وکیل خانواده
نوشته شده توسط : vakiel

امروزه در دادگاه‌های عمومی با حجم زیادی از پرونده‌های حقوقی روبه‌رو هستیم که هر کدام از این پرونده‌ها موضوع‌ خاص خود را دارد. برای اینکه بتوانید بهترین روش و رسیدگی در پرونده خود را داشته باشید بهتر است به وکیل متخصص این امر مراجعه کنید. دعاوی خانوادگی بیشترین حجم پرونده‌ها را شامل می‌شود و برای اینکه بتوانید در دعاوی خانوادگی که دعوای نفقه، مطالبه مهر و… را شامل می‌شود موفق و پیروز شوید، بهتر است به وکیل خانواده مراجعه کنید. در این مقاله به وکیل خانواده پرداخته‌ایم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

متنبع : وکیل خانواده

 

حقوق خانواده

علم حقوق به شاخه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. از جمله حقوق خانواده، حقوق تجارت، حقوق مدنی و‌…. هر کدام از این شاخه‌های حقوقی به طور اختصاصی به بررسی یکسری موضوعات خاص می‌پردازند.

حقوق خانواده به صورت اختصاصی به دعاوی حقوقی خانوادگی می‌پردازد که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت ویژه‌ جایگاه خانواده است.

بسیاری از دعاوی حقوقی بیشتر شامل دعاوی خانوادگی از جمله مهریه، نفقه، تمکین و… می‌شود. بنابراین باید برای بهترین رسیدگی در دعاوی خود به متخصص مربوطه آن مراجعه کنید زیرا وکیل خانواده با توجه به سابقه‌ای که در این امر تخصصی دارد از مهارت بیشتر و دقیق‌تری برخوردار است.

وکیل خانواده

امروزه بسیاری از اشخاص برای حل پرونده‌های خانوادگی خود به یک وکیل خانواده و متخصص در این امر مراجعه می‌کنند. زیرا این نوع از پرونده‌ را نباید نزد هر وکیل با تخصص متفرقه برد.

البته باید بگوییم وکیل خانواده به دو معنی به کار برده می‌شود:

۱- زمانی است که یک وکیل طی یک قرارداد مشخص با حقوق معین تمام پرونده‌های حقوقی از جمله خانوادگی، قضایی، کیفری، در یک خانواده اتفاق می‌افتد را حل و فصل می‌کند. وکیل خانوادگی در تمام جریان حقوقی اعضای خانواده است.

۲- وکیلی است که به صورت مستمر در دادگاه خانواده، پرونده‌های حقوقی مربوط به خانواده از جمله طلاق، نفقه و… را به عهده گرفته و به صورت تخصصی در این زمینه تجربه کسب کرده است.

منظور ما به طور خاص مورد دوم است. یافتن وکیل مجرب خانواده امری حیاتی است زیرا تنها داشتن اطلاعات حقوقی کافی نیست و ممکن است یک وکیل بی‌تجربه موکلش را به راحتی به سوی شکست هدایت کند.

وکیل خانواده در مرحله‌ اول باید طرفین را به صلح و سازش دعوت کند و در صورتی که طرفین به این امر رضایت ندادند اقامه‌ دعوا کند. در واقع طرح دعوا آخرین اقدام و راه‌حل برای یک وکیل خانواده است.

با توجه به اینکه وکیل خانواده متخصص دعاوی خانوادگی است روند رسیدگی به پرونده حقوقی را با پیشرفت قابل توجهی مواجه می‌کند.

وکیل خانواده علاوه بر اینکه رسیدگی به دعاوی حقوقی شما را بر عهده دارد وظیفه مشاوره را نیز بر عهده دارد و در حین پیشبرد پرونده موکل خود را در جریان پرونده قرار می‌دهد و مشاوره حقوقی لازم را نیز در اختیار او قرار می‌دهد.

مهم‌ترین دعاوی خانوادگی

درخواست نفقه

مرد باید در صورت تمکین زن، خرج زندگی زن را بدهد و در صورتی که نفقه زن را نپردازد زن می‌تواند به دادگاه مراجعه کرده و نفقه گذشته و حال خود را درخواست نماید.

نفقه یک حق قانونی برای زن است و قانونگذار از او حمایت خواهد کرد. نفقه‌ زن یک طلب ممتاز است یعنی نسبت به سایر طلبکاران فرد مدیون ارجحیت دارد.

توصیه می‌کنیم مقاله مطالبه نفقه را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله طلاق و نفقه را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله نحوه پیگیری دادخواست نفقه را مطالعه نمایید.

درخواست مهریه | وکیل خانواده

به محض وقوع عقد زن مالک نیمی از مهر می‌شود و بعد از وقوع نزدیکی زن مالک تمام مهر می‌شود و هر زمانی که درخواست کند مرد موظف است تمام مهر او را بپردازد و در صورتی که از این امر امتناع ورزد با ضمانت اجرای قانون در این زمینه مواجه خواهد شد.

در صورتی که پرونده خود را به یک وکیل خانواده سپرده باشید برای پیگیری پرونده خود از زمان طرح دادخواست تا مرحله اجرا حکم نیازی به حضور موکل نیست و تمام این مراحل را وکیل به تنهایی می‌تواند انجام دهد بدون اینکه موکل وقت خود را از دست بدهد. تنها در صورتی حضور موکل ضروری است که در ابلاغ حضور موکل لازم و ضروری عنوان شده باشد و این موضوع در ابلاغیه قید شده باشد.

دعاوی خانوادگی که در صلاحیت دادگاه خانواده است

طبق ماده ۴ قانون حمایت از خانواده رسیدگی به امور زیر در صلاحیت دادگاه خانواده می‌باشد:

ازدواج دائم، ازدواج موقت، اجازه پدر و جد پدری در ازدواج، خسارت‌های ناشی از بر هم خوردن نامزدی، ازدواج مجدد، شروط مندرج در ضمن عقد ازدواج، نفقه، نفقه اقارب، اجرت‌المثل ایام زوجیت، تمکین نشوز، طلاق، رجوع، فسخ و انفساخ، بذل مدت، حضانت فرزند و ملاقات او، نسب، رشد، حجر و رفع آن، قیمومیت، ولایت قهری، امور مربوط به ناظر و امین اموال محجورین، امور راجع‌به غایب مفقودالاثر، سرپرستی کودکان بی‌سرپرست، تغییر جنسیت، اهدا جنین، جهیزیه، وصیت و امور مربوط به آن.

توصیه می‌کنیم مقاله دادگاه خانواده را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل خانواده، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون وکیل خانواده پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 





:: برچسب‌ها: وکیل خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: