الزام به تعهد | تعهد به انجام کار در قرارداد – لزوم وفای به عهد – آثار حقوقی
نوشته شده توسط : vakiel

 

تعهد به معنای پذیرش مسئولیت و پایبند بودن به انجام کار می‌باشد. فرد متعهد می‌بایست کاری را که به او محول شده به خوبی انجام دهد و از انجام آن خودداری نکند. فرد باید در تاریخ معینی کار را به انجام برساند و نگذارد که آن تاریخ سپری شود. در ادامه قصد داریم تعهد به انجام کار در قرارداد یا همان الزام به تعهد را برایتان شرح دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

الزام به تعهد

 تعهد به انجام کار در قرارداد – لزوم وفای به عهد – آثار حقوقی

 

 

الزام به تعهد قراردادی به چه معنی می‌باشد‌ ؟

تعهد به انجام کار در قرارداد به این‌ معنی می‌باشد که فردی طی تنظیم قرارداد موظف می‌شود که ‌کار مشخصی را انجام دهد. در این‌ مورد فرد می‌بایست حتما کاری را که در قرارداد ذکر کرده‌اند را انجام دهد و در غیر این‌ صورت ممکن است باعث تزلزل قرارداد شود.

برای مثال فردی در قرارداد متعهد می‌شود که در یک مدت زمان مشخص خانه‌ای برای طرف مقابلش بسازد و مرمت کند و یا ماشین او را تعمیر کند که در این‌صورت فرد باید حتما تا آن تاریخ ماشین ‌را تعمیر کند و یا خانه را بسازد و در غیر این صورت به وظایفش در قرارداد متعهد نبوده است.

الزام به انجام تعهد در چه مواردی برداشته می‌شود‌ ؟

در برخی موارد نیز تعهد به انجام کار در قرارداد ممکن نیست و حتی باعث باطل شدن آن نیز می‌شود. موارد عدم تعهد افراد به انجام کار و بطلان قرارداد به شرح زیر می‌باشند:

انجام کار نامقدور، غیرمشروع و بی‌فایده

ممکن است در قرارداد ذکر شود که فردی باید در یک هفته مقدار زیادی بار را جابه‌جا کند اما ‌او چون هواپیما ندارد نمی‌تواند بار مورد نظر را در آن تاریخ به مقصد حمل کند که در این‌ صورت کار نامقدور است و فرد می‌تواند به آن‌ متعهد نباشد و قرارداد ممکن است باطل شود.

  • مورد دیگری که ممکن ‌است طی انجام آن فرد متعهد نباشد و یا قرارداد باطل شود انجام کار‌های نامشروع است. برای مثال اگر فردی طی تنظیم قرارداد از شخصی بخواهد که برای او مشروبات الکلی خریداری نماید و یا خانه‌اش را به آتش بکشد این کار‌ها نامشروع هستند و فرد می‌تواند نسبت به انجام آن‌ها متعهد نباشد و در این صورت حتما قرارداد باطل خواهد شد‌.
  • اگر در قرارداد ذکر شود که شخصی موظف است کاری انجام دهد که نه سود مادی دارد و نه ‌سود معنوی بازهم قرارداد باطل می‌شود و فرد ملزم ‌به انجام آن کار نخواهد بود.

سوالات متدوال

تعهد به انجام کار در قرارداد یعنی چه‌ ؟

یعنی فردی طی تنظیم قرارداد موظف به انجام کاری می‌شود.

اگر کسی در قرارداد از ما بخواهد که خانه‌اش را آتش بزنیم قرارداد باطل است‌ ؟

بله.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص الز‌ام به تعهد، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون الز‌ام به تعهد پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

شماره تماس وکیل دات کام

منبع:

الزام به تعهد

 تعهد به انجام کار در قرارداد – لزوم وفای به عهد – آثار حقوقی





:: برچسب‌ها: الزام به تعهد | تعهد به انجام کار در قرارداد – لزوم وفای به عهد – آثار حقوقی ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: