اظهار نامه حقوقی
نوشته شده توسط : vakiel

امروزه اکثر امور حقوقی و قضایی به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرند. یعنی افراد اگر بخواهند به برخی امور ‌‌حقو‌قی خود رسیدگی کنند نیاز به مراجعه حضوری به مراجع قضایی نخواهند داشت. برای مثال افراد می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه ثنا پیگیری کنند و نیاز نیست که حتما به دادگاه مورد نظر رجوع نمایند. یکی دیگر از انواع امور حقوقی که می‌توان آن را به صورت الکترونیکی به انجام رساند، ارسال اظهار نامه حقوقی می‌باشد. در ادامه در مورد اظهارنامه حقوقی، کاربرد و نحوه ارسال آن توضیحات مفید و مختصری ارائه کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اظهارنامه کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اظهار نامه حقوقی

اظهار نامه حقوقی

اظهار نامه ‌‌حقو‌قی ابزاری می‌باشد که به واسطه آن افراد می‌توانند حقوق خود را از دیگری مطالبه نمایند. قبل از اینکه فرد با تقدیم دادخواست علیه شخص دیگر طرح دعوا نماید، می‌تواند با ارسال اظهار نامه ‌‌حقو‌قی حق خود را از او طلب کند و منتظر پاسخ او باشد. برای مثال وقتی ما از شخصی مبلغ مشخصی پول طلب داریم، می‌توانیم با ارسال اظهار نامه ‌‌حقو‌قی از او حق خود را طلب کنیم.

یا در مثال دیگر اگر زن بدون دلیل از مرد خود تمکین نکند، مرد می‌تواند با ارسال اظهار نامه ‌‌حقو‌قی او را به تمکین دعوت نماید. در واقع ارسال اظهار نامه ‌‌حقو‌قی به افراد به منظور صلح و سازش انجام می‌گیرد و افراد قبل از طرح دعوا اقدام به ارسال آن می‌نمایند.

برای آشنایی درباره نحوه پر کردن اظهارنامه مالیاتی کلیک کنید.

کاربرد اظهار نامه حقوقی در قانون

یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن ما ایجاد شود این است که، اظهار نامه ‌‌حقو‌قی دقیقا چه کاربردی دارد‌ ؟ که در پاسخ به این سوال می‌بایست بگوییم اصلی‌ترین کاربرد اظهار نامه ‌‌حقو‌قی مطالبه حقوق افراد می‌باشد. در اصل فرد برای اینکه بتواند بدون طرح دعوا در دادگاه حق خود را مطالبه کند اقدام به ارسال اظهار نامه می‌نماید. این کار باعث می‌شود که صلح و سازش میان طرفین برقرار شود و شخص بدهکار ایفای تعهد نماید.

اما دیگر کاربردی که این ابزار ‌‌حقو‌قی دارد، ایجاد مستند برای طرح دعوا در دادگاه می‌باشد. اگر افراد به طرف مقابل اظهار نامه ‌‌حقو‌قی ارسال کنند، اما با عدم انجام تعهد از سوی او روبه‌رو شوند، می‌توانند این مورد را به عنوان یک مستند برای رجوع به دادگاه و طرح دعوا علیه او استفاده نمایند.

ارسال اظهار نامه حقوقی چگونه انجام می‌گیرد‌ ؟

همانطور که در بالا گفته شد امروزه اکثر امور ‌‌حقو‌قی به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرند. ارسال اظهار نامه ‌‌حقو‌قی نیز به همین صورت انجام می‌گیرد. برای ارسال اظهار نامه ‌‌حقو‌قی ابتدا می‌بایست در سایت ثنا ثبت نام کنید و فرآیند ثبت نام خود را کامل کنید. سپس می‌بایست در این سایت با انجام چند مرحله یک اظهار نامه ‌‌حقو‌قی تنظیم نموده و آن را به صورت الکترونیکی برای طرف مقابل ارسال نمایید. به توضیح ساده‌تر شما برای ارسال اظهار نامه هیچ نیازی به رجوع به دادگاه ندارید، و می‌توانید تمام مراحل این کار به صورت آنلاین و غیر حضوری به انجام برسانید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اظهار نامه حقوقی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اظهار نامه حقوقی پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

اظهار نامه ‌‌حقو‌قی از طریق کدام سایت ارسال می‌شود‌ ؟

اظهارنامه ‌‌حقو‌قی از طریق سایت ثنا ارسال می‌شود.

مهم‌ترین کاربرد اظهار نامه ‌‌حقو‌قی چیست‌ ؟

مهم‌ترین کاربرد اظهار نامه ‌‌حقو‌قی ایجاد صلح و سازش میان طرفین و ایفای تعهد از طرف شخص بدهکار می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اظهار نامه حقوقی





:: برچسب‌ها: اظهار نامه حقوقی ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: