نوشته شده توسط : vakiel

 

پس از انقلاب سال 57 در ‌‌ایران تغییراتی بنیادین در سیستم سیاسی و دولتی رخ داد. در پی‌‌‌ این تحولات تعدادی از نهاد‌ها حفظ شدند و تعدادی هم به سیستم اضافه شدند. یکی از نهاد‌های نو ظهور بعد از انقلاب مجلس خبرگان رهبری است.‌‌‌ این مجلس از نتایج نظام سیاسی بر مبنای ولایت فقیه است و جزو ارکان کلیدی در نظام جمهوری اسلامی می‌باشد. در‌‌‌ این مطلب به بررسی مجلس خبر‌گان رهبری و وظائف آن می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

منبع:

مجلس خبرگان رهبری

 شرح وظایف –

تعداد اعضا –

شرایط کاندیداتوری

 

 

 

 

 

 

 

مجلس خبرگان رهبری

مجلسی است متشکل از فقهای برجسته واجد شرایط که وظیفه نظارت بر امور رهبری و انتخاب رهبر را بر عهده دارند.‌‌‌ این مجلس از 88 عضو تشکیل شده است و دوره آن‌ها هشت ساله می‌باشد.

فقهای مجلس خبر‌گان از سوی مردم در طی یک همه پرسی هر 8 سال یکبار از میان کاندیداهای واجد شرایط انتخاب می‌شوند.

شرایط کاندیداتوری مجلس خبرگان

در ماده 3 مصوب شورای نگهبان برای کاندیداتوری انتخاب مجلس خبر‌گان شرایطی ذکر شده است که‌‌‌ این شرایط باید رعایت گردد. در صورتی که افراد‌‌‌ این پنج شرط را داشته باشند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند:

1/ شهرت داشتن به دین داری و مورد اعتماد بودن و صلاحیت اخلاقی.

2/ درجه‌‌ای از اجتهاد که قدرت درک عمیق مسائل فقهی را داشته باشد تا در صورت لزوم ولی فقیه واجد شرایط را انتخاب کند.

3/ بینش سیاسی و اجتماعی و آگاهی در خصوص مسائل روز.

4/ اعتقاد به نظام.

5/ نداشتن سوء سابقه سیاسی و اجتماعی.

تعداد اعضای فقهای خبرگان رهبری

بر مبنای ماده یک قانون انتخابات و آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری از 88 نماینده تشکیل می‌گردد‌‌‌ این نمایندگان به ترتیب به شرح زیر می‌باشد:

استان تهران 16 نماینده.

استان خراسان رضوی و خوزستان هر کدام 6 نماینده.

استان اصفهان‌، آذربایجان شرقی و فارس هر کدام 5 نماینده.

استان گیلان و مازندران هر کدام 4 نماینده.

استان‌های آذربایجان غربی و کرمان هر کدام ۳ نماینده.

استان‌های اردبیل، البرز، سیستان و بلوچستان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، مرکزی و همدان هر کدام ۲ نماینده.

استان‌های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قم، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد هرکدام ۱ نماینده.

وظائف مجلس خبرگان رهبری

بر اساس آنچه که در متن قانون اساسی مطرح شده است مجلس خبرگان بر اعمال و عملکرد ولی فقیه باید نظارت نمایند. علاوه بر‌‌‌ این سه وظیفه اصلی که دو مورد آن مربوط به رهبری و یک مورد مربوط به خود مجلس خبرگان است به شرح زیر است:

1/ انتخاب رهبر جدید.

2/ انتخاب قائم مقام رهبری.

3/ قانون گذاری برای خود مجلس خبرگان.

علاوه بر تمام‌‌‌ این وظائف مجلس خبرگان دارای کمیسیون‌های مختلف است که هر کدام وظائف مخصوص به خود را دارند به طور مثال کمیسیون تحقق موضوع اصل 111 قانون اساسی‌، کمیسیون سیاسی و اجتماعی و…

انتخاب رهبر جدید

در اصل 107 قانون اساسی‌‌‌ این اختیار به مجلس خبرگان داده شده است که ولی فقیه را انتخاب نمایند. بر این اساس همه فقها با مشورت یکدیگر اعلم‌ترین فقیه را در صورت داشتن شرایط لازم برای رهبری انتخاب می‌کنند. رهبر را می‌توانند از میان خود فقهای مجلس خبرگان انتخاب نمایند. همانطور که بعد از فوت رهبر انقلاب‌، آیت الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر انتخاب کردند.

انتخاب قائم مقام رهبری

گاهی پیش می‌آید که به دلیل بیماری یا کهولت سن و یا هر دلیل دیگری رهبری از انجام وظائف خود ناتوان است‌. همچنین در مواردی که رهبر صلاحیت لازم برای انجام وظائف خود را از دست داده است در‌‌‌ این صورت باید رهبر جدید تعیین گردد‌. مجلس خبر‌گان یک شخص را به عنوان قائم مقام رهبری انتخاب می‎کند تا در صورت وجود شرایط اضطراری عهده دار وظائف رهبری شود.

به طور مثال در سال 1362‌‌ آیت الله منتظری به عنوان قائم مقام رهبری انتخاب گردید که در سال 68 دو ماه قبل از درگذشت رهبر انقلاب استعفا داد و مجلس خبر‌گان با‌‌‌ این استعفا موافقت نمود.

قانون گذاری برای مجلس خبرگان

در نخستین دوره که مجلس خبرگان کار خود را شروع کرد به دلیل جدید بودن‌‌‌ این نظام قانون خاصی برای آن تنظیم نشده بود‌. به همین جهت بر اساس ماده 108 قانون اساسی اعضای مجلس خبرگان که در اولین دوره ریاست آن‌ها با آیت الله مشکینی بوده است باید به تالیف و تصویب قانون مربوط به مجلس خبرگان می‌پرداختند.‌‌‌ این قانون با اکثریت آرا به تصویب رسید و سپس به تایید رهبر انقلاب رسید. از‌‌‌ این پس تجدید و هر گونه اصلاح در‌‌‌ این قانون توسط خود اعضای مجلس خبرگان انجام می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مجلس خبر‌گان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مجلس خبر‌‌گان پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

مجلس خبرگان رهبری

 شرح وظایف –

تعداد اعضا –

شرایط کاندیداتوری

 



:: برچسب‌ها: مجلس خبرگان رهبری | شرح وظایف – تعداد اعضا – شرایط کاندیداتوری ,
:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

طبق قانون مرد موظف است در قبال وظایف انجام شده در زندگی مشترک توسط زن به او مهریه پرداخت نماید. مهریه حق قانونی زن است و مردان ‌‌‌‌‌‌‌نمی‌توانند بدون دلیل قانونی و موجه از پرداخت آن امتناع نمایند. اما پرداخت مهریه نیز شرایط و قوانین خاص خود را دارد. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در خصوص اقساط و قسط بندی مهریه برایتان بیان نماییم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

منبع:

اقساط مهریه

نحوه قسط بندی مهریه و پیش قسط مهریه

 شرایط پرداخت

 

 

 

مهریه چیست و چه زمانی پرداخت ‌‌‌‌‌‌‌می‌شود ؟

همانطور که گفته شد مهریه یکی از حقوق قانونی زن است که در حین عقد به او تعلق گرفته و شوهرش موظف است آن را به او پرداخت کند. پرداخت مهریه هیچ زمان خاص و مشخصی ندارد و به محض اینکه زن عقد کند اجازه مطالبه مهریه را خواهد داشت. برخی از افراد تصور ‌‌‌‌‌‌‌می‌کنند که زن ‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست برای دریافت مهریه اقدام به طلاق نماید که در این صورت باید بگوییم خیر زن ‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند مهریه خود را بدون اقدام به طلاق نیز دریافت نماید.

برای کسب اطلاعات کامل در خصوص مهریه کلیک نمایید.

شرایط قسط بندی مهریه | پرداخت اقساط

هرگاه که زن برای مطالبه مهریه خود اقدام نماید از طرف دادگاه یک ابلاغیه مبنی بر الزام به حضور یافتن در دادگاه برای شوهر ارسال ‌‌‌‌‌‌‌می‌شود. طبق این ابلاغیه مرد ‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست اعلام کند که ‌‌‌‌‌‌‌می‌خواهد مهریه را به صورت یکجا پرداخت کند یا خیر و در صورت درخواست مرد، دادگاه آن را قسط بندی ‌‌‌‌‌‌‌می‌نماید.

اگر مرد بعد از سی روز از ارسال ابلاغیه برای تعیین نوع پرداخت مهریه در دادگاه حضور نیابد ممکن است دادگاه حکم جلب وی را صادر نماید و یا او را جریمه کند. اما اگر در دادگاه حضور یابد قاضی با توجه به شرایط مالی او نوع پرداخت مهریه را معین خواهد کرد. مهریه در دو صورت زیر قسط بندی خواهد شد:

توانایی پرداخت بخشی از مهریه

چنانچه مرد بتواند بخشی از مهریه را به زن پرداخت کند دادگاه مابقی آن را قسط بندی خواهد کرد و از مرد ‌‌‌‌‌‌‌می‌خواهد که در تاریخ معین شده قسط مهریه را به زن پرداخت نماید. در این مورد مرد ابتدا بخشی از مهریه را به عنوان پیش قسط به زن پرداخت نموده و سپس مابقی مهریه را به صورت ماه به ماه پرداخت خواهد کرد.

ناتوان بودن از پرداخت مهریه

چنانچه مرد از پرداخت مهریه ناتوان باشد دادگاه بازهم مهریه را قسط بندی خواهد کرد تا مرد بتواند آن را پرداخت کند. در این مورد مرد ‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست تلاش بیشتری کند تا زودتر مهریه را پرداخت کند چون هیچ پیش قسطی پرداخت نکرده است.

پرداخت اقساط تعیین شده مهریه چقدر طول ‌‌‌‌‌‌‌می‌کشد ؟

مدت زمان پرداخت قسط‌‌‌‌‌‌‌‌های مهریه با توجه به شرایط مالی مرد و همچنین مبلغ مهریه در نظر گرفته ‌‌‌‌‌‌‌می‌شود. برای مثال ممکن است مرد بتواند مهریه را در چند ماه بپردازد و در برخی موارد نیز پرداخت مهریه چند سال به طول ‌‌‌‌‌‌‌می‌انجامد.

اگر مرد توانایی پرداخت مهریه به طور کامل را داشته باشد باز هم مهریه به صورت اقساط پرداخت ‌‌‌‌‌‌‌می‌شود ؟

اگر مرد توانایی پرداخت مهریه به طور کلی را داشته باشد دادگاه مهریه را قسط بندی نخواهد کرد و مرد موظف است که تمام آن ‌را در کوتاه‌ترین زمان به زن پرداخت کند.

سوالات متدوال

آیا ‌‌‌‌‌‌‌می‌توان مهریه را قسط بندی کرد ؟

بله مهریه با توجه به شرایط مرد قسط بندی خواهد شد.

مدت زمان پرداخت اقساط مهریه چقدر است ؟

مدت زمان پرداخت قسط با توجه به میزان مهریه و شرایط مالی مرد تعیین خواهد شد و برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اقساط مهریه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اقساط مهریه پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع:

اقساط مهریه

نحوه قسط بندی مهریه و پیش قسط مهریه

 شرایط پرداخت

 



:: برچسب‌ها: اقساط مهریه ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

زوج و زوجه در حین عقد مبلغی را به صورت توافقی معین می‌کنند که به این مبلغ مهریه گفته می‌شود. مهریه حقی است که پس از عقد نکاح باید توسط مرد به زن پرداخت شود و زن می‌تواند در هر زمان که بخواهد آن را مطالبه کند. بخشیدن مهریه از جمله مواردی است که توسط زنان صورت می‌گیرد و با وجود اینکه عمل پسندیده‌ایست اما ممکن است مسائلی را به همراه داشته باشد. در ادامه توضیحات کامل‌تری را در خصوص بخشیدن مهریه بدون اذن پدر بیان نموده‌ایم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

منبع:

بخشیدن مهریه بدون اذن پدر 

بخشش مهریه بدون اجازه پدر

 روند ثبت در دفاتر رسمی

 

 

 

مهریه چیست ؟

همانطور که در بالا گفته شد مهریه حقی است که در حین عقد به زن تعلق می‌گیرد و مرد می‌بایست آن را به طور کامل پرداخت کند. میزان مهریه برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات جامع در خصوص مهریه کلیک کنید.

بخشیدن مهریه بدون اذن پدر

در برخی موارد دیده شده است که زن با وجود شرایط مطلوب زندگی و رضایت کامل از همسر یا به علت تسهیل طلاق و گرفتن حضانت فرزندانش اقدام به بخشش مهریه خود می‌کند. بخشش مهریه این گونه است که زن با مراجعه به دفاتر مربوطه اقرار می‌نماید که مهریه خود را دریافت کرده و یا آن را کاملا بخشیده است.

اما سوال اینجاست که آیا برای بخشش مهریه که حق مسلم زن است به اذن پدر او نیاز خواهد بود؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که از نظر قانون برای بخشش مهریه هیچ نیازی به اذن پدر وجود ندارد و زن می‌تواند هر موقع که بخواهد مهریه خود را ببخشد. اما دفاتر ثبت اسناد برای بخشش مهریه اذن پدر را الزامی می‌دانند.

چرا دفاتر ثبت اسناد اذن پدر را برای بخشش مهریه الزامی می‌دانند ؟

همانطور که می‌دانید برای بخشش مهریه در دفاتر ثبت اسناد اذن پدر کاملا الزامی می‌باشد و دفترداران بدون اذن پدر سند بخشش مهریه را تنظیم نخواهند کرد و برای این کار خود دلایلی را بیان می‌کنند. یکی از این دلایل مشکلاتی است که پس از بخشش مهریه به وجود می‌آید.

برای مثال اگر زن مهریه خود را ببخشد و مرد بخواهد او را طلاق دهد زن پشیمان شده و اقرار خود را مبنی بر بخشش مهریه را انکار می‌کند و این اصلی‌ترین دلیلی است که دفترداران بدون اذن پدر چنین سندی را تنظیم نخواهند کرد.

با رسیدن به سن قانونی، بخشیدن مهریه در دفاتر ثبت اسناد بدون اذن پدر امکان پذیر است ؟

اگر زن کمتر از هجده سال سن داشته باشد نمی‌تواند برای بخشش مهریه خود اقدام کند اما در صورتی که سن او بیشتر باشد نیز اذن پدر برای بخشش مهریه او الزامی خواهد بود.

سولات متداول

آیا بخشش مهریه از نظر قانونی نیاز به اذن پدر دارد ؟

خیر. بدون اذن پدر نیز می‌توان اقدام به بخشش مهریه کرد اما دفاتر ثبت اذن پدر را الزامی می‌دانند.

پس از بخشش مهریه می‌توان آن را دوباره مطالبه کرد ؟

خیر.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع:

بخشیدن مهریه بدون اذن پدر 

بخشش مهریه بدون اجازه پدر

 روند ثبت در دفاتر رسمی

 

زوج و زوجه در حین عقد مبلغی را به صورت توافقی معین می‌کنند که به این مبلغ مهریه گفته می‌شود. مهریه حقی است که پس از عقد نکاح باید توسط مرد به زن پرداخت شود و زن می‌تواند در هر زمان که بخواهد آن را مطالبه کند. بخشیدن مهریه از جمله مواردی است که توسط زنان صورت می‌گیرد و با وجود اینکه عمل پسندیده‌ایست اما ممکن است مسائلی را به همراه داشته باشد. در ادامه توضیحات کامل‌تری را در خصوص بخشیدن مهریه بدون اذن پدر بیان نموده‌ایم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

منبع:

بخشیدن مهریه بدون اذن پدر 

بخشش مهریه بدون اجازه پدر

 روند ثبت در دفاتر رسمی

 

 

 

مهریه چیست ؟

همانطور که در بالا گفته شد مهریه حقی است که در حین عقد به زن تعلق می‌گیرد و مرد می‌بایست آن را به طور کامل پرداخت کند. میزان مهریه برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات جامع در خصوص مهریه کلیک کنید.

بخشیدن مهریه بدون اذن پدر

در برخی موارد دیده شده است که زن با وجود شرایط مطلوب زندگی و رضایت کامل از همسر یا به علت تسهیل طلاق و گرفتن حضانت فرزندانش اقدام به بخشش مهریه خود می‌کند. بخشش مهریه این گونه است که زن با مراجعه به دفاتر مربوطه اقرار می‌نماید که مهریه خود را دریافت کرده و یا آن را کاملا بخشیده است.

اما سوال اینجاست که آیا برای بخشش مهریه که حق مسلم زن است به اذن پدر او نیاز خواهد بود؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که از نظر قانون برای بخشش مهریه هیچ نیازی به اذن پدر وجود ندارد و زن می‌تواند هر موقع که بخواهد مهریه خود را ببخشد. اما دفاتر ثبت اسناد برای بخشش مهریه اذن پدر را الزامی می‌دانند.

چرا دفاتر ثبت اسناد اذن پدر را برای بخشش مهریه الزامی می‌دانند ؟

همانطور که می‌دانید برای بخشش مهریه در دفاتر ثبت اسناد اذن پدر کاملا الزامی می‌باشد و دفترداران بدون اذن پدر سند بخشش مهریه را تنظیم نخواهند کرد و برای این کار خود دلایلی را بیان می‌کنند. یکی از این دلایل مشکلاتی است که پس از بخشش مهریه به وجود می‌آید.

برای مثال اگر زن مهریه خود را ببخشد و مرد بخواهد او را طلاق دهد زن پشیمان شده و اقرار خود را مبنی بر بخشش مهریه را انکار می‌کند و این اصلی‌ترین دلیلی است که دفترداران بدون اذن پدر چنین سندی را تنظیم نخواهند کرد.

با رسیدن به سن قانونی، بخشیدن مهریه در دفاتر ثبت اسناد بدون اذن پدر امکان پذیر است ؟

اگر زن کمتر از هجده سال سن داشته باشد نمی‌تواند برای بخشش مهریه خود اقدام کند اما در صورتی که سن او بیشتر باشد نیز اذن پدر برای بخشش مهریه او الزامی خواهد بود.

سولات متداول

آیا بخشش مهریه از نظر قانونی نیاز به اذن پدر دارد ؟

خیر. بدون اذن پدر نیز می‌توان اقدام به بخشش مهریه کرد اما دفاتر ثبت اذن پدر را الزامی می‌دانند.

پس از بخشش مهریه می‌توان آن را دوباره مطالبه کرد ؟

خیر.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع:

بخشیدن مهریه بدون اذن پدر 

بخشش مهریه بدون اجازه پدر

 روند ثبت در دفاتر رسمی

 

 


:: برچسب‌ها: بخشیدن مهریه بدون اذن پدر ,
:: بازدید از این مطلب : 573
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

طبق قانون مرد موظف است که هر زمان که زن مهریه‌اش را درخواست نماید آن را به طور کامل به او پرداخت کند. مهریه حق مسلم زن است و مقدار آن هر چقدر که باشد مرد موظف به پرداخت آن است. به همین دلیل قانونگذاران قوانینی را وضع نموده‌اند تا مرد امکان فرار از پرداخت مهریه را نداشته باشد. در ادامه قصد داریم در مورد موضوع زندان برای مهریه توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

منبع:

زندان مهریه 

قانون جدید زندان برای مهریه

 دریافت حکم جلب مرد

 

 

 

مهریه چیست و چه زمان باید پرداخت شود ؟

یکی از وظایفی که حین عقد نکاح به عهده مرد قرار ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌گیرد پرداخت مهریه به زن ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌باشد. مهریه مالی است که در حین عقد به زن تعلق گرفته و قانون مرد را ملزم ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌داند که آن را پرداخت نماید. میزان مهریه نیز ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست توافقی معین شود و هیچ زمان خاصی برای پرداخت مهریه در نظر گرفته نشده است. زن نیاز به زمان خاصی برای مطالبه مهریه‌اش نخواهد داشت و به محض‌ اینکه عقد نکاح خوانده شود زن ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند مهریه‌اش را طلب نماید.

قانون ‌زندان برای مهریه

زن ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست برای مطالبه مهریه به دادگاه یا دفتر ثبت ازدواج خود مراجعه نماید. سپس ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست طی دادخواستی از دادگاه بخواهد که مهریه او را وصول نماید. دادگاه نیز مرد را از اقدام زن برای مطالبه مهریه آگاه نموده و به او یک ماه مهلت ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌دهد که مهریه را پرداخت نماید و یا اعلام کند که توانایی پرداخت آن را ندارد تا دادگاه مهریه را قسط بندی نماید.

اما اگر مرد طی‌ این یک ماه هیچ اقدا‌‌‌‌‌‌‌‌می نکند دادگاه حکم جلب او را صادر خواهد کرد. اگر پس از بازداشت مرد و مصادره اموال او مهریه وصول گردد مرد آزاد ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود اما اگر وصول نشود دادگاه آن را قسط بندی نموده و مرد موظف به پرداخت قسط آن خواهد بود.

اگر مرد طی این یک ماه درخواست صدور حکم اعسار از پرداخت مهریه بدهد تا مشخص شدن اعسار یا عدم آن امکان جلب مرد وجود نخواهد داشت.

حکم زندان برای پرداخت نکردن اقساط مهریه

چنانچه مرد اعلام کند که از پرداخت مهریه ناتوان است و بخواهد که دادگاه مهریه را قسط بندی کند دادگاه با توجه به شرایط او مهریه را برایش قسط بندی می‌کند تا بتواند آن را پرداخت کند. پس از قسط بندی مهریه مرد موظف است که اقساط مهریه را در مدت زمان معین شده توسط دادگاه پرداخت نماید. اگر مرد چندین ماه از پرداخت اقساط مهریه یا پیش پرداخت مهریه خودداری کند می‌توان حکم جلبش را دریافت کرد.

در چه مورد مرد برای عدم پرداخت اقساط مهریه به زندان ‌نمی‌رود ؟

طبق قانون جدید چنانچه در حین عقد زن و شوهر مهریه را بیش از ۱۱۰ سکه تعیین کرده باشند و پس از مطالبه، مرد تمام اقساط ۱۱۰ سکه را پرداخت کرده باشد زن ‌نمی‌تواند او را برای باقی مانده اقساط به زندان بیندازد زیرا طبق‌ این قانون مهریه بیش از ۱۱۰سکه ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست با توجه به توافق طرفین پرداخت شود و مقدار مازاد بر آن با ضمانت اجرای حبس مواجه نخواهد شد.

سوالات متدوال

آیا ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توان مرد را برای عدم پرداخت مهریه جلب کرد ؟

بله.

اگر مهریه بیش از ۱۱۰سکه باشد مرد موظف به پرداخت بیش از ۱۱۰سکه است ؟

مهریه هر چقدر باشد مرد ملزم به پرداخت آن است ولی تا صد و ده سکه ضمانت اجرای زندان دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص زندان برای مهریه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون زندان برای مهریه پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع:

زندان مهریه 

قانون جدید زندان برای مهریه

 دریافت حکم جلب مرد

 

 


:: برچسب‌ها: زندان مهریه ,
:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

 

ازدواج یک امر مقدس می‌باشد که ادیان بسیار به آن توصیه نموده‌اند. ازدواج می‌تواند برای زوجین مزایای زیادی را به همراه داشته باشد اما برای انعقاد صحیح عقد نکاح می‌بایست برخی قوانین رعایت شوند. در ادامه به توضیحات کاملی در مورد لزوم قانونی اجازه پدر برای ازدواج دختر پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

منبع:

اجازه پدر برای ازدواج دختر

 موارد الزامی اذن پدر در نکاح

 موارد عدم نیاز به اذن پدر

 

اجازه پدر برای ازدواج دختر

دختر باکره می‌بایست برای ازدواج با فرد مورد نظر خود اذن پدر را دریافت کند. مطابق ماده ۱۰۴۳ قانون مدنی چنانچه دختری که دوشیزه است بخواهد به عقد مردی دربیاید می‌بایست اذن پدر را دریافت کند و در غیر این صورت حق ازدواج به او داده نمی‌شود.

حتی اگر دختر باکره به سن قانونی نیز رسیده باشد باز هم اذن پدر را برای ازدواج نیاز دارد. در صورتی که دختر ازدواج کند و به دلایلی طلاق بگیرد اگر باکره باشد برای ازدواج بعدی نیز به اذن پدر نیاز خواهد داشت.

در چه مواردی دختر بدون اجازه پدر برای نکاح می‌تواند ازدواج کند ؟

در برخی موارد نیز قانونگذار اذن پدر را برای ازدواج دختر الزامی نمی‌داند و دختر می‌تواند بدون دارا بودن اذن پدر نیز ازدواج کند. مواردی که دختر قادر به ازدواج بدون اذن پدر است به شرح زیر می‌باشد:

باکره نبودن

چنانچه دختر به دلایل مختلف باکره نباشد قانون به او اجازه می‌دهد که بدون اذن پدر نیز اقدام به ازدواج نماید.

ازدواج پیشین

طبق قانون اگر دختر ازدواج کند و جدا شود و یا اینکه شوهر او فوت شود قانون برای ازدواج بعدی او را ملزم به دریافت اذن پدر نمی‌داند و دختر این حق را دارد که برای ازدواج دوم خود بدون اذن پدر اقدام نماید.

دلیل غیرموجه پدر

مطابق ماده ۱۰۴۳ قانون مدنی چنانچه پدر بدون اینکه دلیل منطقی و موجهی داشته باشد با ازدواج دختر مخالفت نماید قانون به دختر اجازه ازدواج خواهد داد. در این صورت دختر می‌تواند با مراجعه به دادگاه مرد مورد نظر خود را معرفی نموده و اجازه دادگاه را برای ازدواج دریافت کند. پس از دریافت اجازه دادگاه دختر می‌تواند با مراجعه به دفاتر ثبت اسناد برای عقد نکاح اقدام نماید.

فوت پدر یا جد پدری

چنانچه پدر و جد پدری دختر فوت کرده باشند دختر دیگر به اذن دیگر اعضای خانواده احتیاجی ندارد و می‌تواند با دریافت اجازه از دادگاه برای ازدواج خود اقدام نماید.

غایب بودن پدر

مطابق ماده ۱۰۴۴ قانون مدنی چنانچه پدر دختر غایب باشد و دختر نتواند به او دسترسی پیدا کند دادگاه به او حق ازدواج می‌دهد.

جنون و دیوانه بودن

چنانچه پدر جنون و دیوانگی داشته باشد و در سلامت کامل عقلی به سر نبرد به اجازه او برای ازدواج دختر نیازی نخواهد بود و دختر می‌تواند بدون اذن پدر ازدواج کند.

تاثیر سن دختر در اجازه پدر برای ازدواج

در صورتی که دختر بالای سی سال سن داشته باشد؛ همچنان اذن پدر برای دختران باکره الزامی است. اما قانونگذار با توجه به شرایط سنی و بلوغ دختر در ارتباط با ازدواج سختگیری‌های کمتری خواهد داشت. شما می‌توانید در چنین مواردی با دریافت راهنمایی و مشاوره حقوقی بدون هیچ دردسری برای ازدواج خود از دادگاه درخواست صدور اجازه ازدواج کنید. 

اذن جد پدری

اگر دختر نتواند اذن پدر را برای ازدواج دریافت کند ولی جد پدری به او اجازه ازدواج دهد دختر می‌تواند اقدام به ازدواج نماید.

چرا اجازه پدر برای ازدواج دختر در قانون تا این حد مهم شمرده شده است ؟

عقاید اسلامی دلیل این الزام را چنین بیان می‌کنند که دختران احساسی تصمیم می‌گیرند و ممکن است از روی احساس بخواهند با فردی اشتباه ازدواج کنند، پس باید از پدر اجازه ازدواج بگیرند تا دچار تصمیمات اشتباه نشوند.

اجازه پدر برای ازدواج موقت دختر

طبق قانون همانطور که اذن پدر برای ازدواج دائم الزامی است برای ازدواج موقت نیز دختر موظف است که اذن پدر را دریافت نماید‌. چنانچه دختری باکره و دوشیزه بخواهد به عقد موقت و یا همان صیغه مردی در بیاید می‌بایست اذن پدر را دریافت نموده تا بتواند برای ازدواج موقت اقدام نماید.

اما اگر دختر یکبار ازدواج نموده باشد و پس از طلاق و یا فوت همسرش بخواهد به عقد موقت مردی درآید نیازمند اذن پدر نخواهد بود و می‌تواند بدون اجازه پدر نیز ازدواج کند.

سوالات متداول

اگر پدر قابل دسترس نباشد دختر می‌تواند ازدواج کند ؟

بله در این صورت دریافت اجازه دادگاه برای ازدواج کافی خواهد بود.

برای ازدواج دایم و موقت اذن پدر الزامی است ؟

بله ولی بنابه دلایلی که در بالا شرح داده شد دختر می‌تواند بدون اذن پدر نیز اقدام به ازدواج نماید.

دختر باکره که قبلا عقد کرده باشد می‌تواند برای ازدواج بعدی بدون اذن پدر اقدام کند ؟

خیر در صورت باکره بودن برای ازدواج بعدی نیز اذن پدر الزامی است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اذن پدر در ازدواج دختر می‌توانید به سایت وکیل دات کام مراجعه نمایید و از خدمات ویژه این سایت بهره‌مند شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ا‌جازه پدر برای ا‌زدواج دختر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ا‌جازه پدر برای ا‌زدواج دختر پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع:

اجازه پدر برای ازدواج دختر

 موارد الزامی اذن پدر در نکاح

 موارد عدم نیاز به اذن پدر

 

 


:: برچسب‌ها: اجازه پدر برای ازدواج دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

همان طور که مستحضر هستید، سازمان‌‌‌‌‌ها و اداراتی که دولتی ‌‌‌‌می‌باشند برای تأمین تما‌‌‌‌می کالاها و خدماتی که نیاز دارند، ‌‌‌‌می‌بایست مناقصه برگزار نمایند. مناقصه‌‌‌‌‌‌ای که در آن به تما‌‌‌‌می شهروندان فرصت داده ‌‌‌‌می‌شود تا با شرایط یکسان در آن شرکت کنند مناقصه عمومی نامیده ‌‌‌‌می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

منبع:

مناقصه عمومی

نحوه برگزاری

شرایط شرکت در مناقصات عمومیم

 

 

مناقصه چیست ؟

برای تعریف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این واژه نیز ‌‌‌‌می‌توانیم بر حسب قانون برگزاری مناقصات و قانون محاسبات عمومی، مناقصه را به عنوان یک فرآیند رقابتی بدانیم که با استفاده از آن، دولت و سازمان‌‌‌‌‌هایی که به دولت وابسته هستند،‌ اشیا و کالاها و همچنین خدماتی را که به آن نیاز دارند با نازل‌ترین قیمت خریداری ‌‌‌‌می‌نمایند.

البته نکته‌‌‌‌‌‌ای در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این نوع از روش خریداری وجود دارد که لازم است بدانید این است که در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این نوع از رقابت، فردی به عنوان پیروز معرفی ‌‌‌‌می‌گردد که کمترین بهای کالا و یا خدمات را پیشنهاد داده باشد و باید قیمت متناسب باشد.

مناقصه نیز به دلیل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این که با کمترین قیمت انجام ‌‌‌‌می‌گیرد، با‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این نام خوانده ‌‌‌‌می‌شود.

درست در نقطه مقابل مناقصه، ترتیباتی با عنوان مزایده قرار داده شده است که بر اساس آن، دولت تما‌‌‌‌می کالاهای مازاد خود را با بالاترین قیمت ممکن به فروش ‌‌‌‌می‌رساند و بنابر همین دلایل است که آن را مزایده ‌‌‌‌می‌خوانند.

انواع مناقصه به چه صورت هستند ؟

مناقصات را از نظر مراحل بررسی و روش دعوت مناقصه گران به دو دسته تقسیم ‌‌‌‌می‌نمایند که آن‌‌‌‌‌ها را ‌‌‌‌می‌توان به شرح ذیل بیان نمود.

از نظر مراحل بررسی به دو دسته تک مرحله‌‌‌‌‌‌ای و دو مرحله‌‌‌‌‌‌ای تقسیم ‌‌‌‌می‌شوند.

همچنین از نظر روش دعوت مناقصه گران هم دو دسته مناقصه عمو‌‌‌‌می و مناقصه محدود وجود دارد.

مناقصه عمومی چه نوع مناقصه‌‌‌‌‌‌ای است ؟

لازم به ذکر است که برای برگزاری مناقصات به روش درست و اصولی، قانونی تحت عنوان قانون برگزاری مناقصات تنظیم شده است.

در ماده 4‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این قانون بیان شده است که مناقصه محدود، به مناقصه‌‌‌‌‌‌ای گفته ‌‌‌‌می‌شود که در آن سازمان مربوطه تشخیص ‌‌‌‌می‌دهد که‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این مناقصه ‌‌‌‌می‌بایست میان تنها تعدادی از مناقصه گران و یا پیمانکارانی که قبلا سازمان، صلاحیت آن‌‌‌‌‌ها را تأیید کرده است انجام شود.

اما در مناقصه عمومی، از طریق یک آگهی که به صورت عمو‌‌‌‌می می‌باشد به تما‌‌‌‌می مناقصه گران، فراخوان مناقصه داده ‌‌‌‌می‌شود.

مناقصه عمو‌‌‌‌می را در واقع ‌‌‌‌می‌توان به عنوان یک مسابقه در نظر گرفت که در آن انجام یک عمل خاص و یا خرید یک نوع کالا که مورد نیاز دولت ‌‌‌‌می‌باشد به وسیله اعلان عمو‌‌‌‌می به تما‌‌‌‌می داوطلبانی که به صورت احتمالی پیمانکار ‌‌‌‌می‌باشند، ابلاغ می‌گردد تا سرانجام یک نفر به عنوان برنده اعلام شود.

برنده مناقصه فردی ‌‌‌‌می‌باشد که کمترین قیمت را پیشنهاد داده است و سرانجام دولت با وی قرارداد مذکور را ‌‌‌‌می‌بندد و انجام امور و وظایف محوله به وی سپرده ‌‌‌‌می‌شود.

برگزاری مناقصه عمومی به چه شکلی است ؟

شایان ذکر است که جهت برگزاری مناقصات عمومی، لازم است تا اطلاع رسانی به صورت کاملا دقیق در خصوص مناقصات صورت بگیرد.

طبق قانون برگزاری مناقصات تما‌‌‌‌می مواردی را که ‌‌‌‌می‌بایست در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این فرآیند رعایت شوند بیان نموده است. برگزاری مناقصات عمو‌‌‌‌می نیازمند فراخوان مناقصه عمو‌‌‌‌می‌‌‌‌ می‌باشد که در دو تا سه نوبت و آن هم حداقل در یکی از روزنامه‌‌‌‌‌های کثیرالانتشار کشوری و یا استانی (استان مربوط به محل برگزاری مناقصه) منتشر می‌گردد.

مناقصه گزار علاوه بر موارد بالا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این اجازه را دارد تا از طریق سایر رسانه‌‌‌‌‌ها مانند رسانه‌‌‌‌‌های گروهی و ارتباط جمعی و یا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این که از طریق شبکه‌‌‌‌‌های اطلاع رسانی، فراخوان خودش را منتشر نماید.

علاوه بر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این مواردی که بیان شدند مطابق با قانون برگزاری مناقصات، دولت موظف ‌‌‌‌می‌باشد تا بانک اطلاعات و پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات را‌‌‌‌‌‌ ایجاد کند.

از طریق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این پایگاه و بانک اطلاعاتی تما‌‌‌‌می اطلاعاتی که در زمینه مناقصات و ترک آن‌‌‌‌‌ها وجود دارد، از طریق شبکه ملی اطلاع رسانی مناقصات در اختیار عموم افراد قرار خواهد گرفت.

شرایط شرکت در مناقصه عمومی چگونه است ؟

معمولا برای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این که فردی بتواند در مناقصات شرکت نماید، ‌‌‌‌می‌بایست یک سری شرایط را دارا باشد که ‌‌‌‌می‌توان آن‌‌‌‌‌ها را به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این صورت بیان کرد:

  1. دارا بودن شخصیت حقوقی مستقل برای فرد شرکت کننده در مناقصه.
  2. داشتن تخصص‌‌‌‌‌های لازم و توانایی انجام کار، همچنین وجود تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای انجام کار.
  3. وجود توانایی مالی و فنی کافی به منظور اجرای موضوعی که برایش قرارداد بسته ‌‌‌‌می‌شود.
  4. توانایی ارائه ضمانت نامه معتبر به منظور اجرای درست و به موقع کار محوله.
  5. دارا بودن شناسه ملی و شماره اقتصادی برای مجموعه‌‌‌‌‌‌ای که در مناقصه شرکت نموده است.
  6. قابلیت انطباق موضوع مناقصه با موضوعی که شرکت در آن حیطه فعالیت دارد و در اساسنامه‌اش هم ذکر شده است.
  7. ارائه دادن آگهی تأسیس شرکت و آخرین آگهی تغییراتی که در شرکت به وجود آمده است.
  8. مراجع ذی صلاح نیز باید متناسب با موضوعی که مناقصه دارد، یک گواهی صلاحیت معتبر با درج اعتبار زمانی مناسب و به اندازه، ارائه بدهند.

این نکته را نیز مد نظر قرار بدهید که با توجه به هر نوع مناقصه‌‌‌‌‌‌ای، امکان دارد که شرایط شرکت در آن مناقصه نیز کمی متفاوت باشد.

در واقع هر مناقصه‌‌‌‌‌‌ای متناسب با موضوعی که دارد، شرایطی را برای افراد در نظر ‌‌‌‌می‌گیرد و آن را به کار ‌‌‌‌می‌بندد.

سوالات متداول

1. برگزاری مناقصه عمو‌‌‌‌می بر اساس قانون به چه معنی ‌‌‌‌می‌باشد ؟

به مناقصه‌‌‌‌‌‌ای که عموم مناقصه گران اجازه دارند تا در آن شرکت کنند، به عنوان مناقصه عمو‌‌‌‌می شناخته ‌‌‌‌می‌شود و اصول برگزاری آن زیر نظر قانون برگزاری مناقصات بررسی ‌‌‌‌می‌گردد.

2. مناقصات عمو‌‌‌‌می به چه صورتی به اطلاع عموم افراد ‌‌‌‌می‌رسند ؟

بر حسب قانون، دولت مکلف شده است تا تما‌‌‌‌می اطلاعاتی که در رابطه با مناقصات وجود دارند، در یک پایگاه جامع مورد انتشار قرار بدهد و عموم افراد را از آن‌‌‌‌‌ها مطلع سازد.

3. مخاطبین مناقصه عمو‌‌‌‌می چه افرادی هستند ؟

عموم مردم که به عنوان پیمانکار مورد شناسایی قرار ‌‌‌‌می‌گیرند،‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این امکان را دارا هستند تا بتوانند در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این مناقصه شرکت کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مناقصه عمومی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مناقصه عمومی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع:

مناقصه عمومی

نحوه برگزاری

شرایط شرکت در مناقصات عمومیم



:: برچسب‌ها: مناقصه عمومی ,
:: بازدید از این مطلب : 592
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

پس از طلاق زن و شوهر موظف هستند که حضانت فرزندان خود را به عهده بگیرند. فرزندان در واقع نتیجه زندگی مشترک زوجین هستند و پس از طلاق نیز آن‌‌‌ها ملزم به مراقبت از فرزندان خود ‌‌می‌باشند و اجازه ندارند آن‌‌‌ها را رها کنند. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در مورد سن قانونی دختر و پسر برای تصمیم گیری در خصوص ‌‌‌‌حضانت برایتان بیان نماییم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

منبع:

سن قانونی حضانت 

سن قانونی برای حضانت فرزند 

 

 

 

 

حضانت فرزند دختر و پسر

پس از طلاق زن و شوهر موظف هستند که فرزندان دختر و پسر خود را تحت حضانت قرار داده و تمام نیاز آن‌‌‌ها را برطرف نمایند. طبق قانون دختر تا سن هفت سالگی تحت حضانت مادر است و سپس تا سن نه سالگی پدر عهده دار حضانت او خواهد بود. پسر نیز ‌‌می‌بایست تا هفت سالگی تحت حضانت مادر باشد و پس از آن تا سن پانزده سالگی تحت حضانت پدر قرار می‌گیرد.

سن قانونی فرزند دختر و پسر جهت تصمیم گیری برای ‌‌‌‌حضانت و انتخاب سرپرست

همان طور که در بالا گفته شد طبق قانون فرزندان تا سنین خاصی تحت حضانت پدر و مادر خود خواهند بود و ‌‌‌‌سرپرست ‌‌‌‌نمی‌تواند به صورت دائمی فرزند را تحت حضانت خود قرار دهد مگر اینکه قانون به او ‌این اجازه را داده باشد. اما سوالی که در اکثر موارد پیش ‌‌می‌آید این است که تکلیف حضانت دختر پس از سن نه سالگی و پسر پس از پانزده سالگی چگونه خواهد بود؟ که در این باره باید بگوییم وقتی دختر و پسر به سن نه و پانزده سالگی ‌‌می‌رسند از نظر قانون دیگر کودک نیستند و ‌بالغ شده‌‌‌‌اند و همچنین‌ قانون دیگر آن‌‌‌ها را نیازمند به ‌‌‌‌سرپرست ‌‌‌‌نمی‌بیند.

از این رو دختر و پسر با رسیدن به سن بلوغ ‌‌می‌توانند در مورد ‌‌‌‌سرپرست خود تصمیم گیری نمایند. برای مثال دختر ‌‌می‌تواند انتخاب کند که ‌‌‌‌سرپرست پدرش باشد و با پدر خود زندگی کند و پسر نیز ‌‌می‌تواند مادر را انتخاب کند و این تصمیم گیری هیچ گونه منع قانونی به همراه نخواهد داشت.

پس از رسیدن فرزند به سن قانونی تصمیم گیری برای حضانت و انتخاب والد سرپرست، والد دیگر اجازه ملاقات با او را ندارد ؟

بعضی از زوجین تصور ‌‌می‌کنند که اگر فرزندشان والد دیگر را به عنوان ‌‌‌‌سرپرست خود انتخاب کنند آن‌‌‌ها دیگر ‌‌‌‌نمی‌توانند فرزند را ببینند و با او ملاقات داشته باشند که در این باره باید بگوییم انتخاب ‌‌‌‌سرپرست توسط فرزند ‌‌‌‌نمی‌تواند والد دیگر را از ملاقات با او منع کند و والد دیگر نیز ‌‌می‌تواند اقدام به ملاقات فرزند خود نماید.

مسئولیت پرداخت نفقه پس از رسیدن  دختر و پسر به سن قانونی جهت تصمیم گیری برای حضانت

فرزند هر کدام از والدین را که به عنوان ‌‌‌‌سرپرست انتخاب کند پرداخت کننده نفقه باز هم پدر او خواهد بود و پدر موظف است که نفقه او را حتی اگر تحت حضانت مادرش باشد نیز بپردازد.

سوالات متدوال

معنای حضانت چیست ؟

مراقبت و رفع نیازهای فرزند.

آیا فرزندان پس از رسیدن به سن بلوغ قادر به انتخاب ‌‌‌‌سرپرست خود هستند ؟

بله.

پس از انتخاب والد ‌‌‌‌سرپرست توسط فرزند والد دیگر حق ملاقات با فرزند را دارد ؟

بله.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سن قانونی دختر و پسر برای تصمیم گیری در خصوص حضانت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سن قانونی دختر و پسر برای تصمیم گیری در خصوص حضانت پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع:

سن قانونی حضانت 

سن قانونی برای حضانت فرزند 

 



:: برچسب‌ها: سن قانونی تصمیم گیری برای حضانت ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

در طول سال زوجین زیادی با وجود فرزند از یکدیگر جدا ‌‌‌‌‌می‌شوند. اگر زن و شوهر از یکدیگر جدا شوند قانون یکی از آن‌‌‌‌ها را موظف ‌‌‌‌‌می‌کند که حضانت فرزندشان را به عهده بگیرد. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در خصوص حضانت فرزند بعد از طلاق خدمتتان ارائه نماییم‌‌‌، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

منبع:

 حضانت فرزند بعد از متارکه 

وضعیت حضانت بعد از طلاق 

 

 

 

حضانت فرزند به چه معناست ؟

حضانت فرزند به این معناست که یکی از والدین که از دیگری صالح‌‌‌‌‌تر است موظف ‌‌‌‌‌می‌شود که فرزند را در جایی که خود زندگی ‌‌‌‌‌می‌کند ساکن نماید و تمام نیاز‌‌‌‌‌‌‌‌های روانی و تربیتی او را برطرف کند. مدت حضانت فرزند نیز با توجه به سن او و اینکه او دختر است یا پسر تعیین ‌‌‌‌‌می‌شود.

حضانت فرزند بعد از طلاق

همان طور که در بالا گفته شد سرپرست فرزند بعد از طلاق با یکی از والدین او خواهد بود. در ادامه مدت زمان حضانت فرزند پسر و فرزند دختر توسط پدر و مادر را شرح داده‌‌‌‌‌‌‌ایم.

فرزند پسر

مطابق ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی پسر از زمان تولد تا دو سالگی تحت حضانت مادر خواهد بود. اما این ماده در سال ۱۳۸۲ اصلاح شد و طبق اصلاحیه حضانت پسر تا سن هفت سالگی به عهده مادر خواهد بود. ماده ۱۱۶۹ به این دلیل اصلاح شد که جدایی پسر از مادر در سن دو سالگی بسیار دشوار است و مادر در این سن دلبستگی بسیار زیادی به فرزند خود دارد.

فرزند دختر

فرزند دختر نیز از زمان تولد تا سن هفت سالگی تحت حضانت مادرش خواهد بود و مادر ‌‌‌‌‌می‌بایست در این هفت سال از او به خوبی مراقبت نماید. دختر تا سن هفت سالگی از لحاظ عاطفی و روحی بسیار به مادرش احتیاج دارد و به همین دلیل است که قانوگذار حضانت او را تا سن هفت سالگی به مادرش واگذار نموده است.

گرفتن حضانت فرزند از مادر یا پدر بعد از طلاق به دلیل عدم صلاحیت

این صحیح است که فرزند پسر و دختر ‌‌‌‌‌می‌بایست تا سن هفت سالگی تحت حضانت مادر باشند اما اگر مادر دارای برخی خصوصیات اخلاقی نباشد و از نظر قانونی برای حضانت فرزند صلاحیت نداشته باشد قانون حضانت فرزند را از او سلب ‌‌‌‌‌می‌نماید. مواردی که ‌‌‌‌‌می‌توانند حضانت فرزند را از والد او یا همان مادرش سلب نمایند به شرح زیر ‌‌‌‌‌می‌باشند:

اعتیاد | حضانت فرزند بعد از طلاق

چنانچه مادر به مشروبات الکلی و مواد مخدر و‌… اعتیاد داشته باشد و اعتیاد او باعث زیان به فرزند شود حضانت فرزند از او سلب خواهد شد.

فساد اخلاقی

اگر مادر مبتلا به فساد اخلاقی و فحشا باشد برای حضانت فرزند نیز دارای صلاحیت نخواهد بود.

بیماری روانی

چنانچه مادر دچار بیماری روانی باشد و پزشک نیز این موضوع را تایید کند دادگاه حضانت فرزند را از او سلب خواهد کرد.

سوء استفاده

اگر مادر از فرزند سوء استفاده کند نیز قانون حضانت فرزند را از او سلب خواهد کرد. برای مثال اگر مادر فرزند را وادار کند که در جرائمی مثل فحشا‌‌‌، قاچاق و… دست داشته باشد دیگر برای حضانت او دارای صلاحیت نخواهد بود.

مواردی که در بالا نام برده شد تنها به مادر ختم نمی‌شوند و چنانچه پدر نیز دارای چنین خصوصیات اخلاقی باشد برای حضانت فرزند صلاحیت نداشته و حضانت از او سلب خواهد شد.

وضعیت حضانت فرزند بالای هفت سال بعد از طلاق والدین

پس از سن هفت سالگی پدر حضانت فرزند را به عهده ‌‌‌‌‌می‌گیرد اما مدت حضانت پدر برای فرزند دختر و پسر بستگی به سن بلوغ آن‌‌‌‌ها که در قانون نیز بیان شده دارد. از آن جایی که دختر در سن نه سالگی به بلوغ ‌‌‌‌‌می‌رسد پدر نیز تا سن نه سالگی موظف به حضانت او ‌‌‌‌‌می‌باشد. پسر نیز در سن پانزده سالگی به بلوغ ‌‌‌‌‌می‌رسد و تا رسیدن به آن سن تحت حضانت پدر خواهد بود. پس از اینکه پسر و دختر به سن بلوغ رسیدند ‌‌‌‌‌می‌توانند سرپرست خود را انتخاب کنند و در کنار یکی از والدین خود زندگی کنند.

جریمه برای مانع شدن از ملاقات فرزند

چنانچه یکی از والدین که سرپرست فرزند است مانع از دیدار او با والد دیگرش شود قانون او را به پرداخت جریمه نقدی تا یک میلیون تومان محکوم خواهد کرد. البته این مجازات فقط برای بار اول است و در صورت تکرار این عمل فرد به حداکثر مجازات محکوم ‌‌‌‌‌می‌شود.

سوالات متداول

حضانت فرزند یعنی چه ؟

حضانت فرزند به این معناست که قانون یکی از والدین او را مکلف ‌‌‌‌‌می‌کند که نیاز‌‌‌‌‌‌‌‌های فرزند خود را برطرف نماید و از او مراقبت کند که در این صورت به او سرپرست فرزند گفته ‌‌‌‌‌می‌شود.

حضانت فرزند پس از هفت سالگی با چه کسی است ؟

با پدرش است و تا سن پانزده سالگی تحت حضانت پدرش خواهد بود.

حضانت دختر تا چه سنی با مادرش خواهد بود ؟

تا سن هفت سالگی.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حضانت فرزند بعد از طلاق، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حضانت فرزند بعد از طلاق پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

 حضانت فرزند بعد از متارکه 

وضعیت حضانت بعد از طلاق



:: برچسب‌ها: حضانت فرزند بعد از طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

در هنگام عقد نکاح زن و شوهر با یکدیگر به توافق ‌می‌رسند تا مبلغی را به عنوان مهریه در عقدنامه ذکر نمایند‌‌. مرد موظف ‌می‌شود که بعد از عقد نکاح هرگاه که زن مهریه‌‌اش را مطالبه نماید آن را به وی‌‌ پرداخت کند‌. اما در برخی موارد که به هر دلیلی‌‌ مهریه تعیین نشده باشد دادگاه زن را مستحق دریافت مهرالمثل ‌می‌داند‌‌. در ادامه قصد داریم در مورد ‌‌‌‌مهرالمثل زن و تعیین آن توضیحاتی را ارائه نماییم‌، با ما همراه باشید‌.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

منبع:

مهرالمثل

 تعریف مهرالمثل زن

 

 

 

مهرالمثل چیست ؟

در حین عقد نکاح دائم ‌می‌بایست مهریه تعیین شود اما اگر مهریه تعیین نشده باشد نیز عقد صحیح خواهد بود و معین کردن آن الزا‌می نیست‌‌. در مواردی که مهریه تعیین نشده باشد و زوجین تصمیم به جدایی و طلاق بگیرند زن مستحق دریافت ‌‌مهر‌المثل ‌می‌شود‌‌. ‌‌مهر‌المثل حقی است که دادگاه برای زن تعیین ‌می‌کند و مرد موظف است که آن را به طور کامل پرداخت نماید‌.

در چه مواردی به زن مهرالمثل تعلق ‌می‌گیرد ؟

در اکثر مواردی که مهریه تعیین نشده باشد به زن ‌‌مهر‌المثل تعلق خواهد گرفت و مرد موظف به پرداخت آن خواهد بود‌‌. مواردی که در آن‌‌‌ها ‌‌مهر‌المثل به زن‌‌ تعلق ‌می‌گیرند به شرح زیر ‌می‌باشند:

تعیین نکردن مهریه

چنانچه زن و مرد در حین عقد نکاح اقدام به تعیین مهریه نکرده باشند و رابطه زناشویی نیز اتفاق افتاده باشد زن مستحق دریافت ‌‌مهر‌المثل خواهد شد و مرد ملزم به پرداخت آن خواهد بود‌.

باطل بودن توافق

در برخی از موارد دیده شده است که زوجین در تعیین مقدار مهریه توافق ‌می‌کنند ولی چیزی که به عنوان مهریه معین کرده‌اند از نظر قانونی اشکال دارد و نمی‌تواند به عنوان‌‌ مهریه به زن پرداخت شود‌‌. در این صورت مهریه باطل خواهد بود و زن مستحق دریافت ‌‌مهر‌المثل خواهد شد‌.

باطل بودن عقد نکاح

چنانچه عقد نکاح میان زن و‌‌ مرد باطل باشد و زن بدون اطلاع از باطل بودن عقد اقدام به برقراری رابطه زناشویی کرده باشد به او‌‌ ‌‌مهر‌المثل تعلق خواهد گرفت‌.

نحوه تعیین مهرالمثل

برای تعیین ‌‌مهر‌المثل توافق طرفین و همچنین رضایت مرد شرط نخواهد بود و دادگاه بر اساس برخی موارد که در قانون ذکر شده‌اند مهرالمثل زن را تعیین ‌می‌کند‌‌. ‌‌‌‌مهر‌المثل زن بر اساس شرایط خانوادگی‌، تحصیلات‌، سن‌ و.‌.‌. محاسبه ‌می‌شود‌‌. برای مثال اگر زن دارای تحصیلات دانشگاهی باشد ‌‌مهر‌المثل بیشتری نسبت به زنی که تحصیلات دانشگاهی نداشته است دریافت خواهد کرد و یا زنی که در شهر‌‌‌های بزرگ زندگی ‌می‌کند ‌می‌تواند‌‌ ‌‌مهر‌المثل بیشتری را نسبت به زنی که در شهر کوچک ساکن است دریافت کند‌‌. برای تعیین ‌‌مهر‌المثل ممکن است دادگاه مهریه یکی از نزدیکان زن را که خصوصیاتی شبیه به او دارد را مبنای تعیین ‌‌مهر‌المثل قرار دهد‌.

به زنان ناشزه و یا نازا ‌‌مهر‌المثل تعلق نمی‌گیرد ؟

برخی افراد تصور ‌می‌کنند که چون زن ناشزه و نازاست به او ‌‌مهر‌المثل تعلق نخواهد گرفت که در این باره باید بگوییم به زنان ناشزه و نازا نیز ‌‌مهر‌المثل تعلق ‌می‌گیرد و این دو مورد نمی‌توانند مانع دریافت ‌‌مهر‌المثل توسط زن شوند‌‌.

سوالات متدوال

‌‌مهر‌المثل چیست ؟

‌‌مهر‌المثل نوعی مهریه است که در صورت تعیین نکردن مهریه و یا باطل بودن آن به زن تعلق ‌می‌گیرد‌.

آیا تحصیلات دانشگاهی بر تعیین ‌‌مهر‌المثل تاثیرگذار خواهد بود ؟

بله دارا بودن تحصیلات دانشگاهی باعث افزایش میزان ‌‌مهر‌المثل خواهد شد‌.

ناشزه بودن زن ‌می‌تواند او را از دریافت ‌‌مهر‌المثل منع کند ؟

خیر.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهرالمثل زن، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مهرالمثل زن پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع:

مهرالمثل

 تعریف مهرالمثل زن



:: برچسب‌ها: مهرالمثل ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

وقتی زن و شوهر با یکدیگر عقد ‌‌می‌کنند در برابر یکدیگر مسئولیت‌هایی دارند که ‌‌می‌بایست به آن‌ها توجه نمایند. یکی از این مسئولیت‌ها خیانت نکردن به همسر است که بسیار مهم ‌‌می‌باشد و در صورت وقوع ممکن است ازدواج زوجین را به طلاق بکشاند. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در خصوص خیانت و راه های اثبات آن خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

منبع :

راه های اثبات خیانت همسر

 چگونگی اثبات خیانت مرد و زن

مجازات

 

 

 

 

خیانت چیست ؟

خیانت یک عامل آسیب زا در زندگی مشترک ‌‌می‌باشد که در صورت انجام آن اکثر ازدواج‌ها به طلاق ختم ‌‌می‌شود. در خیانت شخص با فرد دیگری به جز همسر خود ارتباط برقرار ‌‌می‌نماید در صورتی که از نظر قانونی و شرعی اجازه این‌ کار را ندارد. در حین مواجه شدن با خیانت ‌‌می‌بایست آرامش خود را حفظ نمود و با یک مشاور حقوقی مجرب و کاردان مشورت کرد تا بتوان برای اثبات خیانت و جدایی از همسر اقدام کرد.

راه های اثبات خیانت به همسر

وقتی از شخصی در دادگاه به جرم خیانت شکایت ‌‌می‌شود فرد شاکی می‌بایست بتواند مدارک کافی را به دادگاه ارائه نماید و جرم خیانت را اثبات کند. راه‌های اثبات خیانت در دادگاه به شرح زیر ‌‌می‌باشند:

اقرار فرد خیانت کار

یکی از ساده‌‌ترین و آسان‌‌ترین راه‌های اثبات خیانت اقرار گرفتن از فرد خیانت کار ‌‌می‌باشد. چنانچه فرد خیانت کار در دادگاه و در حضور قاضی به خیانت خود اقرار نماید خیانت اثبات شده و قاضی حکم مربوطه را صادر خواهد کرد.

اثبات خیانت از طریق پیامک، مکالمه تلفنی و اسکرین شات

اثبات خیانت با اسکرین‌شات، پیامک و… امکانپذیر نخواهد بود زیرا چنین مواردی یک نشانه برای خیانت محسوب ‌‌می‌شوند اما برای صدور حکم‌ از طرف قاضی کافی نخواهند بود. دادگاه ‌‌می‌تواند با دریافت پرینت مکالمات فرد خیانتکار او را محکوم نماید و اینگونه خیانتش را اثبات کند.

راه های اثبات خیانت مرد به همسر

خیانت مرد فقط به ایجاد ارتباط نامشروع خلاصه نمی‌شود و چنانچه مرد بدون اذن همسر خود اقدام به ازدواج موقت یا دائم نماید مرتکب خیانت شده است و زن ‌‌می‌تواند در این موارد درخواست طلاق دهد.

اثبات خیانت از طریق عقد موقت

چنانچه مرد اقدام به عقد موقت با زن دیگر نموده باشد و ازدواج خود را ثبت کرده باشد اثبات خیانت او بسیار آسان است زیرا ازدواج او ثبت شده است. اما اگر ازدواج خود را ثبت نکرده باشد زن ‌‌می‌تواند با ادله دیگری مانند شهادت شهود این امر را اثبات کند.

اثبات خیانت از طریق عقد دائم

اثبات خیانت از طریق عقد دائم توسط مرد بسیار ساده است زیرا عقد دائم در سیستم ثبت شده و در شناسنامه مرد نیز نام همسر دوم ذکر خواهد شد و زن ‌‌می‌تواند به راحتی ازدواج دوم و خیانت او را به دادگاه ثابت کند.

مجازات شخص خیانت کار | راه های اثبات خیانت همسر

فرد خیانت کار نیز طبق قانون مستحق مجازات ‌‌می‌باشد و در صورت شکایت همسرش دادگاه او را مجازات خواهد کرد.

طبق اینکه عمل صورت گرفته از شخص خیانت کار در چه حدی باشد و اینکه شرایط اثباتی آن تا چه اندازه فراهم باشد میزان مجازات متغیر خواهد بود. برای مثال برای رابطه نامشروع دادگاه می‌تواند تا 99 ضربه شلاق حکم دهد.

سوالات متدوال

خیانت چیست ؟

برقراری رابطه نامشروع با جنس مخالف بدون اجازه قانونی.

آیا ‌‌می‌توان از طریق اقرار شخص خیانت کار خیانت را اثبات نمود ؟

بله اقرار فرد خیانت کار یکی از راه‌های اثبات خیانت ‌‌می‌باشد.

اثبات خیانت از طریق اسکرین شات امکانپذیز است ؟

خیر این مورد فقط یک نشانه برای اثبات خیانت تلقی ‌‌می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص راه های اثبات خیانت همسر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون راه های اثبات خیانت همسر پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع :

راه های اثبات خیانت همسر

 چگونگی اثبات خیانت مرد و زن

مجازات



:: برچسب‌ها: راه های اثبات خیانت همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()