دیه قطع نخاع
نوشته شده توسط : vakiel

نخاع عضو بسیار مهمی از بدن به شمار می‌رود که در واقع می‌توان گفت بدون دارا بودن نخاع زندگی بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن می‌شود. نخاع از مغز انسان تا انتهای مهره‌های پشتی او ادامه دار بوده و در ستون فقرات قرار گرفته است. حال در برخی موارد دیده می‌شود که فردی باعث آسیب کلی یا جزئی به نخاع دیگری شده که در این صورت باید دیه او را بپردازد. اگر آسیبی به نخاع فردی وارد شود ممکن است او فلج شود و یا اعضای دیگر بدن او دچار نقص شوند که به همین دلایل قانونگذار دیه نسبتا سنگینی را برای قطع نخاع در نظر گرفته است. در ادامه قصد داریم در خصوص دیه قطع نخاع توضیحات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

 

منبع : دیه قطع نخاع

دیه قطع تمام نخاع

قطع تمام نخا‌ع به این معنی است که نخا‌ع فرد از پشت گردن او قطع گردیده است که در این صورت تمام بدن او فلج خواهد شد اما همچنان زنده خواهد بود. دیه قطع تمام نخا‌ع سنگین‌‌تر از موارد دیگر می‌باشد زیرا فرد تقریبا قدرت حرکت خود را به طور کلی از دست داده است. دیه قطع تمام نخا‌ع طبق قانون معادل دیه یک انسان کامل است که مبلغ آن در حال حاضر ۴۸۰ میلیون تومان می‌باشد و مجرم موظف است این مبلغ را به قربانی بپردازد.

دیه قطع قسمتی از نخاع چقدر است ؟

در برخی موارد دیده می‌شود که با وجود آسیب رسیدن به نخا‌ع تمام آن قطع نشده است و تنها قسمتی از آن ‌قطع گردیده که در این صورت دیه آن بر حسب قطع نخا‌ع کامل به نسبت قسمت آسیب دیده تعیین می‌شود.‌ برای مثال اگر تمام نخا‌ع ۴۰ سانتی متر باشد و ۱۰ سانتی متر از آن قطع شود دیه قسمت قطع شده یک چهارم دیه قطع تمام نخا‌ع خواهد بود.

دیه قطع نخاع منجر به عیب

در بالا میزان دیه قطع نخا‌ع را خدمتتان شرح دادیم. اما در بعضی مواقع ممکن است قطع نخا‌ع باعث نقص دار شدن اعضای دیگر بدن شود که در این صورت قوانین جدیدی اجرا خواهند شد. در صورتی که قطع نخا‌ع باعث نقص دار شدن اعضای دیگر بدن شود مجرم ‌باید دیه یا ارش آن‌ قسمت را به همراه دیه قطع نخا‌ع به فرد قربانی بپردازد. به عنوان مثال اگر پای فرد نقص دار شود مجرم نه تنها محکوم به پرداخت دیه قطع نخا‌ع است بلکه می‌بایست دیه یا ارش پای قربانی را نیز به او پرداخت نماید.

سوالات متداول

نخا‌ع در کدام قسمت از بدن قرار دارد ؟

نخا‌ع در مهره ستون فقرات پشتی انسان قرار گرفته است و نقش بسیار مهمی ‌را در بدن ایفا می‌کند.

دیه قطع تمام نخا‌ع چقدر است ؟

دیه قطع تمام نخا‌ع برابر دیه کامل انسان ۴۸۰ میلیون تومان خواهد بود که توضیحات کامل‌‌تر در متن مقاله آمده است.

اگر در صورت قطع نخا‌ع عضو دیگری آسیب ببیند تکلیف چیست ؟

مجرم باید دیه یا ارش آن قسمت آسیب دیده را نیز بپردازد که توضیحات کامل‌‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دیه قطع نخاع، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دیه قطع نخاع پاسخ دهند.





:: برچسب‌ها: دیه قطع نخاع ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: