کد بورسی | راهنمای ثبت نام و دریافت کد بورسی سجام با شرح مراحل
نوشته شده توسط : vakiel

آیا می‌دانید کد بورسی چیست و کسانی که قصد سرمایه گذاری داشته و می‌خواهند وارد بورس شوند برای دریافت کد بورسی چه باید انجام دهند؟ سرمایه گذارانی که می‌خواهند وارد بورس شوند و قصد سرمایه گذاری دارند باید کد بورسی داشته تا از این طریق بتوانند به صورت آنلاین و غیرحضوری سهام مورد نظر خود را خرید و فروش کنند. کد بورسی هر سرمایه گذار با دیگری متفاوت می‌باشد و مختص هر فرد می‌باشد. حالا این افراد باید کد بورسی مخصوص به خود را به چه صورت دریافت کنند؟ در ادامه توضیح می‌دهیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

منبع : کد بورسی | راهنمای ثبت نام و دریافت کد بورسی سجام با شرح مراحل

دریافت کد بورسی

سرمایه گذاران برای دریافت کد بورسی باید به یکی از کارگزاری‌ها مراجعه و در آنجا ثبت نام کنند، البته این ثبت نام می‌تواند هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری و اینترنتی صورت پذیرد.

بنابراین بعد از ثبت نام در کارگزاری و سامانه سجام، سرمایه گذار باید برای دریافت کد بورسی خود به یکی از دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری که در آن ثبت نام نموده با در دست داشتن مدارک لازم مراجعه کند.

اشخاص می‌توانند در هر کارگزاری که خود علاقه دارند ثبت نام کنند، تنها تفاوت این کارگزاری با یکدیگر در نحوه ارائه و میزان امکانات به مشتریان می‌باشد.

ثبت نام در کارگزاری برای دریافت کد بورسی

ثبت نام در کارگزاری برای دریافت کد بورسی دارای مراحلی است که در ادامه توضیح می‌دهیم.

مراحل ثبت نام

نام کارگزاری مورد نظر را در مرورگر جستجو کرده و پس از باز کردن سایت بر روی گزینه ثبت نام دریافت کد بورسی کلیک کنید.

سایت دریافت کد بورسی

صفحه جدیدی برایتان باز شده که اگر برای اولین بار است که قصد ثبت نام در سایت را دارید بر روی گزینه ثبت نام جدید مطالبق تصویر زیر کلیک کنید.

ثبت نام در یافت کد بورسی ۲

در مرحله بعد باید کد ملی خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

دریافت-و-ثبت-نام-کد-بورسی-۳

در صفحه باز شده مطابق شکل زیر باید مشخصات فردی خود را راجع به نام، نام خانوادگی، نام کاربری و… را تکمیل کرده و سپس بر روی گزینه ادامه -ثبت نام را کلیک کنید.

ثبت نام و دریافت کد بورسی ۴

در صفحه بعدی صفحه ای برایتان باز شده که باید کد امنیتی که برای تلفن همراهتان ارسال شده را وارد کنید و بعد از آن گزینه ادامه را انتخاب کنید، توجه داشته باشید که اگر کد امنیتی برایتان ارسال نشد گزینه ارسال مجدد کد فعالسازی را فعال کنید.

ثبت نام و دریافت کد بورسی ۵

صفحه جدیدی برایتان باز شده که باید اطلاعات هویتی خواسته شده راجع به محل سکونت و… را تکمیل کرده و بعد روی گزینه ادامه ثبت نام کلیک کنید. در صورت تمایل می‌توانید اسکن صفحه اول شناسنامه و عکس کارت ملی خود را بارگزاری کرده و پس از آن گزینه ادامه را انتخاب نمایید.

دریافت و ثبت نام کد بورسی ۶

اطلاعات خواسته شده راجع به شغلتان را کامل کنید، البته در صورتی که شاغل نیستید دوباره در اینجا اطلاعات محل سکونت خود را وارد کنید و پس از آن گزینه ادامه ثبت نام – اطلاعات حساب بانکی را انتخاب کنید.

دریافت و ثبت نام کد بورسی 7

وارد صفحه جدیدی می‌شوید که در آنجا باید اطلاعات مربوط به حساب بانکی خود را وارد نمایید. توجه داشته باشید که حسابی که وارد می‌کنید باید حتما برای متقاضی ثبت نام باشد.

دریافت و ثبت نام کد بورسی ۹

مرحله بعد راجع به تایید نهایی اطلاعات شما و میزان آشنایی شما با بورس می‌باشد.

دریافت و ثبت نام کد بورسی 10

مرحله پایانی

پس از اتمام این مراحل، پیامی از طرف سایت به منظور تکمیل مراحل ثبت نام برای شما ارسال می‌شود.

دریافت و ثبت نام کد بورسی 1۲

نکته

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که برخی از کارگزاری‌ها این امکان را دارند که با ثبت نام در آن دیگر احتیاجی به ثبت نام در سامانه سجام نیست و خود این کارگزاری تمامی اطلاعات را به سامانه سجام ارسال می‌کند و ثبت نام سجام هم در همین بازه صورت می‌گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص بورس، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون بورس پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 





:: برچسب‌ها: کد بورسی | راهنمای ثبت نام و دریافت کد بورسی سجام با شرح مراحل ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: