سریع ترین راه طلاق | بررسی ساده‌ترین و بهترین راه‌های طلاق از همسر
نوشته شده توسط : vakiel

سریع ترین راه طلاق چیست ؟ همیشه به دوام ازدواج توصیه شده و طلاق امری نکوهیده به شمار می‌رود اما گاهی زندگی مشترک چنان غیر قابل تحمل می‌شود که زوجین تصمیم می‌گیرند هر چه زودتر به ازدواجشان پایان دهند و آن را منحل کنند. بنابراین زوجین ناراضی به دنبال راهی هستند تا مطابق قانون هرچه سریع‌تر از یکدیگر جدا شوند و طلاق بگیرند. همانطور که شنیده‌اید طلاق گرفتن آسان نیست و به طی کردن مراحل مختلفی نیاز دارد و پروسه‌ای نسبتا طولانی و زمان‌بر به شمار می‌رود. حال ما می‌خواهیم بدانیم سریع ترین راه منحل کردن ازدواج یا همان طلاق چیست و تحت چه شرایطی انجام می‌شود؟ برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: سریع ترین راه طلاق | بررسی ساده‌ترین و بهترین راه‌های طلاق از همسر

طلاق چیست ؟

طلاق به معنی رها کردن و رها شدن است. بر اساس ماده ۱۱۲۰ ق. م طلاق یکی از راه‌های از بین بردن و منحل کردن عقد نکاح، به شمار می‌رود و مطابق ماده ۱۱۳۴ ق.م برای گرفتن طلاق، باید صیغه طلاق در حضور حداقل دو نفر مرد عادل خوانده شود و آن دو نفر صیغه طلاق را بشنوند تا طلاق صحیح واقع شود. طلاق دو قسم دارد، طلاق بائن و طلاق رجعی.

۱- طلاق رجعی: در این نوع طلاق زوج می‌تواند در مدت عده به عقد نکاح برگردد و حق رجوع دارد.

۲- طلاق بائن: در طلاق بائن، حق رجوعی برای مرد وجود ندارد و زن نیز بدون نگه داشتن عده می‌تواند مجددا ازدواج کند. همچنین بازگشت مرد به زندگی مشترک نیازمند بسته شدن دوباره عقد نکاح میان زن و مرد است.

برای اطلاع از شروع دوازده گانه طلاق کلیک کنید.

انواع طلاق

۱- طلاق از طرف مرد: مطابق ماده ۱۱۳۳ ق.م مرد می‌تواند در هر زمانی، با مراجعه به دادگاه طلاق از همسرش را درخواست نماید البته این طلاق نیازمند شرایطی است که در قانون ذکر شده است مثل مراجعه به دادگاه خانواده، ارجاع به داوری و دریافت گواهی عدم سازش.

۲- طلاق از طرف زن: بر اساس تبصره‌های ماده ۱۱۳۳ ق.م زوجه نیز می‌تواند مطابق شرایط مقرر، تقاضای طلاق کند. شرایطی مثل استنکاف و عجز شوهر از دادن نفقه، عسر و جرح زندگی مشترک و تخلف از شروط ضمن عقد، موجب می‌شود که زن بتواند از دادگاه درخواست طلاق کند.

۳- طلاق توافقی: طلاق توافقی بر اساس توافق زوجین صورت می‌گیرد. چنانچه زوجین بخواهند هرچه سریع‌تر بدون طی کردن مراحل طولانی طلاق، از یکدیگر جدا شوند طلاق توافقی راه مناسب و سریعی محسوب می‌شود.

سریع ترین راه طلاق | طلاق توافقی

طلاق توافقی رایج ترین، ساده‌ترین و همچنین سریع‌ترین راه طلاق به شمار می‌رود و همانطور که از نامش پیداست، این طلاق با توافق و رضایت زوجین صورت می‌گیرد. توافق زن و مرد در این طلاق، از بروز اختلافات و درگیری جلوگیری می‌کند و به روند رسیدگی مراحل طلاق در دادگاه سرعت می‌بخشد. در طلاق توافقی، رضایت و تفاهم زوجین درباره مهریه، حضانت فرزندان، نفقه، اجرت‌المثل و… اصل است و محترم شمرده می‌شود؛ بنابراین دادگاه، زوجین را برای حل اختلافات به داوری ارجاع نمی‌کند و در امور طلاق دخالتی ندارد. زوجین تنها جهت دریافت گواهی عدم امکان سازش بایستی به واحد مشاوره خانواده دادگاه مراجعه کنند و نظریه کتبی مشاوران را مبنی بر عدم سازش خود دریافت کنند.

آماده کردن مدارک برای سریع ترین راه طلاق

پس از دریافت گواهی عدم امکان سازش، زوجین ۳ ماه فرصت دارند تا با حضور در دفترخانه و جاری کردن صیغه طلاق، از یکدیگر جدا شوند؛ اما چنانچه زوجین در مهلت ۳ ماهه اقدام به طلاق نکنند، گواهی عدم امکان سازش باطل شده و مجددا باید دریافت شود. در هر صورت، جهت خواندن صیغ طلاق در دفتر رسمی ثبت ازدواج و طلاق، مدارک زیر مورد نیاز است:

۱- اصل عقدنامه یا سند ازدواج (در صورت نبود اصل سند، بایستی رونوشت آن از دفترخانه‌ای که عقد نکاح در آن واقع شده است، دریافت شود).

۲- کارت ملی زوجین یا کپی آن‌ها.

۳- گواهی عدم امکان سازش (از صدور آن بیش از ۳ ماه نگذشته باشد و باطل نشده باشد).

۴- توافقنامه کتبی زوجین درباره مسائل مالی و غیرمالی خود مانند حضانت، مهریه و…

۵- نظر کتبی واحد مشاوره خانواده.

۶- گواهی عدم بارداری زوجه.

۷- گواهی بکارت ( در صورت باکره بودن زن).

۸- وکالت نامه وکیل ( در صورتی که برای انجام طلاق به وکیل وکالت داده شده باشد).

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سریع ترین راه طلاق، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سریع ترین راه طلاق پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: سریع ترین راه طلاق | بررسی ساده‌ترین و بهترین راه‌های طلاق از همسر





:: برچسب‌ها: سریع ترین راه طلاق | بررسی ساده‌ترین و بهترین راه‌های طلاق از همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: