تفخیذ چیست
نوشته شده توسط : vakiel

برقراری رابطه جنسی میان زوجین علاوه بر اینکه فواید زیادی برای بدن آن‌ها به همراه می‌آورد بلکه باعث بارور شدن و فرزند آوری و همچنین نزدیک‌‌‌تر شدن ارتباط میان زن و مرد می‌شود. اما گاهی دیده می‌شود که ارتباط جنسی میان زن و شوهر صورت نمی‌گیرد و دو همجنس مرتکب این عمل می‌شوند که از دیدگاه قانون جرم بوده و حدودی برای آن‌ تعیین گردیده است. برای برقراری ارتباط جنسی میان افراد در هر کشور قوانینی وضع گردیده‌اند و افراد می‌بایست به آن‌ها عمل نمایند. در ادامه قصد داریم در خصوص تفخیذ که نوعی رابطه جنسی حرام است توضیحات مفصلی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : تفخیذ چیست

تفخیذ چیست‌‌‌ ؟

تفخیذ به برقراری یک‌ نوع رابطه جنسی حرام گفته می‌شود که قانونگذار آن ‌را منع نموده است و چنانچه فردی مرتکب آن شود مجازات خواهد شد. اگر بخواهیم مفهوم جرم تفخیذ را ساده‌‌‌تر بیان نماییم می‌بایست بگوییم هرگاه مردی اندام جنسی خود را میان ران‌ها و نشیمنگاه مرد دیگر قرار دهد و به قصد لذت این کار را انجام داده باشد جرم تفخیذ صورت گرفته است و مرتکبین آن‌ شامل مجازات خواهند شد. همچنین در قانون کشور ما بیان‌ شده است که آمیزش جنسی کمتر از حدود ختنه گاه جرم تلقی شده و به این مورد نیز تفخیذ گفته می‌شود.

مجازات جرم تفخیذ

از آنجایی که جرم ‌تفخیذ عملی زشت و ناپسند است و از دیدگاه دینی نیز منع شده است قانونگذاران نیز آن‌ را جرم دانسته و هر عملی که‌ از نظر قانون جرم تلقی شود شامل مجازات می‌شود. مجازات جرم قبیح تفخیذ صد ضربه شلاق می‌باشد که در خصوص فاعل و مفعول اجرا خواهد گردید. مجازات این جرم از نوع حدی بوده و امکان اینکه‌ در مجازات تخفیف داده شود و یا مجازات تغییر کند وجود نخواهد داشت. نکته حائز اهمیت این است برای تکرار جرم تفخیذ مجازات سخت‌‌‌تری تعیین شده است، چنانچه افراد سه یا چهار بار مرتکب این جرم شوند و هر بار نیز مجازات در خصوص آن‌ها اعمال شده باشد اگر بازهم این جرم را تکرار کنند مجازات آن‌ها اعدام خواهد بود.

نحوه اثبات جرم تفخیذ چگونه است‌‌‌ ؟

برای اینکه‌ مجازات تفخیذ در خصوص افراد اجرا شود می‌بایست حتما جرم آن‌ها در مرجع قضایی به اثبات رسیده باشد. اثبات جرم تفخیذ از دو را شهادت شاهدین و اقرار ممکن می‌باشد که هردو در زیر شرح داده شده‌اند:

  • شهادت‌ شاهدین

چنانچه چهار مرد عادل یا سه مرد و دو زن که شاهد وقوع جرم تفخیذ بوده‌اند دارای شرایط شهادت دادن باشند و در دادگاه شهادت دهند جرم اثبات خواهد شد.

  • چنانچه فرد مجرم در دادگاه چهار بار اقرار کند که مرتکب جرم تفخیذ شده است این جرم اثبات خواهد شد. اما اگر تعداد دفعات اقرار کمتر از چهار بار باشد مجرم به جای صد ضربه شلاق به مجازات ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود. اقرار مجرم نیز باید صحیح باشد تا بتوان با استناد به آن جرم را اثبات نمود.

سوالات متداول

مجازات جرم تفخیذ چیست‌‌‌ ؟

مجازات جرم ‌تفخیذ صد ضربه شلاق خواهد بود.

در صورت تکرار جرم ‌تفخیذ بیش از سه بار مجازات مجرم چیست‌‌‌ ؟

در این صورت مجرم به اعدام محکوم می‌شود.

اثبات جرم ‌تفخیذ چگونه است‌‌‌ ؟

اثبات این جرم از دو راه شهادت و اقرار امکانپذیر بوده که در متن مقاله توضیحات کامل‌‌‌تر آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تفخیذ، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ‌تفخیذ پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.
 
 
 

منبع : تفخیذ چیست

 

 





:: برچسب‌ها: تفخیذ چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: