مهاجرت به کانادا با بهترین روش
نوشته شده توسط : vakiel

مهاجرت کردن به کانادا به معنی خروج از کشور با قصد سکونت با هر هدفی در کانادا است. اقدام به مهاجرت هر ساله در سراسر جهان رو به افزایش است. مردم با انگیزه‌هایی نظیر اقتصادی، سیاسی، تحصیلی قصد مهاجرت از کشور‌ خود را می‌نمایند. بنابراین با در نظرگیری انگیزه و هدف مهاجرت انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت به آن و مطالعه شرایط آن کشور بسیار اهمیت دارد. بله کانادا یکی از کشور‌های مهاجرپذیر در جهان است، اما باید قبل از اقدام از شرایط و قوانین آن آگاهی پیدا کنید. برای تسریع این فرایند می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 

مهاجرت به کانادا

یکی از کشور‌های مهاجرپذیر جهان کشور کانادا است. کانادا با توجه به شرایط اقتصادی‌اش و همچنین شرایط و قوانین پذیرش مهاجران از جمله کشور‌های پرطرفدار در میان افرادی است که قصد مهاجرت دارند. مهاجرت به‌کانادا انتخاب بسیاری از ایرانیان نیز می‌باشد. البته هر شخصی که متقاضی مهاجرت به‌کانادا است باید به خوبی شرایط مهاجرت به‌کانادا را مطالعه نماید. چرا که ممکن است ویژگی مطلوب کشور مقصد مهاجرت برای هر فرد متفاوت باشد.

شرایط مهاجرت به کانادا چیست ؟

شرایط مهاجرت با توجه به روش و ویزای انتخابی مهاجر متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال شرایط مهاجرت تحصیلی به‌کانادا با شرایط مهاجرت کاری به‌کانادا متفاوت است. اما با همه این تفاسیر رعایت برخی از شرایط برای تمامی روش‌های مهاجرتی الزامی است. این شرایط عبارت‌اند از:

  • ارائه مدرک تحصیلی
  • داشتن مدرک زبان معتبر و برخورداری از مهارت کافی در زبان کشور مقصد
  • گواهی پزشکی و گواهی عدم سوءپیشینه جهت اثبات سلامت کامل جسمی و روحی
  • اطلاعات شخصی و مدارک هویتی
  • دارا بودن برنامه مهاجرتی و ارائه آن

روش‌های مهاجرت به کانادا و شرایط خاص آن‌ها

همان‌طور که اشاره کردیم کانادا یکی از محبوب‌ترین کشور‌ها برای مهاجرت در سراسر جهان است.  کشورکانادا روش‌ها مهاجرتی بسیاری برای متقاضیان مهاجرت به این کشور معرفی کرده است. بنابراین متقاضیان با دریافت انواع مختلف ویزا می‌توانند به این کشور سفر کنند. انواع روش‌ها مهاجرت به‌کانادا شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت استارت آپی، مهاجرت کارآفرینی، مهاجرت با ازدواج با شهروندکانادایی و مهاجرت با تولد فرزند درکانادا و اسپانسر شیپ والدین می‌شود. هر فرد با توجه به شرایط تحصیلی، خانوادگی، شغلی و اقتصادی خود می‌تواند یکی از این روش‌های مهاجرت به‌کانادا را انتخاب نماید. در ادامه به توضیح شرایط اختصاصی برخی از روش‌های پرطرفدار مهاجرت به‌کانادا می‌پردازیم.

مهاجرت به‌کانادا با روش مهاجرت کاری

مهاجرت کاری به‌کانادا یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به این کشور است. البته دریافت ویزای کاری یکی از دشوارترین روش‌ها نیز محسوب می‌شود. در این روش ویژگی‌های متقاضی از جنبه‌ی سابقه کار، وضعیت تاهل، مدرک زبان و سن و.. مورد بررسی قرار داده می‌شود. برای دریافت این ویزا مدارکی نظیر گذرنامه، مدارک شغلی و تحصیلی، گواهی سلامت و گواهی عدم سوءپیشینه، در نهایت پر کردن فرم‌های مربوطه باید ارائه شود. لازم به ذکر است که داشتن دعوت‌نامه شغلی از جانب کارفرما درکانادا یک امتیاز مثبت برای دریافت ویزای کاری محسوب می‌شود.

مهاجرت به‌کانادا با روش تحصیلی

از دیگر روش‌های پرطرفدار مهاجرت به‌کانادا مخصوصاً در بین جوانان مهاجرت تحصیلی است. شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا عبارت‌اند از:

  • دارا بودن مدرک زبان و مهارت کافی در زبان فرانسه یا انگلیسی (کشور کانادا دوزبانه است)
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی معتبر متقاضی مهاجرت
  • داشتن دعوت‌نامه یا نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌های کانادا ضروری است
  • تمکن مالی متقاضی مهاجرت برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل خود حداقل به اندازه سال اول تحصیل
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم سوءپیشینه
  • پر کردن فرم‌های مربوط به پذیرش اقامت و دریافت ویزا

مهاجرت به کانادا با روش سرمایه‌گذاری

دریافت ویزای سرمایه‌گذاری معمولاً مدت زمان طولانی‌تری را نسبت به سایر روش‌ها نیازمند است. همان‌طور که از نام این روش مشخص است پرهزینه‌ترین روش برای مهاجرت به‌کانادا محسوب می‌گردد. مهاجر پس از انتخاب کردن نوع سرمایه‌گذاری از جهت ویژگی‌هایی مانند تمکن مالی، میزان سرمایه و رزومه، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نکته بسیار مهم این است که مهاجرت به کانادا با روش سرمایه‌گذاری در شهرهای مختلف کانادا، نیازمند رعایت شرایط مخصوص به همان شهر است. چرا که قوانین و حتی میزان سرمایه برای هر شهر در کانادا به صورت متفاوت تعیین شده است.

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند و اسپانسر شیپ والدین

مهاجرت به‌کانادا از طریق تولد فرزندان امروزه تبدیل به یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرتی شده است. والدین می‌توانند با به دنیا آوردن فرزند خود در کانادا، تابعیت و شهروندی کانادا را به دست آوردند. البته نکته مهم این است که تابعیت والدین بلافاصله بعد از تولد فرزند رخ نمی‌دهد. بلکه لازم است فرزند به سن ۱۸ سالگی برسد و از طریق اسپانسر شیپ والدین اقدام به دریافت اقامت پدر و مادر خود کند. بنابراین این روش برای آینده کودک مفید است، اما برای والدین چندان روش مطمئنی محسوب نمی‌شود.

فرزندان مقیم در کانادا برای دریافت اقامت والدین از طریق اسپانسر شیپ باید دارای شرایط زیر را باشند:

  • فرزند باید اقامت دائمی داشته باشد.
  • باید به عنوان یک فرد بومی طبق قانون بومیان کانادا ثبت گردد.
  • علاوه بر آن داشتن شهروندی کانادا لازم است.
  • همچنین فرزند باید از دارای تمکن مالی جهت حمایت از والدین خود باشد

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

  • مدارک و اسناد هویتی مثل شناسنامه، گذرنامه معتبر با عکس پاسپورتی
  • انجام فرآیند انگشت‌نگاری و مدارک آن
  • اسناد بانکی لازم برای اثبات تمکن مالی
  • کلیه مدارک تحصیلی نظیر آخرین مدرک تحصیلی، ریزنمرات، گواهی اشتغال به تحصیل و…
  • تمامی مدارک مربوطه شغلی مانند بیمه کار، سوابق شغلی و…

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

شرایط کلی مهاجرت به کانادا چیست ؟

ارائه دادن مدرک تحصیلی، داشتن مدرک زبان مهتبر و برخورداری از مهارت کافی در زبان کشور مقصد، گواهی پزشکی و گواهی عدم سوءپیشینه جهت اثبات سلامت کامل جسمی و روح، اطلاعات شخصی و مدارک هویت، دارا بودن برنامه مهاجرتی و ارائه آن.

روش‌های مهاجرتی به کانادا چیست؟

انواع روش‌های مهاجرت به‌کانادا شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجتر از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت استارت آپی، مهاجرت کارآفرینی، مهاجرت با ازدواج با شهورند کانادایی ومهاجرت با تولد فرزند در کانادا و اسپانسر شیپ والدین می‌شود.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به کانادا با بهترین روش ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: