چگونه والدین اصلی خود را بیابیم ؟

اگر خانواده ای شما را به عنوان فرزندخوانده پذیرفته‌اند و شما به عنوان فرزندخوانده زندگی می‌کنید. احتمالاً در دوره‌ای از زندگی خود به این فکر می‌کنید که والدین اصلی خود را پیدا کنید. بسیاری از افرادی که به عنوان فرزندخوانده زندگی می‌‌کنند. در برهه‌ای از زندگی خود می‌خواهند که والدین اصلی خود را بیابند. بنابراین اگر شما نیز به جایی از زندگی رسیده‌اید که قصد انجام چنین کاری را دارید کاملاً طبیعی و عادی است.

در این مسیر برای اینکه پدر و مادر واقعی خود را پیدا کنید. برخی منابع و اطلاعات در دسترس شما قرار خواهد گرفت. و شما می‌توانید با استفاده از آن منابع و حمایت و کمک دیگران والدین اصلی خود را پیدا کنید. طبیعی است که این راه آسان نخواهد بود. ممکن است مسیر پیچیده و سختی را پیش رو داشته باشید.

استفاده از شناسنامه برای جستجوی والدین اصلی

ساده‌ترین روش و بهترین روش زمانی است که شناسنامه شما را به نام والدین اصلی‌تان دریافت کرده باشند. گاهی ممکن است در کودکی والدین اصلی‌تان به نام خود برای شما شناسنامه بگیرند. و بعد از آن به هر دلیلی از شما جداشده‌اند. این جدایی موجب می‌شود که خانواده دیگر شما را به عنوان فرزندخوانده بپذیرند. یا در مراکز نگهداری از کودکان رشد کنید.

اگر این شناسنامه موجود باشد و در دسترس شما قرار داشته باشد. شما می‌توانید با این شناسنامه شروع به جستجوی والدین خود نمایید.شما می‌توانید با استفاده از شناسنامه خود و از طریق اداره ثبت‌احوال پیگیری‌های لازم را برای اینکه والدین اصلی خود را بیابید، انجام دهید.

مراجعه به محل نگهداری کودکان برای جستجوی والدین اصلی

در بسیاری از موارد شناسنامه‌ای که به نام والدین اصلی باشد وجود ندارد. بنابراین افراد نمی‌توانند از این روش و مراجعه به ثبت‌احوال والدین اصلی خود را پیدا کنند. زمانی که شناسنامه وجود ندارد باید از روش‌های دیگری برای اینکه والدین اصلی خود را پیدا کنید، بهره ببرید.

اگر شناسنامه‌ای در کار نبود شما می‌توانید برای آغاز جستجو به محلی که در کودکی در آن نگهداری می‌شدید مراجعه نمایید. کودکانی که به هر دلیلی از والدین اصلی خود جدا می‌شوند یا آن‌ها را گم می‌کنند. توسط مراکزی که زیر نظر دولت هستند این کودکان تا سن 18 سالگی نگهداری می‌شوند. یا پیش از اینکه کودک به سن 18 برسد، سرپرستی آنها را به والدین دیگری به عنوان فرزندخوانده واگذار می‌کنند.

شما می‌توانید برای جستجوی والدین اصلی خود، در صورتی که شناسنامه‌ ندارید به محلی که در کودکی در آن بزرگ شده‌اید مراجعه نمایید. تا از آنجا عملیات جستجوی والدین اصلی خود را آغاز نمایید.

تعیین هویت برای تشخیص والدین اصلی

افرادی که والدین ناشناخته دارند می‌توانند از روش تعیین هویت یا همان آزمایش DNA والدین اصلی خود را بیابند. البته انجام این کار آسان نخواهد بود. اما آزمایش DNA در تشخیص والدین اصلی و بیولوژیکی افراد و همچنین اطلاعاتی در مورد اجداد شما، به کار می‌آید.

همان‌طور که گفتیم آزمایش DNA برای تشخیص والدین اصلی سریع عمل نمی‌کند و کار آسانی نخواهد بود. ولی با استفاده از این آزمایش‌ها و تعیین هویت مانند تحقیقات سلسله شناسی و DNA بسیاری از افراد در جهان موفق شده و به نتیجه رسیدند. اگر شما قصد دارید که از این طریق والدین بیولوژیکی خود را بیابید. ابتدا باید یک آزمایش DNA اتوزومی را انجام بدهید. این آزمایش که برای مردان یا زنان انجام می‌شود می‌تواند به شما کمک کند که 5 یا 6 نسل والدینتان شناسایی شوند.

این روش را تطبیق DNA یا تطابق پسرعموها می‌نامند. داده‌های DNA شما را با DNA دیگران تطبیق می‌دهند تا مطابقت آن با کروموزوم سایرین شناسایی شود. و بدین ترتیب روابط خانوادگی شما کشف گردد. چرا که ارتباط شما با دیگران به میزان DNA شما و آن شخص دارد. افرادی که به دنبال والدین اصلی و خویشاوندان بیولوژیکی خود هستند بهتر است در چند شرکت ژنتیکی این آزمایش‌ها را انجام دهند. تا شانسان برای اینکه والدین خود را پیدا کنند بیشتر شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

سؤالات متداول

روش‌های جستجوی والدین اصلی چیست ؟

استفاده از شناسنامه اصلی به نام والدین اصلی، مراجعه به محل نگهداری کودکان و آزمایش‌ها DNA

روش مطابقت DNA برای تشخیص والدین چگونه است ؟

این روش را تطبیق DNA یا تطابق پسرعموها می‌نامند. داده‌های DNA شما را با DNA دیگران تطبیق می‌دهند تا مطابقت آن با کروموزوم سایرین شناسایی شود. و بدین ترتیب روابط خانوادگی شما کشف گردد. چرا که ارتباط شما با دیگران به میزان DNA شما و آن شخص دارد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: پیدا کردن والدین اصلی | چطور پدر و مادر اصلی ام را پیدا کنم؟





:: برچسب‌ها: پیدا کردن والدین اصلی | چطور پدر و مادر اصلی ام را پیدا کنم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: