رابطه نامشروع پدر با دختر | شرایط اثبات – مجازات و ضمانت اجرا
نوشته شده توسط : vakiel

در این مقاله قصد داریم به بحث رابطه نامشروع یا زنای پدر با دخترش بپردازیم و همانطور که می‌دانید زنا از گناهان کبیره به شمار می‌رود به همین منظور ضمانت اجرای این عمل قبیح را از قانون استخراج می‌کنیم و در آخر به بررسی راه‌های اثبات رابطه نامشروع پدر با دختر و شکایت از آن می پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: رابطه نامشروع پدر با دختر | شرایط اثبات – مجازات و ضمانت اجرا

نظر اسلام در خصوص رابطه نامشروع پدر با دختر

چنین رابطه‌ای علاوه بر حرمت شرعی گناه کبیره بوده و به شدت منع شده است و مجازات سختی را هم از نظر اخروی و هم دنیوی برای فرد به دنبال دارد.

محارم نسبی

در قرآن به محارم نسبی اشاره شده است. مادر، دختر، خواهر، عمه‌ها، خاله‌ها و دختران برادر و دختران خواهر بر مرد محرمند. این افراد به موجب نسبت فامیلی بر مرد حرامند و وی حق ازدواج یا رابطه با ایشان را ندارد.

ضمانت اجرای رابطه نامشروع پدر با دختر

رابطه با دختر برای پدر حرمت ابدی دارد و زنای با محارم نسبی مجازات اعدام در پی دارد. اگر پدر با دخترش رابطه برقرار کند متحمل ضمانت اجرای سنگینی می‌شود. چنانچه رابطه جنسی با رضایت هر دو طرف باشد هر دو به اعدام و اگر انجام رابطه با زور و اجبار و اکراه پدر باشد فقط وی به اعدام محکوم می‌شود.

اثبات زنا پدر با دختر

اثبات زنا از دو طریق صورت می‌گیرد یکی از این دو طریق عبارت است از اقرار خود فرد یعنی فردی که عاقل بالغ و اراده آزاد دارد اقرار کند که مرتکب زنا شده و ۴ بار اقرار را روبه‌روی قاضی انجام بدهد و راه دیگر اثبات این است که شهادت شهود مطرح شود. به این صورت که یا چهار مرد عادل باشند که شهادت دهند و یا شهادت سه مرد و دو زن عادل.

نکته حائز اهمیت این است که علم قاضی در تشخیص این جرائم نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. برای مثال اگر جرم با زور و اکراه اتفاق افتاده باشد گواهی پزشکی قانونی مبنی بر انجام رابطه و همچنین چنانچه آثار ضرب و جرح در بدن دختر ایجاد و توسط پزشکی قانونی ثبت شود مجموع این مدارک می‌تواند به اثبات جرم و مجازات پدر منتهی شود.

برای مطالعه درباره مجازات رابطه نامشروع کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص رابطه نامشروع پدر با دختر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون رابطه نامشروع پدر با دختر پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: رابطه نامشروع پدر با دختر | شرایط اثبات – مجازات و ضمانت اجرا





:: برچسب‌ها: رابطه نامشروع پدر با دختر | شرایط اثبات – مجازات و ضمانت اجرا ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: