دیه دندان شیری
نوشته شده توسط : vakiel

در قانون مجازات اسلامی مجازات‌های مختلفی برای مجرمین تعیین گردیده است. یکی از این مجازات‌ها دیات نام دارد که به معنای پرداخت دیه به فرد آسیب دیده و قربانی‌‌‌ ‌‌‌می‌باشد. دیه انواع مختلفی دارد و با توجه به میزان آسیب دیدگی فرد قربانی تعیین ‌‌‌می‌شود. دیه جراحات یکی از انواع دیات ‌‌‌می‌باشد که برای آسیب دیدن اعضای بدن تعیین شده است. طبق قانون اگر فردی به دندان شیری دیگری لطمه وارد کند باید دیه جراحات را بپردازد زیرا دندان شیری نیز جزئی از بدن ‌‌‌می‌باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص دیه از ریشه کندن و شکستن دندان شیری توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع: دیه دندان شیری

حکم آسیب رساندن به دندان شیری

دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی یکی از انواع دندان در دهان انسان ‌‌‌می‌باشد که نقش مهمی را ایفا نموده و اگر آسیب ببینید انسان با مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد. دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی یک جزء مهم از بدن به شمار ‌‌‌می‌رود و باید بسیار مراقب بود تا آسیبی به آن نرسد. از این رو قانونگذار برای آسیب دیدگی این دندان دیه مشخصی را تعیین کرده است و هرگونه آسیب به آن ‌‌‌‌می‌تواند شامل دیه شود.

دیه از ریشه کندن دندان شیری

از ریشه کندن دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی دیگران جرم به حساب ‌‌‌می‌آید و مجرم ‌‌‌می‌بایست دیه تعیین شده در قانون‌ را به فرد قربانی‌‌‌ پرداخت کند. مقدار دیه از ریشه کندن دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی به دو صورت زیر خواهد بود:

  • دیه از ریشه کندن دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی در صورتی که دوباره بروید: گاهی از ریشه کندن دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی به گونه‌ای است که دوباره ‌‌‌می‌روید و ‌‌‌می‌توان از آن‌ به عنوان دندان دائمی استفاده کرد. در این صورت دیه از ریشه کندن دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی یک‌ صدم دیه کامل است.
  • دیه از ریشه کندن دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی اگر دیگر نروید: در برخی موارد نیز آسیب دیدگی به قدری شدید ‌‌‌می‌باشد که دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی در صورت کنده شدن از بین رفته و دیگر ‌‌‌نمی‌روید. در این صورت دیه آن دیه کامل دندان دایمی ‌‌‌می‌باشد که بستگی دارد دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی کنده شده کدام دندان انسان ‌‌‌می‌باشد و مطابق قانون مجازات اسلامی دیه آن تعیین ‌‌‌می‌شود. دیه انواع دندان در قانون ‌مجازات اسلامی بیان ‌شده است.

نکته: در تعیین‌ از ریشه کندن دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی تفاوتی ندارد که دندان به چه رنگ است و در هر صورت شامل دیه خواهد شد.

دیه شکستن دندان شیری چقدر است‌‌‌‌‌‌‌ ؟

قانونگذار در خصوص شکستن دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی نیز دیه تعیین‌ نموده است. چنانچه فردی باعث شکستن، شکافته شدن و معیوب شدن دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی دیگری شود ‌‌‌می‌بایست به او ارش بپردازد. ارش مبلغی است گه مطابق میزان آسیب دیدگی و نظر کارشناس تعیین و پرداخت ‌‌‌می‌شود و مبلغ مشخصی در قانون ندارد.

سوالات متداول

دیه دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی جزو کدام نوع دیات ‌‌‌می‌باشد‌‌‌‌‌‌‌ ؟

دیه دندان‌‌‌‌‌‌‌‌ شیر‌ی جزو دیه جراحات به شمار ‌‌‌می‌رود.

اگر فردی دندان ‌‌‌‌‌‌‌شیر‌ی دیگری را بشکند مقدار دیه چقدر است‌‌‌‌‌‌‌ ؟

در این صورت به فرد قربانی ارش تعلق ‌‌‌می‌گیرد که توضیحات کامل‌‌‌‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص د‌یه دندان شیری، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون د‌یه دندان شیری پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.
 
 
 

منبع: دیه دندان شیری

 

 





:: برچسب‌ها: دیه دندان شیری ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: