گرفتن سند با قولنامه
نوشته شده توسط : vakiel

یکی از دغدغه‌‌‌‌‌‌های مالکان این است که بتوانند برای ملک‌‌‌‌‌‌های قولنامه‌‌‌‌‌ای خود سند دریافت کنند. دریافت سند برای یک ملک قولنامه‌‌‌‌‌ای باعث ‌‌‌‌می‌شود که اعتبار قانونی ملک بالاتر برود. در ادامه قصد داریم نحوه‌‌‌‌ گرفتن سند با قولنامه را برایتان شرح دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : گرفتن سند با قولنامه

نحوه گرفتن سند با قولنامه

یکی از پرسش‌‌‌‌‌‌هایی که ممکن‌ است در ذهن خریداران‌ املاک‌ به وجود بیاید این است که آیا پس از خرید ملک قولنامه‌‌‌‌‌ای ‌‌‌‌می‌توانم برای ملک خود سند بگیرم؟ که در این باره باید بگوییم با دارا بودن قولنامه ملک خریدار ‌‌‌‌می‌تواند به راحتی برای آن‌ سند بگیرد.

برای دریافت سند مالک یا همان خریدار ‌‌‌‌می‌بایست ابتدا به دفتر اسناد رسمی مراجعه کند و درخواست تنظیم سند رسمی نماید. دفتردار با توجه به این درخواست او بازرسی را ‌‌‌‌می‌فرستد تا از ملک او بازدید نماید و با توجه به مشخصاتی که دارد برای آن سند تنظیم نماید.‌‌‌‌ برای درخواست تنظیم سند از دفتر ثبت اسناد ‌‌‌‌می‌بایست مدارک زیر را به این دفتر ارائه نمود:

  • اصل شناسنامه مالک و کپی آن.
  • اصل قولنامه و کپی آن.
  • تصویر ملک که مشخصات آن را معین ‌‌‌‌می‌کند.

برای‌‌‌‌ گرفتن سند با قولنامه‌‌‌‌ ‌‌‌‌می‌بایست هزینه‌‌‌‌‌ای پرداخت شود ؟

برای دریافت سند با قولنامه مالک ‌‌‌‌می‌بایست هزینه معینی را به اداره ثبت اسناد پرداخت کند تا سند رسمی او تنظیم گردد. این هزینه با توجه به متراژ ملک او، موقعیت ملک و نوع آن معین ‌‌‌‌می‌شود. برای مثل اگر ملکی که قرار است برای آن سند گرفته شود یک ملک تجاری و بزرگ ‌باشد هزینه دریافت سند آن از اداره اسناد نیز بیشتر خواهد بود اما‌ گرفتن سند برای املاک مسکونی و کوچک‌تر هزینه کمتری دارد. این ‌به این دلیل است که معمولا املاک تجاری برای کسب درآمد ساخته‌‌‌‌‌ می‌شوند و برای مالک مزایای زیادی به همراه دارند. اما املاکی که مسکونی هستند برای دریافت سند معمولا به هزینه کمتری احتیاج خواهند داشت.

سند با قولنا‌مه توسط چه کسی دریافت ‌‌‌‌می‌شود ؟

سندی که به کمک قولنامه تنظیم ‌‌‌‌می‌شود ‌‌‌‌می‌بایست توسط اشخاص زیر دریافت گردد:

  • سازنده

اولین کسی که ملزم‌ به دریافت سند به‌‌‌‌ کمک قولنامه است مالک ‌‌‌‌می‌باشد، مالک ساختمان ‌‌‌‌می‌بایست برای ملک قولنامه‌‌‌‌‌ای خود سند دریافت کند.

  • خریدار

اگر مالک برای ملک قولنامه‌‌‌‌‌ای خود سند دریافت نکند انجام این کار به عهده خریدار ‌‌‌‌می‌باشد که امروزه بهتر است هر فرد برای ملک قولنامه‌‌‌‌‌ای خود سند دریافت کند.

مدت زمان دریافت سند با قولنامه

دریافت سند با قولنامه به مدت زمان زیادی احتیاج ندارد و به محض اینکه مدارک ذکر شده در بالا به اداره اسناد تحویل داده شوند بازرسین اداره برای بازدید از ملک‌ به محل آن حضور ‌‌‌‌می‌یابند و تنظیم‌ سند با قولنامه نیاز به مدت زمانی مابین یک تا دو ماه دارد که با توجه به نوع ملک متفاوت خواهد بود.

سوالات متدوال

دریافت سند با قولنامه امکانپذیر است ؟

بله به راحتی ‌‌‌‌می‌توان با دارا بودن قولنامه سند دریافت کرد.

برای دریافت سند با قولنامه باید به چه مرکزی مراجعه کرد ؟

برای گرفتن سند با قولنامه باید به دفتر ثبت اسناد مراجعه نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص گرفتن سند با قولنامه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون گرفتن سند با قولنامه پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع : گرفتن سند با قولنامه

 





:: برچسب‌ها: گرفتن سند با قولنامه ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: