وکالت بلاعزل چیست
نوشته شده توسط : vakiel

وکالت به قراردادی گفته می‌شود که اشخاص به موجب آن می‌توانند فردی را برای انجام یک عمل حقوقی به عنوان نماینده خود انتخاب کنند. وکالت بلاعزل نوع دیگری از وکالت می‌باشد که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. وکالت بلاعزل عقدی می‌باشد که طبق آن فرد اختیاراتی به شخص دیگری به عنوان وکیل خود واگذار می‌نماید و همچنین فرد حق عزل کردن شخص را (وکیل) از خود ساقط می‌کند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : وکالت بلاعزل چیست

وکالت بلا‌عزل

در ادامه مطالب گفته شده می‌توان گفت که در قرارداد وکالت، وکیل یا موکل این حق را دارند که هر وقت بخواهند قرارداد بین خود را از بین برده و در واقع به هم بزنند. اما گاهی اوقات طرفین با هم توافق می‌کنند که امکان عزل وکیل و بر هم زدن قرارداد توسط موکل وجود نداشته باشد. به زبان دیگر یعنی موکل حق عزل وکیل را از خود ساقط می‌کند. اما آیا این وکالت همیشگی بوده و باطل نمی‌شود؟

توصیه می‌کنیم مقاله وکالت را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله اختیارات وکیل در وکالت نامه را مطالعه نمایید.

ابطال وکالت بلاعزل

گاهی اوقات موضوع عقد وکالت که به موجب آن شخص برای خود وکیل انتخاب کرده است از بین می‌رود (برای مثال آن عقد باطل می‌شود) که در این صورت وکالت بلا‌عزل هم از بین می‌رود و موکل می‌تواند وکیل را عزل نماید.

گاهی اوقات هم شخص می‌تواند با ارائه مدارک و شواهدی به دادگاه درخواست عزل وکیل خود را به موجب عدول از قواعد و مقرراتی که در وکالتنامه ذکر شده بکند.

و همچنین وکیل خود می‌تواند از وکالت استعفا دهد، در این صورت وکالت بلا‌عزل هم بی‌اثر می‌شود.

توجه داشته باشید که وکالت بلاعزل هم با فوت و یا جنون وکیل یا موکل از بین می‌رود.

توصیه می‌کنیم مقاله وکالت بلاعزل بعد از فوت را مطالعه نمایید.

انواع وکالت بلاعزل

وکالت بلا‌عزل به دو دسته وکالت بلا‌عزل تام و وکالت بلا‌عزل خاص تقسیم می‌شود. وکالت بلا‌عزل تام به وکالتی گفته می‌شود که به موجب آن شخص وکیل در تمامی امور زندگی موکل حق پیگیری داشته و تا زمانی که شخص موکل زنده است این وکالت هم پا بر جا می‌ماند.

به وکالتی که وکیل تنها در امور تعیین شده از طرف موکل حق پیگیری دارد، وکالت بلا‌عزل خاص گفته می‌شود که موکل در آن امور خاص حق عزل وکیل خود را ندارد.

توصیه می‌کنیم مقاله اثبات وکالت را مطالعه نمایید.

نمونه

یکی از مهم‌ترین اقسام وکالت بلا‌عزل وکالت زن در طلاق است. اگر می‌خواهید به اصطلاح حق طلاق خود را بگیرید باید وکالت بلا‌عزل در طلاق را از مرد بگیرید. تنها گرفتن وکالت کفایت نمی‌کند بلکه این وکالت باید بلا‌عزل باشد تا مرد نتواند این حق را از زن پس بگیرد و بتوانید به راحتی طلاق بگیرید.

توصیه می‌کنیم مقاله وکالت در ازدواج را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص وکالت بلاعزل، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون وکالت بلا‌عزل پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 





:: برچسب‌ها: وکالت بلاعزل چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: