درخواست کد فراگیر
نوشته شده توسط : vakiel

درخواست کد فراگیر از طریق کدام سامانه انجام می‌شود؟ این کد برای چه کارهایی نیاز است؟ اگر شما از افرادی هستید که قصد دارید فعالیت تجاری و اقتصادی داشته باشید احتمالاً نام کد فراگیر به گوش‌تان آشنا است. اولین سؤالی که برای یک مخاطب بعد از شنیدن نام کد فراگیر به وجود می‌آید این است که اصلاً کد فراگیر چیست؟ در ادامه این مطلب به معرفی کد فراگیر و نحوه دریافت آن پرداخته‎‌ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: درخواست کد فراگیر

کد فراگیر چیست؟

اگر شما جزو کسانی هستید که در بازار فعالیت می‌کنید و به عبارتی فعالیت تجاری اقتصادی دارید قطعاً با اصطلاح کد فراگیر آشنایی دارید. در تعریف از کد فراگیر باید بگوییم که این کد برای اتباع غیر ایرانی است. اتباع خارجی که قصد دارند در کشور ایران فعالیت تجاری داشته باشند یک کد فراگیر به آن‌ها تخصیص می‌گردد. کد فراگیر هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی یعنی شرکت‌ها و مؤسسات صادر می‌شود.

برای انجام امور ثبت شرکت ها کلیک کنید.

نحوه درخواست کد فراگیر برای اشخاص حقوقی و حقیقی

برای درخواست کد فراگیر ابتدا وارد سامانه کد فراگیر به نشانی irsherkat.ssaa.ir شوید. سپس با توجه به اینکه کد فراگیر را برای شخص حقیقی (شخصی) و یا شخص حقوقی(شرکتی) می‌خواهید، گزینه ارائه‌شده در سایت را انتخاب کنید.

تمام توضیحات لازم و مدارک و قوانین در سامانه کد فراگیر نوشته‌شده است. لازم است که به‌طور کامل این توضیحات و قوانین را مطالعه کنید. چراکه ممکن است هنگامی‌که شما قصد ثبت‌نام برای درخواست کد فراگیر را داشته باشید قوانین تغییر کرده باشد.

بعد از خواندن دقیق قوانین و توضیحات در صفحه درخواست کدفراگیر سامانه مشخصات لازم را تکمیل کنید. و همچنین مدارک لازم را در همین قسمت بارگذاری نمایید. سپس گزینه ثبت را انتخاب نمایید.

بعد از انجام مرحله آخر کد رهگیری به شما داده می شود. شما می‌توانید با استفاده از این کد رهگیری، از روند صدور کد فراگیر خود مطلع گردید.

اجبار دریافت کد فراگیر برای اتباع خارجی

همه اتباع خارجی که به ایران می‌آیند برای اینکه بتوانند فعالیت اقتصادی و مالیاتی داشته باشند نیازمند کد فراگیر هستند. همچنین اگر اتباع خارجی قصد داشته باشند در ایران شرکتی ثبت کنند و از طریق شرکت فعالیت تجاری و اقتصادی داشته باشند. بازهم به عنوان یک شخص حقوقی باید کد فراگیر دریافت نمایند. با این اوصاف می‌توان گفت که دریافت کد فراگیر برای اتباع خارجی اجباری است. بنابراین اگر شما تبعه خارجی هستید و قصد ثبت شرکت شروع فعالیت اقتصادی را دارید حتماً باید جهت اخذ کد فراگیر اقدام نمایید. برای آشنایی با نحوه دریافت کارت بازرگانی کلیک کنید.

انحصاری بودن کدفراگیر

یکی از نکات مهم در مورد کد فراگیر این است که کد فراگیر منتظر به فرد می‌باشد. درواقع باید گفت کد فراگیر برای اتباع خارجی مانند کد ملی برای اتباع ایرانی است. همان‌گونه که هر ایرانی یک کد ملی به خصوص و منتظر به فرد برای خود دارد. کد فراگیر نیز برای هر تبعه خارجی به صورت منحصر به فرد ایجاد می‌شود.

از طرفی یکی دیگر از ویژگی‌های کد ملی برای اتباع ایرانی این است که با استفاده از کد ملی می‌توان اشخاص را شناسایی کرد. درواقع کد ملی برای اتباع ایرانی یکی از مدارک مهم هویتی است. کد فراگیر نیز برای اتباع خارجی چنین کارکردی دارد. یعنی این کد علاوه بر این که منتظر به فرد است موجب شناسایی افراد نیز می‌شود. کد فراگیر یکی از مدارک و نشانه‌های هویتی برای اتباع خارجی به‌حساب می‌آید.

کاربردهای کد فراگیر برای اشخاص حقیقی و حقوقی

کد فراگیر چه کاربردهایی دارد؟ یا به عبارتی می‌توان پرسید که به چه علت و در چه زمانی اتباع خارجی باید برای دریافت این کد اقدام نمایند؟ کد فراگیر کاربردهای متنوعی دارد که عبارت است از:

  • جهت ثبت یک شرکت یا موسسه در ایران توسط اتباع خارجی، به کد فراگیر نیازمند هستند.
  • اگر اتباع خارجی قصد فعالیت در یک شرکت یا موسسه ایرانی را داشته باشند نیازمند کد فراگیر خواهد بود.
  • اتباع خارجی برای ثبت‌نام در سامانه اداره مالیات باید کد فراگیر داشته باشند.
  • در صورتی که یک ایرانی قصد داشته باشد نمایندگی یک شرکت خارجی را در کشور ایران بر عهده بگیرد. دراینجا نیز نیازمند دریافت کد فراگیر خواهد بود.
  • گاهی ممکن است که اتباع خارجی به همراه برخی از ایرانی‌ها اقدام تاسیس یک شرکت مشارکتی نمایند. در چنین مواردی نیز دریافت کد فراگیر و ارائه آن کد برای ثبت شرکت جزء اصلی‌ترین مدارک است.
  • اگر یک بازرگان غیرایرانی است قصد داشته باشد که واردات کالایی را به ایران انجام دهد. این بازرگان باید برای انجام چنین فعالیت‌های تجاری اقدام به دریافت کد فراگیر نماید.
  • اتباع خارجی ساکن در ایران که قصد شرکت در کنکورهای سراسری کشور ایران را داشته باشند نیز نیازمند به دریافت کد فراگیر خواهند شد.
  • غیر ایرانی‌های ساکن در ایران که برای رانندگی نیازمند دریافت گواهینامه هستند باید کد فراگیر دریافت کنند. تا بتوان به طور قانونی برای ایشان گواهینامه صادر نمود.
  • افتتاح حساب بانکی در بانک‌های ایران توسط اتباع خارجی نیز نیازمند داشتن کد فراگیر است.
  • اتباع خارجی جهت استفاده از خدمات اجتماعی مانند خدمات بیمه تأمین اجتماعی در ایران باید کد فراگیر دریافت نمایند.

مدارک لازم برای دریافت کد فراگیر

برای ثبت درخواست کد فراگیر شما باید یک عکس پرسنلی و پاسپورت ارائه دهید. همچنین برای اشخاص حقوقی باید اطلاعات مربوط به مدیر عامل و شرکت و مدارک ان ها ارائه شود.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

کد فراگیر چیست ؟
کد فراگیر به اتباع خارجی حقیقی یا حقوقی که قصد دارند در کشور ایران فعالیت تجاری داشته باشند اختصاص داده می‌شود.

درخواست کد فراگیر چگونه انجام می‌شود ؟

برای ثبت درخواست کدفراگیر کافی است با شماره های درج شده تماس گرفته تا تمامی امور به راحتی انجام شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: درخواست کد فراگیر





:: برچسب‌ها: درخواست کد فراگیر ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: