دیه پلک
نوشته شده توسط : vakiel

قانون همواره محافظ جان و مال افراد است. اگر کسی بخواهد به سلامت جسمانی دیگری آسیب وارد کند قانون او را مجازات خواهد کرد. یکی از مجازات‌هایی که قانون در صورت آسیب به بدن و جسم اشخاص تعیین کرده است پرداخت دیه می‌باشد. هر عضو از بدن دارای دیه‌ مخصوص و مشخصی است. در این مطلب می‌خواهیم دیه از بین بردن پلک را بررسی کنیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : دیه پلک

دیه و ماهیت حقوقی آن

از نظر عرفی دیه عبارت است از پولی که مجرم باید به شخص آسیب دیده پرداخت کند. در قانون مجازات اسلامی یک فصل کامل به دیه پرداخته شده است.

قانون گذار برای هر عضو بدن بر اساس میزان جراحت وارد شده دیه تعیین کرده است. یکی از این اعضا ‌‌‌‌پلک است. در صورتی که فردی باعث از بین بردن ‌‌‌‌پلک دیگری شود باید دیه آن را پرداخت نماید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ماهیت دیه کلیک فرمایید.

دیه از بین بردن پلک

در قانون در هنگام تعیین مقدار دیه میزان آسیب وارد شده را نیز در نظر می‌گیرند یعنی که مهم است آن عضو کاملا از بین رفته، یا اینکه فقط از کار افتاده و یا اینکه به نحو دیگری آسیب دیده است. از بین رفتن ‌‌‌‌پلک یعنی اینکه چشم شخص دیگر ‌‌‌‌پلک نداشته باشد. در این صورت فرد مجرم باید دیه از بردن ‌‌‌‌پلک را پرداخت نماید. اگر همراه با ‌‌‌‌پلک چشم هم از بین برود دیه چشم و ‌‌‌‌پلک هر کدام جدا باید پرداخت شود.

در ماده 590 قانون مجازات برای از بین رفتن ‌‌‌‌پلک سه حالت مطرح کرده است. در هر یک از این حالات دیه متفاوتی تعیین شده است.

دیه از بین رفتن هر پلک بالا

هر چشم دارای دو ‌‌‌‌پلک است یکی ‌‌‌‌پلک بالایی و یکی هم ‌‌‌‌پلک پایینی. در صورتی که ‌‌‌‌پلک بالایی فرد از بین برود باید یک ششم دیه کامل به فرد پرداخت شود. اگر دو ‌‌‌‌پلک بالا از بین برود برای هر کدام یک ششم دیه کامل پرداخت می‌شود.

دیه از بین رفتن هر پلک پایین

در صورتی که هر یک از ‌‌‌‌پلک‌های پایین از بین برود باید یک چهارم دیه کامل پرداخت گردد. وقتی که هر دو ‌‌‌‌پلک پایین از بین برود برای هر کدام یک چهارم دیه کامل پرداخت می‌شود.

دیه از بین رفتن هر چهار پلک

در صورتی که هم هر دو ‌‌‌‌پلک بالا و هم هر دو ‌‌‌‌پلک پایین مجموعا چهار ‌‌‌‌پلک از بین برود باید دیه کامل پرداخت شود.

سوالات متداول

دیه از بین رفتن پلک چه قدر است ؟

با توجه به اینکه چه مقدار از ‌‌‌‌پلک از بین رفته است میزان دیه متفاوت است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد دیه از بین رفتن ‌‌‌‌پلک می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دیه پلک، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دیه پلک پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع : دیه پلک

 





:: برچسب‌ها: دیه پلک ,
:: بازدید از این مطلب : 564
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: