عدم تمکین در عقد موقت | عواقب حقوقی عدم تمکین از شوهر در نکاح موقت
نوشته شده توسط : vakiel

 طور که می‌دانیم ازدواج دو نوع موقت و دائمی‌ دارد که زن و مرد می‌توانند با توجه به شرایطی که دارند به عقد نکاح موقت یا دائم یکدیگر در بیایند. اما در حین عقد نکاح دائم‌ یا موقت زن و مرد می‌بایست قوانینی را نسبت به یکدیگر رعایت نموده و تکالیف خود را به خوبی انجام دهند. در ادامه در مورد عدم تمکین در عقد موقت توضیحاتی را ارائه نموده‌‌ایم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

عدم تمکین در عقد موقت

عواقب حقوقی عدم تمکین از شوهر در نکاح موقت

 

عقد موقت چیست ؟

عقد موقت به عقدی گفته می‌شود که طی انجام آن زن و شوهر می‌توانند تا مدت مشخص شده‌‌ای در محرمیت یکدیگر باقی بمانند.‌ این نوع عقد تفاوت‌های بسیار زیادی با عقد دائم دارد. در عقد موقت زن موظف است که از همسر خود تمکین کند و وظایف زناشویی خود را به خوبی انجام دهد.

عدم تمکین در عقد موقت به چه معناست ؟

همان طور که می‌دانید زن در حین عقد موقت موظف است که وظایف خود را در قبال مرد انجام دهد و همچنین در منزل شوهر سکونت گزیند که در غیر‌ این صورت او مرتکب عدم تمکین شده است. عدم تمکین در عقد موقت می‌تواند زن را از دریافت برخی حقوق خود بازدارد و در‌ این صورت ممکن است برخی حقوق قانونی زن به او تعلق نگیرد.

در صورت عدم تمکین در عقد موقت چه حقوقی به زن تعلق نمی‌گیرد ؟

هر گاه در عقد موقت زن از شوهر خود تمکین ننماید طبق قانون برخی حقوق از او سلب می‌شوند. حقوقی که در صورت عدم تمکین در عقد موقت به زن تعلق نمی‌گیرند به شرح زیر هستند:

عدم پرداخت نفقه

در عقد موقت اگر زن از شوهر تمکین نکند دادگاه مرد را ملزم به پرداخت نفقه به او نمی‌داند و مرد می‌تواند هیچ‌نفقه‌‌ای به زن پرداخت نکند.

به طور کلی در عقد موقت الزامی به پرداخت نفقه وجود ندارد مگر اینکه زوجین شرط نفقه نموده باشند که در این صورت مورد موظف به پرداخت آن خواهد بود.

نصف شدن مهریه

یکی از مواردی که عد‌م تمکین در عقد موقت به حساب می‌آید عد‌م برقراری رابطه زناشویی از طرف زن است. اگر زن از برقراری رابطه زناشویی با شوهر در عقد موقت خودداری کند و باکره باقی بماند طبق قانون مرد ملزم به پرداخت نصف مهریه به او خواهد بود و نصف دیگر مهریه به او تعلق نمی‌گیرد.

توجه نمایید در صورتی مهریه نصف می‌شود که رابطه زناشویی حتی یکبار هم اتفاق نیفتد وگرنه اگر زن یکبار تمکین کند و دیگر تمکین نکند باز هم مستحق تمام مهریه‌اش خواهد بود.

سوالات متداول

عد‌م تمکین در عقد موقت به چه معناست ؟

عدم حضور در خانه شوهر و عدم برقراری رابطه زناشویی در مدت زمان عقد.

آیا در صورت عد‌م تمکین در عقد موقت به زن نفقه تعلق می‌گیرد ؟

خیر.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص عد‌م تمکین در عقد موقت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون عد‌م تمکین در عقد موقت پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کاممنبع:

عدم تمکین در عقد موقت

عواقب حقوقی عدم تمکین از شوهر در نکاح موقت

 




:: برچسب‌ها: عدم تمکین در عقد موقت | عواقب حقوقی عدم تمکین از شوهر در نکاح موقت ,
:: بازدید از این مطلب : 532
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: