جریمه مصرف مواد مخدر
نوشته شده توسط : vakiel

در سال‌های اخیر جرایم مرتبط با مواد مخدر رواج بیشتری یافته است. مواد مخدر به هر ماده خالص یا ترکیب شده‌ای گفته می‌شود که باعث اعتیاد و وابستگی افراد می‌شود، به همین دلیل مواد مخدر می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی بدن انسان بگذارد. قانون‌گذار همواره به منظور جلوگیری از افزایش جرایم مرتبط با مواد مخدر، برای مرتکبین مجازات‌هایی را پیش‌بینی کرده است. در ادامه به بررسی جریمه مصرف مواد مخدر و همچنین بررسی مواد قانونی مربوط به آن مطابق قانون مبارزه با مواد مخدر می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 

استعمال مواد مخدر

طبق ماده ۱ قانون مبارزه با مواد مخدر مصرف مواد مخدر به هر شکل و طریقی جرم محسوب شده مگر در مواردی که قانون استثنا نموده باشد.
منظور از مصرف مواد مخدر هر گونه عملی است که نتیجه‌اش ورود مواد مخدر به بدن می‌باشد. استعمال مواد مخدر به طرق مختلفی صورت می‌گیرد.
برای تحقق جرم استعمال مواد مخدر لازم نیست که این کار به دفعات و در طول زمان صورت گیرد، به همین دلیل با یک بار کشیدن مواد مخدر، جرم استعمال هم صورت می‌گیرد.

مجازات معتادان | جریمه مصرف مواد مخدر

معتادانی که اعتیاد را ترک یا درمان ننمایند مجرم هستند و معتادان به مواد مخدر و روان‌گردان و متجاهر به اعتیادی که از تکالیف ناظر بر ترک اعتیاد تخلف نمایند، به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه محکوم می‌گردند.

استعمال مواد مخدر توسط افراد غیر معتاد | جریمه مصرف مواد مخدر

طبق ماده ۱۹ قانون مبارزه با مواد مخدر استعمال مواد مخدر توسط افراد غیر معتاد جرم محسوب شده و برای آن هم مجازات تعیین شده است. مرتکبین این جرم به بیست تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و یک تا پنج میلیون ریال جزای نقدی و یا به پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و دو تا ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌گردند.

دایر و یا اداره کردن مکانی به منظور استعمال مواد مخدر یا روان گردان‌های صنعتی غیر‌دارویی

طبق ماده ۱۴ قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات مرتکبین پنج تا ده میلیون ریال جریمه نقدی و بیست تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و یک تا دو سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی می‌باشد.
البته مجازات تکرار این جرم، دو تا چهار برابر مجازات بار اول خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مجازات مصرف مواد مخدر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مجازات مصرف مواد مخدر پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.




:: برچسب‌ها: جریمه مصرف مواد مخدر ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: