عقد معلق و عقد منجز | تعریف قانونی – احکام و آثار – بررسی تفاوت‌ها
نوشته شده توسط : vakiel

 

عقد به بسته شدن قرارداد و قبول تمام مواردی که داخل آن‌ ذکر شده است گفته ‌‌‌می‌شود.‌ در قوانین ما عقود مختلفی هستند که هر کدام با توجه به شرایط افراد و نیاز آن‌‌‌‌ها تعیین ‌‌‌می‌شوند‌. برای مثال در قانون کشور ما عقد نکاح برای ازدواج و عقد بیع برای خرید و فروش انجام ‌‌‌می‌شود و هر کدام قوانین خاص خود را دارند. در ادامه قصد داریم در مورد عقد معلق و عقد منجز توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

عقد معلق و عقد منجز

 تعریف قانونی – احکام و آثار – بررسی تفاوت‌ها

 

عقد منجز چیست‌‌‌‌‌ ؟

طبق ماده ۱۸۹ عقد منجز به عقدی گفته ‌‌‌می‌شود که طی انجام آن افراد به محض اینکه قرارداد ‌‌‌می‌نویسند موظف به انجام کاری ‌‌‌می‌شود و ‌‌‌می‌بایست حتما آن ‌کار را انجام دهند. برای مثال شخصی در عقد منجز ‌‌‌می‌گوید که پس از بسته شدن قرارداد خانه‌اش را به نام طرف مقابلش ‌‌‌می‌زند و در قبال خانه مبلغی پول دریافت ‌‌‌می‌کند‌ که در این صورت ‌اگر عقد امضا شود ‌‌‌می‌بایست خانه‌اش را به نام طرف مقابل زده و در عوض پول دریافت کند.

عقد معلق به چه عقدی گفته ‌‌‌می‌شود‌‌‌‌‌ ؟

عقد معلق نیز یکی از انواع عقود در قانون کشور ما ‌‌‌می‌باشد که قوانین مربوط به خود را دارد. در عقد معلق طرفین ‌‌‌می‌توانند انجام کاری را به بعدها موکول کنند. برای مثال در عقد ذکر ‌‌‌می‌کنند که اگر فردی در آزمون دکترا قبول شود برای او اتومبیل ‌‌‌می‌خرند که در این صورت فردی که قرار است اتومبیل بخرد نیاز نیست که اتومبیل را بلافاصله بعد از عقد به طرف مقابل بدهد و ‌‌‌می‌بایست صبر نماید تا او در آزمون دکترا قبول شود.

سوالات متدوال

عقد منجز چیست‌‌‌‌‌ ؟

عقد منجز عقدی است که پس از بسته شدن آن بلافاصله افراد موظف به انجام کاری ‌‌‌می‌شوند.

تفاوت عقد منجز و عقد معلق چیست‌‌‌‌‌ ؟

عقد منجز عقدی است که بلافاصله پس از بسته شدن قرارداد افراد باید کاری را انجام دهند اما در عقد معلق اینگونه نخواهد بود و افراد ‌‌‌می‌توانند انجام کار را به روز‌‌‌‌های بعد موکول کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص عقد معلق و منجز، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون عقد معلق و منجز پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

عقد معلق و عقد منجز

 تعریف قانونی – احکام و آثار – بررسی تفاوت‌ها





:: برچسب‌ها: عقد معلق و عقد منجز | تعریف قانونی – احکام و آثار – بررسی تفاوت‌ها ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: