اتحادیه لوازم ورزشی تهران
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران را می‌شناسید؟ این اتحادیه یکی از اتحادیه‌های فعال و معتبر در شهر تهران محسوب می‌شود. اتحادیه‌ها متشکل از افراد صنفی هستند که در راستای رسیدن به اهداف مشترک برای حفظ حقوق حرفه‌ای موردنظر خود گام برمی‌دارند. با این توصیف اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در ادامه به معرفی اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم‌ورزشی تهران می‌پردازیم. برای دریافت جواز کسب لوازم ورزشی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه لوازم ورزشی تهران

اتحادیه لوازم ورزشی تهران

اداره‌های صنفی معمولاً از افراد خوش‌نام همان صنف و جهت حمایت از حقوق صنفی و ایجاد همکاری میان کاسبان در آن صنف به وجود می‌آید. علاوه بر آن از دیگر اهداف تشکیل اتحادیه‌ها رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و بهبود بخشیدن به ارائه خدمات افراد صنفی به مصرف‌کنندگان می‌باشد. اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم‌ورزشی تهران نیز یکی از اتحادیه‌های معتبر و فعال در تهران محسوب می‌گردد. هیئت‌مدیره این اتحادیه برای اداره امور اتحادیه هر چهار سال یک‌بار انتخاب می‌شوند. انتخاب اعضای هیئت‌مدیره به صورت برگزاری انتخابات از میان شاغلین در صنف و با رای همین شاغلین انجام می‌گیرد. اعضای هیئت‌مدیره فعلی اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران عبارت‌اند از:

  • مرتضی حق‌پرست در سمت رئیس اتحادیه
  • سعدالله کرمی در سمت نائب رئیس اول اتحادیه
  • ابوالقاسم توسلی نوروزی در سمت نائب رئیس دوم اتحادیه
  • حمید نبی در سمت خزانه‌دار اتحادیه
  • سید حسین محمودی در سمت دبیر اتحادیه
  • پیروز هاشمی و محمدرضا قربانی عضو معمولی هیئت‌مدیره
  • محمدرضا دشتی در سمت بازرس اتحادیه

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

آدرس و تلفن با اتحادیه لوازم ورزشی

اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران در منطقه ۱۱، محله منیریه، میدان پاستور، خیابان پاستور، چهارراه داوود آژیده، پلاک۶ واقع‌شده است. راه‌های ارتباطی با این اتحادیه شامل شماره تماس این مجموعه می‌باشد. شماره تماس این مجموعه عبارت است از ۶۶۴۲۶۳۲۵_۰۲۱  و ۶۶۹۰۵۰۵۲_۰۲۱ .

وظایف و خدمات اتحادیه لوازم ورزشی تهران

وظایف خدمات اتحادیه‌های مختلف طبق قانون نظام صنفی تعیین شده است و معمولاً مشابه می‌باشد. این وظایف مطابق با ماده ۳۰ قانون نظام صنفی به‌طور کامل شرح داده شده است. اما یکی از مهم‌ترین وظایف و خدمات اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران صدور و تمدید جواز کسب است.
افرادی که تمایل دارند در یک صنف فعالیت نمایند. برای قانونی نمودن فعالیت اقتصادی خود موظف به دریافت جواز کسب از اتحادیه موردنظر هستند. لذا یکی از مهم‌ترین وظایف همواره اتحادیه صدور جواز کسب و تمدید جواز کسب برای متقاضیان است. همچنین علاوه بر صدور و تمدید جواز اتحادیه وظیفه نظارت بر فعالیت اعضا و افراد صنفی را نیز دارد.
از سایر وظایف خدمات اتحادیه می‌توان به؛ اجرای مصوبات و بخشنامه‌ها و قوانین نظام صنفی، ایجاد تسهیلات برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد صنفی، حل مشکلات و اختلافات ایجادشده میان افراد صنفی و مصرف‌کنندگان، دریافت مالیات و عوارض خدمات سازمان‌های وابسته به دولت به نمایندگی از این سازمان‌ها و…. اشاره نمود.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

دوره‌های آزمایشی و آزمون اتحادیه

اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران به منظور افزایش دادن میزان سطح مهارت و دانش و آگاهی افراد سلفی پیش از صدور جواز کسب شرکت در دوره آموزشی را الزامی نموده است. علاوه بر شرکت در دوره‌های آموزشی قبولی در آزمون نهایی این دوره نیز الزامی است. نمره قبولی در دوره آموزشی فنی که به صورت حضوری ارائه می‌شود نمره ۱۰ است. و نمره قبولی برای دوره‌های غیرحضوری چه به‌صورت مکاتبه یا الکترونیکی است نمره ۱۲ می‌باشد.
متقاضیان برای شرکت در دوره آموزشی و آزمون دوره باید یک معرفی‌نامه از اتحادیه مربوطه دریافت نمایند.

درنهایت پس از گذراندن دوره و قبولی در ارزشیابی نهایی به متقاضی گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود. این گواهینامه پایان دوره ۵ سال اعتبار دارد. با دریافت این گواهی اگر متقاضی قصد تغییر رسته خود و جابجایی واحد صنفی را داشته باشد نیازی به گذراندن مجدد دوره آموزشی ندارد. همچنین گواهی پایان دوره در سراسر کشور و برای تمامی اتحادیه‌ها معتبر است.

هزینه‌های قابل پرداخت به اتحادیه صنف لوازم ورزشی تهران

منابع مالی اتحادیه‌ها مطابق با قانون برای تمامی داده‌های یکسان است. هزینه‌های قابل پرداخت و منابع مالی اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران به شرح زیر می‌باشد.

  • پرداخت حق عضویت افراد صنفی به اتحادیه. این حق عضویت هرساله و جهت تأمین هزینه‌های اتحادیه موردنظر توسط افراد صنفی عضو اتحادیه پرداخت می‌گردد. مبلغ حق عضویت با پیشنهاد اتحادیه و تائید اتاق اصناف و همچنین تصویب کمیسیون نظارت مشخص می‌شود.
  • وجود دریافتی برای ارائه خدماتی که معمولاً وظیفه اتحادیه نمی‌باشد مانند خدمات فنی و آموزشی.
  • کمک‌های مالی که اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه می‌نمایند.
  • بخشی از مبالغ دریافتی برای صدور و تمدید پروانه کسب متعلق به اتحادیه است.
  • با دریافت مالیات و عوارض مربوط به سازمان‌های وابسته دولتی از افراد صنفی به اتحادیه کارمزد تعلق می‌گیرد.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین وظیفه اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران چیست ؟
صدور و تمدید جواز اتحادیه وظیفه نظارت بر فعالیت اعضا و افراد صنفی.
منابع مالی اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران چیست ؟
حق عضویت، کارمزد دریافت مالیات، کمک‌های مالی، مبالغ پرداختی برای خدمات غیرموظف، درصدی از مبلغ پرداختی برای صدور و تمدید جواز کسب.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه لوازم ورزشی تهران





:: برچسب‌ها: اتحادیه لوازم ورزشی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: