ثبت نام بورس
نوشته شده توسط : vakiel

در این مقاله قصد داریم در خصوص نحوه ثبت نام در کارگزاری بورس صحبت کنیم. واضح است که اشخاص در صورت در اختیار داشتن دانش و مهارت کافی می‌توانند سود بالایی از بورس را به خود اختصاص دهند. اما پیش از هر کاری این اشخاص باید در بورس ثبت نام کنند. در ادامه به طور گام به گام و مرحله‌ای به بررسی نحوه ثبت نام در بورس می‌پردازیم.

 

 

منبع : ثبت نام بورس

 

قدم اول برای ثبت نام در بورس

نکته‌ای که اشخاص باید به آن بسیار توجه کنند این است که در انتخاب کارگزاری دقت بالایی را به کار ببرند.
لازم است به این نکته اشاره کنیم که اشخاص حقوقی مانند اشخاص حقیقی باید اقدام به دریافت کد بورسی نمایند چرا که دریافت کد بورسی از الزامات به شمار می‌رود و شناسایی این اشخاص در سامانه اطلاعاتی بورس از طریق این کد صورت می‌گیرد.

کد بورسی اشخاص حقیقی

مدارک لازم برای دریافت کد بورسی اشخاص حقیقی با مدارک لازم برای دریافت کد بورسی اشخاص حقوقی با یک دیگر متفاوت می‌باشد. اشخاص حقیقی لازم است که اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، تکمیل فرم احراز هویت اشخاص حقیقی، تکمیل فرم درخواست کد مشتریان حقوقی در بورس کالای ایران و شماره حساب بانکی و شماره شبای آن را ارائه دهند.

کد بورسی اشخاص حقوقی

اما در خصوص اشخاص حقوقی این مدارک عبارتند از کپی آگهی رسمی تاسیس شرکت، کپی روزنامه رسمی آخرین آگهی، کپی اساسنامه شرکت، کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره، کپی روزنامه رسمی آخرین آگهی در خصوص اعضای هیئت مدیره، کپی صورت‌های مالی (توجه کنید که این صورت‌های مالی باید به تایید حسابرس قانونی رسیده باشند)، تکمیل فرم احراز هویت اشخاص حقوقی و تکمیل فرم درخواست کد مشتریان حقوقی در بورس کالای ایران.

قدم دوم برای ثبت نام در بورس

بعد از اینکه اشخاص کد بورسی را دریافت کردند باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان ثبت نام کنند. سپس به منظور احراز هویت یک کد ۱۰ رقمی به آن‌ها ارسال می‌شود.

در قدم اول به سایت مراجعه کنید و بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید. عکس

سپس شماره تلفن خود را وارد کنید و بعد از وارد کردن شماره تلفن کدی برای شما ارسال می‌شود. عکس

بعد از اینکه آن کد را وارد کردید سایر اطلاعات را تکمیل کنید. عکس

در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم که اشخاص این امکان را دارند که به دو صورت اصیل و نماینده اقدام به ثبت نام در این سامانه کنند.

بعد از انجام دادن این مراحل باید برای کارمزد ایجاد کد سهامداری و تخصیص اتوماتیک دارایی مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان را پرداخت کنید. عکس
در مرحله بعد باید کارت ملی و شناسنامه (اطلاعات هویتی) را ارائه دهید و به منظور برقراری ارتباط  کد پستی در کارت ملی را وارد کنید. عکس
سپس کد بورسی که در خصوص آن صحبت کردیم را به سامانه ارائه دهید. عکس

بخش دیگر که شما باید آن را کامل کنید مربوط به اطلاعات شغلی است. عکس

همچنین لازم است که اطلاعات مالی را به طور صحیح وارد کنید. عکس
در خصوص حساب بانکی توجه کنید که حتما اطلاعات مربوط به حساب بانکی فعلی را ارائه دهید که اختصاص به خود شما دارد. عکس
بعد از تایید اطلاعاتی که وارد کردید ثبت نام شما به پایان می‌رسد و در نهایت کد پیگیری ده رقمی به شما ارسال می‌شود. عکس

سومین قدم برای ثبت نام در بورس

این مرحله احراز هویت نام دارد و برای انجام آن لازم است که شما مدارکی را ارائه دهید همانطور که پیشتر اشاره شد بعد از پایان ثبت نام در سامانه سجام یک کد پیگیری ۱۰ رقمی برای شما ارسال می‌شود که در این مرحله از آن استفاده می‌کنید.
در کنار آن کد به اصل شناسنامه و اصل کارت ملی و همچنین مدرک تحصیلی دیپلم و دیپلم به بالا نیز نیاز است.
توجه کنید که این مرحله در همه کارگزاری‌ها به طور مشابه و یکسان انجام می‌شود و شما باید به همراه مدارکی که از آن‌ها صحبت کردیم به یکی از شعب کارگزاری مراجعه کنید.

آخرین مرحله

بعد از این که تمام مراحل را طی کردید می‌توانید معاملات خود را آغاز کنید و این امکان برای شما به چهار شکل فراهم شده است. درخواست تلفنی، درخواست اینترنتی، معاملات آنلاین (که به طور مستقیم توسط خود شخص انجام می‌شود) و مراجعه حضوری.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام بورس، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام بورس پاسخ دهند.





:: برچسب‌ها: ثبت نام بورس ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: