گواهی بانکی برای شرکت سهامی خاص
نوشته شده توسط : vakiel

گواهی بانکی برای شرکت سهامی خاص از جمله مدارک ضروری برای تاسیس شرکت است. اما گواهی بانکی برای ثبت شرکت سهامی چیست؟ و نحوه دریافت این گواهی چگونه می‌باشد؟ در همان ابتدای درخواست شرکت‌سهامی خاص شما باید مبلغی را به عنوان سرمایه شرکت در یکی از بانک های معتبر بسپارید. در ادامه علت، نحوه و نمونه گواهی بانکی شرکت سهامی خاص را شرح داده ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: گواهی بانکی برای شرکت سهامی خاص

گواهی بانکی برای ثبت شرکت سهامی خاص

یکی از مهم‌ترین قوانین که تمامی شرکت‌های سهامی خاص باید پیش از ثبت شرکت آن را رعایت نمایند ارائه گواهی بانکی است. این گواهی بانکی در واقع مدرکی است که اثبات می‌کند 35 درصد از میزان کل سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص مورد نظر در یکی از بانک‌های کشور موجود است. این میزان از سرمایه کل شرکت در یک حساب بانکی که به نام شرکت می‌باشد قرار داده می‌شود و حساب بلوکه می‌گردد. البته این 35 درصد از مبلغ کل بعد از چاپ آگهی در روزنامه رسمی و ثبت رسمی شرکت سهامی خاص طبق قانون قابل برداشت خواهد بود. برای انجام امور ثبت شرکت ها کلیک کنید.

کسانی که قصد راه‌اندازی یک شرکت سهامی خاص را دارند باید بدانند که حداقل سرمایه برای راه‌اندازی یک شرکت سهامی خاص طبق قانون تنها یک میلیون ریال می‌باشد. بنابراین این افراد با باز کردن یک حساب بانکی به نام شرکت و واریز مبلغ 350 هزار ریال در این حساب می‌توانند از بانک یک گواهی دریافت کنند. این گواهی مدرکی مهم برای ثبت قانونی و رسمی شرکت سهامی خاص می‌باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

اگر شما تمایل به راه‌اندازی یک شرکت سهامی خاص و همچنین ثبت این شرکت به صورت قانونی هستید باید بدانید که برای ثبت شرکت سهامی خاص به چه مدارکی نیاز خواهید داشت. یکی از مدارک مهم ثبت شرکت سهامی خاص همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم گواهی بانکی است که نشان می‌دهد حداقل سی و پنج درصد از کل سرمایه شرکت سهامی خاص در یک حساب بانکی قرار دارد. اما مدارک دیگری نیز برای ثبت قانونی و رسمی شرکت سهامی خاص مورد نیاز است که این مدارک لازم به شرح زیر می‌باشند:

  • نسخه کپی از شناسنامه و کارت ملی تمامی سهامداران و بازرسین شرکت سهامی خاص
  • ارائه اساسنامه شرکت سهامی خاص به همراه اظهارنامه و امضاء تمامی صفحات آن‌ها
  • در صورتی که موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص نیازمند کسب مجوز خاصی باشد باید مجوز مربوطه دریافت و ارائه شود
  • همچنین در صورتی که موضوع فعالیت شرکت نیازمند تحصیل در یک رشته خاص باشد ارائه مدرک تحصیلی نیز جزء الزامات است
  • و همان‌طور که اشاره کردیم ارائه فیش بانکی که نشان دهنده واریز حداقل سی و پنج درصد از سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص در یک حساب بانکی به نام خود شرکت می‌باشد. این فیش بانکی باید مانند سایر مدارک به اداره ثبت تحویل داده شود.

شرایط ثبت و سرمایه شرکت سهامی خاص

برای ثبت هر شرکتی یک سری شرایط خاص وجود دارد. برای شرکت‌های سهامی خاص هم وضع به همین ترتیب است. کسانی که قصد راه‌اندازی یک شرکت سهامی خاص را دارند خوب است بدانند که تعداد شرکا و سهام‌داران برای شرکت سهامی خاص حداقل 3 نفر می‌باشد. و همچنین طبق قانون تعداد بازرسین دو نفر می‌باشد. لازم به ذکر است که اگر اعضا کمتر از این تعداد یاد شده باشند امکان ثبت شرکت سهامی خاص نیز وجود ندارد. اما اگر تعداد اعضا بیشتر از اعداد ذکر شده باشند بلامانع است و شرکت سهامی خاص ثبت خواهد شد.

همچنین از شرایط مهم شرکت سرمایه حداقلی آن است که باید در ابتدای امر تامین شود. همان‌طور که اشاره کردیم طبق قانون برای راه‌اندازی شرکت سهامی خاص حداقل سرمایه مورد نیاز یک میلیون ریال است که 35 درصد از این سرمایه اولیه باید نزد بانک در یک حساب با نام شرکت در شرف تاسیس تا زمان انتشار آگهی در روزنامه رسمی بلوکه بماند. طبیعی است بالا رفتن میزان سرمایه اولیه و بیشتر بودن از یک میلیون ریال موجب بالا رفتن اعتبار شرکت سهامی خاص می‌شود. اما با سرمایه کمتر از این میزان امکان ثبت شرکت سهامی خاص به طور کلی وجود نخواهد داشت.

نمونه گواهی بانکی برای ثبت شرکت سهامی خاص

گواهی بانکی که بانک برای تایید وجود 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص در یک حساب با نام شرکت صادر می‌کند باید مشابه زیر باشد:

بدین وسیله گواهی می‌شود که حساب (…) به شمارۀ (…) و به نام شرکت (…) سهامی خاص که در شرف تأسیس است، نزد شعبۀ (…) بانک (…) افتتاح گردیده است. و برای انجام پذیره‌نویسی سهام شرکت مذکور، اختصاص یافت. از زمان افتتاح حساب، استفاده از مبلغ تأدیه شده تا زمان اعلام کتبی سازمان بورس و اوراق بهادار، امکان‌پذیر نخواهد بود. مبلغ مانده حساب در زمان صدور تأییدیه (…) ریال است.

در نهایت نیز این گواهی توسط رئیس شعبه مهر و امضا می‌گردد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

گواهی بانکی برای ثبت شرکت سهامی خاص چیست ؟

تمامی شرکت‌های سهامی خاص باید پیش از ثبت شرکت آن را رعایت نمایند ارائه گواهی بانکی است. این گواهی بانگی در واقع مدرکی است که اثبات می‌کند 35 درصد از میزان کل سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص مورد نظر در یکی از بانک‌های کشور موجود است.

آیا 35 درصد از سرمایه شرکت سهامی خاص تا پایان شرکت بلوکه می‌ماند ؟

خیر این 35 درصد از مبلغ کل بعد از چاپ آگهی در روزنامه رسمی و ثبت رسمی شرکت سهامی خاص طبق قانون قابل برداشت خواهد بود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: گواهی بانکی برای شرکت سهامی خاص





:: برچسب‌ها: گواهی بانکی برای شرکت سهامی خاص ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: