مهاجرت به ترکیه
نوشته شده توسط : vakiel

مهاجرت به ترکیه توسط ایرانیان در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. تشابه فرهنگی و شرایط زندگی در کشور ترکیه موجب شده تا بسیاری از ایرانیان این کشور را به عنوان مقصدی برای مهاجرت انتخاب کنند. مهاجرت یعنی خروج از کشور خود به قصد سکونت دائمی در کشوری دیگر. مهاجرت به ترکیه می‌تواند با اهداف مختلفی انجام شود. برخی برای کار، برخی برای تحصیل، برخی برای سرمایه‌گذاری و… اقدام به مهاجرت به ترکیه می‌نمایند. در ادامه به توضیح نحوه مهاجرت‌به‌ترکیه خواهیم پرداخت. برای تسریع این روند از خدمات وکیل مهاجرت استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
 
 
 

مهاجرت به ترکیه

ترکیه یکی از مقاصد‌ پرطرفدار برای مهاجرت در میان ایرانیان است. مهاجرت‌کردن به‌ترکیه با انگیزه‌های مختلفی نظیر کار، تحصیل، سرمایه گذاری و… انجام می‌گیرد. جغرافیای کشور ترکیه به این صورت است که بخشی از آن در آسیا و بخش دیگر آن در اروپا قرار می‌گیرد. دریافت اقامت ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی آسان‌تر است. از دیگر مزایای مهاجرت‌به‌ترکیه این است که شهروندان ایرانی نیازی به دریافت ویزا ندارند.

شرایط و روش های مهاجرت به ترکیه

روش‌های متفاوتی برای مهاجرت به کشور ترکیه وجود دارد. همه این روش‌ها در 6 دسته کلی تقسیم می‌شوند. این 6 دسته عبارت است از مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت تحصیلی، پناهندگی، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت با تولد فرزند. شرایط مهاجرت نیز با توجه به هر یک از این روش‌ها خاص خود آن روش است. برای آشنایی بیشتر با انواع مهاجرت کلیک کنید.

شرایط مهاجرت کاری به ترکیه

از روش‌های مهاجرت به کشور ترکیه، روش مهاجرت شغلی است. متقاضیان مهاجرت کاری که ترکیه را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب می‌‌کنند، باید در مورد شرایط اقتصادی این کشور به خوبی اطلاعات کسب کنند. طبق آمار نرخ بیکاری در ترکیه حدود 14درصد می‌باشد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که در ترکیه مازاد نیروی کار و کمبود فرصت‌های شغلی وجود دارد.

کسانی که قصد مهاجرت کاری به ترکیه را دارند باید از کارفرمای ترکیه‌ای دعوت‌نامه کاری دریافت کنند؛ در این صورت می‌توانند به این طریق به ترکیه‌مهاجرت نمایند. از مهم‌ترین شرایطی که متقاضی باید برای مهاجرت کاری داشته باشد، اخذ دعوت‌نامه از کارفرمای ترکیه‌ای می‌باشد. بدین‌صورت فرد قادر است به ترکیه‌مهاجرت و اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و شرایط آن

روش دیگر برای اقامت در ترکیه، سرمایه‌گذاری می‌باشد. متقاضیان مهاجرت به روش سرمایه‌گذاری قادرند با خرید مسکن، خرید سهام یا اوراق قرضه دولتی و همچنین کارآفرینی اقامت دائم ترکیه را دریافت کنند. هرکدام از روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در ترکیه شرایط خاص خود را دارد. مهاجرینی که قصد دارند ملکی در ترکیه بخرند، لازم است بدانند که قیمت ملک خریداری شده حداقل باید 250 هزار دلار باشد. از طرفی افراد به مدت 3 سال نمی‌توانند ملک خریده شده را بفروشند. متقاضیان مهاجرت که قصد دارند از طریق کارآفرینی اقامت دائم ترکیه را دریافت کنند باید حداقل 5 شهروند ترکیه را به کار مشغول نمایند. همچنین لازم است که به دولت ترکیه، بیمه و مالیات پرداخت کنند.

شرایط دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری عبارت است از:
خریدن یک ملک برای دریافت ویزا و ارائه سند آن
پس‌انداز بانکی حداقل 500 دلار برای یک ماه اقامت در شهر آنتالیا و حداقل 1000 دلار برای اقامت در سایر مناطق ترکیه
داشتن حداقل سرمایه 230 هزار یورویی

مهاجرت از طریق تحصیل و شرایط آن

تحصیل نیز یکی از راه‌های اقامت در ترکیه است. دانشجویان متقاضی تحصیل در ترکیه  قادر هستند با دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور اقدام به مهاجرت به‌ترکیه نمایند. تحصیل کردن در ترکیه در تمامی مقاطع تحصیلی ممکن می‌باشد. داشتن تسلط کافی به زبان ترکی و اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های این کشور از شروط اولیه و بسیار مهم مهاجرت تحصیلی به ترکیه است. سپس هر متقاضی پیش از دریافت پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه حتماً باید در آزمون‌های Yos و Sat نمره قبولی دریافت کند. علاوه بر آن دانشجویان بین‌الملل جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید در آزمون ورودی آلس نیز شرکت کنند. لازم به ذکر است دریافت بورسیه تحصیلی نیازمند دارا بودن رزومه تحصیلی قوی می‌باشد. پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان بین‌الملل در ترکیه، این افراد می‌توانند در کشور ترکیه مشغول به کار شوند و بدین ترتیب اقامت ترکیه را دریافت کنند.

مهاجرت از طریق پناهندگی و شرایط آن

مهاجرت از طریق پناهندگی جزو روش‌های خطرناک برای مهاجرت به‌ترکیه محسوب می‌شود. معمولاً به علت بالا بودن تقاضای پناهندگی این درخواست‌ها رد می‌شوند. متقاضی پناهندگی باید به سفیر ترکیه ثابت کند در کشور خود امنیت جانی و مالی ندارد و علاوه بر آن در معرض آزار و اذیت قرار می‌گیرد. طی روند پناهندگی بسیار زمان‌بر است و ممکن است به جان و مال پناهنده آسیب وارد شود.

مهاجرت از طریق ازدواج و شرایط آن

ازدواج با شهروندان ترکیه‌ای یکی از راه‌های دریافت اقامت کشور ترکیه است. البته باید ثابت شود ازدواج صوری نبوده است که اثبات این امر زمان‌بر کمی دشوار است. حتی می‌توان گفت اثبات صوری نبودن ازدواج بسیار سخت‌تر از روش‌های دیگر برای مهاجرت می‌باشد. در این روش متقاضی باید چند سال با همسر ترکیه‌ای خود زندگی کند. تنها پس از آن می‌تواند اقامت دائم ترکیه را دریافت کند.

مهاجرت از طریق تولد فرزند و شرایط آن

اغلب کشورهای جهان برای شهروندی و تولد فرزند از دو سیستم خون و خاک بهره‌ می‌برند. سیستم خون یعنی یکی از والدین فرزند متولدشده تابعیت آن کشور مثلاً کشور ترکیه را داشته باشد. در این صورت فرزند نیز تبعه ترکیه محسوب می‌شود. سیستم خاک یعنی هیچ‌کدام از والدین تابع آن کشور مثلاً کانادا نباشند، اما کودک در کشور مدنظر به دنیا آمده است. به این فرزند متولدشده در کشور مقصد تابعیت آن کشور تعلق خواهد گرفت. کشور ترکیه تنها از سیستم تولد براساس خون استفاده می‌کند. بنابراین با به دنیا آوردن کودک در ترکیه به کودک تابعیت تعلق نمی‌گیرد بلکه تنها به کودکانی تابعیت داده می‌شود که یکی از والدین آن اهل ترکیه باشند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مهاجرت به کشور ترکیه چند روش‌ دارد ؟

روش‌ها در 6 دسته کلی تقسیم می‌شوند. این 6 دسته عبارت است از مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت تحصیلی، پناهندگی، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت با تولد فرزند.

آیا مهاجرت‌به‌ترکیه از طریق تولد فرزند در خاک ترکیه امکان‌پذیر است ؟

کشور ترکیه تنها از سیستم تولد بر اساس خون استفاده می‌کند. بنابراین با به دنیا آوردن کودک در ترکیه به کودک تابعیت تعلق نمی‌گیرد بلکه تنها به کودکانی تابعیت داده می‌شود که یکی از والدین آن ترکیه باشند.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: