مبلغ نفقه زن در سال ۹۹
نوشته شده توسط : vakiel

پس از ازدواج مرد می‌بایست نفقه را که حق قانونی زن است به او پرداخت نماید. یکی از وظایف مرد پرداخت نفقه به زن بوده و در صورت عدم پرداخت زن می‌تواند برای مطالبه این حق خود از مرد شکایت نماید. اما مبلغ نفقه با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. در ادامه قصد داریم توضیحات مفیدی را در خصوص مبلغ نفقه زن در سال ۹۹ خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع : 

مبلغ نفقه زن در سال ۹۹

عوامل موثر در تعیین و محاسبه نفقه در سال ۹۹

 

 

 

نفقه زن چیست ؟

وقتی زن و مرد با یکدیگر ازدواج می‌کنند مرد موظف می‌شود که در قبال انجام وظایف زن به او نفقه پرداخت کند. نفقه در واقع حقی است که برای تامین نیازهای ضروری زن به او پرداخت می‌شود. برای مثال در صورت بیمار بودن زن، مرد می‌بایست هزینه‌های درمان او را پرداخت کند که به این کار پرداخت نفقه به زن گفته می‌شود. برای دریافت توضیحات تکمیلی در خصوص نفقه زن کلیک نمایید.

مبلغ نفقه زن در سال ۹۹

در قوانین ما هیچ گونه مبلغ مشخصی برای نفقه تعیین نشده است و نفقه هر زن با زن دیگر متفاوت خواهد بود. برای مثال نفقه هر زن بر اساس سن، تحصیلات و… تعیین می‌شود اما در سال ۹۹ اگر بخواهیم نرخ نفقه زن را اعلام نماییم باید بگوییم که نفقه زن در سال ۹۹ با توجه به نرخ تورم معین می‌شود.

نحوه محاسبه مبلغ نفقه زن در سال ۹۹

زن برای دریافت نفقه باید به دادگاه برود و دادگاه پس از احراز مسائلی برای تعیین مبلغ آن قرار کارشناسی صادر می‌کند.

محاسبه میزان نفقه زن در سال ۹۹ با توجه به عوامل متفاوتی صورت می‌گیرد. دادگاه و یا شورای حل اختلاف وظیفه دارند که نفقه را محاسبه نمایند. قاضی دادگاه سطح خانوادگی، سن و سایر شرایط زن را می‌سنجد و با سنجش این موارد متوجه می‌شود که زن با وجود تورم در سال ۹۹ به چه مبلغی برای تامین نیازهای زندگی خود نیاز دارد. هر چقدر که نرخ تورم در سال ۹۹ بالاتر باشد مبلغ نفقه نیز بالاتر‌ خواهد‌ بود. دادگاه تمام مخارج زندگی زن را مانند مخارج خوراک، پوشاک و درمان او را جمع بندی می‌کند و بر اساس آن‌ها مبلغ نفقه او نیز تعیین می‌شود.

سوالات متدوال

نفقه زن شامل چه مواردی می‌شود ؟

نفقه زن شامل مخارج درمانی، خوراکی، پوشاک و… می‌شود.

آیا برای محاسبه نفقه زن در سال ۹۹ به نرخ تورم نیز توجه می‌شود ؟

بله نرخ تورم در سال ۹۹ یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین کننده مبلغ نفقه خواهد بود.

آیا سطح خانوادگی زن برای تعیین نفقه در سال ۹۹ یک ملاک است ؟

در سال ۹۹ نیز مانند سال‌های دیگر سطح خانوادگی زن تعیین کننده نفقه او خواهد بود زیرا سطح خانوادگی هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد و ممکن است در مخارج زندگی او نیز تاثیر گذار باشد و مخارج او را کمتر یا بیشتر کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت وکیل دات کام مراجعه نمایید و از خدمات ویژه این سایت بهره‌مند گردید. سایت وکیل دات کام از معتبرترین سایت‌هایی می‌باشد که در زمینه‌های حقوقی فعالیت می‌کند. از بهترین خدمات مرکز وکیل دات کام می‌توان به حل انواع پرونده‌های حقوقی و ارائه مشاوره حضوری و تلفنی اشاره نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مبلغ نفقه ز‌ن در سال ۹۹، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مبلغ نفقه ز‌ن در سال ۹۹ پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

شماره تماس وکیل دات کام

 

 

منبع : مبلغ نفقه زن در سال ۹۹





:: برچسب‌ها: مبلغ نفقه زن در سال ۹۹ ,
:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: