مهاجرت به ایتالیا
نوشته شده توسط : vakiel

آیا از شرایط مهاجرت به ایتالیا اطلاع دارید؟ ایتالیا مرکز تاریخ و تمدن اروپا و هشتمین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می‌شود. اقتصاد قوی و نظام پیشرفته این کشور موجب شده همه ساله افراد زیادی جهت تحصیل، کار و زندگی به این کشور مهاجرت نمایند. این کشور از نظر منابع و مناظر طبیعی و تمدنی و تاریخی بسیار غنی است. به همین دلیل یکی از صنعت‌های موفق در ایتالیا صنعت گردشگری و توریسم می‌باشد. ایتالیا در بخش اروپای جنوبی و دریای مدیترانه قرار دارد. این کشور شامل شبه‌جزیره ایتالیا، جزایر سیسیل و ساردنی می‌شود. در ادامه مقاله به موضوع مهاجرت به ایتالیا خواهیم پرداخت. برای تسریع روند می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

منبع: مهاجرت به ایتالیا

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

مهاجرت به ایتالیا و مزیت‌های آن

کشور ایتالیا در بخش اروپای جنوبی قرار دارد. این کشور هم از نظر تاریخ و تمدن و هم از نظر اقتصادی بسیار پیشرفته محسوب می‌شود. به همین دلیل افراد زیادی سالانه برای تحصیل و کار و زندگی به ایتالیا مهاجرت می‌نمایند. مهاجرت به ایتالیا مزایای زیادی دارد که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود استانداردهای بالای زندگی در این کشور
  • امکان زندگی، اشتغال و تحصیل در کشوری با هشتمین اقتصاد بزرگ دنیا
  • امنیت اجتماعی و شغلی و همچنین خدمات رفاهی و اجتماعی بسیار خوب
  • شرایط عالی نظام تحصیلی و اشتغال همچنین تحصیل رایگان و بیمه درمانی همگانی
  • آب و هوای متنوع و معتدل
  • دریافت ویزای شینگن و سفر آسان به تمامی کشورهای حوزه شینگن
  • تمدن و فرهنگ غنی کشور ایتالیا با جاذبه‌های گردشگری بسیار که ایتالیا را به یکی از توریستی‌ترین کشور‌های دنیا تبدیل کرده است
  • از نظر تکنولوژی و صنعت بسیار پیشرفته است

روش‌های مهاجرت‌ به ایتالیا

به طور مهاجرت کردن با توجه به هدف مهاجر به روش‌های مختلفی تقسیم می‌شود. مهاجرت با هرکدام از این روش‌ها شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد. جهت مهاجرت کردن به کشور ایتالیا نیز چندین روش پیش روی مهاجر قرار دارد. این روش‌های مهاجرت شامل موارد زیر می‌‌شود.

  • روش مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری یا شغلی
  • روش مهاجرت با سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • روش مهاجرت از طریق خانواده و به عنوان همراه
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

ساختار اقتصادی کشور ایتالیا

اقتصاد ایتالیا بر اساس بازار آزاد و سرمایه‌داری می‌باشد. این کشور دارای رتبه هشتم بزرگ‌ترین اقتصاد در جهان و رتبه سوم اقتصاد در اروپا است. سال 2005 ایتالیا از نظر کیفیت زندگی در رتبه هشتم قرار گرفت. به همین دلیل افراد زیادی سالانه از سراسر جهان برای مهاجرت کاری به کشور ایتالیا اقدام می‌نمایند. صنایع اقتصادی برتر ایتالیا شامل صنایعی نظیر فلزکاری، صنعت خودرو، شیمی و پتروشیمی، انواع وسیله نقلیه مانند قطار، کشتی‌سازی و هواپیماسازی، تولید خوراکی، نساجی، انرژی پاک و صنعت توریسم و گردشگری می‌شود. لازم به ذکر است ایتالیا در زمینه مواد غذایی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان برنج، ذرت، گندم، سبزی و میوه، گوشت گاو، گوسفند و خوک محسوب می‌شود. همچنین مردم جهان شهر میلان را به عنوان پایتخت مد و فشن در زمینه تولید لباس می‌دانند.

به طور کلی فعالیت اقتصادی در بخش‌های شمالی ایتالیا بیشتر در زمینه صنعتی است و اغلب کلان شهر‌های پیشرفته در این ناحیه هستند. اما بخش‌های جنوبی ایتالیا بیشتر در حوزه سنتی و مزرعه‌داری و کشاورزی فعالیت دارند که با وجود طبیعت بکر در این نواحی علاوه بر توسعه صنایع غذایی موجب جذب توریست و گردشگر نیز شده است.

بررسی دانشگاه و سیستم آموزشی برای مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا در سطوح دانشگاهی و سطوح قبل دانشگاهی دارای نظام آموزشی قدرتمندی است. سیستم آموزشی رایگان و اجباری این کشور از 6 سالگی تا 16 سالگی افراد ادامه دارد. نظام آموزشی در کشور ایتالیا به سه دوره تقسیم می‌شود که شامل تحصیلات اولیه، تحصیلات ثانویه و تحصیلات عالی یا دانشگاهی می‌شود. تحصیلات اولیه در ایتالیا 8 سال است که به 3 سال مهد کودک و 5 سال دبستان تقسیم می‌شود. در ادامه تحصیلات ثانویه نیز 8 سال می‌باشد. 3 سال از آن دوره راهنمایی و 5 سال از آن دوره دبیرستان است. دوره راهنمایی همان دروس دوران ابتدایی اما در سطحی بالاتر تدریس می‌شود ولی در دوران دبیرستان دروس تخصصی می‌شوند. برای این‌که دانش آموزان جهت ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته دلخواه خود آماده شوند. در مجموع می‌توان گفت تحصیلات اولیه و ثانویه از سه سالگی تا 19 سالگی را شامل می‌شود.

بعد از دوران دبیرستان افرادی که تمایل به ادامه تحصیل دارند می‌توانند وارد دانشگاه شوند. دانشگاه‌های ایتالیا بسیار معتبر می‌باشند و دارای سیستم آموزشی با کیفیتی هستند. اغلب دانشگاه‌های ایتالیا دولتی هستند و تحصیل در این دانشگاه‌ها برای مردم ایتالیا رایگان است. همچنین تحصیل در دانشگاه‌های دولتی برای دانشجویان بین‌الملل و مهاجر ارزان است. شهریه‌ها برای تحصیل دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌های دولتی از 900 یورو آغاز می‌شود و تا 4000 یورو در دانشگاه‌های برتر می‌باشد. در دانشگاه‌های خصوصی نیز شهریه‌ها بین 6000 تا 20000 یورو در سال می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع مهاجرت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مزایای مهاجرت به ایتالیا چیست ؟

از جمله مزایای مهاجرت به ایتالیا می‌توان به وجود استانداردهای بالای زندگی در این کشور، امکان زندگی، اشتغال و تحصیل در کشوری با هشتمین اقتصاد بزرگ دنیا، امنیت اجتماعی و شغلی و همچنین خدمات رفاهی و اجتماعی بسیار خوب، شرایط عالی نظام تحصیلی و اشتغال همچنین تحصیل رایگان و بیمه درمانی همگانی، آب و هوای متنوع و معتدل و … اشاره کرد.

روش‌های مهاجرت به ایتالیا چیست ؟

مهاجرت به ایتالیا شامل روش‌های متنوعی می‌شود که عبارت‌اند از مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت به روش سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق خانواده و به عنوان همراه و مهاجرت از طریق پناهندگی.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: مهاجرت به ایتالیا





:: برچسب‌ها: مهاجرت به ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: