مهاجرت به آلمان
نوشته شده توسط : vakiel

کشور آلمان جزء بهترین کشور‌های اروپایی برای مهاجرت ایرانیان است. شرایط موجود در کشور آلمان موجب شده تا به عنوان مقصدی جذاب میان مهاجرت کنندگان شناخته شود. مهاجرت به آلمان باانگیزه‌های کاری، تحصیلی و… انجام می‌شود. بنابراین روش‌های مختلفی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد. در ادامه مقاله به موضوع مهاجرت به‌آلمان و روش‌های آن خواهیم پرداخت. برای تسریع و تسهیل در روند مهاجرت می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 
 

مهاجرت به آلمان

کشور آلمان در میان کشور‌های اروپایی جزء محبوب‌ترین مقصد‌ها برای مهاجرت محسوب می‌شود. وجود بازار کار مناسب، رشد اقتصادی و ثبات اقتصادی، امکان برخورداری از تحصیل رایگان در اروپا و… ازجمله مواردی است که این کشور را به یک کشور محبوب برای مهاجرین تبدیل می‌کند. افراد متقاضی مهاجرت به کشور آلمان باانگیزه‌های متفاوتی نظیر تحصیل یا کار اقدام به مهاجرت به‌آلمان می‌نمایند. مهاجرت با هر انگیزه‌ای که باشد شرایط خاص خود را دارد. برای آشنایی با انواع مهاجرت کلیک کنید.

روش های مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان روش‌های مختلفی دارد. روش‌‌هایی نظیر مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و مهاجرت از طریق ازدواج. در ادامه هر یک از این روش‌ها را معرفی می‌کنیم.

مهاجرت تحصیلی

آلمان به عنوان یک کشور صنعتی و ثروتمند شناخته می‌شود. به همین دلیل این کشور امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌آورد. آلمان همواره یکی از انتخاب‌های دانشجویان مهاجر برای تحصیل در اروپا است.

دانشجوی متقاضی برای تحصیل در آلمان قبل از اقدام به دریافت ویزای تحصیلی از کشور آلمان باید از یکی از دانشگاه‌های آلمان پذیرش یا دعوت‌نامه تحصیلی دریافت کند. مدارک لازم برای اعزام دانشجویان بین‌المللی به آلمان برای دانشگاه‌های مختلف و در مقاطع مختلف، ممکن است متفاوت باشد. لذا دانشجو مهاجر باید قبل از ارسال مدرک ابتدا شرایط مربوط به دانشگاه مورد نظر خود در مقطع تحصیلی مدنظرش را به خوبی بسنجد.

اطلاعات مربوط به مدارک مورد نیاز به هر دانشگاه را می‌توان از بخش ملزومات پذیرش در سایت دانشگاه‌های آلمان دریافت نمود. البته برخی از مدارک به صورت کلی و عمومی برای همه دانشگاه‌ها و در تمامی مقطع‌های تحصیلی ثابت است. برای ارسال مدارک به دانشگاه‌ها باید دقت کرد به زمان ارسال مدرک دقت نمود. زیرا زمان ارسال مدارک در هر دانشگاه متفاوت است و عدم رعایت آن ممکن است موجب رد درخواست پذیرش شود. برای آشنایی کلی با مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت

کشور صنعتی آلمان به خوبی امکان جذب سرمایه خارجی را فراهم آورده است. رشد اقتصادی، ثبات اقتصادی، امنیت اقتصادی، وجود صنایع بزرگ در این کشور، زیرساخت‌های قوی و… موجب می‌شود آلمان کشوری جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد. سرمایه‌گذاری در آلمان راه‌های متنوعی دارد.

برای سرمایه‌گذاری در آلمان به وسیله ثبت شرکت، متقاضی باید یک طرح اقتصادی ارائه دهد. این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد و طرح باید قابلیت اجرا در کشور آلمان را داشته باشد. همچنین طرح علاوه بر قابلیت اجرا باید امکان سودآوری نیز داشته باشد. متقاضی ثبت شرکت حتماً باید در حوزه فعالیت خود سابقه و تجربه کاری باشد.

حداقل هزینه لازم برای سرمایه‌گذاری در آلمان جهت ثبت شرکت حدود 25000 یورو است. با این سرمایه متقاضی می‌تواند در کشور آلمان یک شرکت مسئولیت محدود به تعداد اعضای یک نفر تاسیس نماید. اگر سرمایه متقاضی به 50000 یورو برسد متقاضی می‌تواند شرکت سهامی تاسیس نماید. امکان ثبت انواع دیگری از شرکت‌ها نیز در آلمان وجود دارد اما شرایط خاص خود را می‌طلبد. مثل تاسیس کردن شعبه یک شرکت که مرکز اصلی آن در خارج از کشور آلمان است.

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرین متقاضی برای مهاجرت کاری به‌آلمان باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از کشور آلمان داشته باشند. برای فراهم آوردن این پیشنهاد باید به مدت 3 ماه آگهی شغلی در کشور آلمان منتشر شود. از آنجا که آلمان جزء اتحادیه اروپاست باید به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی منتشر گردد. اگر افرادی که اجازه کار در اروپا را دارند نتواند این شغل آگهی شده را برعهده گیرند. در این صورت کارفرمای آلمانی می‌تواند از سایر کشور‌ها نیروی کار بین‌المللی استخدام نماید.

البته اگر کشور با کمبود نیرو در رشته‌های مختلف روبه‌رو شود می‌تواند شرط آگهی کردن شغلی را کنار بگذارد. در این حالت است که مجوز برای ورود نیرو‌های جوان و متخصص از سایر کشورها صادر می‌گردد. آلمان در رشته‌هایی نظیر الکترونیک، الکتروتکنیک، صنایع، مکانیک، IT مجوز صادر می‌نماید.

مدت اعتبار ویزای کاری به آلمان 6 ماه است. مهاجر در این مدت فرصت دارد که شغل مورد نظر خود را بیابد. درآمد خوب در کشور آلمان باعث شده است که دریافت ویزای کاری مدنظر بسیاری از افراد برای مهاجرت باشد. متقاضی دریافت ویزای کاری باید سن مناسب، تحصیل کافی حداقل تا مقطع کارشناسی و همچنین سابقه کاری در رشته تحصیلی خود برخوردار باشد. تسلط به زبان آلمانی و یا انگلیسی نیز از شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری در کشورآلمان است.

مهاجر با دریافت ویزای کاری و 4 سال کار در کشورآلمان می‌تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند. یکی از مزیت‌های ویزای کار آلمان این است که در صورت درآمد بیش از 3000 یورویی، مهاجر بلو کارت آلمان را دریافت می‌کند. این کارت به مهاجر اجازه می‌دهد در اکثر کشور‌های اروپایی به کار، تحصیل و زندگی بپردازد. همچنین دریافت اقامت دائم برای دارندگان بلو کارت در مدت زمان کوتاه‌تری اتفاق می‌افتد. برای آشنایی با نحوه مهاجرت کاری کلیک کنید.

مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج کردن با تبعه کشور مدنظر همواره یکی از راه‌های دریافت اقامت و تابعیت کشور مقصد است. آلمان نیز از تابع این قاعده می‌باشد. بنابراین اگر فردی با یکی از اتباع آلمان ازدواج نماید می‌تواند اقامت کشور آلمان و سپس تابعیت آلمان را دریافت کند. اما مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج شرایطی دارد. شرط اول این است که فرد تبعه آلمان باید اثبات کند که درآمد کافی برای تامین زندگی خود و همسرش را دارد. در نتیجه نیازی به کمک‌های دولتی برای تامین هزینه خود ندارند. از طرفی طبق قوانین آلمانی شخص متقاضی به ازدواج با تبعه آلمانی باید زبان المانی را تا حد مشخصی یاد گرفته باشد.

بعد از ثبت ازدواج متقاضی باید برای دریافت ویزا به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه نماید و مدارک مربوطه را ارائه کند. سپس بعد از بررسی‌های لازم صحت مدارک ارائه شده تایید می‌شود. علاوه بر مدارک متقاضی مدارک شغلی و درآمدی شخص آلمانی نیز باید ارائه شود. بعد از بررسی‌ها ویزای ازدواج صادر می‌گردد. با صدور این ویزا متقاضی می‌توان در آلمان اقامت کند و از امکان کار و تحصیل رایگان برخوردار شود. همچنین با اقامت 3 ساله در آلمان می‌توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

روش‌های مهاجرت به آلمان به چه صورت است ؟

روش‌‌هایی نظیر مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و مهاجرت از طریق ازدواج.

مهم‌ترین مزیت مهاجرت تحصیلی به آلمان چیست ؟

آلمان به عنوان یک کشور صنعتی و ثروتمند شناخته می‌شود. به همین دلیل این کشور امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌آورد.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: