زمان ثبت اظهارنامه مالیاتی ۹۹
نوشته شده توسط : vakiel

زمان و مهلت ثبت نام اظهارنامه مالیاتی ۹۹ چه زمانی است ؟ تاجران و شرکت‌های تجاری موظفند در پایان هر سال میزان درآمد خود را به سازمان امور مالیاتی گزارش دهند. به این معنی که هر ساله یک کارنامه مالی توسط اشخاص حقیقی ( تاجران ) و اشخاص حقوقی ( شرکت‌های تجاری ) نوشته و تنظیم می‌شود و برای سازمان امور مالیاتی فرستاده می‌شود که به آن اظهارنامه مالیاتی گفته می‌شود. اما آیا می‌دانید این اشخاص تا چه زمانی فرصت انجام این کار را دارند؟ و در صورت دیرکرد چه عواقبی در پی خواهد داشت؟ در ادامه به بررسی ثبت اظهارنامه مالیاتی می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : زمان ثبت اظهارنامه مالیاتی ۹۹

زمان و مهلت ثبت نام اظهارنامه مالیاتی ۹۹

برای کامل کردن مطالب بالا می‌توان گفت که سازمان امور مالیاتی بر اساس اظهارنامه مالیاتی که اشخاص حقیقی و حقوقی ارسال کرده‌اند، مالیات تجار و شرکت‌های تجاری و اصناف را مشخص می‌نماید.

ارسال اظهارنامه مالیاتی یک وظیفه قانونی بوده و همه تجار و شرکت‌های تجاری موظفند که این کار را انجام دهند، این اظهارنامه باید در زمان و مهلت تعیین شده تنظیم و گزارش شود، در صورت عدم انجام این کار برای تجار و شرکت‌های تجاری جریمه و یا مجازات در پی خواهد داشت، جریمه دیرکرد از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه محاسبه می‌شود.

همان طور که توضیح دادیم اشخاص حقیقی همان تجار می‌باشند و این اشخاص تا 31 خرداد ماه هر سال مهلت دارند که اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال نمایند.

برای اشخاص حقیقی سال مالیاتی از یک فروردین تا سی اسفند هر سال می‌باشد. بنابراین اشخاص حقیقی در انتهای سال مالیاتی تا 31 خرداد ماه مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی دارند.

اشخاص حقوقی هم که همان شرکت‌های تجاری هستند، تا 4 ماه بعد از به پایان رسیدن سال مالیاتی خود ( در اساسنامه شرکت مشخص شده ) مهلت انجام این کار را دارند.

سال مالیاتی برای اشخاص حقوقی طبق اساسنامه شرکت می‌باشد، به این معنا که اگر سال مالیاتی در اساسنامه شرکت با سال مالیاتی اداره مالیات فرق داشت، سال مالیاتی که در اساسنامه شرکت تعیین شده ملاک خواهد بود. بنابراین شرکت‌های تجاری هم موظفند تا 4 ماه بعد از اتمام سال مالیاتی اظهارنامه خود را ارسال کنند.

البته باید به این نکته توجه داشت که اگر سال مالیاتی شرکت با سال مالیاتی اداره مالیات یکی و برابر بود، شرکت‌های تجاری تا 31 تیر برای ارسال اظهارنامه مالیاتی خود زمان دارند.

تمدید مهلت

امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمام مهلت‌هایی که در بالا توضیح دادیم دو ماه تمدید شده است. یعنی اشخاص حقیقی برای ثبت نام و ارسال اظهارنامه سال 1399 تا 31 مرداد و شرکت‌های تجاری تا 31 شهریور فرصت دارند.

توصیه می‌کنیم مقاله اظهارنامه مالیاتی را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله نرم افزار اظهارنامه مالیاتی را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله وکیل مالیاتی را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اظهارنامه مالیاتی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اظهارنامه مالیاتی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 





:: برچسب‌ها: زمان ثبت اظهارنامه مالیاتی ۹۹ ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: