شرایط مهاجرت
نوشته شده توسط : vakiel

شرایط مهاجرت با توجه به روشی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. مهاجرت کردن طی سال‌های اخیر در سراسر دنیا افزایش قابل توجهی داشته است. طبق آمار در سال 2015 حدود 244 میلیون نفر اقدام به مهاجرت از کشور خود نموده‌اند. مهاجرت کردن با انگیزه‌های مختلفی رخ می‌دهد. مهم‌ترین و رایج‌ترین انگیزه‌های مهاجرت مسائل اقتصادی و تحصیلی است. تفاوت انگیزه موجب ایجاد روش‌های متفاوت برای مهاجرت می‌شود. مهاجرت با هر انگیزه‌ای باشد یک سری شرایط عمومی و یک سری شرایط خاص مربوط به روش‌های مهاجرت دارد. در ادامه مقاله به توضیح شرایط‌مهاجرت خواهیم پرداخت. برای آشنایی با انواع مهاجرت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 

شرایط مهاجرت

مهاجرت کردن از کشوری به کشور دیگر شرایط و مقررات خاصی دارد. برخی از این شرایط به صورت کلی و عمومی است. یعنی بدون در نظر گرفتن هدف مهاجرت هرکس که قصد مهاجرت دارد باید این شرایط را داشته باشد. از طرفی برخی ازشرایط با توجه به هدف و روش مهاجرت تعیین می‌شود. بنابراین هدف و انگیزه فرد برای مهاجرت بسیار مهم است. تنها با مشخص کردن انگیزه و هدف است که می‌توان بهترین روش برای مهاجرت کردن را برگزید. و پس از مشخص کردن روش مهاجرت فرد می‌تواند در مورد شرایط‌مهاجرت مربوط به آن روش را آماده سازد.

شرایط عمومی برای انواع روش‌های مهاجرت

همان‌طور که اشاره کردیم مهاجرت کردن شامل یک سری شرایط‌کلی و عمومی است. هر شخصی که قصد مهاجرت به کشور دیگر را دارد بدون در نظر گرفتن روش مهاجرتش باید این شرایط‌کلی را دارا باشد. این شرایط عمومی به طور خلاصه به 4 مورد تقسیم می‌شود که شامل اثبات تمکن مالی، بیمه درمانی، ارائه مدرک زبان در صورت نیاز و تکمیل فرم درخواست ویزا می‌باشد.

شرایط خاص مهاجرت کردن بر اساس روش‌های مهاجرتی

مهاجرت با توجه به انگیزه و دلیل فرد مهاجر به روش‌های مختلفی تقسیم می‌شود. معمولاً مهم‌ترین دلایل برای مهاجرت در سراسر جهان دلایل اقتصادی و تحصیلی است. همان‌طور که اشاره کردیم متقاضی مهاجرت بدون در نظر گرفتن روش مهاجرتی باید دارای یک سری شرایط عمومی باشد. اما در هر روش مهاجرتی شرایطی خاصی نیز برای متقاضی مطرح می‌شود که فرد باید آن‌ شرایط را نیز کسب کند. در ادامه شرایط مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری را معرفی می‌کنیم.

شرایط مهاجرت تحصیلی

مهاجر برای گرفتن ویزای تحصیلی از کشور مقصد باید شرایط خاصی داشته باشد. در وهله اول متقاضی مهاجرت باید از یک موسسه آموزش عالی در کشور پذیرش دریافت نماید. همچنین متقاضی مهاجرت می‌بایست علاوه بر تأمین هزینه زندگی خود منبع مالی کافی برای تأمین هزینه‌های تحصیل خود را حداقل تا یک سال داشته باشد. متقاضی مهاجرت به هیچ عنوان نباید دارای شرایطی باشد که برای سیاست عمومی، امنیت عمومی یا بهداشت عمومی در کشور مقصد تهدید محسوب گردد. در نهایت متقاضی مهاجرت با توجه به کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارد ممکن است نیاز به ارائه مدرک زبان داشته باشد.

مهاجر تحصیلی اجازه دارد در کشور مقصد خود به صورت نیمه وقت کار کند. البته هر کشور بر اساس قوانین خود می‌تواند محدودیت درباره حداکثر ساعات کاری دانشجویان بین‌الملل مشخص نماید. ولی به طور کلی دانشجویان بین‌الملل حداقل ده ساعت در هفته اجازه کار کردن دارند.

شرایط مهاجرت کاری

از پرطرفدارترین انواع مهاجرت کردن، مهاجرت کاری است. مهاجرت کاری نیز مانند سایر انواع مهاجرت شرایط خاص خود را دارد. ویزای کاری معمولاً به افرادی تعلق می‌گیرد که در کار خود بسیار ماهر باشند. رایج‌ترین شغل‌های مورد نیاز در مهاجرت‌های کاری معمولاً پزشکی و پرستاری است. اما برخی کشور‌ها به مهندسین IT و امور مالی نیز احتیاج دارند. مهاجرینی که ویزای کاری دارند ظرف چند سال می‌توانند اقامت دائمی دریافت کنند.

مهاجر کاری با دارا بودن یک سال قرارداد کاری یا پیشنهاد رسمی کار و همچنین شرایطی که در زیر آمده است، به عنوان یک فرد واجد شرایط برای کار شناخته می‌شود. این شرایط عبارت‌اند از:

  • دارا بودن مدرک فنی و یا مدرک تحصیلی دانشگاهی مرتبط با قرارداد کاری.
  • پنج سال تجربه و سابقه مفید در حرفه‌ی مربوطه.
  • داشتن یک کارفرما؛ یعنی مهاجر به عنوان کارمند برای شخص دیگری کار کند. (کار خوداشتغالی یا کارآفرینی نوع دیگری از مهاجرت است)
  • حقوق ناخالص مهاجر باید حداقل یک و نیم برابر متوسط حقوق تعیین شده ملی باشد.
  • مدارک لازم برای سفر خود و خانواده همراه را تهیه نماید به عنوان مثال داشتن بیمه درمانی.

ویزای دوره زبان چیست ؟

ممکن است متقاضی مهاجرت سطح زبان مناسبی نداشته باشد. در این صورت فرد می‌تواند با دریافت ویزای دوره زبان در بعضی از کشور‌ها دوره آموزش زبان بگذراند. این روش یکی از آسان‌ترین روش‌های ورود متقاضی به کشور مقصد است. با این روش مهاجر بعد از اتمام دوره زبان می‌تواند بدون بازگشت به کشور خود، ویزای خود را به ویزای تحصیلی، کاری یا هر ویزای دیگری تبدیل کند.

جهت درخواست اقامت چه مدارکی لازم است ؟

متقاضی مهاجرت با هر روشی برای ارائه درخواست  اقامت باید مدارک زیر را داشته باشد. جهت تسهیل شرایط می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

  • دارا بودن پاسپورت معتبر
  • در صورتی که سن متقاضی کم‌تر از 18 سال باشد به اجازه و توافق والدین نیازمند ‌است
  • داشتن بیمه درمانی
  • پرداخت هزینه درخواست مجوز اقامت و ارائه سندی برای اثبات آن

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

شرایط عمومی مهاجرت کردن چیست ؟

هر شخصی که قصد مهاجرت به کشور دیگر را دارد بدون در نظر گرفتن روش مهاجرتش باید این شرایط‌کلی را دارا باشد. که شامل اثبات تمکن مالی، بیمه درمانی، ارائه مدرک زبان در صورت نیاز و تکمیل فرم درخواست ویزا می‌باشد.

جهت ارائه درخواست اقامت چه مدارکی لازم است ؟

پاسپورت معتبر، بیمه درمانی، اجازه و توافق والدین برای افراد زیر 18 سال، پرداخت هزینه درخواست مجوز اقامت.





:: برچسب‌ها: شرایط مهاجرت ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: