مهاجرت به نروژ
نوشته شده توسط : vakiel

مهاجرت به نروژ روش‌های متعددی دارد. افراد زیادی با قصد ادامه تحصیل یا کار یا زندگی و دیگر اهداف به کشور نروژ مهاجرت می‌نمایند. کشور نروژ دارای امکانات و شرایط مناسب در زمینه اقتصادی، رفاهی، اجتماعی، آموزشی و… می‌باشد. به همین دلیل همواره افراد بسیاری متقاضی مهاجرت به کشور نروژ هستند. در ادامه مقاله به روش‌های و شرایط مهاجرت به‌نروژ خواهیم پرداخت. در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را دارید می‌توانید جهت تسریع و تسهیل شرایط از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: مهاجرت به نروژ

روش ها و شرایط مهاجرت به نروژ

نروژ یکی از کشور‌های اروپایی است که به علت شرایط مناسب اقتصادی و تحصیلی و رفاهی و… متقاضیان زیادی قصد مهاجرت به این کشور را دارند. روش‌های مهاجرت به‌نروژ متنوع است. این روش‌های مهاجرت به‌نروژ شامل مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، ازدواج با تبعه‌نروژ، تولد فرزند و پناهندگی می‌شود. برای آشنایی با انواع مهاجرت کلیک کنید.

مهاجرت به نروژ با روش سرمایه‌گذاری

کشور نروژ کشوری گران قیمت است. اما ثبات اقتصادی و سیاسی که در کشور نروژ وجود دارد مانع از ضرر مالی به سرمایه‌گذاران می‌شود. نروژ جزئی از اتحادیه اروپا و شینگن است. بر اساس قوانین این دو اتحادیه مزایای بسیار خوبی به سرمایه‌گذاران اعطا می‌شود. بنابراین سرمایه‌گذاری در این کشور بسیار سودآور است. مهاجرت به‌نروژ با روش سرمایه‌گذاری خود به چند دسته شامل خرید ملک، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه و کارآفرینی تقسیم می‌شود. برخی از این موارد می‌توانند منجر به دریافت اقامت نروژ شوند و برخی دیگر از این‌ها قابلیت اخذ اقامت را ندارند.

مهاجرت با روش تحصیل

امکان تحصیل در کشور نروژ در مدارس و دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا امکان‌پذیر است. تحصیل در مدارس نروژ برای افراد 6 تا 16 ساله می‌باشد. دانش‌آموزان خارجی باید ویزای نروژ را داشته باشند. همچنین دانش‌آموزان زیر 18 سال حتماً باید قیم قانونی داشته باشند. در غیر این صورت امکان تحصیل آن‌ها وجود ندارد. مدارس شبانه روزی می‌توانند سرپرستی این دانش‌آموزان را برعهده بگیرند. نروژ به پدر و مادر دانش‌آموزان ویزای همراه ارائه نمی‌دهد. بنابراین می‌توان گفت که این کشور مقصد مناسبی برای دانش‌آموزان مهاجر نیست.

تحصیل در دانشگاه‌های نروژ به دلیل رایگان بودن و تدریس به زبان انگلیسی و امکانات رفاهی بسیار پرطرفدار است. امکانات تحصیلی در کشورنروژ باعث شده که تحصیل در دانشگاه‌های‌نروژ با استقبال زیادی از طرف دانشجویان ایرانی قرار بگیرد. بعد از تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مهاجر می‌تواند اقدام به یافتن شغل در این کشور نماید. از مزایای تحصیل در مقطع دکترا در کشور نروژ این است که طول مدت تحصیل در مقطع دکتری جزو دوره سه ساله جهت اقدام برای اقامت در این کشور محسوب می‌شود. برای آشنایی بیشتر با شرایط مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

مهاجرت به‌نروژ از طریق ازدواج در سال‌های اخیر با افزایش همراه بوده است. بر اساس حقوق بین‌الملل خصوصی در صورت ازدواج دو فرد از کشورهای مختلف اشخاص می‌توانند جهت دریافت تابعیت همسر خود اقدام نمایند. این قانون در اکثر کشور‌ها صدق می‌کند. همچنین در کشور‌های اتحادیه اروپا و عضو شینگن افرادی که با تبعه کشور‌های اروپایی ازدواج کنند بعد از مدتی می‌توانند اقامت خود را به تابعیت تبدیل کنند. این قوانین مذکور در کشورنروژ نیز صدق می‌کند. البته در کشورنروژ اجرای این قانون بسیار سخت‌تر از سایر کشور‌های اروپایی است. یکی از مدارک لازم برای ارائه به مراجع ذی‌ربط جهت اثبات ازدواج ارائه مدارکی مبتنی بر 3 یا 4 سال زندگی مشترک با همسر تبعه نروژی‌اش می‌باشد.

مهاجرت کاری

نروژ یک کشور نفت‌خیز است که بیشتر درآمدش وابسته به منابع نفتی و گازی است. در سال‌های اخیر فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه نفت و به طور کلی انرژی در این کشور ایجاد شده است. به همین دلیل سالیانه افراد زیادی به عنوان متخصص و جویای کار در این زمینه به این کشور مهاجرت می‌نمایند. مهاجرت کاری به‌نروژ با دو روش دریافت ویزای جستجوی کار و روش اسکیلد ورکر انجام می‌شود. هر دو روش نیاز به دو پیش‌نیاز تحصیلات دانشگاهی مرتبط و تخصص و مهارت در شغل درخواستی دارند. برای آشنایی با شرایط و نحوه مهاجرت کاری کلیک کنید.

مهاجرت به نروژ از طریق تولد فرزند

کشور‌های اروپایی برخلاف کشور‌هایی نظیر کانادا و آمریکا که هم از سیستم خاک و هم از سیستم خون پیروی می‌کنند تنها از سیستم خون برای اعطای تابعیت به فرزند متولد شده بهره می‌برند. به این معنی که صرف به دنیا آمدن کودک در کشور نروژ باعث نمی‌شود به او تابعیت نروژی اعطا شود. برای اعطای تابعیت‌نروژ به کودک تازه متولد شده باید حتماً یکی از والدین نوزاد تبعه نروژ باشد. بنابراین مهاجرت از طریق تولد فرزند امکان‌پذیر نمی‌باشد.

مهاجرت از طریق پناهندگی

پناهندگی یک روش غیرقانونی و پرمخاطره است که ما هرگز برای مهاجرت این گزینه را پیشنهاد نمی‌کنیم. افراد ممکن است به دلایل سیاسی، مذهبی، جنگ و… از کشور خود خارج شوند و قصد اقامت در کشور دیگری را نماید. به طوری که اگر به کشور خود بازگردند امکان به خطر افتادن جان آن‌ها وجود داشته باشد. این اشخاص بعد از ورود غیرقانونی به کشور مقصد و بعد از تایید دادگاه این کشور می‌توانند در کشور نروژ اقامت داشته باشند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

دلیل عمده تمایل متقاضیان مهاجرت به کشورنروژ چیست ؟

نروژ یکی از کشور‌های اروپایی است که به علت شرایط مناسب اقتصادی و تحصیلی و رفاهی و… متقاضیان زیادی قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

روش‌های مهاجرتی قانونی و مؤثر برای مهاجرت به‌نروژ چه روش‌هایی می‌باشند ؟

روش‌های مهاجرت به نروژ شامل مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، ازدواج با تبعه نروژ می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: مهاجرت به نروژ





:: برچسب‌ها: مهاجرت به نروژ ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: