نحوه پیگیری دادخواست مهریه | مراحل پیگیری دادخواست مهریه از طریق سامانه ثنا
نوشته شده توسط : vakiel

مطابق قانون زن می‌تواند هرگاه که اراده کند برای مطالبه مهریه خود اقدام نماید. مهریه حق زن است که در حین عقد نکاح به او تعلق می‌گیرد. در ادامه توضیحاتی را در خصوص تنظیم و نحوه پیگیری دادخواست مهریه از طریق سامانه ثنا در اختیارتان قرار داده‌ایم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

منبع :

نحوه پیگیری دادخواست مهریه

مراحل پیگیری دادخواست مهریه از طریق سامانه ثنا

 

 

دادخواست مهریه چیست و چگونه تنظیم می‌شود ؟

همان طور که در بالا گفته شد مهریه حق زن است و او می‌تواند آن را در هر زمان که بخواهد مطالبه نماید. برای دادخواست مطالبه مهریه می‌بایست زن به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نموده و طی ارائه دادخواستی از دادگاه بخواهد که مهریه او را از مرد مطالبه کند. طی این دادخواست دادگاه با سنجش میزان دارایی مرد مهریه زن را به صورت قسط بندی شده و یا یکجا به او پرداخت می‌نماید.

اما برای گرفتن رای دادگاه مبنی بر مطالبه مهریه می‌بایست برخی مراحل طی شوند. برای تنظیم دادخواست زن یا وکیل او می‌بایست در دادخواست مشخصاتی مثل نام، نام خانوادگی، محل سکونت و سن زن را وارد نمایند. سپس در دادخواست بنویسند که خواهان چه مالی هستند، برای مثال می‌بایست مبلغ مهریه را در دادخواست ذکر کنند و به دادگاه ارائه نمایند تا در آنجا به این دادخواست رسیدگی شود و مهریه وصول گردد.

نحوه پیگیری دادخواست مهریه از طریق سامانه ثنا

سال ۱۳۹۵ سامانه خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی شد تا طرفین دعوا بتوانند بدون حضور در دادگاه از رای صادر شده مطلع گردند و یا دادخواست خود را پیگیری نمایند.

برای پیگیری دادخواست مهریه می‌بایست ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام نمایید. پس از ثبت نام در این سامانه برای پیگیری دادخواست نیازمند یک رمز عبور می‌باشید که برای دریافت آن می‌بایست به دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرتان مراجعه نمایید‌. در این دفتر شما احراز هویت خواهید شد و سپس رمز عبور در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

پس از دریافت رمز عبور می‌بایست دوباره به سامانه خدمات الکترونیک قضایی وارد شوید و روی گزینه اطلاع رسانی برای اشخاص کلیک نمایید. عکس

سپس صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که می‌بایست در کادرهای مربوطه کد ملی خود و رمز عبوری که از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دریافت نموده‌اید را وارد کنید. عکس

در مرحله بعد نیز می‌بایست رمز موقتی که به تلفنتان ارسال می‌شود را در کادر مربوطه وارد کنید و روی دکمه ثبت کلیک نمایید. حالا شما وارد حساب شخصی خود در سامانه ثنا شده‌اید و می‌توانید تمامی دادخواست‌های خود را در آنجا مشاهده کنید. عکس

برای مشاهده نحوه رسیدگی به دادخواست و پیگیری آن شماره پرونده خود را در کادر جست و جوی پرونده وارد نمایید. عکس

پس از وارد کردن شماره پرونده رای صادره از طرف دادگاه بر روی صفحه نمایش داده می‌شود و به این ترتیب شما می‌توانید دادخواست خود را پیگیری نموده و از نتیجه آن مطلع شوید. عکس

سولات متدوال

در دادخواست مهریه مبلغ مال مورد نظر نیز باید ذکر شود ؟

بله مبلغ مهریه باید به طور دقیق در دادخواست ذکر گردد.

آیا می‌توان دادخواست مهریه را از طریق سامانه ثنا پیگیری کرد ؟

بله از طریق سامانه ثنا دادخواست مهریه قابل پیگیری خواهد بود که نحوه آن نیز در مقاله ذکر شده است.

چنانچه زن در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی احراز هویت نشود به او رمز عبور داده می‌شود ؟

خیر برای دریافت رمز عبور به سامانه ثنا می‌بایست حتما احراز هویت شود.

مرکز وکیل دات کام از معتبرترین مراکز در زمینه حل پرونده‌های حقوقی می‌باشد و شما می‌توانید با مراجعه به این مرکز حل پرونده حقوقی خود را تسریع بخشید و از خدماتی مانند مشاوره تلفنی و آنلاین بهره‌مند گردید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه پیگیری دادخواست مهریه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه پیگیری دادخواست مهریه پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع :

نحوه پیگیری دادخواست مهریه

مراحل پیگیری دادخواست مهریه از طریق سامانه ثنا





:: برچسب‌ها: نحوه پیگیری دادخواست مهریه ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: