مهاجرت به انگلستان
نوشته شده توسط : vakiel

مهاجرت به کشور انگلستان یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌های جهان خواسته بسیاری از کسانی است که قصد خروج از کشور را دارند. هرسال تعداد زیادی از مهاجرین از سراسر جهان به این کشور مهاجرت می‌نمایند. انگیزه‌های افراد برای مهاجرت کردن متنوع است. لذا مهاجرت به‌انگلیس مانند سایر کشور‌ها با روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد. اگر قصد خروج از کشور و زندگی در کشوری مانند انگلستان را دارید، بهتر است قبل از هر چیز اطلاعات کافی درباره آن کسب کنید. در ادامه این مقاله به موضوع مهاجرت‌به‌انگلستان و روش‌های آن می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره و تسریع روند مهاجرت می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 

مهاجرت به انگلستان

انگلستان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌گردد. سالانه هزاران مهاجر را از سراسر جهان قصد عزیمت به این کشور پیشرفته را می‌نمایند. شهر لندن در انگلستان یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین قصدهای مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید. همچنین علاوه بر مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری هم باوجود سختی‌ها و وجود رقابت شدید، از روش‌های مرسوم و رایج مهاجرت به‌انگلستان می‌باشند. لازم به ذکر است که انگلستان جزء گران‌ترین مقصدهای مهاجرت است و هزینه‌های زندگی در انگلیس بالا می‌باشد. برای آشنایی با انواع مهاجرت به این کشور کلیک کنید.

روش های مهاجرت به انگلستان

همان‌طور که اشاره کردیم مهاجرت کردن روش‌های مختلفی دارد. مهاجرت تحصیلی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به‌انگلستان است. اما این تنها روش برای مهاجرت به این کشور مهاجر‌پذیر نیست. رو‌ش‌های مهاجرت‌به کشورانگلستان عبارت‌اند از: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و خانواده، مهاجرت از طریق تولد، پناهندگی.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلستان یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور می‌باشد. ویزای تحصیلی‌انگلستان برای دانش‌آموزان یا دانشجویان و جهت تحصیل در دوره‌های کوتاه‌مدت صادر می‌شود. هزینه‌های تحصیل در انگلستان نیز با توجه به رشته و مقطع تحصیلی تعیین می‌شود.  به طور متوسط می‌توان گفت دانشجویان حدود 10-15 هزار پوند در سال شهریه پرداخت می‌نمایند. انگلستان در زمینه تحصیل یکی از گران‌ترین کشورها در جهان به حساب می‌آید. البته بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی متعددی در این کشور پیش‌بینی‌شده و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای دریافت آن اقدام نمایند. دانشجویان به مدت 4 ماه بعد از پایان تحصیل خود مهلت دارند تا شغلی پیدا کنند. با یافتن یک شغل می‌توانند اقامت خود را با تبدیل ویزا به ویزای کاری تمدید نمایند. برای آشنایی بیشتر با نحوه مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

مهاجرت کاری به انگلستان

از دیگر روش‌های رایج مهاجرت به‌انگلستان دریافت ویزای کاری است. کشور انگلستان به علت کمبود نیروی کار متخصص و جهت بهره‌مندی از متخصصین سراسر جهان ویزاهای کاری متنوعی را به متقاضیان ارائه می‌نماید. تمامی متقاضیان جهت دریافت ویزای کاری انگلستان به عنوان نیروی متخصص باید از جانب کارفرمایی معتبر در انگلستان پیشنهادی شغلی دریافت نماید. بدین ترتیب درخواست متقاضی از طریق سیستم امتیازبندی انگلیس مورد بررسی قرار می‌گیرد. غیر از ویزای کاری نیروی متخصص که معمولاً آن را با اسم ویزای کاری عمومی معرفی می‌کنند، افراد می‌توانند جهت دریافت انواع ویزای کاری موقت، نوآوری، استارت آپی و استعداد جهانی اقدام نمایند. برای آشنایی با نحوه مهاجرت کاری کلیک کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

اخذ ویزای سرمایه‌گذاری انگلستان جز سخت‌ترین روش‌های مهاجرت در انگلستان و همچنین سخت‌ترین ویزای سرمایه‌گذاری در جهان است. جهت مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به کشور انگلستان متقاضی باید حداقل 2 میلیون پوند سرمایه‌گذاری نماید. این سرمایه‌گذاری می‌تواند در اوراق قرضه دولتی، سرمایه وام شرکت‌ها و یا سرمایه مشترک انجام گیرد. با سرمایه‌گذاری معادل 2 میلیون، پس از گذشت 5 سال متقاضی می‌تواند اخذ اقامت دائم کشور انگلستان درخواست نماید. لازم به ذکر است باوجود این که مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به انگلستان مسیری طولانی و سخت برای رسیدن به اقامت دائم این کشور را دارد. اما با رعایت تمامی شروط قوانین این روش مهاجرتی در انگلستان، یک روش مطمئن جهت مهاجرت به این کشور می‌باشد.

مهاجرت از طریق ازدواج و خانواده به انگلستان

کسانی که قصد ازدواج با اتباع انگلیسی و یا ازدواج با دارندگان اقامت دائم انگلستان را دارند، می‌توانند ویزای ازدواج انگلستان را دریافت کرده و به این کشور سفر نمایند. البته ویزای ازدواج تا حداکثر 6 ماه در انگلستان اعتبار دارد. بنابراین متقاضیان اجازه می‌دهد طی این مدت به صورت قانونی ازدواج نمایند. هزینه مربوط به ویزای ازدواج 95 پوند می‌باشد. متقاضی بعد از پایان مدت این ویزا و عدم ازدواج باید کشور انگلستان را ترک کند.

لازم به ذکر است که متقاضیان مهاجرت‌به روش ازدواج باید دارای سن بالای 18 سال باشند، سوءپیشینه کیفری نداشته باشند، داشتن رابطه‌ای واقعی و همچنین دارای سلامت کامل روانی باشند. از طرفی همسر انگلیسی باید درآمد کافی برای پشتیبانی از مهاجر داشته باشد. مهاجر نیز می‌بایست از دانش کافی در زبان انگلیسی برخوردار باشد.

افراد متقاضی که قصد اقامت در انگلستان را دارند و یکی از اعضای خانواده‌شان اقامت دائم انگلستان یا تابعیت آن را داشته باشد می‌توانند از طریق ویزای خانوادگی  جهت اقامت در کشور انگلستان درخواست نمایند

مهاجرت از طریق تولد

انگلستان یکی از کشورهایی هست که از سیستم خون برای دادن تابعیت فرزندان متولد شده پیروی می‌کند. یعنی کودک باید از والدین انگلستانی متولد شود. بنابراین صرف تولد یک کودک در خاک انگلستان موجب اخذ تابعیت این کشور نمی‌گردد. لذا شرایط دریافت تابعیت انگلستان برای کودک تازه متولد شده  این است که یک یا هر دو والدین وی تابعیت انگلستان را دارا باشند. البته در حالتی که فرزند متولد شده از والدینی مجهول باشد، طبق قانون انگلستان تابعیت انگلستان را خواهد داشت.

پناهندگی

روش مهاجرت از طریق پناهندگی یکی از نامناسب‌ترین و خطرناک‌ترین روش‌های مهاجرت می‌باشد. پناهندگان در کشور مقصد همواره باید تحت شرایط اجتماعی خاصی قرار بگیرند. علاوه بر آن پناهنده باید طبق قانون فرآیندهای مشخصی را طی کند و مدتی را در کمپ پناهندگی بگذرانند. از طرفی فرد پناهنده باید دلیلی قانع‌کننده به مامورین مهاجرتی در کشور مقصد ارائه نماید تا اقامت او به عنوان پناهنده تایید شود. همچنین امکان دارد با بهبود شرایط در کشور مبدا، فرد پناهنده مجبور به ترک کشور مقصد گردد.

اقامت و تابعیت انگلستان

افراد خارج از اتحادیه اروپا برای دریافت اقامت دائم انگلستان باید چند سال مشخص را در این کشور به طور قانونی زندگی نمایند. مثلاً مهاجر به انگلستان از راه ازدواج پس از 2 سال و مهاجر از روش کاری یا سرمایه‌گذاری بعد از 5 سال می‌توانند جهت دریافت اقامت دائم  انگلستان درخواست خود را ارائه نمایند.

اخذ اقامت دائم جز اهداف نهایی مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. مهاجر باید در زمان اقامت خود تراکنش‌های مالی شفافی داشته باشد و علاوه بر آن مالیات‌های خود را پرداخت نماید. همچنین لازم است که مهاجر از درآمد کافی برای زندگی در انگلستان بهره‌مند باشد.

هزینه درخواست برای اقامت دائم 2389 پوند است و جهت همراهی اعضای خانواده هر یک باید به صورت جداگانه درخواست اقامت ثبت نمایند. پس از گذشت یک سال از دریافت اقامت دائم، مهاجر می‌تواند جهت اخذ تابعیت کشور انگلستان نیز درخواست دهد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مهاجرت‌به‌انگلستان به چه رو‌ش‌هایی امکان‌پذیر است ؟

رو‌ش‌های مهاجرت‌به کشورانگلستان عبارت‌اند از: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و خانواده، مهاجرت از طریق تولد، پناهندگی.

افراد مهاجر برای اخذ اقامت دائم و تابعیت‌انگلستان چه باید بکنند ؟

افراد خارج از اتحادیه اروپا برای دریافت اقامت دائم انگلستان باید چند سال مشخص را در این کشور به طور قانونی زندگی نمایند. پس از گذشت یک سال از دریافت اقامت دائم، مهاجر می‌تواند جهت اخذ تابعیت کشور انگلستان نیز درخواست دهد.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: