مجازات رابطه نامشروع
نوشته شده توسط : vakiel

برقراری رابطه نامشروع با جنس مخالف در جامعه ما خلاف قانون است و برای فرد خاطی مجازات به دنبال دارد. امروزه برقراری رابطه نامشروع بسیار بیشتر از قبل شده و چون این جرم با آبرو و حیثیت خانواده‌ها در ارتباط است قانونگذاران قوانین سختی را برای آن در نظر گرفته‌‌‌‌اند. این جرم می‌تواند باعث سوء استفاده افراد سودجو و بد ذات شود که به همین دلایل مجازات شدیدی برای آن تعیین گردیده است. در ادامه قصد داریم در مورد شکایت از جرم رابطه نامشروع و اثبات آن توضیحات مفصلی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

منبع : مجازات رابطه نامشروع

چه کسی می‌تواند از رابطه نامشروع شکایت کند‌‌‌‌ ؟

رابطه نامشروع به رابطه‌‌ای گفته می‌شود که طی انجام آن زن و مردی که به هم محرم نیستند رابطه‌‌ای خارج از حد متعارف برقرار می‌نمایند که این رابطه می‌تواند شامل انجام دادن مواردی مثل در آغوش ‌گرفتن، بوسیدن و… شود. رابطه نامشروع جرم بوده و جزو دسته جرائم غیر قابل گذشت قرار گرفته است. این به این معناست که اگر شاکی از مجرم گذشت کند بازهم بررسی پرونده ادامه خواهد داشت و بررسی این جرم نیاز به شاکی خصوصی ندارد. دادستان یا نیروی انتظامی نیز می‌توانند این جرم را بررسی نمایند اما نیروی انتظامی در صورتی می‌تواند این جرم را گزارش دهد که آن را مشاهده نموده باشد. پس می‌توان نتیجه گیری کرد که نیروی انتظامی، دادستان و افراد متضرر از جرم می‌توانند از جرم رابطه نامشروع شکایت نمایند.

نحوه شکایت از رابطه نامشروع | میزان مجازات

برای شکایت از رابطه نامشروع می‌توان به دفاتر خدمات قضایی رجوع نمود و با ثبت شکایت خواهان بررسی جرم شد که در این صورت جرم بررسی شده و مجرم مجازات می‌شود. جرم رابطه نامشروع جزو دعاوی کیفری بوده و مراکز شکایت از آن برای تهران و شهرستان‌ها متفاوت خواهد بود. افراد ساکن تهران برای شکایت از این جرم می‌بایست به دادسرای ارشاد مراجعه کنند و افراد ساکن شهرستان نیز می‌توانند برای شکایت از رابطه نامشروع به دادسرای عمومی رجوع نمایند. پس از شکایت قاضی جرم ‌را بررسی می‌کند و در خصوص آن حکم صادر خواهد کرد.

چگونگی اثبات جرم رابطه نامشروع و مجازات آن

اثبات رابطه نامشروع کاری سخت به نظر می‌رسد و حتی در برخی موارد اثبات آن غیر ممکن است. بهترین راه ثابت نمودن این جرم اقرار مجرمین می‌باشد. برای مثال اگر زنی اقرار کند که با مردی رابطه نامشروع داشته است جرم آن‌ها اثبات خواهد شد. یکی دیگر از راه‌های اثبات این جرم شهادت شاهدین می‌باشد که اثبات جرم از طریق این راه بسیار سخت است. البته راه دیگری نیز مانند عکس و فیلم، چت در فضای مجازی و… نیز وجود دارند که اگر باعث شوند جرم در نزد قاضی اثبات شود مجرمین مجازات خواهند شد اما در این موارد نظر قاضی در اولویت خواهد بود.

 

سوالات متداول

جرم رابطه نامشروع جزو کدام دسته جرائم قرار گرفته است‌‌‌‌ ؟

این جرم جزو دسته جرائم غیر قابل گذشت قرار گرفته است که توضیحات کامل‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

اگر زن اقرار به برقراری رابطه نامشروع کند جرم او اثبات می‌شود‌‌‌‌ ؟

بله این مورد یکی از راه‌های اثبات جرم رابطه نامشروع است و در این صورت جرم ‌او اثبات شده و مجازات خواهد گردید که توضیحات کامل‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مجازات رابطه نامشروع، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مجازات رابطه نامشروع پاسخ دهند.





:: برچسب‌ها: مجازات رابطه نامشروع ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: