استعلام جواز کسب
نوشته شده توسط : vakiel

استعلام جواز کسب یا پروانه کسب از طریق کد ملی ، شناسه صنفی و کد پستی از طریق سامان ایرانیان‌اصناف امکان پذیر است. بنابراین بدون نیاز به مراجعه به مراجع دولتی می‌توانید به صورت آنلاین از یکی از طرق ذکر شده اطلاعات مربوط به پروانه کسب مورد نظرتان را کسب کنید. در ادامه نحوه دریافت استعلام از پروانه کسب را ذکر کرده‌ایم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و کارشناسان با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: استعلام جواز کسب

استعلام جواز کسب

همانطور که گفته شد برای دریافت استعلام می‌توانید به سه روش اقدام کنید. برای استفاده از هر کدام از این روش ها ابتدا باید به سایت ایرانیان اصناف (iranianasnaf.ir) وارد شوید، در صفحه اصلی در جدول پیگیری می توانید گزینه های مربوطه به استعلامات را مشاهده نمایید. با کلیک بر روی هر کدام وارد صفحه مربوط به آن می‌شوید. جهت ورود به سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

استعلام پروانه کسب با کد ملی

بعد از وارد شدن به سامانه ایرانیان اصناف در همان صفحه اصلی بر روی گزینه استعلام پروانه برمبنای کد ملی کلیک کنید.

در صفحه جدید شخصیت (حقیقی یا حقوقی) را مشخص نمایید.

اگر شخصیت حقیقی هستید، کد ملی خود را و اگر شخصیت حقوقی هستید، شناسه ملی شرکت را وارد نمایید. سپس کد امنیتی را وارد کنید.

با کلیک بر روی دکمه ادامه تمامی پروانه های مرتبط با کد ملی (شناسه ملی) درج شده، نمایان می‌شود.

توجه: به غیر از ایرانیان، غیر ایرانیانی که اجازه کار دارند می‌توانند دارای پروانه کسب باشند. بنابراین در این قسمت با انتخاب ملیت غیر ایرانی و درج شماره پاسپورت اطلاعات پروانه کسب غیر ایرانیان نیز قابل مشاهده هست.

از آن جا که این سامانه فقط چند سال است که راه اندازی شده، برخی از پروانه هایی که 5 ساله یا ده ساله هستند، قابل استعلام گیری نبوده و برای کسب اطلاع باید به اتحادیه مربوطه مراجعه نمایید.

استعلام با کد پستی

دومین راه برای دریافت اطلاعات مربوط به پروانه کسب، به کمک کد پستی است. این روش بسیار اهمیت دارد، چرا که متقاضیان جواز بر روی یک کد پستی تنها تحت شرایطی می توانند دو یا تعداد بیشتری جواز بگیرند. بنابراین شما قبل از اقدام به ثبت درخواست جواز می‌توانید وضعیت کد پستی واحد مورد نظر را بررسی کنید. برای این کار وارد سامانه ایرانیان اصناف شده و بر روی گزینه استعلام واحد دارای پروانه با کد پستی کلیک کنید. در صفحه جدید در کادر بالایی کد پستی و در کادر پایین شماره امنیتی را وارد کنید. سپس دکمه ادامه را بزنید.

در صورتی که کد پستی دارای جواز ثبت شده باشد، اطلاعات واحد و مالک جواز نمایان خواهد شد.

استعلام و جستجوی شناسه صنفی

یکی دیگر از ابزارهای جستجو در سامانه ایرانیان اصناف، استعلام واحد بر مبنای شناسه صنفی است. شما با داشتن شناسه صنفی می‌تواند اطلاعات مربوط به واحد و مالکین آن کسب و کار را پیدا کنید. تنها کافی است وارد سامانه اصناف شده و در قیمت جستجوی شناسه صنفی اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

چه کسانی می تواند پروانه کسب را استعلام بگیرد؟

هر کسی می‌تواند با مراجعه به سامانه ایرانیان‌اصناف از طریق روش های ذکر شده، استعلامات مربوط به پروانه کسب را دریافت کند. از آن جا که جوازهای کسب برای کسبه و درج در واحد صنفی صادر می‌شود، بنابراین طی این استعلامات اطلاعاتی برای سوءاستفاده گران داده نمی‌شود. پس برای جلوگیری از سودجویان نیازی به تحویل مدارک نیست.

چه مدارکی برای گرفتن استعلام الزامی است؟

برای دریافت استعلام فقط کافی است کد ملی صاحب جواز را بدانید. داشتن کد پستی و یا شناسه صنفی برای گرفتن استعلام کافی هستند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و استعلام وضعیت جواز می توانید با متخصصین و کارشناسان با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: استعلام جواز کسب





:: برچسب‌ها: استعلام جواز کسب ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: