پایان حضانت فرزند دختر و پسر
نوشته شده توسط : vakiel

پس از طلاق زوجین می‌بایست مشخص کنند که کدام یک از آن‌ها حضانت فرزندشان را به عهده بگیرد. چنانچه ایشان در تعیین سرپرست اختلاف نظر داشته باشند دادگاه با توجه به مصلحت فرزند شخص مناسب را انتخاب خواهد کرد. اما حضانت فرزند نیز روزی به پایان خواهد رسید و پدر و مادر پس از این مدت به لحاظ قانونی به عنوان سرپرست و مراقب فرزند شناخته نمی‌شوند. در ادامه توضیحاتی در خصوص پایان حضانت دختر و پسر ارائه خواهیم نمود.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : 

پایان حضانت فرزند دختر و پسر

پایان حضانت فرزند دختر

پایان حضانت فرزند پسر

 

 

 

 

حضانت فرزند

حضانت فرزند در واقع به معنای حمایت و مراقبت پدر و ‌مادر از او می‌باشد. دادگاه پس از طلاق حضانت فرزند را به یکی از والدین او‌ واگذار می‌کند‌. فردی که‌ به عنوان سرپرست انتخاب می‌شود می‌بایست بسیار صالح باشد و مصلحت فرزند را بخواهد. مطابق قانون دختر و پسر از زمان تولد تا سن هفت سالگی تحت حضانت مادر می‌باشند. پس از هفت سالگی نیز پسر تا سن ۱۵ سالگی و دختر تا سن ۹ سالگی تحت حضانت پدر خواهند بود.

پایان حضانت فرزند دختر و پسر

پایان حضانت دختر و پسر با رسیدن سن آن‌ها به ۹ و ۱۵سال فرا می‌رسد. پس از رسیدن آن‌ها به این سنین طبق قانون دختر و پسر دیگر بالغ و عاقل می‌باشند. فرزندان با رسیدن به این سن می‌توانند سرپرست خود را شخصا انتخاب نمایند. برای مثال دختر می‌تواند مادر را به عنوان سرپرست خود انتخاب کند و با او زندگی کند.

پس از پایان حضانت فرزند پدر و مادر می‌توانند حضانت دائمی آن‌ها را از دادگاه دریافت کنند ؟

چنانچه دختر یا پسر یکی والدین را به عنوان سرپرست خود انتخاب کند و بخواهد که‌ با او زندگی کند فرد انتخاب شده می‌تواند حضانت دائمی فرزندش را از دادگاه دریافت نماید اما این به این معنی نیست که والد دیگر از حقوقش محروم شود. او طبق قانون هر گاه که بخواهد قادر به دیدار با فرزند خود خواهد بود.

فرزندان پس از رسیدن به سن 9 و 15 می‌توانند خودشان انتخاب کنند که با چه کسی زندگی کنند. همچنین چنانچه سرپرستی که طبق حکم قطعی دادگاه حضانت را گرفته صلاحیت خود را از دست بدهد می‌توان از وی سلب حضانت نمود. این مطلب تحت عنوان موانع حضانت مقاله‌ای جداگانه به خود اختصاص داده است.

سوالات متدوال

حضانت به چه معناست ؟

سرپرستی، مراقبت، تربیت و نگهداری از فرزند.

پایان حضانت دختر و پسر در چه سنی اتفاق می‌افتد ؟

پسر در سن ۱۵ سالگی و دختر در سن ۹ سالگی.

فرزندان از زمان تولد تا سن هفت سالگی تحت حضانت چه کسی هستند ؟

تحت حضانت مادر.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پایان حضانت فرزند دختر و پسر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون پایان حضانت فرزند دختر و پسر پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

منبع : پایان حضانت فرزند





:: برچسب‌ها: پایان حضانت فرزند دختر و پسر ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: