اتحادیه محصولات گوشتی تهران
نوشته شده توسط : vakiel

اتحادیه صنف فروشندگان محصولات گوشتی تهران به منظور ساماندهی حقوق شاغلین، نظارت، صدور و تمدید جواز برای این صنف ایجاد شده است. اصناف ایران برای ایجاد یک نظام حمایتی و نظارتی بر رسته خود اقدام به تشکیل اتحادیه صنفی می‌نمایند. معمولاً این اتحادیه‌ها از افراد خوش‌نام هر صنف تشکیل می‌شود. همان‌طور که گفتیم اتحادیه‌ها برای حمایت از حقوق صنفی رسته خود ایجاد می‌گردند. از طرفی اتحادیه‌های هر صنف به صورت جداگانه در هر شهرستان دایر می‌شود. نظیر اتحادیه صنف فروشندگان محصولات گوشتی تهران. در این مقاله به اتحادیه شهرستان اتحادیه صنف فروشندگان محصولات‌گوشتی تهران می‌پردازیم. برای آشنایی با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه محصولات گوشتی تهران

اتحادیه صنف فروشندگان محصولات گوشتی تهران و تاریخچه آن

اولین بار در سال 1364 برپایی اتحادیه صنف فروشندگان محصولات‌گوشتی در تهران پیشنهاد شد. پس ‌از آن پیگیری افراد شاغل در این مجموعه و پیشنهاددهندگان جهت تشکیل دادن یک اتحادیه مستقل برای فروشندگان محصولات‌گوشتی تهران شروع شد. سرانجام سال 1372 دبیرخانه کمیسیون هیئت عالی نظارت وزارت بازرگانی تمامی موافقت‌نامه‌های لازم را صادر نمود. بدین ترتیب اتحادیه صنف فروشندگان محصولات گوشتی تهران در ابتدای کار با عضویت 30 نفر از شاغلین در این رسته تاسیس شد.

افراد مجموعه اتحادیه صنف فروشندگان سوسیس و کالباس تهران در نظر داشتند با تاسیس این اتحادیه شاغلین این رسته بتوانند با دریافت پروانه کسب محصولات‌گوشتی را به صورت خام و کیلویی و سطح عمده یا خرده به مردم عرضه نمایند. بنابراین از اتحادیه پرنده و ماهی نیز به عنوان اتحادیه‌های همگن پروانه‌های معتبر دریافت گردید. سرانجام اتحادیه صنف فروشندگان محصولات گوشتی در سال 1378 با همت اعضا و کمک مردمی از مکان استیجاری خود به آپارتمان خریداری شده برای اتحادیه منتقل گشتند.

آموزش‌های اتحادیه به فروشندگان سوسیس و کالباس تهران

برای این‌که سطح دانش عمومی و تخصصی اصناف افزایش یابد مرکز اصناف و بازرگانان برای صدور پروانه کسب و همچنین برای تمدید پروانه گذراندن 10 ساعت دوره آموزشی را الزامی کرده است. بخشی از آموزش ده ساعته آموزش عمومی و کلی می‌باشد. به طوری که این دوره شامل دو ساعت آموزش آشنایی با قوانین و مقررات نیروی انتظامی و نظارت بر اماکن عمومی می‌باشد. و دیگر آموزش عمومی دیگر شامل دو ساعت آشنایی با مناسب می‌باشد. برای آشنایی با قوانین مربوط به صدور جواز کسب کلیک کنید.

وظایف بهداشتی در اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی تهران

در هر صنف دستورالعمل‌هایی برای حفظ بهداشت واحد صنفی وجود دارد. از طرفی وظایف بهداشتی اصنافی نظیر فروشندگان سوسیس و کالباس با توجه به در ارتباط بودن به مواد غذایی بسیار با اهمیت‌تر است. برخی از این دستورالعمل‌ها شامل موارد زیر است.

  • زیر بسته‌ها و کیسه‌ها و کارتن‌ها و… باید پالت قرار داده شود
  • ضایعات و کارتن‌های خالی و… باید از محیط انبار واحد صنفی خارج گردد
  • نظافت و بهداشت محیط اطراف واحد صنفی و داخل مغازه باید رعایت گردد
  • فاصله مناسب یخچال‌ها و ویترین‌ها از دیوار و از زمین ایجاد گردد تا هم امکان نظافت وجود داشته باشد و هم امکان لانه گزینی حشرات و حیوانات دیگر وجود نداشته باشد
  • اطراف دریچه‌ها و تهویه‌های هوا و باید از شبکه‌های توری فلزی استفاده شود و برای خروجی فاضلاب نیز درپوش گذاشته شود تا امکان لانه گزینی حشرات و سایر حیوانات وجود نداشته باشد
  • تهیه سطل زباله مخصوص متناسب با حجم تولید ضایعات واحد صنفی
  • فاضلاب و زباله واحد صنفی نباید در معابر و رودخانه‌ها ریخته شود
  • مواد غذایی فله‌ای نیز باید در ظروف دربسته نگه‌داری شوند

آیین‌نامه صدور پروانه کسب اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی تهران

اتحادیه‌های اصناف برای صدور پروانه کسب و پذیرش عضویت تابع قواعد و شرایط خاصی هستند. به عبارتی افراد برای عضویت در هر صنف و رسته شغلی و دریافت پروانه کسب آن صنف باید یک سری شرایط و قواعد را رعایت نماید. این شرایط و قواعد خاص صدور پروانه کسب هم به صورت عمومی و برای کلیه اصناف موجود است. برخی از قواعد و شرایط مختص هر صنف و رسته نیز موجود است. آیین‌نامه‌های اجرایی ضوابط لازم برای صدور پروانه کسب در اتحادیه فروشندگان سوسیس و کالباس نیز به دو قسم تقسیم می‌شوند. یک آیین‌نامه کلی اتحادیه‌ها، که برای تمامی اتحادیه‌های صنفی اجرا می‌شود و تمام اصناف ایران تابع آن هستند و دومی نیز آیین‌نامه خاص اتحادیه صنف فروشندگان محصولات گوشتی تهران است.

آیین‌نامه خاص اتحادیه صنف فروشندگان محصولات گوشتی تهران شامل 6 ماده است. این آیین‌نامه طی 6 ماده به مسائلی نظیر متراژ مورد نیاز برای تاسیس واحد صنفی فروشندگی محصولات گوشتی، لوازم و ابزار ضروری برای تاسیس واحد صنفی محصولات گوشتی، رعایت وظایف بهداشتی و نظافتی و… اشاره دارد. برای دریافت جواز کسب سوسیس و کالباس کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنفی فروشندگان محصولات گوشتی تهران در چه سالی پیشنهاد و تاسیس شد ؟

اولین بار در سال 1364 برپایی اتحادیه صنف فروشندگان محصولات گوشتی در تهران پیشنهاد شد. سرانجام سال 1372 با صدور تمامی موافقت‌نامه‌های و با عضویت 30 نفر از شاغلین در این رسته تاسیس شد.

آیین‌نامه‌های صدور پروانه کسب اتحادیه فروشندگان سوسیس و کالباس تهران کدام اند ؟

آیین‌نامه‌های اجرایی ضوابط لازم برای صدور پروانه کسب در اتحادیه فروشندگان محصولات‌گوشتی نیز به دو قسم تقسیم می‌شوند. یک آیین‌نامه کلی اتحادیه‌ها و دومی نیز آیین‌نامه خاص اتحادیه صنف فروشندگان محصولات گوشتی تهران است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه محصولات گوشتی تهران





:: برچسب‌ها: اتحادیه محصولات گوشتی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: