جعل سند تک برگی
نوشته شده توسط : vakiel

جعل سند و اسناد از گذشته تا‌ کنون ‌توسط مجرمین ‌صورت می‌گرفته است و باعث خسارت به مالکین می‌شده است که هم اکنون نیز در برخی موارد جعل سند صورت می‌گیرد. در ادامه قصد داریم در مورد جعل سند تک برگی و استعلام اصل بودن آن توضیحات مفیدی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

 

منبع : جعل سند تک برگی

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

جعل سند تک برگی امکانپذیر است ؟

با وجود اینکه ‌‌‌سند تک برگی به صورت مکانیزه تولید می‌شود و جعل آن بسیار دشوار است اما در برخی موارد دیده شده است که مجرم این سختی را به دوش کشیده و ‌‌‌سند را با وجود سخت بودن جعل می‌کند تا بتواند از ملک و املاک افراد دیگر سوء استفاده کند. برای مثال فردی ‌‌‌سند خانه خود را جعل می‌کند و آن را به صورت همزمان به چند نفر می‌فروشد تا بتواند با فروش یک خانه پول چندین خانه را به دست بیاورد و کلاهبرداری کند.

استعلام و تشخیص اصل بودن سند تک برگی

یکی از مواردی که ممکن است باعث نگرانی افراد شود جعلی بودن‌‌‌‌ سند‌های تک برگی می‌باشد که در این باره باید بگوییم‌ هیچ جای نگرانی وجود ندارد و فرد می‌تواند برای تشخیص اصل بودن ‌‌‌سند استعلام بگیرد. برای این ‌کار به دو روش زیر می‌توان عمل‌ نمود:

  • از فرد فروشنده بخواهید که استعلام ثبتی ‌‌‌سند را پیش از معامله به شما ارائه دهد و شما را مطمئن‌ کند که ‌‌‌سند اصل بوده و جعلی نیست.
  • شما می‌توانید با رجوع به سامانه ثبت اسناد رسمی و ورود به این سامانه استعلام بگیرید که ‌‌‌سند مورد نظرتان اصل است یا جعل شده که برای این‌کار می‌بایست شناسه ‌‌‌سند را در سامانه وارد کنید تا اطلاعات کامل آن را مشاهده کنید و از اصل بودنش اطمینان حاصل فرمایید.

نکته مهم: توجه داشته باشید که جعل نمودن ‌‌‌سند تک برگی بسیار کم اتفاق می‌افتد و معمولا چون ‌‌‌سند دارای هولوگرام مخصوص می‌باشد نمی‌توان ‌آن را جعل نمود.

سوالات متدوال

سند تک ‌برگی قابل جعل است ؟

جعل این نوع ‌‌‌سند کار بسیار دشواری است و کم ‌اتفاق می‌افتد.

برای استعلام‌ اصل بودن‌ سند تک ‌برگی باید به چه سامانه‌ای وارد شد ؟

می‌بایست ‌به سامانه ثبت اسناد رسمی‌ وارد شوید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع : جعل سند تک برگی





:: برچسب‌ها: جعل سند تک برگی ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: