کانون اصلاح و تربیت
نوشته شده توسط : vakiel

در جامعه امروزی ما همه اموری که انجام می‌دهیم می‌بایست کاملا قانونی باشند و چنانچه عملی را مرتکب شویم که خلاف قوانین باشد به عنوان مجرم شناخته خواهیم شد. اگر فردی به عنوان مجرم شناخته شود و در دادگاه از او شکایت کنند، دادگاه حکمی را در خصوص او صادر کرده و مجازات معینی را برای آن شخص در نظر خواهد گرفت. پس از صدور برخی احکام افراد برای اعمال مجازات به زندان فرستاده می‌شوند. یکی از مکان‌ها‌یی که برای نگهداری افراد بزهکار و مرتکبین جرائم از آن استفاده می‌شود کانون اصلاح و تربیت می‌باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم در خصوص ‌‌‌‌کانون اصلاح و تربیت و نوع ساختار آن توضیحات مفید و مفصلی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 

کانون اصلاح و تربیت چیست‌‌‌‌ ؟‌

‌‌‌‌کانو‌ن اصلاح و تربیت یکی از مراکزی است که زیر نظر سازمان زندان‌ها‌ فعالیت می‌کند. همانطور که همه ما می‌دانیم هرگاه افراد بزرگسال جرمی مرتکب می‌شوند در برخی موارد به زندان منتقل خواهند شد. اما اگر ‌‌‌‌اطفا‌ل و نوجوانان مرتکب جرائم شوند مطابق قانون در زندان بزرگسالان نگهداری نخواهند شد.

قانونگذار مکانی را با عنوان ‌‌‌‌کانو‌ن اصلاح و تربیت برای نگهداری ‌‌‌‌اطفا‌ل و نوجوانان پس از صدور حکم دادگاه ‌‌‌‌اطفا‌ل در نظر گرفته است. ‌‌‌‌کانو‌ن اصلاح و تربیت با زندان بزرگسالان بسیار متفاوت می‌باشد. در این ‌‌‌‌کانو‌ن مرتکبین جرائم کمتر از هجده سال سن دارند. در این مرکز بیشتر بر روی تربیت و اصلاح کودکان و نوجوانان مجرم تمرکز می‌شود. در واقع هدف از تاسیس چنین مرکزی برای نگهداری مجرمین اصلاح آن‌ها‌ می‌باشد. ‌‌‌‌کانو‌ن اصلاح تربیت به توضیح ساده‌‌‌تر‌ به عنوان یک زندان موقت برای کودکان و ‌‌‌‌اطفا‌ل مجرم به حساب می‌آید که تمامی کارکنان آن سعی می‌کنند افرادی که به آنجا منتقل می‌شوند را تربیت کنند و از وقوع جرم دوباره توسط آن‌ها‌ در آینده جلوگیری نمایند.

توصیه می‌کنیم مقاله دادگاه اطفال را مطالعه نمایید.

ساختار کانون اصلاح و تربیت چگونه است‌‌‌‌ ؟‌

ساختار ‌‌‌‌کانو‌ن اصلاح و تربیت بسیار منظم است و هر یک از نوجوانان و ‌‌‌‌اطفا‌ل که جرمی را مرتکب شده باشند‌ به بخش جداگانه‌‌ای‌ از این مرکز منتقل خواهند شد. ‌‌‌‌کانو‌ن اصلاح و تربیت به طور کلی شامل سه بخش زیر می‌شود:

  • قسمت نگهداری ‌‌‌‌اطفا‌ل و نوجوانان به صورت موقت
  • بخش اصلاح و تربیت نوجوانان
  • بخش زندان

به طور کلی هر کدام از ‌‌‌‌اطفا‌ل و نوجوانانی که دادگاه هنوز در خصوص آن‌ها‌ تصمیمی نگرفته باشد و حکمی صادر ننموده باشد به بخش اول ‌‌‌‌کانو‌ن اصلاح و تربیت منتقل می‌گردند. بخش دوم و سوم نیز مختص ‌‌‌‌اطفا‌ل و نوجوانانی است که دادگاه در خصوص آن‌ها‌ تصمیمی را اتخاذ نموده است.

حداقل سن اطفال برای انتقال به کانون اصلاح و تربیت

اطفال و نوجوانانی که به ‌‌‌‌کانو‌ن اصلاح و تربیت منتقل می‌شوند می‌بایست دارای شرایط سنی تعیین شده توسط قانونگذار باشند. مطابق قوانین هر کدام از اطفالی که به یکی از بخش‌ها‌ی این مرکز منتقل می‌شوند می‌بایست حداقل دارای دوازده سال سن باشند. نکته حائز اهمیت این است که در ‌‌‌‌کانو‌ن اصلاح و تربیت قسمت نگهداری پسران و دختران کاملا مجزا خواهد بود. همچنین مطابق قانون حداکثر سن افراد برای منتقل شدن به این مرکز ۱۸ سال تمام می‌باشد.

نکته: ‌‌‌‌کانو‌ن اصلاح و تربیت متشکل از کارشناسان، پزشکان و مدیران برجسته‌‌ای‌ می‌باشد که کمک می‌کنند اطفال در مسیر درستی قرار بگیرند و اصلاح شوند.

سوالات متداول

‌‌‌کانو‌ن اصلاح و تربیت دارای چند بخش می‌باشد‌‌‌‌ ؟‌

این ‌‌‌‌کانو‌ن شامل سه بخش بوده که هرکدام محل نگهداری اطفال با شرایط مختلف می‌باشند.

حداقل سن افراد برای نگهداری در ‌‌‌‌کانو‌ن اصلاح و تربیت چقدر است‌‌‌‌ ؟‌

حداقل سن افراد برای نگهداری در این ‌‌‌‌کانو‌ن 12 سال می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کانون ا‌صلاح و تربیت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون کانون ا‌صلاح و تربیت پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.




:: برچسب‌ها: کانون اصلاح و تربیت ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: